Gå til innhold

Når forloverne ikke kan bli enige om samme kjole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare hyggelig :) Er det butikker med selskapskjoler der den venninnen bor, så kan hun kanskje dra for å se hva de  har, eller kanskje en utleiesalong har en kjole i rett farge som faller i hennes smak?

Anonymkode: b8264...d43

Det er det helt sikkert. Jeg skal pushe bittelitt til før jeg gir opp. Håper vi klarer å finne en løsning som alle tre blir glad for :)

Anonymkode: da90c...c2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det helt sikkert. Jeg skal pushe bittelitt til før jeg gir opp. Håper vi klarer å finne en løsning som alle tre blir glad for :)

Håper at det ordner seg på en fin måte :) Lykke til :hjerte: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er altså det de kaller dem for, disse brudeparene som har en haug med voksne folk i like klær ved siden av seg når de gifter seg (inkludert TS, som har to).

Anonymkode: ed498...a83

Eg var i eit bryllup med 8 par brudepike/brudesvenn, i identiske kjolar og dressar. Galskap....

Anonymkode: 51de5...2a9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg var i eit bryllup med 8 par brudepike/brudesvenn, i identiske kjolar og dressar. Galskap....

Anonymkode: 51de5...2a9

Hva er poenget? Bryllup er dyrt nok fra før av.

Jeg hadde brudepike og svenn selv, men de var såpass små at de brukte vanlig pen klær. Klær de kunne bruke ellers også.

Forloveren min kom i plizzeskjørt og bluse, men bryllupet var en suksess uansett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager mine tidligere useriøse og tullete innlegg i tråden din. Lykke til med bryllupet  :dagens-rose: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter timesvis med leting fra min side fant jeg endelig en kjole begge to var fornøyde med. Kjøpte, betalte og shippet til hjemadressene deres. Så får jeg nå vite at hun samme forloveren ikke er fornøyd med kjolen. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Juster antall forlovere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For en tragikomisk tråd!! Jeg bare venter på fortsettelsen om noen år, når ekteskapet kanskje ikke går så bra......

Anonymkode: 49059...024

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den misfornøyde forloveren er kraftigere? Da ville jeg tatt hensyn til henne, og ombestemt ditt strenge kjolevalg.

La begge selv finne en kjole i samme fargesjanger og i samme lengde/stil.

Godt forslag! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge må få føle seg vell. Det blir jo tatt masse bilder. Kjolene bør kle begge og være komfortable. Når dere bestiller på nett, så får de ikke prøvd kjolene. Noen ser fin ut på nett, men passer kanskje ikke på ekte. Må de ha lik kjole da? Hva med at du bestemmer farge og så kan de lete selv. Har du bytterett? Kanskje det er mulig å gå til skredder og rette litt på kjolen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Fint å høre at det ble bra bilder likevel. Får bare prøve å tenke positivt at det blir bra likevel. Jeg sitter litt igjen med en følelse at bryllupet ikke er helt gjennomført når de har ulike kjoler. Lurer litt på om jeg skal kjøpe kjolen til noen andre av de nærmeste venninnene mine.

Før forlover nummer to fortalte at hun ombestemte seg angående kjolen jeg hadde kjøpt, var det to venninner som så kjolen jeg hadde kjøpt. De synes kjolen var kjempe fin og ville gjerne ha en lik en i bryllupet. Så jeg lurer på om jeg skal kjøpe kjolen til disse. Da blir det tre stykker som har samme kjolen (som også gjerne vil ha den) så da kan jeg jo ta fine bilder med de. Det blir nok kjempe bra :)

Så kan heller forloveren min bli med på noen andre bilder. Henne og meg alene for eksempel.

Wow, her lyser det gjennom hvor dårlig venninne du er ts...

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sett for mange amerikanske romatiske komedier?

Er det viktigere for deg å få bilder men uniformert gjeng, a la amerikansk rom com, enn at bryllupet faktisk blir hyggelig?

Selvsagt sier de andre venninnene at kjolen er fin. De aner jo ikke at de kan ende opp med å gå med den. Hvorfor i allverden dette behovet for å prakke på venninner en billigkjole fra ebay, med så tynt stoff at rynkene på underskjørtet synes igjennom? Er det bare jeg som synes det virker litt "billig" med en slik kjole?

Jeg applauderer den "vrange" venninna som faktisk tør å si at denne kjolen er hun ikke komfortabel i! 

Anonymkode: 0d308...e38

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg beklager mine tidligere useriøse og tullete innlegg i tråden din. Lykke til med bryllupet  :dagens-rose: 

Hyggelig at du sier det. Takk for det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, sølvdryss said:

Begge må få føle seg vell. Det blir jo tatt masse bilder. Kjolene bør kle begge og være komfortable. Når dere bestiller på nett, så får de ikke prøvd kjolene. Noen ser fin ut på nett, men passer kanskje ikke på ekte. Må de ha lik kjole da? Hva med at du bestemmer farge og så kan de lete selv. Har du bytterett? Kanskje det er mulig å gå til skredder og rette litt på kjolen?

TS.

Jeg er enig med deg. Det er ikke like lett når kjolene bestilles på nett. Det ble enklest da de begge bor på forskjellige sider av landet.

De må ikke ha lik kjole nei. Forlover nummer en har forelsket seg i kjolen og vil ikke ha noen annen kjole. Forlover nummer to sier at hun ikke kommer til å finne lik kjole i samme farge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du sett for mange amerikanske romatiske komedier?

Er det viktigere for deg å få bilder men uniformert gjeng, a la amerikansk rom com, enn at bryllupet faktisk blir hyggelig?

Selvsagt sier de andre venninnene at kjolen er fin. De aner jo ikke at de kan ende opp med å gå med den. Hvorfor i allverden dette behovet for å prakke på venninner en billigkjole fra ebay, med så tynt stoff at rynkene på underskjørtet synes igjennom? Er det bare jeg som synes det virker litt "billig" med en slik kjole?

Jeg applauderer den "vrange" venninna som faktisk tør å si at denne kjolen er hun ikke komfortabel i! 

Anonymkode: 0d308...e38

TS.

12 av de 15 kjolene jeg foreslo var fra Nelly. Jeg kan ikke noe for at likte kjolen fra eBay bedre.

Selvfølgelig er det viktig at gjestene har det bra. Dette er den en av de tingene som faktisk er viktig for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det er nevnt før, men kunne det vært en ide og tatt med hun som var misfornøyd til en skredder for å høre om det er mulig å justere kjolen slik at hun blir fornøyd? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS.

Jeg er enig med deg. Det er ikke like lett når kjolene bestilles på nett. Det ble enklest da de begge bor på forskjellige sider av landet.

De må ikke ha lik kjole nei. Forlover nummer en har forelsket seg i kjolen og vil ikke ha noen annen kjole. Forlover nummer to sier at hun ikke kommer til å finne lik kjole i samme farge.

Må de ha lik farge? Er det mulig å ha fargen i ulike nyanser? Eller noe annet som gjør kjolene eller forloverne mer lik? F.eks hårpynt, smykker, belter, sko, sminke, blomster osv. Eller kanskje dere har et fargetema i lokalet? Da kan de kanskje ha hver sin farge som er knyttet til temaet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, sølvdryss said:

Må de ha lik farge? Er det mulig å ha fargen i ulike nyanser? Eller noe annet som gjør kjolene eller forloverne mer lik? F.eks hårpynt, smykker, belter, sko, sminke, blomster osv. Eller kanskje dere har et fargetema i lokalet? Da kan de kanskje ha hver sin farge som er knyttet til temaet? 

Det var et fint forslag. Jeg skal vurdere det :)  Jeg har fargetema ja :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, til tross for at det har blitt spurt om gjentatte ganger nå over åtte sider har du ennå ikke svart på hvorfor dette er så viktig for deg? Hvorfor har du i utgangspunktet fått det for deg at du kan og skal detaljstyre andres antrekk?

Endret av Daria
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjørt og en pen overdel kan ofte være enklere å få til å sitte riktig på kroppen.

Anonymkode: 8654d...de0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Daria said:

Men TS, til tross for at det har blitt spurt om gjentatte ganger nå over åtte sider har du ennå ikke svart på hvorfor dette er så viktig for deg? Hvorfor har du i utgangspunktet fått det for deg at du kan og skal detaljstyre andres antrekk?

TS her.

Jeg har nevnt det er par ganger tidligere i tråden. Det er fordi jeg føler at bryllupet ikke virker like gjennomført dersom alle har ulike kjoler og at det vil se bedre ut på bildene om mine nærmeste venninner har like kjoler.

Nei, det er ikke krise om de har forskjellige kjoler. Jeg synes at forlover nummer to burde være med løsningorientert og komme med forslag til løsninger kontra å bare komme med avslag.

Har fått mange fine tips og forslag her inne som jeg kommer til å ta med meg videre. Håper vi finner en løsning som alle tre blir fornøyde med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...