Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Gullegg skrev:

Vi har hatt samleie annen hver dag. Er det innafor? Mannen mener vi må ha hver dah! Jeg har PCO og uregelmessig menstruasjon. Aner derfor ikke hvilken sykluslengde jeg har. 

Det skal absolutt være tilstrekkelig med annenhver dag! Håper det sitter for dere :)

Anonymkode: 1e11f...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal absolutt være tilstrekkelig med annenhver dag! Håper det sitter for dere :)

Anonymkode: 1e11f...463

Tusen takk snille deg! Jeg håper det, men klarer ikke å tro det med disse testene. Har bestilt time hos gynekologen min på dag 21 i syklusen for å måle progesteron. Blir spennende å se om jeg faktisk hadde EL denne runden. Det kjentes VIRKELIG sånn ut. Men så tar jeg inositol, så de kan lure meg litt tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har dårlige erfaringer med rfsu sine eggløsningstester? Jeg opplever stadig helt blanke tester til tross for at jeg tester hver dag. Har ikke eggløsning enda, for testen viste bare o,16 i går, og jeg er bare på dag 11 i syklusen (jeg har lange sykluser). Blir så frustrert når jeg tester ofte og får forskjellige resultater hele tiden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fikk positiv eggløsningstest i dag! Men appen premom merker den som 0. Jeg har aldri fått positiv test før, så jeg må bare høre med dere. Er denne positiv?

Screenshot_20200813_195010_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

IMG_20200813_194950.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emmy_365 skrev:

Jeg tror jeg fikk positiv eggløsningstest i dag! Men appen premom merker den som 0. Jeg har aldri fått positiv test før, så jeg må bare høre med dere. Er denne positiv?

Jeg ville tolket den som positiv. Kan ikke så mye om premom, men lagt inn bildet feil eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Jeg ville tolket den som positiv. Kan ikke så mye om premom, men lagt inn bildet feil eller noe? 

Jeg prøvde flere ganger, og på samme måte som tidligere. Prøvde både manuelt og automatisk. Kanskje appen ikke er så god 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Emmy_365 skrev:

Jeg prøvde flere ganger, og på samme måte som tidligere. Prøvde både manuelt og automatisk. Kanskje appen ikke er så god 🤷‍♀️

Jeg har fått dette mange ganger. Forsøk et sted med godt lys og ta manuelt bilde. Den er positiv, så du kan også legge inn manuelt, f eks med verdi 1.0 slik at du manuelt får laget grafen som skal komme frem i Premom.

Anonymkode: 1e11f...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått dette mange ganger. Forsøk et sted med godt lys og ta manuelt bilde. Den er positiv, så du kan også legge inn manuelt, f eks med verdi 1.0 slik at du manuelt får laget grafen som skal komme frem i Premom.

Anonymkode: 1e11f...463

Har ikke bedre lys på doen, og har ikke lyst til å dra den med meg rundt i huset, haha. Har lagt den inn manuelt og gitt beskjed til mannen, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Emmy_365 skrev:

Har ikke bedre lys på doen, og har ikke lyst til å dra den med meg rundt i huset, haha. Har lagt den inn manuelt og gitt beskjed til mannen, haha. 

Hvorfor kan du ikke ta den med et annet sted?

Anonymkode: 1e11f...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke ta den med et annet sted?

Anonymkode: 1e11f...463

Fordi det er tiss på den og jeg synes det er ille nok at det er tiss et annet sted enn nedi doskålen mens jeg er inne på do, så da vil jeg ikke begynne å dra det med rundt i huset, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Emmy_365 skrev:

Fordi det er tiss på den og jeg synes det er ille nok at det er tiss et annet sted enn nedi doskålen mens jeg er inne på do, så da vil jeg ikke begynne å dra det med rundt i huset, haha.

Hørt om papir å legge den på?

Anonymkode: 1e11f...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om papir å legge den på?

Anonymkode: 1e11f...463

Hørt om å respektere at andre har andre grenser enn deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Emmy_365 skrev:

Fordi det er tiss på den og jeg synes det er ille nok at det er tiss et annet sted enn nedi doskålen mens jeg er inne på do, så da vil jeg ikke begynne å dra det med rundt i huset, haha.

Haha skjønner man har forskjellige grenser ja. Jeg tok en gang min med meg på jobb fordi jeg ikke hadde tid til å tolke testen der og da 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet den ikke er positiv, men har fått samme strek i nesten 2 uker:/// er det vanlig?

EA9F7C6A-81BE-438A-A73A-5AE633B78D34.jpeg

Anonymkode: 79d6a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet den ikke er positiv, men har fått samme strek i nesten 2 uker:/// er det vanlig?

EA9F7C6A-81BE-438A-A73A-5AE633B78D34.jpeg

Anonymkode: 79d6a...3de

Kan du være gravid? Jeg fikk sånne hver dag og det var tilfellet for meg 

Anonymkode: 85c0d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet den ikke er positiv, men har fått samme strek i nesten 2 uker:/// er det vanlig?

Anonymkode: 79d6a...3de

Jeg vil si at det ikke er uvanlig. Testen er jo negativ, og utover det skal man egentlig ikke tolke EL-tester. Ofte kan LG svinge litt og streken ser derfor litt forskjellig ut om dagene, men jevn LH før evnt eggløsning er ikke uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirret her, 3 dager med så sterke streker. Nederste er fra lørdagsmorgen, også søndagsmorgen, søndagskveld, mandagsmorgen og den øverste idag tidlig. Jeg synes den på søndagsmorgen er sterkest. Men hvordan skal jeg tolke de ovenfor? Har eggløsningen mest sannsynlig vert? Håper noen kan dette bedre enn meg...

67899CAD-164E-4060-AAB1-DD396358E21B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...