Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Cartina

Er det vanlig at testen holder seg ganske sterk etter EL g ikke blir svak igjen? Jeg mener den har blitt det før (altså svak igjen) men da har jeg ikke testet mer enn 1-2 dager etterpå. Jeg trodde nr. 3 (på bilde 1) var positiv? Det er CD13 (onsdag). Jeg har hatt stabil syklus på 28-29 dager siden siden jeg sluttet på pilla i april. De 2 nederste er fra torsdag og i dag. Jeg synes det er rart hvis EL ikke har vært. 

IMG_5312.JPG

IMG_5313.JPG

Endret av Cartina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Cartina skrev:

Er det vanlig at testen holder seg ganske sterk etter EL g ikke blir svak igjen? Jeg mener den har blitt det før (altså svak igjen) men da har jeg ikke testet mer enn 1-2 dager etterpå. Jeg trodde nr. 3 (på bilde 1) var positiv? Det er CD13 (onsdag). Jeg har hatt stabil syklus på 28-29 dager siden siden jeg sluttet på pilla i april. De 2 nederste er fra torsdag og i dag. Jeg synes det er rart hvis EL ikke har vært. 

IMG_5312.JPG

IMG_5313.JPG

De 2 testene nederst er jo negativ;) Jeg har hatt positiv test siden fredag som var dag 13, den var positiv i går på dag 14 og det ser ut som testen enda er positiv i dag (dag 15). Typisk at jeg er tom for tester😜 

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Cartina skrev:

IMG_5312.JPG

IMG_5313.JPG

Her kan du se mine tester fra i går og i dag tidlig. Jeg venter på at testen skal negativ og ser at fargen er litt svakere i dag enn i går.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De 2 testene nederst er jo negativ;) Jeg har hatt positiv test siden fredag som var dag 13, den var positiv i går på dag 14 og det ser ut som testen enda er positiv i dag (dag 15). Typisk at jeg er tom for tester😜 

Ja, det vet jeg. Men ser den ikke positiv ut på bilde nr. 3? Jeg synes bare det er så rart at den siste (3 dager senere) er såpass sterk og ikke mye svakere. Jeg lurer sånn på om EL har vært. 

Endret av Cartina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cartina skrev:

Ja, det vet jeg. Men ser den ikke positiv ut på bilde nr. 3? Jeg synes bare det er så rart at den siste (3 dager senere) er såpass sterk og ikke kjempesterk. Jeg lurer sånn på om EL har vært. 

Fargen kan variere siden vi har forskjellig LH nivå i løpe av syklusen. Ikke bry den om farge forskjellen. Så lenge den er svakere enn kontrollstreken er den negativ. Jeg hadde tenkt at EL har skjedd en gang mellom test nr 3 frem til første negativ test:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen her inne som Kan det med el slim? Pleier å ha det hver mnd i 4 dager med siste dag som positiv el test. Pleier å ha positiv el test dag 14 ellr 15.. Begynner bestandig testingen dag 12 og da er den stigende mer og mer sterk strek frem til dag 14 eller 15. Testet igår  ( på dag 12) nesten positiv, idag er den enda svakere enn igår, og har heller ikke fått el slim enda! Veldig frustrerende. 

Anonymkode: 1c9ec...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Silfen skrev:

De ser ut til å være positive begge. 

Ok. Ble litt usikker siden den var svakere enn den i går. Jeg skal ta en ny i kveld som forhåpentligvis blir negativ. Dette er 3 dagen på rad med positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina
20 timer siden, Cartina skrev:

IMG_5312.JPG

IMG_5313.JPG

Også får jeg denne i dag.. Er den positiv? Jeg trodde jo at EL var torsdag/fredag (test nr. 3 fra toppen) og etter det har jeg fått 2 med svakere teststrek (de 2 nederste), men så får jeg denne i dag. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har hatt stabil syklus siden p-pilleslutt for 6 mnd. siden så det er rart om den er positiv så sent og.

IMG_5320.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man ser noe svakt betyr det at eggløsning muligens er på vei eller betyr det ikke noe?

IMG_1963.JPG

Anonymkode: 7cb80...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man ser noe svakt betyr det at eggløsning muligens er på vei eller betyr det ikke noe?

IMG_1963.JPG

Anonymkode: 7cb80...1e3

Nei det betyr ingenting. Mine tester har alltid litt farge uansett hvor jeg er i syklusen. Streken skal være like sterkt eller sterkere om testen er positiv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hva tenker dere om denne? Fikk testene mine i posten i dag og har ikke kunne testet tidligere denne syklusen.. Jeg tok denne bare for moro skyld kl. 14, selv om jeg vet man skal teste på kvelden altså ;) Hadde vært på do 1 time tidligere så urinen var ikke så konsentrert heller. Eggløsning i dag? 

20161121_151936.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Oppvaskhanske skrev:

Hva tenker dere om denne? Fikk testene mine i posten i dag og har ikke kunne testet tidligere denne syklusen.. Jeg tok denne bare for moro skyld kl. 14, selv om jeg vet man skal teste på kvelden altså ;) Hadde vært på do 1 time tidligere så urinen var ikke så konsentrert heller. Eggløsning i dag? 

20161121_151936.jpg

Jepp, hadde jeg vært deg hadde jeg hoppet til sengs i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg temper i tillegg og har ikke hatt noe utslag på tempen enda, så satser på at eggløsning er nært forestående ihvertfall ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...