Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lykkeliten83 skrev:

Hvor lenge etter eggløsning kan man med fordel ta en graviditetstest? DPO 14? HILSEN NYBEGYNNER 🙈

Det tidligste jeg har fått er 9dpo. Men nå fikk jeg blendahvit 9dpo, men positiv 10dpo. Kommer helt an på når egget fester seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lykkeliten83 skrev:

Hvor lenge etter eggløsning kan man med fordel ta en graviditetstest? DPO 14? HILSEN NYBEGYNNER 🙈

Egget fester seg mellom 6 og 12 dpo, så om du er gravid så kan du få positivt nå. Men det tryggeste er å vente til du forventer mens og ta test om den ikke dukker opp😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egget fester seg mellom 6 og 12 dpo, så om du er gravid så kan du få positivt nå. Men det tryggeste er å vente til du forventer mens og ta test om den ikke dukker opp😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Takk! Min mens er helt på jorde, så har forsøkt starte m kartlegging.. Hadde positiv El. Test på syklusdag 30(!!) og er nå på DPO 11..   Tidligere har jeg gått  Gjerne et par måneder uten mens og helt opp til 7mnd uten at de har funnet noe feil m meg.. Vært sånn siden første mens 😱Så aner ikke noe om forventet  mens, bare at EL var 30.nov og at jeg da mest sannsynlig får en korrekt test enten negativ eller positiv om jeg tar til lørdag 2uker etter sameleie.. 

Endret av Lykkeliten83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv? 

IMG_20191211_204215.jpg

IMG_20191211_204607.jpg

IMG_20191211_204546.jpg

Anonymkode: 1d2f6...70b

Jeg syntes den ser positiv ut, mulig den kan bli enda mere positiv om du hadde tatt en enda senere å. Men ville regnet at mens skjer i løpet av 36 timer😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lykkeliten83 skrev:

Takk! Min mens er helt på jorde, så har forsøkt starte m kartlegging.. Hadde positiv El. Test på syklusdag 30(!!) og er nå på DPO 11..   Tidligere har jeg gått  Gjerne et par måneder uten mens og helt opp til 7mnd uten at de har funnet noe feil m meg.. Vært sånn siden første mens 😱Så aner ikke noe om forventet  mens, bare at EL var 30.nov og at jeg da mest sannsynlig får en korrekt test enten negativ eller positiv om jeg tar til lørdag 2uker etter sameleie.. 

Da vil den nok vise korrekt på lørdag ja. Masse lykke til!😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egget fester seg mellom 6 og 12 dpo, så om du er gravid så kan du få positivt nå. Men det tryggeste er å vente til du forventer mens og ta test om den ikke dukker opp😊

Anonymkode: 2054b...3a4

5 til 7 dager er det vanligste, men hos noen kan det ta opp mot 12 dager, ja. 

Anonymkode: cbeec...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil den nok vise korrekt på lørdag ja. Masse lykke til!😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Tusen takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vet at denne testen er negativ - men det jeg lurer på er; kan styrken på teststreken fortelle noe om at eggløsning nærmer seg, eller er det helt tilfeldig hvor sterk/svak teststreken er så lenge den ikke er positiv? Jeg bare lurer fordi teststreken har aldri vært så «sterk» som den er nå, om det kan bety at eggløsning nærmer seg eller om det er helt tilfeldig og ikke betyr noenting 🙊🙊🙊 litt ny i gamet med el-tester så trenger litt råd fra dere ekspertene her ❤️

7EEBB8E0-8088-48CD-B8EA-91774A3D88C1.jpeg

Anonymkode: d2326...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg vet at denne testen er negativ - men det jeg lurer på er; kan styrken på teststreken fortelle noe om at eggløsning nærmer seg, eller er det helt tilfeldig hvor sterk/svak teststreken er så lenge den ikke er positiv? Jeg bare lurer fordi teststreken har aldri vært så «sterk» som den er nå, om det kan bety at eggløsning nærmer seg eller om det er helt tilfeldig og ikke betyr noenting 🙊🙊🙊 litt ny i gamet med el-tester så trenger litt råd fra dere ekspertene her ❤️

7EEBB8E0-8088-48CD-B8EA-91774A3D88C1.jpeg

Anonymkode: d2326...64a

Etter min erfaring så kan de bli litt sterkere og sterkere når den nærmer seg, men hvor lenge til er umulig å si😊

Anonymkode: 2054b...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne tilbake til eggløsningen etter å ha tatt ut p-stav, men denne er vel negativ?🙈 jo mer jeg stirrer, jo sterkere blir streken

image.jpg

Anonymkode: a91d1...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å finne tilbake til eggløsningen etter å ha tatt ut p-stav, men denne er vel negativ?🙈 jo mer jeg stirrer, jo sterkere blir streken

image.jpg

Anonymkode: a91d1...78d

Uten tvil negativ ja 😛

Anonymkode: f74ec...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten tvil negativ ja 😛

Anonymkode: f74ec...22a

Tusen takk! Da er det trygt å ha sex? Har hatt en sånn tidligere, så var den lysere igjen på kvelden🙈 har tatt 2 tester om dagen fra jeg tok ut staven og vet jeg ikke har hatt eggløsning enda

Anonymkode: a91d1...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Da er det trygt å ha sex? Har hatt en sånn tidligere, så var den lysere igjen på kvelden🙈 har tatt 2 tester om dagen fra jeg tok ut staven og vet jeg ikke har hatt eggløsning enda

Anonymkode: a91d1...78d

Trygt å ha sex? Prøver du å bli gravid eller ikke? Om du ikke prøver å bli gravid er det på ingen måte sikkert å ha sex selv om testen er negativ. 

Anonymkode: cbeec...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trygt å ha sex? Prøver du å bli gravid eller ikke? Om du ikke prøver å bli gravid er det på ingen måte sikkert å ha sex selv om testen er negativ. 

Anonymkode: cbeec...4d1

Vi prøver passivt å bli gravide. At vi beholder hvis det skulle skjedd og vi vil jo gjerne ha barn. Testingen er for å fange opp syklusen/eggløsninga. 

Anonymkode: a91d1...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi prøver passivt å bli gravide. At vi beholder hvis det skulle skjedd og vi vil jo gjerne ha barn. Testingen er for å fange opp syklusen/eggløsninga. 

Anonymkode: a91d1...78d

Da sædceller kan leve i 5-7 dager og en eggløsningstest først vil slå ut 12-36 timer før eggløsning, så sier dessverre en negativ test ingenting om det er en "trygg" periode eller ikke. 

Anonymkode: 9ea47...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes kontrollstreken er noe sterkere? Tror dere det nærmer seg  eggløsning eller har det ingenting å si? Har nylig begynt med eggløsningstester, men aldri vært så sterk som dette🤔

20191214_182311.jpg

Anonymkode: 70825...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes kontrollstreken er noe sterkere? Tror dere det nærmer seg  eggløsning eller har det ingenting å si? Har nylig begynt med eggløsningstester, men aldri vært så sterk som dette🤔

20191214_182311.jpg

Anonymkode: 70825...dc1

Trenger ikke å ha noe å si. Du kan få positiv test om noen timer, men det kan også gå flere dager før positiv test.

Anonymkode: 693fe...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes kontrollstreken er noe sterkere? Tror dere det nærmer seg  eggløsning eller har det ingenting å si? Har nylig begynt med eggløsningstester, men aldri vært så sterk som dette🤔

20191214_182311.jpg

Anonymkode: 70825...dc1

Min var sånn 15:30-tida. Fikk positiv i 17:00-tida i dag

Anonymkode: a91d1...78d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke å ha noe å si. Du kan få positiv test om noen timer, men det kan også gå flere dager før positiv test.

Anonymkode: 693fe...62d

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min var sånn 15:30-tida. Fikk positiv i 17:00-tida i dag

Anonymkode: a91d1...78d

Takk for svar! :) hva betyr egentlig positiv eggløsningstest? At man har eggløsning eller at den fruktbare perioden har startet? Skjønner det ikke helt🤔

Anonymkode: 70825...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...