Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke eggløsning i dag. Hvis du tar utgangspunkt i at egget løsner i løpet av de neste 24 timene(kanskje mer) så teller du ikke lutealfase før fra lørdag.

Men test uansett til testen er negativ og tell lutealfase fra den dagen(evt dagen etter)

Anonymkode: 0cb21...697

Er ikke det forskjellig? Trodde jeg leste en gang at det kan slippe etter noen få timer og?

 

Anonymkode: 918c2...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok en ny test nå.. syns den er sterkere.. 

image.jpg

Anonymkode: 18377...cbf

Den ser veldig positiv ut!😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå  har jeg rosa utflod og eggløsningsslim.. noen som vet om det er normalt med rosa utflod? 2 dager etter mensen? Aldri hatt det før.. 

Anonymkode: 918c2...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? Er det lenge før den er positiv?:)

9149A9D4-370F-4ED3-A6A8-7D3A3C2FB4EF.jpeg

Anonymkode: 79d6a...3de

Negativ. Umulig å si når den blir positiv :) 

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok graviditetstest rett før jeg fikk mensen, den var negativ. 

 

nå har jeg fått positiv eggløsningstest siden torsdag. Hva skjer? Det er jo ikke normalt...hvor tid er der eggløsningen skjer da..🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 918c2...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei første testene jeg la ut her var vell egentlig ikke helt positive, hvis jeg sammenligner de med de her nye testene. E4DA72AD-E7B1-4189-AA9D-2B2C5B596DBD.thumb.jpeg.a933407b1882dbf58c8d020dd2f4bccb.jpeg

Anonymkode: 918c2...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Nå  har jeg rosa utflod og eggløsningsslim.. noen som vet om det er normalt med rosa utflod? 2 dager etter mensen? Aldri hatt det før.. 

Anonymkode: 918c2...f3f

Hvis du blir gravid denne syklusen, var nok det der festeblødning.

Anonymkode: 009be...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blir gravid denne syklusen, var nok det der festeblødning.

Anonymkode: 009be...120

Det skjedde Rett før jeg hadde sex.. så tror ikke det. 

Anonymkode: 918c2...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Noen som har noen meninger..? Jeg har nå målt syklusen min, fordi jeg sliter veldig med å finne eggløsning tidligere. 

Men kan ikke si jeg ble noe mer klok nå. Jeg var ferdig med mensen 4 november. Mensen startet 30 oktober. Jeg begynte å teste eggløsning fra 8 november. Glemte å feste på de første på bildet, men alle var negative. 11 november begynte jeg å ta vare på alle, og testet morgen og kveld etter det. Nå er jeg på syklus dag 21. Siste dagene har testene blitt sterkere, så jeg trodde eggløsning var rett rundt hjørnet. Men i dag så var den kjempe svak igjen :( 

noen som har noe peiling?

84D8919D-1871-4B32-9E8C-BF88673FE124.jpeg

Anonymkode: 5236f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Noen som har noen meninger..? Jeg har nå målt syklusen min, fordi jeg sliter veldig med å finne eggløsning tidligere. 

Men kan ikke si jeg ble noe mer klok nå. Jeg var ferdig med mensen 4 november. Mensen startet 30 oktober. Jeg begynte å teste eggløsning fra 8 november. Glemte å feste på de første på bildet, men alle var negative. 11 november begynte jeg å ta vare på alle, og testet morgen og kveld etter det. Nå er jeg på syklus dag 21. Siste dagene har testene blitt sterkere, så jeg trodde eggløsning var rett rundt hjørnet. Men i dag så var den kjempe svak igjen :( 

noen som har noe peiling?

84D8919D-1871-4B32-9E8C-BF88673FE124.jpeg

Anonymkode: 5236f...a66

Jeg er nok ikke til mye hjelp for jeg aner virkelig ikke. Har du lang syklus? Har du regelmessig syklus? 

Jeg prøvde å finne EL med strimmeltestene men mine ble bare slik som dine. Gikk over til å måle basaltempersturen og da fikk jeg sett at jeg har EL. Har hatt like symptomer og testet på de rette dagene men ingen positive streker. Har lest at noen får aldri positiv test, mulig det er normalt for kroppen å produsere nok LH hormon men ikke nok til grensa for å slå ut på testen. Noen sier at de digitale er enklere og at noen finner EL der og ikke på strimler. Du får bare fortsette å utforske 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Noen som har noen meninger..? Jeg har nå målt syklusen min, fordi jeg sliter veldig med å finne eggløsning tidligere. 

Men kan ikke si jeg ble noe mer klok nå. Jeg var ferdig med mensen 4 november. Mensen startet 30 oktober. Jeg begynte å teste eggløsning fra 8 november. Glemte å feste på de første på bildet, men alle var negative. 11 november begynte jeg å ta vare på alle, og testet morgen og kveld etter det. Nå er jeg på syklus dag 21. Siste dagene har testene blitt sterkere, så jeg trodde eggløsning var rett rundt hjørnet. Men i dag så var den kjempe svak igjen :( 

noen som har noe peiling?

84D8919D-1871-4B32-9E8C-BF88673FE124.jpeg

Anonymkode: 5236f...a66

Slik jeg ser det så ser det ut som du da hadde eggløsning mellom 18 og 19 da det er 18 mogen den er sterkere. Det som kan være er at du har en økning av LH, men ikke nok til å få positiv test, noe som er helt normalt for noen kvinner.
 

Om du prøver å bli gravid så hadde jeg tatt en graviditetstest på forventet mens dag om du ikke får mensen som vanlig😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Noen som har noen meninger..? Jeg har nå målt syklusen min, fordi jeg sliter veldig med å finne eggløsning tidligere. 

Men kan ikke si jeg ble noe mer klok nå. Jeg var ferdig med mensen 4 november. Mensen startet 30 oktober. Jeg begynte å teste eggløsning fra 8 november. Glemte å feste på de første på bildet, men alle var negative. 11 november begynte jeg å ta vare på alle, og testet morgen og kveld etter det. Nå er jeg på syklus dag 21. Siste dagene har testene blitt sterkere, så jeg trodde eggløsning var rett rundt hjørnet. Men i dag så var den kjempe svak igjen :( 

noen som har noe peiling?

84D8919D-1871-4B32-9E8C-BF88673FE124.jpeg

Anonymkode: 5236f...a66

Jeg har brukt disse strimlene og fikk aldri positivt resultat på noen av dem. På tross av at jeg fikk positive tester på Babyplan sine strimler samtidig som jeg testet med disse.

så mitt tips er å teste med en annen type tester neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg ser det så ser det ut som du da hadde eggløsning mellom 18 og 19 da det er 18 mogen den er sterkere. Det som kan være er at du har en økning av LH, men ikke nok til å få positiv test, noe som er helt normalt for noen kvinner.
 

Om du prøver å bli gravid så hadde jeg tatt en graviditetstest på forventet mens dag om du ikke får mensen som vanlig😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Takk for svar! :)

Men ut ifra kalenderen min så er forventet mens om 8 dager.. men det er vel alt for tidlig å teste da hvis eggløsning akkurat har vært nå? Det skal sies at syklusen min er litt kluss etter jeg hadde MA i juli. Men skal man ikke vente med å teste 14 dager etter eggløsning hvis mensen ikke dukker opp?

Anonymkode: 5236f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne?

079825F3-946D-4759-BB89-17FF87AD2B1D.jpeg

Anonymkode: 693fe...62d

Syns den ser positiv ut :) 

Anonymkode: 5236f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Noen som har noen meninger..? Jeg har nå målt syklusen min, fordi jeg sliter veldig med å finne eggløsning tidligere. 

Men kan ikke si jeg ble noe mer klok nå. Jeg var ferdig med mensen 4 november. Mensen startet 30 oktober. Jeg begynte å teste eggløsning fra 8 november. Glemte å feste på de første på bildet, men alle var negative. 11 november begynte jeg å ta vare på alle, og testet morgen og kveld etter det. Nå er jeg på syklus dag 21. Siste dagene har testene blitt sterkere, så jeg trodde eggløsning var rett rundt hjørnet. Men i dag så var den kjempe svak igjen :( 

noen som har noe peiling?

84D8919D-1871-4B32-9E8C-BF88673FE124.jpeg

Anonymkode: 5236f...a66

Hadde det helt likt som deg. Noen var litt sterkere enn andre, så plutselig veldig svake igjen. Hadde en som ligner på den du tok 19. Nov i går på morgenen. Så tok jeg en på ettermiddag som var positiv, akkurat like sterk som kontrollstreken. Så tok jeg en til på kvelden hvor streken var mye sterkere enn kontrollstreken. Så det er fortsatt håp😊
hvor lang syklus pleier du å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...