Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

etter jeg var på en biltur måtte jeg løpe på do, fordi det kjentes virkelig ut som at jeg hadde tissa på meg nedi der.. tok en el-test, og den ser sånn ut. Vil dere tro jeg har el? Eller kan testen vise positiv, og kroppen gi slim, selv om jeg ikke har el?

jeg har hatt 1 mens siden fødsel for snart et år siden, så jeg føler litt at jeg må bli kjent med kroppen på nytt kan man si..

For de som lurer, testet jeg både LH og HCG siden jeg er på syklusdag 37.

1C380E2C-FFD7-4136-9D6C-4F12D6ECC015.jpeg

Anonymkode: ec3c0...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er denne positiv eller nesten positiv?

79317F25-345C-4C59-B35D-1DC4546DFCE4.jpeg

Anonymkode: fcedf...7b4

Så godt som positiv, tipper el er like om hjørnet 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

etter jeg var på en biltur måtte jeg løpe på do, fordi det kjentes virkelig ut som at jeg hadde tissa på meg nedi der.. tok en el-test, og den ser sånn ut. Vil dere tro jeg har el? Eller kan testen vise positiv, og kroppen gi slim, selv om jeg ikke har el?

jeg har hatt 1 mens siden fødsel for snart et år siden, så jeg føler litt at jeg må bli kjent med kroppen på nytt kan man si..

For de som lurer, testet jeg både LH og HCG siden jeg er på syklusdag 37.

1C380E2C-FFD7-4136-9D6C-4F12D6ECC015.jpeg

Anonymkode: ec3c0...65e

Ja du kan ha eggløsning nå, men også hormonforstyrrelser og amming kan gi falske positive eltester: ville fortsatt å elteste et par dager for å isåfall se de blir negative igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (På 2.11.2022 den 9.04):

Man kan slå seg til ro med at man ikke fikk barn. Satse på løping, ski, være med andres barn. Bli en tante. Lage god middag til en barnefamilie, hver helg. Avlaste de som er stresset. Pleie parforholdet. Etc. Man bør innrømme for seg selv at parene som blir gravide uten styr ofte splittes opp på grunn av stress og overbelastning mens barna er små. Det blir skilsmisse, utroskap og annen faenskap av det. Da kan man ta imot den positive energien i det at man selv har et hav av tid, og kan styre på selv. Det bekymrer meg også endel at dere overfortolker kvinnerollen. Dette er et tegn i tiden. Alt skal være så ekstremt. Perfekt kjernefamilie, Kvinner SKAL ha barn. Jeg er ikke enig i dette. Jeg syns vi bør forsøke å finne den indre roen, og akseptere naturen i oss og utenfor. Har man kjørt ørten hormonkurer uten resultat, så kan man slå seg til ro med at man iallefall har forsøkt. Og man kan gå videre! Dette på grunn av kjærlighet til seg selv!

Jeg kan forstå tankegangen din! Men jeg tror at den drivkraften i å forplante seg er SVÆRT stor hos mange! Og overgår absolutt alt, tross fornuft. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere si denne er positiv? 
Litt ny i gamet her så best tidspunkt for sex blir i dag da? 

A3366918-D9AA-4A7C-B2BA-80D11EB2F183.jpeg

Anonymkode: 44873...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den ser positiv ut ja. :)  Varierer når eggløsning skjer i forhold til positiv test. Den kan væe i gang nå, eller om 12 -48 timer. Men absolutt, ville hoppet til sengs i kveld om jeg var deg. :) Og det gjør jeg selv også, fikk positiv test selv i formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Den ser positiv ut ja. :)  Varierer når eggløsning skjer i forhold til positiv test. Den kan væe i gang nå, eller om 12 -48 timer. Men absolutt, ville hoppet til sengs i kveld om jeg var deg. :) Og det gjør jeg selv også, fikk positiv test selv i formiddag.

Laura80 skrev (29 minutter siden):

Takk for svar dere 😀 

Til AB over, lykke til håper der klaffer for oss begge 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shinyclothing skrev (1 time siden):

Det første gang jeg ta graviditet test.

Er dette positivt? Dpo 9

IMG_20221107_011923.jpg

Ja 🙌

Anonymkode: 658bd...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (19 timer siden):

Jeg fikk maksimal på fertilitetsmonitor i dag tidlig, men den var bare på høy i går mårrest. Om den strimmelen er positiv så betyr det at jeg kanskje var på maksimal i går kveld også da. Vi la inn aksjer i går ettermiddag, tror dere det holder? 

Anonymkode: 527be...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eggløsningstest var litt utydelig nederst så lurte på hva dere tenker. Den øverste er på fredag, den i midten lørdag og den nederste på søndag. Tok tid før strek kom der (etter 5 min) men kom med en gang på de første. 

Noen tanker om hvilke test som er positiv? 

6B2E8F72-9182-4ABA-A40A-CBD73E1108A9.jpeg

Anonymkode: 26933...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eggløsningstest var litt utydelig nederst så lurte på hva dere tenker. Den øverste er på fredag, den i midten lørdag og den nederste på søndag. Tok tid før strek kom der (etter 5 min) men kom med en gang på de første. 

Noen tanker om hvilke test som er positiv? 

6B2E8F72-9182-4ABA-A40A-CBD73E1108A9.jpeg

Synes fredagen er bittelitt svak men på goood tur til å bli positiv! Er den tatt om morgenen? 

Jeg får nesten inntrykk (av å bare se på styrken på toppen av strekene) at selve peaken din var mellom fredag og lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilga skrev (5 timer siden):

Synes fredagen er bittelitt svak men på goood tur til å bli positiv! Er den tatt om morgenen? 

Jeg får nesten inntrykk (av å bare se på styrken på toppen av strekene) at selve peaken din var mellom fredag og lørdag :)

Fredag tatt i caseks tiden, lørdag tatt på formiddag (litt usikker på om jeg venter lenge nok siden sist jeg tisset) søndag tatt på morgen med en gang jeg sto opp. Trudde den skulle bli negativ men kom en rød strek etter litt. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...