Gå til innhold

Leaving neverland (Michael Jackson)


NordicViking

Anbefalte innlegg

Dette er en artikkel fra 2009 der James Safechuck blir omtalt som foreldreløs av artikkelforfatteren. Gikk han bare ut fra det siden det ikke var noen foreldre i nærheten eller har MJ sagt at Safechuck var foreldreløs?

"I joined Jackson, his pony-tailed manager Frank Dileo and 10 year-old orphan Jimmy Safechuck – the first in a string of the singer’s young controversial companions – in the Guildhall courtyard."

https://www.birminghammail.co.uk/news/local-news/michael-jackson-the-day-our-man-came-238861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.5.2019 den 20.32, Sol70 skrev:

 

 

Michael Jackson var åpen om at Bob Fosse var en av de største inspirasjonene hans og at han hadde tatt mange av dansebevegelsene derfra. Den lille prinsen (som klippet er fra) var en av favorittfilmene hans. Husker jeg ble ganske paff da jeg så hvor mye han hadde kopiert fra Bob Fosse (som forresten hadde halvnorsk far). Moonwalken var det vel heller ikke MJ som "fant opp"? Men musikken hans er jo unik. Men hva har egentlig denne filmen med tråden å gjøre Sol?😊

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, miss spjåk said:

Michael Jackson var åpen om at Bob Fosse var en av de største inspirasjonene hans og at han hadde tatt mange av dansebevegelsene derfra. Den lille prinsen (som klippet er fra) var en av favorittfilmene hans. Husker jeg ble ganske paff da jeg så hvor mye han hadde kopiert fra Bob Fosse (som forresten hadde halvnorsk far). Moonwalken var det vel heller ikke MJ som "fant opp"? Men musikken hans er jo unik. Men hva har egentlig denne filmen med tråden å gjøre Sol?😊

 

For det første, som du sier, han har stjålet veldig mange "moves" fra akkurat den filmen og akkurat Bob Fosse. Da jeg så den øverste videoen så tenkte jeg; hva i helvete har den ungen å gjøre i den videoen, og hvorfor gjør den mannen hoftebevegelser foran ungen, åpner jakken som om han skal blotte seg etc???
Så lette jeg og fant videoen og hvor den er fra. Bob Fosse danser rollen til slangen som forsøker å forføre Den Lille Prinsen til å bli bitt og drept av han. Og Michael Jackson har sittet og sett på den sekvensen og kopiert bevegelsene. Til slangen. Som vil drepe barnet.

Endret av Sol70
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 15.47, Sol70 skrev:

Hvilke bilder?

Det har blitt lagt ut bilder her for å vise til blikket til MJ, og i "mistenksomme" positurer. Det er del sider siden. Men poenget her var at man bruker bilde uttrykk for å overbevise publikum, og det gjør de også i LN. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Sol70 skrev:

For det første, som du sier, han har stjålet veldig mange "moves" fra akkurat den filmen og akkurat Bob Fosse. Da jeg så den øverste videoen så tenkte jeg; hva i helvete har den ungen å gjøre i den videoen, og hvorfor gjør den mannen hoftebevegelser foran ungen, åpner jakken som om han skal blotte seg etc???
Så lette jeg og fant videoen og hvor den er fra. Bob Fosse danser rollen til slangen som forsøker å forføre Den Lille Prinsen til å bli bitt og drept av han. Og Michael Jackson har sittet og sett på den sekvensen og kopiert bevegelsene. Til slangen. Som vil drepe barnet.

MJ har " stjålet" ( hva jeg ville kalt hente inspirasjon ) fra mange forskjellige kilder. Det har han selv sagt i flere intervjuer når han snakker om dans. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sol70 skrev:

For det første, som du sier, han har stjålet veldig mange "moves" fra akkurat den filmen og akkurat Bob Fosse. Da jeg så den øverste videoen så tenkte jeg; hva i helvete har den ungen å gjøre i den videoen, og hvorfor gjør den mannen hoftebevegelser foran ungen, åpner jakken som om han skal blotte seg etc???
Så lette jeg og fant videoen og hvor den er fra. Bob Fosse danser rollen til slangen som forsøker å forføre Den Lille Prinsen til å bli bitt og drept av han. Og Michael Jackson har sittet og sett på den sekvensen og kopiert bevegelsene. Til slangen. Som vil drepe barnet.

Ja, MJ har sikkert tenkt at det kunne være interessant å fortelle verden subtilt at han var skyldig, etter å ha blitt inspirert av en dans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/23/2019 at 5:27 PM, Vestlandlove said:

Noe nytt fra Aaron Carter? 

Jeg så at han nevnte det igjen for noen dager siden men kom ikke med detaljer: 
"Michael was a really good guy as far as I know, really good guy," Carter said. "He never really, like, he never did anything that was inappropriate except for one time. There was one thing that he did that was a little bit inappropriate." 
https://www.eonline.com/news/1042987/aaron-carter-claims-michael-jackson-did-one-thing-that-was-a-little-bit-inappropriate

Det som skjedde når han sa dette var at MJ-fansen angrep han i flokk på hans twitter, de skrev ting som at de ønsket han død osv. Han svarer på det i flere poster og prøver å roe dem ned:
 

image.png.0f78d5a7556d947b836cb90926659a9f.png
 

Uansett hva det er han skal fortelle så ser vi at det går ikke an å si noe som kan være bitte litt negativt om MJ før fansen begynner med sin mobbekampanje, noe som er både interessant og bekymringsverdig. Kanskje det er ting han kunne ha sagt som han velger å ikke si nå, hvem vet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så snur de og ber om unnskyldning når han modererer seg da. Han er ok så lenge han ikke forteller noe som kan stille MJ i et dårlig lys, "I trust you to not tell your truth"?:
 image.png.1ec382e16f62719d8d70b8ef6e7de3da.png

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ærlig talt ikke poenget med disse videoene du la ut over her. Så dumt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2019 den 16.05, Sol70 skrev:

Og så snur de og ber om unnskyldning når han modererer seg da. Han er ok så lenge han ikke forteller noe som kan stille MJ i et dårlig lys, "I trust you to not tell your truth"?:
 image.png.1ec382e16f62719d8d70b8ef6e7de3da.png

Syntes Aaron selv skapte dette "kaoset". Uansett, så driter jeg i hvilke fans som reagere sånn og sånn. Vi er enkelt individer. Det er hva som er innholdet i det som blir "kastet ut," som er vesentlig, ikke hvordan hver og en reagerer på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre intervjuer med Jordan Chandler's onkel, Raymond Chandler. Han fortelle at Chandler-familien fikk så alvorlige dødstrusler i 1993 at de ville ha vitnebeskyttelse for å vitne i en kriminalsak, noe de ikke fikk. Han forteller om avhugde dyrehoder som ble lagt på trappa, telefontrusler, folk som prøvde å komme seg inn i huset og inn på arbeidsplassen, bombetrusler osv. Dødstrusler er slett ikke uvanlig idag heller om man velger å si noe negativt om MJ. Jordan Chandler ville heller ikke vitne i 2004-saken fordi han ikke ønsker å bli assosiert med dette på noe vis. Hadde han vitnet hadde vi nok fått et annet utfall:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har sendt denne mailen til vg idag, oppfordrer flere her inne til å sende noe liknende :)

 

Hei! 

Jeg savner virkelig en større hyllest til Michael Jackson. Dere har gitt han et lite vindu om at han feires “tross overgrepsanklager”. Hva er det med at pressen har så mye imot han? 

Husker at dere printet en stor forside i forbindelse med denne “dokumentaren”. “BAD” stod det med store bokstaver i avisutgaven. Har dere fått med dere at disse to anklagerne har huller i historiene sine? At essensielle påstander er løgn? At han ble frikjent i en rettssak? Fortjener ikke dette å komme frem? 

Husker jeg leste nylig en artikkel om en fotballspiller som ble anklaget. Da var dere nøytral i saken, heller på hans side kontra anklageren. Dere gjengav hva fotballstjerna sa i sitt forsvar og hvordan dette var utpressing. Jeg savner samme rettferdighet over Michael Jackson. Han er faktisk den største entertaineren i verdenshistorien og jeg synes det er på tide at dere hedrer han på en god måte. 

Det er masse skriverier om de påviste løgnene på internett. Til og med The Sun har sett på andre siden av saken. Vennligst les dette: 
https://www.google.no/amp/s/www.thesun.co.uk/news/8831624/michael-jackson-documentary-neverland-train-station-james-safechuck/amp/ 

Folk vil faktisk høre sannheten nå. Synes det hadde vært rettferdig, etisk riktig og profesjonelt.

Med vennlig hilsen

..

:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, UsikkerKvinne said:

Har sendt denne mailen til vg idag, oppfordrer flere her inne til å sende noe liknende :)

 

Hei! 

Jeg savner virkelig en større hyllest til Michael Jackson. Dere har gitt han et lite vindu om at han feires “tross overgrepsanklager”. Hva er det med at pressen har så mye imot han? 

Husker at dere printet en stor forside i forbindelse med denne “dokumentaren”. “BAD” stod det med store bokstaver i avisutgaven. Har dere fått med dere at disse to anklagerne har huller i historiene sine? At essensielle påstander er løgn? At han ble frikjent i en rettssak? Fortjener ikke dette å komme frem? 

Husker jeg leste nylig en artikkel om en fotballspiller som ble anklaget. Da var dere nøytral i saken, heller på hans side kontra anklageren. Dere gjengav hva fotballstjerna sa i sitt forsvar og hvordan dette var utpressing. Jeg savner samme rettferdighet over Michael Jackson. Han er faktisk den største entertaineren i verdenshistorien og jeg synes det er på tide at dere hedrer han på en god måte. 

Det er masse skriverier om de påviste løgnene på internett. Til og med The Sun har sett på andre siden av saken. Vennligst les dette: 
https://www.google.no/amp/s/www.thesun.co.uk/news/8831624/michael-jackson-documentary-neverland-train-station-james-safechuck/amp/ 

Folk vil faktisk høre sannheten nå. Synes det hadde vært rettferdig, etisk riktig og profesjonelt.

Med vennlig hilsen

..

:)

 

Til og med The Sun. Det kan jo overbevise hvem som helst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, T-Rex said:

Til og med The Sun. Det kan jo overbevise hvem som helst.

Så kjekt at du skal poengtere ut noe negativt! The Sun viser til fakta og kilder i motsetning til slik som VG atm. Og imotsetning til rykte til The Sun. Det var hele poenget mitt. Har du lest artikkelen? Men skulle kanskje brodert dette litt mer ut til deg. Det finnes faktisk papirer på at togstasjonen ble bygget år etter anklageren sier overgrepene stoppa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, UsikkerKvinne said:

Så kjekt at du skal poengtere ut noe negativt! The Sun viser til fakta og kilder i motsetning til slik som VG atm. Og imotsetning til rykte til The Sun. Det var hele poenget mitt. Har du lest artikkelen? Men skulle kanskje brodert dette litt mer ut til deg. Det finnes faktisk papirer på at togstasjonen ble bygget år etter anklageren sier overgrepene stoppa. 

Dette maset om togstasjonen er helt meningsløst, og det finnes ikke "påviste løgner" i James eller Wade's forklaringer, det er faktisk det som er direkte løgn. Om James husker feil i forhold til når han ble misbrukt på akkurat togstasjonen, så er det ikke det hverken bevis eller indikasjon på at han lyver, da det er helt normalt for mennesker å huske feil.

Når det gjelder når den togstasjonen ble bygget, så er det vel bare MJ som vet det. Det finnes nemlig også et lydopptak av en fotograf som var på Neverland for å ta bilder, som sier at han fikk beskjed om å ikke ta bilder av togstasjonen fordi den var satt opp før tillatelsen var i orden. Datoen på byggetillatelsen er altså september 93, men den har vært oppe før det ifølge lydopptaket med fotografen. Sannheten er at vi har ingen nøyaktig dato for når den ble bygget.
https://pumpkinperson.com/2019/04/21/world-exclusive-evidence-supporting-james-safechucks-train-station-claim/comment-page-1/

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...