Gå til innhold

Jeg er klar til å slå meg til ro og gifte meg, hvor er alle mannfolka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette vrølet om at menn synes attraktive karrierekvinner er skremmende...hun er neppe ute etter lavt utdannet, ølmagede sofafjerter. Kom an, folkens, slutt med dette tullet!

Anonymkode: cd718...a0e

Noen menn finner disse kvinnene skremmende. De føler seg overkjørt, at de ikke har noe å tilby henne.

Ingen som ser etter ølmagede sofafjertere.

Men noen liker ikke kvinner med for mye selvtillit eller at de tjener tre ganger så mye som ham. 

Anonymkode: 096a9...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen menn finner disse kvinnene skremmende. De føler seg overkjørt, at de ikke har noe å tilby henne.

Ingen som ser etter ølmagede sofafjertere.

Men noen liker ikke kvinner med for mye selvtillit eller at de tjener tre ganger så mye som ham. 

Anonymkode: 096a9...dd7

Det er veldig mye "noen", men hun er jo ikke ute etter menn som lar seg skremme av karrierekvinner? Hvor opplagt skal det være? Jeg kjenner mange menn med samboere og koner som tjener mer enn dem, meg selv inklusive. Hvem bryr seg? 50-tallets manneideal gjelder jo ikke for oss lenger, og noen dråper med utdannelse skulle ha fikset det hos alle andre med. Ærlig talt, feminister, hvor er dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, catman skrev:

Det er veldig mye "noen", men hun er jo ikke ute etter menn som lar seg skremme av karrierekvinner? Hvor opplagt skal det være? Jeg kjenner mange menn med samboere og koner som tjener mer enn dem, meg selv inklusive. Hvem bryr seg? 50-tallets manneideal gjelder jo ikke for oss lenger, og noen dråper med utdannelse skulle ha fikset det hos alle andre med. Ærlig talt, feminister, hvor er dere?

Vi er her og det er bare tull er min erfaring også. De fleste synes det er attraktivt med en partner som står på egne ben og forsørger seg selv. Menn ønsker en likestilt ikke et barn de skal ivareta. Om menn blir skremt av en kvinne kommer det neppe av lønnsslippen men heller egoet og fremtoningen. 

Anonymkode: 586db...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2019 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Åh så du er SÅ pen ja, good for you!!

Dagens menn ønsker ingen forhold, så er du smart så bør du begynne å vurdere å reise til Danmark før det er forsent.

Anonymkode: 904a8...77f

Janteloven, ja. 

Anonymkode: ba6d6...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 23.46, SunnivaOslo skrev:

Ja nettopp. Og hvordan kan man slå seg til ro når mennene bare vil ha sex?

Det er en fin tanke om å bruke 20 årene på å stifte familie men når det kommer til å finne en å gjøre det med så er det langt verre. Man må jo ha et forhold for å ha barn og da hjelper det lite at det står 100 menn klare til å bare knulle deg?

 

På 10.3.2019 den 23.52, SunnivaOslo skrev:

Jada. Enig i at de ikke stiller likt med sex, men du vet jo at gutter i 20 årene gjerne vil ligge mye rundt og det er vanskelig da å finne en å ha forhold med.

Også er det jo dette mange menn skriver da med at menn stadig søker videre pga biologi så da er man jo aldri helt sikker på om mannen er trofast. Man har ingen garanti for at den man blir sammen med som 25 er man sammen med som 55..faktisk så virker som om de fleste ikke er det så det å finne seg en partner tidlig blir jo nesten et tapsprosjekt? Eller, man får jo kanskje de barna man vil ha, men mannen forsvinner jo fordi han ville ha noe yngre.

Jeg er usikker på om det er bare mennene som vil ha uforpliktende sex. Disse mennene må jo ha noen damer å ligge med. Etter å ha lest en del her på KG, så virker det som om damene er vel så mye ute etter uforpliktende sex. ONS og FF er jo like vanlig for begge kjønn. Derfor tror jeg ikke det er riktig og si at mennene bare vil ha sex, mens damene ønsker seg forhold. I dagens samfunn har det blitt slik at man skal leve livet før man slår seg til ro og leve livet betyr å nyte sex uten å forplikte seg.

Overskriften til TS sier jo noe om dette. "Jeg er klar til slå meg til ro." Det er mulig TS ønsket å fortelle at hun er attraktiv og derfor synes det er rart at hun ikke finner noen, men overskriften forteller noe om hennes fortid. Så hvis overskriften stemmer, så har vel også hun hatt et ønske om å "leve livet."

Så derfor tror jeg kvinner er "like ille" som menn og det har blitt en norm at man ikke skal binne seg for tidlig.

Så til det du skriver om at menn etterhvert vil søke ut av et langvarig forhold. Jeg tror du generaliserer også her. Heller ikke her tror jeg det er noe forskjell på menn og kvinner. Jeg ble seg skilt etter at vi hadde feiret sølvbryllup, men det var min eks som fant seg en ny. Det betyr ikke at jeg angrer på tiden vi fikk sammen. Ingen er garantert at samlivet vil vare livet ut, men vi kan da ikke vegre oss for langvarige forhold av den grunn. Jeg har tro på at forpliktelse er best og håper jeg finner noen å dele resten av livet med.

Så selv om jeg forpliktet meg tidlig og ikke "levde livet" som ung, så tror jeg faktisk ikke jeg har gått glipp av noe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest dette er jeg glad jeg fikk når jeg var 26 år (fikk 2 barn på noen år). Dessverre røk forholdet og er singel nå, men glad jeg har disse to barna mine. Og håper jeg kan finne en mann som er ferdig med barn og leve et godt liv med. 

Anonymkode: df470...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Hartroa said:

Veldig bra skrevet og jeg tror du er ved problemets kjerne. Jeg vet ikke noe om TS. Hun kan bare ha vært uheldig med tidligere partnere, men problemet er at man ofte vil realisere seg selv før man er klar for 

TS sier jo selv at hun dumpet flere partnere som ba på sine knær fordi hun skulle levet livet og realisere seg først.

Anonymkode: 47154...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

Fantastisk skrevet.

giphy.gif.1690f4d4f2a3fc2ef58b12c6b3b5d567.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

 

giphy.gif.1b8b6d4c00c719e77a76fd26d140c9f8.gif

Anonymkode: 836b0...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

 

Ingen som ser etter ølmagede sofafjertere.

 

Anonymkode: 096a9...dd7

Ingen menn som ser etter lubne damer med hengepupper.................oppevde du kognitiv dissonans nå eller mener du at lubne damer med hengepupper er noe ingen er interessert i?

Anonymkode: 836b0...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ThotSlayer said:

Fantastisk skrevet.

giphy.gif.1690f4d4f2a3fc2ef58b12c6b3b5d567.gif

Føler meg truffet som mann. Har nemlig møtt ganske mange damer opp igjennom som går i kategorien hoppe fra en mann til en annen. De jeg vet om er fortsatt single/vimsete nå som de er +/- 30. 

Og for menn som meg blir vi selvsagt mer skeptisk til forhold etter å ha møtt dame på dame som går ved den minste turbulens.

Så all honnør til deg som valgte å stå i det og høster frukter nå.

Anonymkode: 539cb...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler meg truffet som mann. Har nemlig møtt ganske mange damer opp igjennom som går i kategorien hoppe fra en mann til en annen. De jeg vet om er fortsatt single/vimsete nå som de er +/- 30. 

Og for menn som meg blir vi selvsagt mer skeptisk til forhold etter å ha møtt dame på dame som går ved den minste turbulens.

Så all honnør til deg som valgte å stå i det og høster frukter nå.

Anonymkode: 539cb...1fa

Var ikke jeg som skrev det, jeg er ikke denne dama. Og jeg er i samme båt som deg, kompis. Jeg er uhyre skeptisk til kvinnfolk når jeg har sett åssen de holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

Jeg møtte mannen min når jeg var 21 og han var 22. Vi reiste verden rundt sammen og studerte oss ferdig før vi slo oss til ro etter 7 år og fikk barn. Vi har begge master og eier bolig sammen. Har vært sammen i 11 år nå. Syns ikke vi måtte ofre mye i tyveårene for å komme oss hit vi er nå. Har hatt masse selvrealisering begge to. 

Anonymkode: 91df5...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

Fantastisk, endelig ei skikkelig dame så ikke må ri på kuk-karusellen gjennom hele 20 åra. Mannen din er heldig :)

Anonymkode: 92179...1a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Fantastisk, endelig ei skikkelig dame så ikke må ri på kuk-karusellen gjennom hele 20 åra. Mannen din er heldig :)

Anonymkode: 92179...1a2

Enig. De finnes der ute og menn som er såpass heldige at de får sånne damer burde gjøre alt for å holde på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke lest alle 10 sidene men bare samtalen om at TS er singel og sliter med å finne noen nå fordi menn er redd for damer med suksess er helt latterlig. Hadde hovedinnlegget vært skrevet av en mann som hadde strødd et hav av knuste damehjerter etter seg og nå ikke forsto hvorfor kvinner ikke lenger kastes seg over vedkommende ved første sjanse, så hadde han blitt lynsjet og latterliggjort fra første svar. Men siden TS er en kvinne skyldes det da altså at menn frykter hennes suksess.. 🙄

Nei..

TS spør hvor mannfolka er, nå som HUN er klar. Hun hadde jo åpenlyst mange som var klar på et tidligere stadium i livet. Men da var hun ikke interessert. Og nå når hun er det skjønner hun ikke hvorfor hun ikke bare kan knipse med fingrene og få drømmemannene på rekke og rad. 

 

Anonymkode: 586db...0f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen menn som ser etter lubne damer med hengepupper.................oppevde du kognitiv dissonans nå eller mener du at lubne damer med hengepupper er noe ingen er interessert i?

Anonymkode: 836b0...229

Nei, ikke i det hele tatt, siden du vrir og vrenger på det jeg sa til det ugjenkjennelige. Flere påstå at menn generelt blir skremt av selvbevisste kvinner med god inntekt. Mitt poeng var at TS ikke er på jakt etter en slik mann. Hun gjør det tydelig nok at hun ser etter en som kan matche henne, og jeg regner med at hun ikke er interessert i noen som blir skremt av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

Fint. Jeg tror ikke noe på at alle som har vært sammen i 10-15 år fortsatt er lykkelige sammen og alle er drømmemenn. Det er en grunn til at det finnes så mange skilsmisser og at så mange mennesker i langvarige forhold som er utro. 

Du må gjerne fortsette å rosemaler situasjonen din. Snakkes når du blir skilt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ramona said:

Fint. Jeg tror ikke noe på at alle som har vært sammen i 10-15 år fortsatt er lykkelige sammen og alle er drømmemenn. Det er en grunn til at det finnes så mange skilsmisser og at så mange mennesker i langvarige forhold som er utro.  

Du må gjerne fortsette å rosemaler situasjonen din. Snakkes når du blir skilt. 

Hei Negative Nancy :) Her var det mye bitterhet på få linjer!

Anonymkode: 92179...1a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...