Gå til innhold

Hva er en vellyket mann i dine øyne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jake Gyllenhaal som flaskesamler hadde vært helt greit for meg. 

Anonymkode: 86528...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har jobb, gjerne også utdanning (Ikke nødvendigvis høyere utdanning), klarer seg selv, har noenlunde styr på økonomien, er en god venn og er høflig og respektfull overfor alle (inkludert potensielle dater)

Han klarer å tenke, og kan reflektere. 

Utseende i seg selv har lite å si. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe à la dette: En som klarer seg fint, har det bra med seg selv, og gjør det som gjør han glad i livet (og hverdagen). Tenker det samme om en vellykket kvinne. Så er detaljene innenfor der individuelle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler ikke hvor vellykket en mann er etter hvor kjekk han er eller hvor høy utdanning han har, men hvis jeg skulle velge en av dem ville jeg valgt en over gjennomsnittet kjekk med høy utdanning. For meg er en vellykket mann en mann med en jobb han trives i, et eget sted å bo og generelt livet på stell. 

Anonymkode: b1f7d...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vellykket mann er en som gir meg alt jeg peker på. 

Anonymkode: 80607...8ce

En tøffel er en vellykket mann for deg ja . oki🙃

Anonymkode: 9c168...584

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum bør være st han greier å stave. 

Anonymkode: 8c338...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vellykket mann i dag:

- Kan veksle mellom det tøffe og myke. Man bør kunne vise litt omsorg, samtidig som man kan være beinhard i konflikter, hvis ikke blir man jo overkjørt i dagens samfunn. 

- Ok utseende i det minste. Ikke overvektig, i hvert fall ikke mye. Er det pondus bør den være meget liten. Fysisk bør han være noenlunde trent.

- God jobb med evt. tilhørende utdannelse. Minst 500K i året, helst mer. Evt. eier av eget firma, investor eller lignende som gjør at man er uavhengig av det vanlige arbeidsmarkedet. 

- Egen bolig, bil om han bor grisegrendt til. 

- Kan binde seg, samtidig som han ikke blir tøffel, med evne til å ha egne interesser selv om han er i et forpliktende forhold. 

- Tåler en heftig diskusjon, uansett om det er med en på jobben, med kona/kjæresten eller svigermor

Og ja, jeg er mann selv. Slik oppfatter jeg kvinnene i min omgangskrets sine ønsker ;) 

Anonymkode: 9dfe5...931

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

For meg er en vellykket mann en som har nådd flere av målene han har satt både når det kommer til karrière og på kjærlighetsfronten. Jeg aldri vært særlig materialistisk av meg, så jeg knytter ikke det å eie ting opp mot å være vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minst 1.90, mørk, veltrent, tjener 800k++

 

 

 

 

 

Kødda.

Anonymkode: 6f0d7...669

Nei, dette er sant. Alt annet er løgn. 

Anonymkode: 96fb0...6cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

En mann som er lykkelig med sin egen hverdag, enten om den består i singellivet, ekteskap med 14 barn, fyllakuler hver helg eller arbeid døgnet rundt. Han må også like seg selv, både hvordan han ser ut, og hvordan han er som person. 

Lykkelige mennesker er alltid de som har vært mest tiltrekkende i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Minesveiper skrev:

For meg er en vellykket mann en som har nådd flere av målene han har satt både når det kommer til karrière og på kjærlighetsfronten. Jeg aldri vært særlig materialistisk av meg, så jeg knytter ikke det å eie ting opp mot å være vellykket.

Det henger gjerne sammen, på en eller annen måte. Materielle eiendeler kan være en indikasjon på at han har oppnådd noe tidligere. Eller andre veien, der det at man sitter materielt godt i det (som følge av arv, gevinst, investeringer etc.) får det økonomiske handlingsrommet til å forfølge sine drømmer. 

Det er ikke tilfeldig at kvinner foretrekker en mann som sitter bedre i det, enn en mann som ikke gjør det. Det er riktignok ikke samme fokus på dette i Norge vil jeg si, siden vi har et fordelingssystem vi finner i få andre land på verdensbasis, samt med tanke på at kvinner i større grad jobber her på berget. Behovet for en materielt sett vellykket mann er derfor mindre, men litt fokus er det likevel, ettersom kvinner ikke ønsker å gå ned i standard målt opp mot hva de selv er vant til. 

Anonymkode: 9dfe5...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann er vellykket nok i mine øyne om han forsørger seg selv, har egen leilighet og ellers klarer seg selv her i livet. Det trenger ikke være en høystatusjobb, men altså en som bringer inn inntekt nok til at han klarer seg greit i livet og kan forsørge seg selv.

Jeg er ikke høytlønnet selv, men har nok til at jeg klarer meg og kan forsørge sønnen min i tillegg. Siden jeg ikke akkurat går rundt og tror jeg er så himla vellykket selv, forlanger jeg ikke mer av en eventuell mann enn jeg gjør av meg selv.

Anonymkode: c567e...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vellykket mann (eller et vellykket menneske egentlig) er en som er trygg i seg selv og på hvem han (eller hun) er og vil være. 

Et vellykket menneske vet at det ikke kan og vet alt, og at det er greit. 

Et vellykket menneske ser gledene i livet og setter pris på dem. Han/hun føler på takknemlighet for det som er bra og godt, og selv om det har opplevd både sorger og motgang er glede og takknemlighet en større del av livet, og er "peilepinnen" det styrer etter, og det lar aldri bitterhet, hat og sinne ta over som mål eller retning i livet. 

Et vellykket menneske har det godt med seg selv og sine nærmeste, og tar vare på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, herzeleid skrev:

Vellykket eller bra? Ser for meg ut som mange svarer på hva en bra mann er, ikke nædvendigvis en vellykket? 

Dere må slutte å måle all vellykkethet i penger og status.

Vi ser på mer enn det.

Anonymkode: 1935b...319

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykkethet har ihvertfall ikke noe med utseendet å gjøre! 

En vellykket mann har en jobb, med en sikker inntekt han kan klare seg greit på. Han føler seg på vei til riktig plass i livet, og han er ikke på fylla hver helg (en gang i blant er selvsagt greit), ei heller sitter han og nerder hele helga(Litt er selvsagt greit), men fyller livet sitt med mer meningsfylte aktiviteter. 

En vellykket mann er en mann som har satt seg mål(store eller små), og er på vei dit han vil. Gjerne sakte, men ihvertfall sikkert. 

Anonymkode: ba73e...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Det henger gjerne sammen, på en eller annen måte. Materielle eiendeler kan være en indikasjon på at han har oppnådd noe tidligere. Eller andre veien, der det at man sitter materielt godt i det (som følge av arv, gevinst, investeringer etc.) får det økonomiske handlingsrommet til å forfølge sine drømmer. 

Anonymkode: 9dfe5...931

Enig i det. 

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke tilfeldig at kvinner foretrekker en mann som sitter bedre i det, enn en mann som ikke gjør det.

Anonymkode: 9dfe5...931

Det man vet sikkert i Norge er at mennene som er uføre har det vanskeligere med det motsatte kjønn. Når jeg tok høyere utdanning jobbet jeg deltid på en jobb som ikke var noe særlig å skryte av, og flere av mennene jeg jobbet med hadde ikke vært skolelys når de gikk på videregående for å si det slik. De hadde langt bedre drag på damene enn de mennene jeg tok høyere utdanning med av flere grunner. 

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er riktignok ikke samme fokus på dette i Norge vil jeg si, siden vi har et fordelingssystem vi finner i få andre land på verdensbasis, samt med tanke på at kvinner i større grad jobber her på berget.

Anonymkode: 9dfe5...931

Noe som skiller Norge fra Usa for eksempel er at forskjellen i lønningene mellom jobber som krever høyere utdanning, og jobber som ikke krever det er mye mindre. Jeg hadde satt veldig godt i det om jeg hadde bodd i Usa med utdanning fra tilsvarende skole der borte :ler: Denne forskjellen er ganske essensiell fordi det å ha høyere utdanning i Usa gir betydelig bedre levevilkår noe som naturligvis gjør menn med utdanning mer attraktive der. 

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Behovet for en materielt sett vellykket mann er derfor mindre, men litt fokus er det likevel, ettersom kvinner ikke ønsker å gå ned i standard målt opp mot hva de selv er vant til. 

Anonymkode: 9dfe5...931

Jeg tror du treffer bra med dette. Min oppfatning har lenge vært at like barn leker best slik at hvis man er født og oppvokst i et prestasjonsmiljø så gir det mening for meg at vedkommende vil være mer opptatt av å finne en partner som har høyere utdanning, tjener bra, er ambisiøs osv. Jeg vokste opp i et mijø som ikke var prestasjonsorientert, og en konsekvens av det var at damene der generelt ikke vektlagte utdanning. Så er det også slik at majoriteten av kvinnene i Norge over 18 år ikke har høyere utdanning. Følger man min "like barn leker best" tankegang da, er ikke høyere utdanning, og inntjening faktorer som vil være viktigst når det kommer til å forklare attraktivitet hos menn i Norge. Det er kanskje 1-2 år siden jeg leste studer om speeddating som vise at utseende og personlighet var viktigere når det kom til å forklare attraktivitet hos menn enn inntjening (lønn). 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere må slutte å måle all vellykkethet i penger og status.

Vi ser på mer enn det.

Anonymkode: 1935b...319

Nå kan jeg ikke se at noen her måler alt i penger og status, men i mitt hode går vellykket mer ut på å ha nådd en del mål i livet og lyktes med det en ønsker enn å være snill eller ringe når en trenger en prat. De siste er i mitt hode mer et eksempel på å være en bra eller snill mann, noe en kan være helt uavhengig av å ha lyktes i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Ian said:

Det var interessante...krav?

Å de blir nok lykkelige de to skal du se. I allefall frem til hun finner ut - de var hele tiden tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, herzeleid skrev:

Nå kan jeg ikke se at noen her måler alt i penger og status, men i mitt hode går vellykket mer ut på å ha nådd en del mål i livet og lyktes med det en ønsker enn å være snill eller ringe når en trenger en prat. De siste er i mitt hode mer et eksempel på å være en bra eller snill mann, noe en kan være helt uavhengig av å ha lyktes i livet. 

Nja...Det er mange som betegner seg som snille, men som er svært bitre/har et sinne osv. Under sinne finner man alltid frykt da, men sånne folk klarer ikke å leke snille i lengden.

En mann som har ting på stell og som har det bra med seg selv er en snill og bra mann. At man kaller seg selv snill men egentlig bare er bitter så er man ergo ikke vellykket.

 

Anonymkode: 1935b...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...