Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt eggløsningstester fra babyplan. Men syns det er vanskelig å forstå hvordan de funker. Hvilken strek skal jeg se på? Når på dagen skal jeg tisse på den? Hvis den viser positiv, har jeg da eggløsning, eller kommer eggløsning etter 24 timer da? 

Anonymkode: 92629...2e4

Når du tester kommer det opp en strek først - det er kontrollstreken. Den kommer alltid opp. Det er den andre streken som er teststreken, og den som skal tolkes. Er den like sterk (eller sterkere) enn kontrollstreken så er den positiv. 

Det er best å teste på ettermiddagen, for da er LH høyest. Eggløsning kommer alt fra 12-36 timer etterpå. Det som er sikkert er at når testen viser positiv er det bare å kose seg - gjerne et par dager :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny i eltest verden her Lurer bare på ifht svak strek på eggløsningtester, som jeg ser mange legger ut bilde av her. Får alle disse? Kommer de dager før positiv test, evt. hvor lenge? Begynner å kjenne på kroppen at eggløsning nærmer seg, men har enda ikke sett verken en svak strek eller positiv test 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frk94 skrev:

Ny i eltest verden her Lurer bare på ifht svak strek på eggløsningtester, som jeg ser mange legger ut bilde av her. Får alle disse? Kommer de dager før positiv test, evt. hvor lenge? Begynner å kjenne på kroppen at eggløsning nærmer seg, men har enda ikke sett verken en svak strek eller positiv test 🤔

Hei 😁 

Det varierer en del fra person til person. Jeg får ofte en stigning dagen før positiv test. Andre har mye kortere LH-topp og det kan da være vanskeligere å fange toppen. Anbefales ofte å teste to ganger om dagen når det begynner å nærme seg. Noen tester også tre ganger om dagen. For meg har det holdt med en test morgen og kveld.

Alle får svak strek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Body Lotion skrev:

Hei 😁 

Det varierer en del fra person til person. Jeg får ofte en stigning dagen før positiv test. Andre har mye kortere LH-topp og det kan da være vanskeligere å fange toppen. Anbefales ofte å teste to ganger om dagen når det begynner å nærme seg. Noen tester også tre ganger om dagen. For meg har det holdt med en test morgen og kveld.

Alle får svak strek :)

Takk ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 i midten er på syklusdag 9 og 10 ca. Har uregelmessig syklus. Kan det stemme med eggløsning så tidlig? Hadde samleie på syklusdag 8.

20200807_205236.jpg

Endret av Gullegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gullegg skrev:

De 2 i midten er på syklusdag 9 og 10 ca. Har uregelmessig syklus. Kan det stemme med eggløsning så tidlig? Hadde samleie på syklusdag 8.

20200807_205236.jpg

Alle disse er negative, fortsett å teste :) 

Anonymkode: 119b5...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle disse er negative, fortsett å teste :) 

Anonymkode: 119b5...507

Ok 🙂 Har voldsomme eggløsningssmerter da? Hva tror du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Gullegg skrev:

Ok 🙂 Har voldsomme eggløsningssmerter da? Hva tror du om det?

Kanskje det nærmer seg? Evt noe annet i magen som reagerer?

Anonymkode: 1e11f...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det nærmer seg? Evt noe annet i magen som reagerer?

Anonymkode: 1e11f...463

Det er egglederne! Da nærmer det seg kanskje da. Får bare fortsette å teste :) Har så uregelmessig menstruasjon så jeg aner ikke hvor lange sykluser jeg har. Derfor vanskelig å vite når jeg pleier å ha - og kan heller ikke bruke eggløsningskalkulator. 

Endret av Gullegg
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kort lh stigning er det egentlig mulig å ha? 

Har testet nå i 4 dager rundt kl 15-16. På dag 9 og 10 (etter mens) vises kun kontrollstreken, litt elslim disse dagene. Mens på dag 10 dukket det opp en tydeligere test strek (ikke positiv selvsagt), hadde også da en kjempe "slimpropp" med blodtegning i trusa tidligere på dagen. Ikke sædrester da det begynner nærme seg en uke siden sist (sorry for detaljer 🙈). Dag 11 er teststreken betydeligere svakere, må nesten studere får å se den, skjeden tørr og hvit utflod. 

Kan eggløsning ha vært på dag 11 tiltross for at jeg ikke fanget det opp? Hoppet selvfølgelig i høyet både igår og idag 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gullegg skrev:

Hva skjer med den siste der? 😅

20200809_144916.jpg

Det er bare mer fargestoff i denne

Anonymkode: 1e11f...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare mer fargestoff i denne

Anonymkode: 1e11f...463

Hehe okei 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei🥰 

Jeg hadde posetiv test fredag kveld, lørdag morning, og lørdag kveld, og "nesten" posetiv test i dag tillig. Vi hadde ikke mulighet til å ha sex før midt på dagen i dag, er vi fortsatt innafor? 🙈

Anonymkode: f53a9...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei🥰 

Jeg hadde posetiv test fredag kveld, lørdag morning, og lørdag kveld, og "nesten" posetiv test i dag tillig. Vi hadde ikke mulighet til å ha sex før midt på dagen i dag, er vi fortsatt innafor? 🙈

Anonymkode: f53a9...0a6

Ja, høyst antagelig hadde du EL i går, så da er dagen i dag en av de fertile dagene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ett spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg fikk smilefjes på clearblue digital syklusdag 15 og 16. I dag er syklusdag 21. Teller jeg i dag som 4, 5 eller 6 dpo? Er ny på alt dette..

Anonymkode: 1b688...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ett spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg fikk smilefjes på clearblue digital syklusdag 15 og 16. I dag er syklusdag 21. Teller jeg i dag som 4, 5 eller 6 dpo? Er ny på alt dette..

Anonymkode: 1b688...a4d

Du hadde sannsynligvis EL på dag 17. Så da er du 4 dpo i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere her? Ingen eggløsning denne mnd eller? Hadde el slim og el smerter dag 7-10. Litt vell tidlig med eggløsning?

20200810_170000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gullegg skrev:

Hva tenker dere her? Ingen eggløsning denne mnd eller? Hadde el slim og el smerter dag 7-10. Litt vell tidlig med eggløsning?

20200810_170000.jpg

Dag 7 virker tidlig, men 10 kan være, uten at jeg vet hva din sykluslengde er. Du kan også ha hatt en kort topp. Men du kan jo også plutselig få økning i morgen. Har dere sørget for samleie jevnlig bør man ha truffet en eventuell eggløsning i hvert fall

Anonymkode: 1e11f...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dag 7 virker tidlig, men 10 kan være, uten at jeg vet hva din sykluslengde er. Du kan også ha hatt en kort topp. Men du kan jo også plutselig få økning i morgen. Har dere sørget for samleie jevnlig bør man ha truffet en eventuell eggløsning i hvert fall

Anonymkode: 1e11f...463

Vi har hatt samleie annen hver dag. Er det innafor? Mannen mener vi må ha hver dah! Jeg har PCO og uregelmessig menstruasjon. Aner derfor ikke hvilken sykluslengde jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...