Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble sterkere i dag tidlig enn i går kveld. Hadde sex i går, men bør kanskje legge inn noen aksjer i dag også? Eller er det best med annenhver dag?

B152D1C7-B0F3-4A6F-A2DA-8A60D25D652E.jpeg

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble sterkere i dag tidlig enn i går kveld. Hadde sex i går, men bør kanskje legge inn noen aksjer i dag også? Eller er det best med annenhver dag?

B152D1C7-B0F3-4A6F-A2DA-8A60D25D652E.jpeg

Anonymkode: 693fe...62d

Ville lagt inn i dag også, og de neste to dagene for å være sikker da en ikke vet når egget slipper. Så lenge mannen ikke har nedsatt kvalitet så sier de at jo hyppigere jo bedre 😄

Anonymkode: 87ece...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :)

Men ut ifra kalenderen min så er forventet mens om 8 dager.. men det er vel alt for tidlig å teste da hvis eggløsning akkurat har vært nå? Det skal sies at syklusen min er litt kluss etter jeg hadde MA i juli. Men skal man ikke vente med å teste 14 dager etter eggløsning hvis mensen ikke dukker opp?

Anonymkode: 5236f...a66

Jeg pleier å starte å ta graviditetstest 6-10 dager etter eggløsning, dette fordi jeg er redd for flere kjemisk graviditeter så for å kunne ta blodprøve hos legen så fort jeg får positiv slik at de kan måle fin økning av HCG (blitt veldig redd for å ha enda en SA også). Men det beste er å vente litt lengre for å se om du får mensen og da ta en test om den ikke dukker opp 15-20 dager etter eggløsning tenker jeg😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Yucca1 skrev:

Hadde det helt likt som deg. Noen var litt sterkere enn andre, så plutselig veldig svake igjen. Hadde en som ligner på den du tok 19. Nov i går på morgenen. Så tok jeg en på ettermiddag som var positiv, akkurat like sterk som kontrollstreken. Så tok jeg en til på kvelden hvor streken var mye sterkere enn kontrollstreken. Så det er fortsatt håp😊
hvor lang syklus pleier du å ha?

Pleier egentlig å ha en syklus på 28 dager. Men etter jeg hadde MA i juli så har hele syklusen vært kluss. Så jeg vet egentlig ikke nå. Derfor jeg gjerne vil ta eggløsningstester for å se, tok en ny i går kveld og en i dag tidlig, begge veldig svake. Så virker som eggløsning var den 18-19 november 

Anonymkode: 5236f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier egentlig å ha en syklus på 28 dager. Men etter jeg hadde MA i juli så har hele syklusen vært kluss. Så jeg vet egentlig ikke nå. Derfor jeg gjerne vil ta eggløsningstester for å se, tok en ny i går kveld og en i dag tidlig, begge veldig svake. Så virker som eggløsning var den 18-19 november 

Anonymkode: 5236f...a66

Hm... vanskelig å si om den har vært eller om den snart kommer. Skal du fortsette å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Yucca1 skrev:

Hm... vanskelig å si om den har vært eller om den snart kommer. Skal du fortsette å teste?

Jeg tenker jeg er ferdig med å teste denne syklusen, hvis det ikke klaffer denne gangen, så tester jeg lenger med andre tester neste syklus :) 

Anonymkode: 5236f...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det 3. dagen med positiv test. Vil det si at egget ikke har sluppet enda? Og at jeg ikke kan begynne å telle dpo?

9DC2A275-1789-4D95-9F92-325D0DF9E7DE.jpeg

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det 3. dagen med positiv test. Vil det si at egget ikke har sluppet enda? Og at jeg ikke kan begynne å telle dpo?

9DC2A275-1789-4D95-9F92-325D0DF9E7DE.jpeg

Anonymkode: 693fe...62d

Ikke vanlig å ha positiv test så lenge. Kan du være gravid? (LH test kan vise positivt ved graviditet)😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vanlig å ha positiv test så lenge. Kan du være gravid? (LH test kan vise positivt ved graviditet)😊

Anonymkode: 2054b...3a4

Kan ikke være gravid nei. 

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke være gravid nei. 

Anonymkode: 693fe...62d

Da har jeg ingen forklaring dessverre 

Anonymkode: 2054b...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg ingen forklaring dessverre 

Anonymkode: 2054b...3a4

Har lest litt rundt om på nettet nå, å det ser ut som noen har flere dager med positiv, mens andre har bare et lite tidspunkt på dagen hvor de får positiv. Tenker jeg tester i morgen tidlig også og ser om det blir negativ da. Har forstått det slik at EL har vært når testen blir negativ igjen, så da kan vi slutte med pliktsex 🙊

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eller bare neeesten positiv? 

Tatt på samme urin disse to. CD 15

6333987F-763E-4732-A6AD-D3FA54F6120F.jpeg

Anonymkode: 72cad...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv eller bare neeesten positiv? 

Tatt på samme urin disse to. CD 15

6333987F-763E-4732-A6AD-D3FA54F6120F.jpeg

Anonymkode: 72cad...74e

Den grønne ser nesten positiv ut, men den rosa ser negativ ut. Merkelig om de er tatt på samme urin 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Yucca1 skrev:

Den grønne ser nesten positiv ut, men den rosa ser negativ ut. Merkelig om de er tatt på samme urin 🤔

Ikke sant! De er tatt nøyaktig samtidig også 🤪 

Anonymkode: 72cad...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant! De er tatt nøyaktig samtidig også 🤪 

Anonymkode: 72cad...74e

Prøv å ta en til i kveld kanskje 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den øverste i går kveld og den nederste i morges. Har jeg hatt el da? Og hadde sex tidligere på dagen med positiv test, håper det holder da mannen er bortreist di neste 2 dagene 😊

20191125_080907.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, rødrose skrev:

Jeg tok den øverste i går kveld og den nederste i morges. Har jeg hatt el da? Og hadde sex tidligere på dagen med positiv test, håper det holder da mannen er bortreist di neste 2 dagene 😊

20191125_080907.jpg

Ja, ser sånn ut. At dere hadde sex i går er bra, sæden holder seg jo i et par dager. 

Anonymkode: 532bf...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en kjapp innføring.. Igjen.. 😅 Tesrstreken skal være like sterk som kontrollstreken? Betyr denne testen at el er på vei? El-slim i dag, men kun syklus dag10.. Og mine sykluser er på rundt 30 dager.. 

DSC_0057.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaisamaia skrev:

Trenger en kjapp innføring.. Igjen.. 😅 Tesrstreken skal være like sterk som kontrollstreken? Betyr denne testen at el er på vei? El-slim i dag, men kun syklus dag10.. Og mine sykluser er på rundt 30 dager.. 

DSC_0057.JPG

Denne er laaangt ifra positiv. Umulig å si om eggløsning er på vei og når den eventuelt kommer. Ja, teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. 

Anonymkode: cbeec...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaisamaia skrev:

Trenger en kjapp innføring.. Igjen.. 😅 Tesrstreken skal være like sterk som kontrollstreken? Betyr denne testen at el er på vei? El-slim i dag, men kun syklus dag10.. Og mine sykluser er på rundt 30 dager.. 

DSC_0057.JPG

Jeg hadde slike tester hele syklusen, også morgenen den dagen jeg fikk positiv på kvelden 😊 skal være like sterk eller sterkere 😊

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...