Gå til innhold

Konfirmant får sannsynligvis ikke konfirmeres fordi hun sliter med angst.


Miss-T

Anbefalte innlegg

Har ikke leste alle innleggene...

Men... det jeg ville lagt vekt på for denne jenta var å få rett behandling, få hjelp til angsttrening. Litt etter litt kan det være mulig å tørre det man ikke tørr. Med en god behandler som er der for henne og støtter og backer henne og får henne til å tro det vil gå bra. Ta små steg. Jeg har selv drevet med angsttrening og klarte litt og litt å tørre mer og mer. Tenker det vil være nesten mer viktig enn voldsom stor tillrettelegging. Dette vil gi henne en mestringfølelse som er såå viktig. Så kunne behandler, jenta, og presten ha ett møte for hva hun trenger.

Anonymkode: 4861e...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste man må gjøre for å konfirmeres er å gå på møtene og seremonien....  Uten det er det jo ingenting igjen. Annet enn penger da....  

Syntes dette blir for dumt. Dessuten er det mange andre som også syntes møtene er lite festlige. Og nei, jeg er ikke uvitende. Har angst selv, men må jo iblant lide meg igjennom ting som er langt utenfor komfortsonen. 

Anonymkode: 09af5...e60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 2/27/2019 at 12:49 AM, UngMann1986 said:

En bekjent av meg skal bli jagerflypilot, men han har flyskrekk, så han klarer ikke møte opp på undervisningen.  I stedet for å finne en løsning for å hjelpe ham å fullføre flyverutdanningen,  ser det ikke ut som at forsvaret gjør noe med saken. Dette er så urettferdig og trist.

Er det flere her i samme situasjon og/eller som har noen råd om va vi kan gjøre?

Det er ikke særlig intelligent og sammenligne jagerpilot utdanning med konfirmasjonsundervisning. Sier litt om nivået ditt 😂

Anonymkode: 0b90c...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La vær konfirmasjonen. Gi henne gaver uten at hun MÅ konfirmere seg. Det gjorde vi. 

Er en ikke personlig kristen. skal man heller ikke konfirmere seg.

Anonymkode: a7f18...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...