Gå til innhold

Jeg er klar til å slå meg til ro og gifte meg, hvor er alle mannfolka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Ramona said:

Fint. Jeg tror ikke noe på at alle som har vært sammen i 10-15 år fortsatt er lykkelige sammen og alle er drømmemenn.

Dette sier jo mer om deg......

Anonymkode: 836b0...229

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette sier jo mer om deg......

Anonymkode: 836b0...229

Hva sier det om meg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2019 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Ok, litt om meg: alltid fått høre jeg er pen, smart og har en bra personlighet. Jeg er 173 cm og slank, langt blondt hår. Opptatt av å holde meg i bra form, kle meg feminint og stilig, style håret og sminke meg og sånt. Jeg fyller 35 år i år, og har god utdanning, jobb i en interessant bransje, egen leilighet og bil.

Jeg har flere lange forhold bak meg, har liksom aldri hatt noe problem med å tiltrekke meg menn eller holde på dem. Flere av exene mine har grått og bedd på sine knær da det ble slutt mellom oss. Det sier vel sitt om hvordan menn har respondert på meg.

Jeg har holdt fokus på å oppfylle drømmene mine, gått knallhardt inn for å nå målene mine med utdanning, reising og å bygge opp livet mitt. Nå føler jeg at alt er på plass, og det eneste jeg mangler er drømmemannen. Men han lar jaggu vente på seg!

Jeg har ikke noe problem å få dates eller sex, men det virker som mannfolka på min alder kvier seg for å gå inn i seriøse forhold? Det er nesten så jeg lurer på om jeg bør bli stresset med tanke på drømmen om familie og egne barn.

Hva er greia? Hva må jeg gjøre for å spikre drømmemannen før "toget går"?

Anonymkode: d1c33...943

endre ditt ordforråd. Bli mer ydmyk. Og selv finne den rette kandidaten for deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei Negative Nancy :) Her var det mye bitterhet på få linjer!

Anonymkode: 92179...1a2

Hei Positive Penny. Så alle som skiller seg har det dritbra sammen? Hvorfor kaller du meg bitter, hva har det med saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ramona skrev:

Hei Positive Penny. Så alle som skiller seg har det dritbra sammen? Hvorfor kaller du meg bitter, hva har det med saken. 

Det er klart at ikke alle som blir sammen i midten av 20 åra nødvendigvis er lykkelig 10 år etterpå. Det sier seg selv. Alle oppegående mennesker er da vel bekjent med skilsmissestatistikken. At du skriver «snakkes når du blir skilt» eller hva det var, gjør deg til «Negative Nancy». Du kan jo umulig påstå at alle som blir sammen i midten av 20 åra blir skilt? Og du kan jo umulig vite at jeg i såfall er en av de som skilles. 

Nå er det høyst usannsynlig at jeg skulle bli skilt, men man skal aldri si aldri og hovmodig er jeg ikke, så skulle jeg tilogmed ende opp som skilt i de nærmeste 5-10 åra så hadde jeg virkelig ikke sett meg tilbake og angra. Da sitter jeg igjen med to nydelige ungdommer og flere tiår som jeg har brukt på livets reise sammen med min bestevenn og elsker. 

Mitt svar kom ut ifra TS sin måte å ytre seg på i hovedinnlegget. Hun understreker at hun alltid har hatt beilere stående på vent, knuste hjerter på veien bretter hun stolt ut om også. Men forstår ikke hvorfor hun ikke lenger har alle disse drømmemennene stående klar, når hun endelig bestemmer seg for at hun ønsker å gå inn i et seriøst forhold og få barn. 

Jeg synes mange burde ta TS sitt innlegg til etterretning. Det er ikke en selvfølge at du møter kjærligheten gang på gang gjennom livet. TS har åpenlyst vært heldig, hun sier jo selv at hun har forlatt menn gråtende, så elsket og å elske har hun jo gjort. Mange med «beilere på gress» har vel lett for å tenke at det alltid vil være sånn; alltid en ny som er bedre eller noen som står med armene åpne og klar. Det gjelder både kvinner og menn. Så plutselig en dag slår virkeligheten inn. 

Anonymkode: 586db...0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 4.02, Bimle skrev:

Beklager, men drømmemannen er tatt. 

Han ble nemlig min da jeg var 18 år.

Prøv å let etter nest best, han finnes nok ;)

 

Sier alle, etter et par år er det slutt.

Anonymkode: 4f0a2...d87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

Apropos høy på seg selv.. kjedelig den dagen mannen din forlater seg. Siden menn er utro og bytter damer konstant. Du fremstår veldig selvgod, ikke normalt å skryte seg selv såpass opp i skyene. 

Anonymkode: e9023...093

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Vær glad dere får pule iallefall. Mange menn syns ikke forhold er fristende nok desverre. Kanskje de som sliter på dette pungtet må gå i seg selv og se hva de kan tilby en mann? Hva er motivet for å få kjæreste? Er det bedre økonomi, status osv.. Mange menn føler seg kvelt i forhold og føler de ikke får være seg selv. Da frister desverre forhold lite..

Anonymkode: 9dbf3...729

Hva betyr å gå inn i seg selv? Det er jo ikke fysisk mulig?

Anonymkode: e9023...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

Er du sikker på at du er så fornøyd når du må skrive noe sånt? 

Anonymkode: eedfe...e23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære gifteklare TS: 

Når du var i din beste alder og prioriterte selvutvikling samtidig som du forlot gråtende kjærester på veien (dine ord) var jeg og mine kvinnelige likesinnede opptatt av å være litt mindre høy på oss selv og litt mer imøtekommende mot andre menn i samme aldersgruppe. Så vi prioriterte et samliv, vi fikk barn og bygget opp familie. Det var tøffe tak der og da, og kanskje misunner vi våre single selvrealiserende medsøstre, når hun kunne prioritere utelukkende seg selv, bytte ut kjærester på vims og reise land og strand. Men nå 10 år etter sitter vi med drømmemannen og drømmefamilien, og kan ta igjen endel av selvrealiseringa med videreutdanning, trening og reiseliv. Da sammen med vår mann og barn. 

Lykke til på videre leting. 

Anonymkode: 586db...0f1

Og om 10 år er du skilt.

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk, endelig ei skikkelig dame så ikke må ri på kuk-karusellen gjennom hele 20 åra. Mannen din er heldig :)

Anonymkode: 92179...1a2

Hva med oss som ikke har ridd noen kul karusell og heller ikke skaffet karriere men som har bare ønsket å ta det med ro og ikke slå seg ned med det første? Oss som er redde for å havne i 40 og nyskilt fella som veldig mange par ender opp i?

Er vi dårlige vi da? Vi som tenker det er bedre å få barn når man har alt på stell?

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som ikke har ridd noen kul karusell og heller ikke skaffet karriere men som har bare ønsket å ta det med ro og ikke slå seg ned med det første? Oss som er redde for å havne i 40 og nyskilt fella som veldig mange par ender opp i?

Er vi dårlige vi da? Vi som tenker det er bedre å få barn når man har alt på stell?

Anonymkode: b9894...8f9

Nå skjønner jeg hvor bitterheten kommer fra... 

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og om 10 år er du skilt.

Anonymkode: b9894...8f9

 

- Å vente til man nærmer seg 40 for å ha «alt på stell» er ikke nødvendigvis noe god ide nei.

Mitt poeng var at når du først møter kjærligheten så ta imot den og verdsett den. Ikke sett den på «delay» fordi du vil ha «alt på stell», eller som TS: ta for gitt at du kan få nye sjanser hele tida igjen og igjen. 

Og ja, kanskje blir jeg skilt om 10 år.  Også? Du lever et helt liv alene og skal møte noen i 40 åra og tror at da er du på en magisk måte mer sikret mot å ikke bli skilt?? Altså jorden kaller. Alle kan ende opp med å bli skilt. 25 eller 45. Du sier jo at siden du er redd for å miste kjærligheten skal du aldri satse eller gjøre en innsats sjøl heller. 

Tåpelig! 

Anonymkode: 586db...0f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS sier jo selv at hun dumpet flere partnere som ba på sine knær fordi hun skulle levet livet og realisere seg først.

Anonymkode: 47154...dbb

Jeg kan ikke se at TS skriver at hun dumpet noen fordi hun skulle realisere seg selv. Å realisere seg selv kan ha med utdanning å gjøre. Likevel så er jeg enig i at måten hun skriver på ikke er veldig ydmyk, men noen linjer her på KG forteller ikke alt om et menneske.

I mine innlegg har jeg skrevet mer generelt om tematikken som TS tar opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønner jeg hvor bitterheten kommer fra... 

 

 

- Å vente til man nærmer seg 40 for å ha «alt på stell» er ikke nødvendigvis noe god ide nei.

Mitt poeng var at når du først møter kjærligheten så ta imot den og verdsett den. Ikke sett den på «delay» fordi du vil ha «alt på stell», eller som TS: ta for gitt at du kan få nye sjanser hele tida igjen og igjen. 

Og ja, kanskje blir jeg skilt om 10 år.  Også? Du lever et helt liv alene og skal møte noen i 40 åra og tror at da er du på en magisk måte mer sikret mot å ikke bli skilt?? Altså jorden kaller. Alle kan ende opp med å bli skilt. 25 eller 45. Du sier jo at siden du er redd for å miste kjærligheten skal du aldri satse eller gjøre en innsats sjøl heller. 

Tåpelig! 

Anonymkode: 586db...0f1

Hei. Jeg er ikke bitter bare fordi jeg peker på at det er noe er vanlig og som det er en høy sannsynlighet for at skjer.

Når det kommer til menn så er jeg 30 og føler ikke jeg har noen dårlig tid selvom du og andre forsøker hardt å overbevise meg og andre om det.

Det er meget mulig at det din nåværende ektemann jeg møter ute på byen om 5-10år og som er glad han kom seg vekk fra masekjerringa og inn i mine armer😉

Nei, for å være seriøs. Jeg svarte på den måten fordi jeg syntes hele innlegget var nedlatende og bedrevitende. Å sette seg selv på en høy hest på den måten og se ned på andre fordi de har valgt å gjøre noe annet enn deg.

Anonymkode: b9894...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er ikke bitter bare fordi jeg peker på at det er noe er vanlig og som det er en høy sannsynlighet for at skjer.

Når det kommer til menn så er jeg 30 og føler ikke jeg har noen dårlig tid selvom du og andre forsøker hardt å overbevise meg og andre om det.

Det er meget mulig at det din nåværende ektemann jeg møter ute på byen om 5-10år og som er glad han kom seg vekk fra masekjerringa og inn i mine armer😉

Nei, for å være seriøs. Jeg svarte på den måten fordi jeg syntes hele innlegget var nedlatende og bedrevitende. Å sette seg selv på en høy hest på den måten og se ned på andre fordi de har valgt å gjøre noe annet enn deg.

Anonymkode: b9894...8f9

At du sitter å fantaserer om at en gift mann skal komme inn i dine armer og dette skal da være et bevis på at folk som er i din aldersgruppe og godt gift egentlig ikke har det så bra sammen likevel, viser jo at du kanskje ikke er så fornøyd med «valget» ditt om å ha så «god tida». En 18 åring kan være utro, en 88 åring kan også være det. Men det et vel en mager trøst da skjønner jeg, at dere «selvvalgte»  single kvinner i 30 åra kanskje kan få litt oppmerksomhet ute på byen av fulle gifte menn. 

Jeg svarte på den måten fordi TS i innlegget sitt kort sagt ikke forstår at menn ikke kommer løpende når hun knipser. Samtidig forteller hun at hun selv har knust flere en ett mannshjerte. Så ja; da mener jeg hun tåler å få høre at de som har gjort andre valg enn henne sitter ikke i dette dilemmaet nå.

Det er helt OK å være singel, ung som gammel. Det er helt OK å ha lyst på kjæreste, ung som gammel.

Men ikke forvent at du er så himla fantastisk at det bare er å knipse med fingrene når du plutselig finner ut at du har lyst til å møte den store kjærligheten. Så enkelt er det ikke for noen. Og tror du det kan du lett være en av dem som oppdager for sent at du hadde faktisk den store kjærligheten, men nå har du selv kasta den over bord. 

Anonymkode: 586db...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Apropos høy på seg selv.. kjedelig den dagen mannen din forlater seg. Siden menn er utro og bytter damer konstant. Du fremstår veldig selvgod, ikke normalt å skryte seg selv såpass opp i skyene. 

Anonymkode: e9023...093

Hvor har du det fra at menn er mer utro enn kvinner? Jeg er selv skilt. Ikke fordi jeg (mann) var utro, men fordi min eks var det, som er kvinne. Det å satse på et annet menneske i et parforhold er alltid et sjansespill. Man vet aldri hva fremtiden vil bringe. Om samlivet skulle havarere, så må ikke det bety at årene sammen var bortkastet. Jeg angrer i alle fall ikke.

Derfor burde du heller heie på alle som får det til og som har det bra, i stede for å rakke ned på og forvente at mannen er utro. Alle menn er ikke utro (og ikke alle kvinner) selv om du (og jeg) har opplevd det. 

La oss derfor heie på alle som holder sammen. De er gode forbilder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Hartroa skrev:

Jeg kan ikke se at TS skriver at hun dumpet noen fordi hun skulle realisere seg selv. Å realisere seg selv kan ha med utdanning å gjøre. Likevel så er jeg enig i at måten hun skriver på ikke er veldig ydmyk, men noen linjer her på KG forteller ikke alt om et menneske.

I mine innlegg har jeg skrevet mer generelt om tematikken som TS tar opp. 

TS kan ha hatt kjempegode årsaker til å forlate disse mannfolka gråtende (hennes egne ord) - men det er merkelig at hun bruker det som et argument for at derfor forventer hun at nye menn skal stå nærmest i giv akt fordi hun nå har funnet ut at hun er ferdig med singeltilværelsen. Det er denne konklusjonen hun drar om jeg misliker: «hvorfor finner ikke jeg drømmemannen nå som jeg er klar, jeg som alltid har hatt beilere på døra mi». - om en mann skrev samme innlegg om at han forlot gråtende kvinner og anså seg selv som særdeles attraktiv, og dermed ikke forsto hvorfor han ikke kunne få en drømmekvinne i umiddelbar fremtid, så er jeg sikker på at de fleste svarene i tråd ville hatt en helt annen ordlyd. Og ja; jeg er kvinne. 

Anonymkode: 586db...0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS kan ha hatt kjempegode årsaker til å forlate disse mannfolka gråtende (hennes egne ord) - men det er merkelig at hun bruker det som et argument for at derfor forventer hun at nye menn skal stå nærmest i giv akt fordi hun nå har funnet ut at hun er ferdig med singeltilværelsen. Det er denne konklusjonen hun drar om jeg misliker: «hvorfor finner ikke jeg drømmemannen nå som jeg er klar, jeg som alltid har hatt beilere på døra mi». - om en mann skrev samme innlegg om at han forlot gråtende kvinner og anså seg selv som særdeles attraktiv, og dermed ikke forsto hvorfor han ikke kunne få en drømmekvinne i umiddelbar fremtid, så er jeg sikker på at de fleste svarene i tråd ville hatt en helt annen ordlyd. Og ja; jeg er kvinne. 

Anonymkode: 586db...0f1

Jeg er enig med deg at hennes skrivemåte ikke taler i hennes favør og jeg forstår godt og er enig i det du påpeker.

Mitt poeng er at et menneske er mer enn det de skriver her på KG.  Selv om noen kan virke "høye" på seg selv, så bør vi ha respekt og svare saklig. Jeg forstår godt at TS har forlatt tråden, for her er det mange ufine svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2019 at 10:00 PM, AnonymBruker said:

Ok, litt om meg: alltid fått høre jeg er pen, smart og har en bra personlighet. Jeg er 173 cm og slank, langt blondt hår. Opptatt av å holde meg i bra form, kle meg feminint og stilig, style håret og sminke meg og sånt. Jeg fyller 35 år i år, og har god utdanning, jobb i en interessant bransje, egen leilighet og bil.

Jeg har flere lange forhold bak meg, har liksom aldri hatt noe problem med å tiltrekke meg menn eller holde på dem. Flere av exene mine har grått og bedd på sine knær da det ble slutt mellom oss. Det sier vel sitt om hvordan menn har respondert på meg.

Jeg har holdt fokus på å oppfylle drømmene mine, gått knallhardt inn for å nå målene mine med utdanning, reising og å bygge opp livet mitt. Nå føler jeg at alt er på plass, og det eneste jeg mangler er drømmemannen. Men han lar jaggu vente på seg!

Jeg har ikke noe problem å få dates eller sex, men det virker som mannfolka på min alder kvier seg for å gå inn i seriøse forhold? Det er nesten så jeg lurer på om jeg bør bli stresset med tanke på drømmen om familie og egne barn.

Hva er greia? Hva må jeg gjøre for å spikre drømmemannen før "toget går"?

Anonymkode: d1c33...943

Slik går det når kvinner skal "realisere seg selv", før de bestemmer seg for å få barn og familie. Før du vet det er du 35 år, lider av prinsessesyndrom, og finner ingen passende menn. Du har kun deg selv å takke. Du prioriterte umiddelbar nytelse, og tenkte ikke på langsiktige konsekvenser. 

Dette ender på 1 av 3 måter: 1) du blir gammel sammen med 10 katter, 2) du får barn med en mann du egentlig ikke liker, og det hele ender opp i en bitter skilsmisse om 10 år, 3) du finner en mann som allerede har minst 1 kull med barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som resten av oss nyetablerte i 30 årene: Bli bonusmamma😂 Jeg er 30 men har heldigvis fått to egne barn, siste for 5 år siden og er fornøyd med det. Fant en fyr med unger. 

Utdanning er jeg straks ferdig med. Reising gjør jeg i min barnefri tid. Dating livet er brutalt, hvertfall om du vil ha en barnløs kjekk mann i passende alder, med alt på stell, som er gifteklar.. Seriøse menn vokser ikke på trær. Ville vurdert Danmark. 

 

Anonymkode: 38613...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...