Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, snurk skrev:

Denne kan jeg vel tolke som positiv? Har tatt tester hver morgen de siste 4 dagene og alle har vært svake. Tok en i går kveld fordi jeg følte litt murringer i magen men den var også svak. I dag ble den plutselig veldig sterk (som på bildet). Er første gang jeg prøver el-test så litt usikker 😅 selv har jeg estimert at EL skal være i morgen så sånn sett passer det jo.

20191226_110408.jpg

Synes den ser positiv ut! 😊

Anonymkode: be3d5...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver å prøver kartlegge syklusen min som alltid har vært nokså ustabil og merkelig.. Er inne i min PP 2 og dermed også er d andre periode jeg tar eggløsningstester for å få litt oversikt og for å kunne sammenligne litt.. 

Sist fikk jeg positiv El test på dag 30(!!), men d ble ingen spire på det forsøket. 

Idag er jeg på dag 14 i nåværende syklus og har testet i noen dager allerede siden jeg vet så godt at jeg er uregelmessig... 

Synes dagens test ser sterkere ut enn de foregående og jeg vet at den ikke er positiv, men har d noe å si at den er sterkere enn i går? Vil d si at jeg nærmer meg EL eller er d helt tilfeldig hvor  svak/sterk den er ifht når eggløsning er på vei og testen blir positiv? 

Håper noen forstår hva jeg mener.. Ble litt tungvint 🙈

På forhånd takk for svar! 

IMG_20191229_012318.jpg

Endret av Lykkeliten83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lykkeliten83 skrev:

Driver å prøver kartlegge syklusen min som alltid har vært nokså ustabil og merkelig.. Er inne i min PP 2 og dermed også er d andre periode jeg tar eggløsningstester for å få litt oversikt og for å kunne sammenligne litt.. 

Sist fikk jeg positiv El test på dag 30(!!), men d ble ingen spire på det forsøket. 

Idag er jeg på dag 14 i nåværende syklus og har testet i noen dager allerede siden jeg vet så godt at jeg er uregelmessig... 

Synes dagens test ser sterkere ut enn de foregående og jeg vet at den ikke er positiv, men har d noe å si at den er sterkere enn i går? Vil d si at jeg nærmer meg EL eller er d helt tilfeldig hvor  svak/sterk den er ifht når eggløsning er på vei og testen blir positiv? 

Håper noen forstår hva jeg mener.. Ble litt tungvint 🙈

På forhånd takk for svar! 

IMG_20191229_012318.jpg

Jeg ville tolket det som at den blir sterkere. Hvordan så det ut forrige syklus? Ble testene sterkere før positiv test da også? Greit å sammenligne med det man har. 

 

Anonymkode: 87ece...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tolket det som at den blir sterkere. Hvordan så det ut forrige syklus? Ble testene sterkere før positiv test da også? Greit å sammenligne med det man har. 

 

Anonymkode: 87ece...fa7

Takk for svar.. D som er var at forrige syklus ble d litt tilfeldig at jeg begynte teste og testet kun i 3 dager før den ble positiv, siden vi egentlig skulle vente utpå nyåret med prøvingen, men måtte brått sette igang pga medisinske årsaker hos min mann som ikke responderer så godt på skifte av medisiner han har gjort slik at d skal være trygt å prøve for oss, så ting skal helst skje asap.. Derfor ble d kun dag 28 29 og 30 sist gang, så aner ikke åssen testene ville sett ut ellers i syklusen, men de dagene jeg testen ble de gradvis sterkere ja.. Han har også blitt henvist til nedfrysing av sæd, slik at han raskt kan gå tilbake på de tidligere medisinene for hans tilstand som ikke ga de bivirkningene og manglende effekt vi nå opplever, men hadde håpet på å få d til å sitte i mellomtiden 😊 Blir nok med denne PP før han fryser ned på nyåret og går tilbake på medisinene, så må bare krysse fingrene for at d skjer naturlig, hvis ikke blir d en ny type prossess som vi ikke har fått særlig info om ennå, men hans helse og liv er absolutt viktigst her 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lykkeliten83 skrev:

Driver å prøver kartlegge syklusen min som alltid har vært nokså ustabil og merkelig.. Er inne i min PP 2 og dermed også er d andre periode jeg tar eggløsningstester for å få litt oversikt og for å kunne sammenligne litt.. 

Sist fikk jeg positiv El test på dag 30(!!), men d ble ingen spire på det forsøket. 

Idag er jeg på dag 14 i nåværende syklus og har testet i noen dager allerede siden jeg vet så godt at jeg er uregelmessig... 

Synes dagens test ser sterkere ut enn de foregående og jeg vet at den ikke er positiv, men har d noe å si at den er sterkere enn i går? Vil d si at jeg nærmer meg EL eller er d helt tilfeldig hvor  svak/sterk den er ifht når eggløsning er på vei og testen blir positiv? 

Håper noen forstår hva jeg mener.. Ble litt tungvint 🙈

På forhånd takk for svar! 

IMG_20191229_012318.jpg

Det kan bety at el nærmer seg, men det kan også være at urinen var mer konsentrert og trenger ikke å bety noe.

vil forøvrig anbefale deg å laste ned glow-appen hvor du kan ta bilde av testene og gå tilbake senere for å se hvor sterk/svak testen har vært 😊 så slipper du å ta vare på de strimmelene med urin på som også endrer seg når de tørker 😊

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan bety at el nærmer seg, men det kan også være at urinen var mer konsentrert og trenger ikke å bety noe.

vil forøvrig anbefale deg å laste ned glow-appen hvor du kan ta bilde av testene og gå tilbake senere for å se hvor sterk/svak testen har vært 😊 så slipper du å ta vare på de strimmelene med urin på som også endrer seg når de tørker 😊

Anonymkode: 693fe...62d

Ah tusen takk for tips 🥰D er såklart så MYE enklere og mer hygienisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv? Tatt kl. 16. Strekene har gått fra blendahvit til sterkere og sterkere for hver dag 😄

20191231_031045.jpg

Anonymkode: af5a6...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv? Tatt kl. 16. Strekene har gått fra blendahvit til sterkere og sterkere for hver dag 😄

20191231_031045.jpg

Anonymkode: af5a6...ec5

Jeg synes ikke test streken er like sterk som kontrollstreken. Har du testet tidligere eller senere samme dag? For kan se ut om eggløsning er/har vært rett rundt hjørnet 😊

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke test streken er like sterk som kontrollstreken. Har du testet tidligere eller senere samme dag? For kan se ut om eggløsning er/har vært rett rundt hjørnet 😊

Anonymkode: 693fe...62d

Tok en test igjen på kvelden og den var mye lysere igjen. Ganske utvannet urin og hadde ikke holdt på den så lenge om det kan hatt betydning. 

20191231_142244.jpg

Anonymkode: af5a6...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen. Testet i dag. Bilde nr 1 viser etter 5 min avlesning. 

Bilde 2: Kikket på prøven igjen etter 10 min og da var den mye sterkere, selv om de sier det ikke er pålitelig svar da. Testene har aldri blitt sterkere på meg selv etter lenger avlesningstidspunkt, så det var rart. 

Har noe på gang, kjennes ut som lette menssmerter.

Lurer samtidig på hvorfor folk tar vare på testene sine når de egentlig kun kan avleses innenfor en viss tidsramme oppgitt av leverandør?

20191231_031136.jpg

Anonymkode: af5a6...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen. Testet i dag. Bilde nr 1 viser etter 5 min avlesning. 

Bilde 2: Kikket på prøven igjen etter 10 min og da var den mye sterkere, selv om de sier det ikke er pålitelig svar da. Testene har aldri blitt sterkere på meg selv etter lenger avlesningstidspunkt, så det var rart. 

Har noe på gang, kjennes ut som lette menssmerter.

Lurer samtidig på hvorfor folk tar vare på testene sine når de egentlig kun kan avleses innenfor en viss tidsramme oppgitt av leverandør?

20191231_031136.jpg

Anonymkode: af5a6...ec5

Ja det kan du spør om 🙈 anbefaler å laste ned glow appen hvor man kan ta bilde og gå tilbake å se hvordan det har vært tidligere 😊 er tydelig at noe er på gang ja 😊

Anonymkode: 693fe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 
har ikm om noen dager, tok en EL test idag fordi det er det eneste jeg har liggende.

vil dere ikke si at denne er positiv?😅

 

D9CDF19B-BC81-4A95-92D8-BDC1E777D85A.jpeg

Anonymkode: 9bd55...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er negativ. Fikk like sterke streker som du har noen få dager etter mensen forrige syklus, så ville ikke fått opp forhåpningene. 

Anonymkode: 20a75...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er på ingen måte positiv. 

Anonymkode: 1195e...a86

Her ser du den 2 minutter senere og godt innenfor tiden... det er vel like sterke streker her? Ellers forstår ikke jeg EL tester lenger😅

CB29BC28-F2B1-433E-BC89-FEA1F0D72EDD.jpeg

Anonymkode: 9bd55...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ser du den 2 minutter senere og godt innenfor tiden... det er vel like sterke streker her? Ellers forstår ikke jeg EL tester lenger😅

CB29BC28-F2B1-433E-BC89-FEA1F0D72EDD.jpeg

Anonymkode: 9bd55...262

Kontrollstreken er sterkere.

Anonymkode: 1195e...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kontrollstreken er sterkere.

Anonymkode: 1195e...a86

Nei, nå ble det visst motsatt ser jeg. Altså er teststreken sterkest, så da er den positiv 👍

Anonymkode: 1195e...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå ble det visst motsatt ser jeg. Altså er teststreken sterkest, så da er den positiv 👍

Anonymkode: 1195e...a86

Var det jeg syntes. Da blir det ut å handle noen g tester senere idag, og håpe det er derfor den er sterkere nå😁🤞🏻

Anonymkode: 9bd55...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det jeg syntes. Da blir det ut å handle noen g tester senere idag, og håpe det er derfor den er sterkere nå😁🤞🏻

Anonymkode: 9bd55...262

Hvordan gikk det?

Anonymkode: f3006...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...