Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen og beklager maset mitt, men i dag er første dag med negativ el-test og etter to dager med sterke tester så lurer jeg på når jeg bør anta at EL er? Helt ny på dette 🤪

Anonymkode: 85c0d...479

Om du hadde positiv test i går og negativ i dag, så har du høyst antagelig EL i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Amatariel skrev:

Om du hadde positiv test i går og negativ i dag, så har du høyst antagelig EL i dag :)

Du er så grei som hjelper meg, tusen takk💕 trodde man måtte gå ut fra den sterkeste testen som var for to dager siden, men testen i går var også positiv uten tvil😊😊

Anonymkode: 85c0d...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juss-jenta skrev:

Veldig positiv! 😊

Takk for svar!🙂 men hvis denne er positiv hvorfor ble clearblue digital negativ da? Skjønner ingenting jeg. Brukte ikke samme urin når jeg testet da, og hadde kun holdt meg i 30 min før jeg tok clearblue. Kan dette ha noe å si på resultatet?

Anonymkode: 1b688...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streken er like sterk i fargen men så tynn ? Hva betyr dette ? 

20200804_164310.jpg

Anonymkode: 7ccb2...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!🙂 men hvis denne er positiv hvorfor ble clearblue digital negativ da? Skjønner ingenting jeg. Brukte ikke samme urin når jeg testet da, og hadde kun holdt meg i 30 min før jeg tok clearblue. Kan dette ha noe å si på resultatet?

Anonymkode: 1b688...a4d

Ja urinkonsentrasjon har mye å si. Jeg tisser i en kopp, og hvis jeg skal ta flere tester så bruker jeg samme urin. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Streken er like sterk i fargen men så tynn ? Hva betyr dette ? 

Anonymkode: 7ccb2...69c

Det har ikke så mye å si. Er styrken som gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja urinkonsentrasjon har mye å si. Jeg tisser i en kopp, og hvis jeg skal ta flere tester så bruker jeg samme urin. 

Det har ikke så mye å si. Er styrken som gjelder. 

Det var bare at urinen var for ukonsentrert. Fikk smiley nå:) men bør jeg fortsette å teste i morgen for å se om den blir negativ eller stopper man opp men en gang man har fått positiv test? Beklager mye spørsmål, men er helt ny i dette her!

Anonymkode: 1b688...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare at urinen var for ukonsentrert. Fikk smiley nå:) men bør jeg fortsette å teste i morgen for å se om den blir negativ eller stopper man opp men en gang man har fått positiv test? Beklager mye spørsmål, men er helt ny i dette her!

Anonymkode: 1b688...a4d

Bare spør i vei :) Mange liker å teste til testen blir negativ. Egget slipper ikke før det skjer, og noen kan oppleve lang LH-topp. Det mest vanlige er å ha positiv test i 1 dag, og EL skjer dagen etter det ca. Men jeg har opplevd EL både 24 og 48 timer etter positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk!🙂 da fortsetter jeg å teste til den er negativ. 

Anonymkode: 1b688...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen 😊 

Når tester dere? Jeg har kjøpt inn endel tester, og fordi jeg mest sannsynlig hadde veldig sein eggløsning forrige måned vil jeg teste flere ganger om dagen i tilfelle jeg har kort LH-topp. Når begynner dere å teste to ganger daglig? Skal jeg vente til den begynner å øke, eller skal jeg kjøre på fra begynnelsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Emmy_365 skrev:

Hei igjen 😊 

Når tester dere? Jeg har kjøpt inn endel tester, og fordi jeg mest sannsynlig hadde veldig sein eggløsning forrige måned vil jeg teste flere ganger om dagen i tilfelle jeg har kort LH-topp. Når begynner dere å teste to ganger daglig? Skal jeg vente til den begynner å øke, eller skal jeg kjøre på fra begynnelsen? 

Jeg har syklus på 26/27 dager, og pleier å starte dag 10, har hatt EL dag 13/14/15. Så når den begynner å øke begynner jeg å teste to ganger daglig :) og da har jeg pleid å teste rundt kl 12 og kl 19.

Anonymkode: 1e11f...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har syklus på 26/27 dager, og pleier å starte dag 10, har hatt EL dag 13/14/15. Så når den begynner å øke begynner jeg å teste to ganger daglig :) og da har jeg pleid å teste rundt kl 12 og kl 19.

Anonymkode: 1e11f...463

Takk for svar 😊 

Syklusen min har blitt stadig lengre etter at jeg sluttet på ppiller. I mai var den 27 dager. I juni var den 31 dager. Og i juli var den 35 dager lang! Det er jo til å bli helt tussete av, og jeg aner ikke når jeg har eggløsning i det hele tatt. Håper eggløsningstestene hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Emmy_365 skrev:

Hei igjen 😊 

Når tester dere? Jeg har kjøpt inn endel tester, og fordi jeg mest sannsynlig hadde veldig sein eggløsning forrige måned vil jeg teste flere ganger om dagen i tilfelle jeg har kort LH-topp. Når begynner dere å teste to ganger daglig? Skal jeg vente til den begynner å øke, eller skal jeg kjøre på fra begynnelsen? 

Jeg har også hatt ustabile sykluser. To stk i vår var f.eks på 29 dager og 40! Men ettersom den plutselig kunne komme tidlig så startet jeg alltid på CD10 med testing. Enkelte måneder tok det laaang tid før EL kom da, men tester med billige strimler og èn pr dag. Helt til jeg fikk klar økning og mistanke om snarlig EL. Da ble det to stk, og av og til 3 stk dersom noe var uklart. Har opplevd kort LH-topp, så ikke alltid jeg fikk positiv test om jeg ikke testet tre ganger om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg har også hatt ustabile sykluser. To stk i vår var f.eks på 29 dager og 40! Men ettersom den plutselig kunne komme tidlig så startet jeg alltid på CD10 med testing. Enkelte måneder tok det laaang tid før EL kom da, men tester med billige strimler og èn pr dag. Helt til jeg fikk klar økning og mistanke om snarlig EL. Da ble det to stk, og av og til 3 stk dersom noe var uklart. Har opplevd kort LH-topp, så ikke alltid jeg fikk positiv test om jeg ikke testet tre ganger om dagen. 

Såpass? Det er jo helt vilt! Da skal jeg gjøre det samme, og håpe jeg finner den. Herlighet for et styr det er med eggløsning. Første gang satt frøet på første forsøk, så jeg er ikke vant til dette 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Hiver meg på denne tråden, for jeg lurer på hva dere sier om disse testene? Ganske ny på dette her så syns det var litt vanskelig å tolke..😅 skjønner at teststreken skal være sterkere enn kontrollstreken, men i følge Premom skulle jeg hatt eggløsning for flere dager siden..BEE384CA-B409-491F-99BA-9B6458C8D624.thumb.png.fbace9819fdca14f3dc88bab20af4587.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av disse testene er sterkest? Den øverste er fra i går ettermiddag og den nederste fra i dag. Betyr dette at jeg ikke har hatt eggløsning enda siden streken fortsatt er sterk i dag? 

20200805_103225.jpg

Anonymkode: 1b688...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem av disse testene er sterkest? Den øverste er fra i går ettermiddag og den nederste fra i dag. Betyr dette at jeg ikke har hatt eggløsning enda siden streken fortsatt er sterk i dag? 

20200805_103225.jpg

Anonymkode: 1b688...a4d

Når testen er negativ igjen, da har du eggløsning :)  

Anonymkode: edad4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når testen er negativ igjen, da har du eggløsning :)  

Anonymkode: edad4...ac6

Okei, tusen takk!🙂

Anonymkode: 1b688...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når testen er negativ igjen, da har du eggløsning :)  

Anonymkode: edad4...ac6

Hei igjen. Nå på ettermiddagen var testen negativ. Betyr dette at jeg har hatt EL mellom den positive testen i dag morges og den negative jeg fikk nå?🙂

Anonymkode: 1b688...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen. Nå på ettermiddagen var testen negativ. Betyr dette at jeg har hatt EL mellom den positive testen i dag morges og den negative jeg fikk nå?🙂

Anonymkode: 1b688...a4d

Nå som den er negativ igjen, så har egget løsna :) Det betyr at du kan bli gravid nå, hvis du har sex nå. 

Anonymkode: edad4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt eggløsningstester fra babyplan. Men syns det er vanskelig å forstå hvordan de funker. Hvilken strek skal jeg se på? Når på dagen skal jeg tisse på den? Hvis den viser positiv, har jeg da eggløsning, eller kommer eggløsning etter 24 timer da? 

Anonymkode: 92629...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...