Gå til innhold

Konfirmant får sannsynligvis ikke konfirmeres fordi hun sliter med angst.


Miss-T

Anbefalte innlegg

Et familiemedlem som er konfirmant får sannsynligvis ikke konfirmeres fordi hun sliter med så sterk angst at hun ikke klarer å møte opp på konfirmantundervisningen. Istede for å finne en løsning for å hjelpe henne fullføre konfirmant undervisningen å bli konfirmert,  ser det ikke ut som at presten gjør noe med saken. Dette er så urettferdig og trist.Vi planlegger å holde selskap uansett men det er vondt å tenke på at hun må se og høre om vennene sine konfirmasjoner og ikke får bli konfirmert selv. Det gjør meg så sint å frustrert at det ikke blir gjort noe for å hjelpe henne med å bli konfirmert. Er det flere her i samme situasjon og/eller som har noen råd om va vi kan gjøre?

Endret av Miss-T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan ikke konfirmeres hvis hun ikke deltar på et minimum av gudstjenester, undervisning osv. Sier seg selv at man ikke kan få hjemmeundervisning med egen gudstjeneste. (?) Eller hva skal presten egentlig gjøre? 

Kan ikke noen bli med henne? 

Anonymkode: c2655...8f6

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan ikke konfirmeres hvis hun ikke deltar på et minimum av gudstjenester, undervisning osv. Sier seg selv at man ikke kan få hjemmeundervisning med egen gudstjeneste. (?) Eller hva skal presten egentlig gjøre? 

Kan ikke noen bli med henne? 

Anonymkode: c2655...8f6

Du var jammen sant lite empatisk. Kjenner du noen som har angst? Jeg gjør, så jeg forstår ts så godt. Jeg har ikke konkrete råd, men pass på at ikke dette ødelegger skolegangen også. 

Anonymkode: cdb31...a9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og vas. Er i samne situasjon med tantejenta mi. Her har hun omtrent ikke møtt til konf. undervisning men får konfirmeres likevel. Kommer dagen og hun får problemer med å gjennomføre med de andre, kjøres egen konfirmasjon en time etter. 

 

Anonymkode: 0e4d7...7b8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du var jammen sant lite empatisk. Kjenner du noen som har angst? Jeg gjør, så jeg forstår ts så godt. Jeg har ikke konkrete råd, men pass på at ikke dette ødelegger skolegangen også. 

Anonymkode: cdb31...a9f

Ts slenger ut av seg misnøye med presten/kirken. Jeg lurer oppriktig på hva de kan gjøre. Det er ikke uempatisk. 

Anonymkode: c2655...8f6

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngMann1986

En bekjent av meg skal bli jagerflypilot, men han har flyskrekk, så han klarer ikke møte opp på undervisningen.  I stedet for å finne en løsning for å hjelpe ham å fullføre flyverutdanningen,  ser det ikke ut som at forsvaret gjør noe med saken. Dette er så urettferdig og trist.

Er det flere her i samme situasjon og/eller som har noen råd om va vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende hun kan gå til konfirmasjonsundervisning alene. Jeg snakker med en prest annenhver uke om alt mellom himmel og jord, vil tro en konfirmant dermed også kan få litt av tiden til en prest. Snakk med dem og hør hva de kan gjøre :)

Anonymkode: 18bef...d9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er kjipt på hennes vegne, men ho må No fullføre for blir konfimert? Skjønner ikke heilt va dere forventer av presten, skal presten personlig underveis ho aleine? Om virkelig vil konfimerest burde ho igjenomføre det når ho er bedre, start i rett ende.. 

Anonymkode: 1cf03...da9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør også huske at konfirmasjon er en høyst frivillig sak og ikke spesielt nødvendig heller, dette i motsetning til skolegang. Ute for å nyte. :) 

Anonymkode: c2655...8f6

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun ikke klarer konfirmasjonskurset pga angst, hva får deg til å tro at hun klarer gjennomføre seremonien med stappfull kirke, eller selskap med henne som midtpunkt? 

Etter mitt syn er undervisningen det minsre av de tre "onder". 

Anonymkode: 1c750...917

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, UngMann1986 skrev:

En bekjent av meg skal bli jagerflypilot, men han har flyskrekk, så han klarer ikke møte opp på undervisningen.  I stedet for å finne en løsning for å hjelpe ham å fullføre flyverutdanningen,  ser det ikke ut som at forsvaret gjør noe med saken. Dette er så urettferdig og trist.

Er det flere her i samme situasjon og/eller som har noen råd om va vi kan gjøre?

Hva feiler det deg?! Eier du ikke sympati?! Du kunne like gjærne latt være å kommentere!bskam deg!

Anonymkode: df04a...d0b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun ikke klarer konfirmasjonskurset pga angst, hva får deg til å tro at hun klarer gjennomføre seremonien med stappfull kirke, eller selskap med henne som midtpunkt? 

Etter mitt syn er undervisningen det minsre av de tre "onder". 

Anonymkode: 1c750...917

Med bare nærmeste familie og presten til stede går det bra.

Endret av Miss-T
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Miss-T skrev:

Med bare nærmeste familie og presten ti stede går det bra.

Hun skal bare møte opp en dag alene og bli konfirmert lissom? 

Anonymkode: c2655...8f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trist for dere eller hun at det ikke blir konfirmasjon? Trodde dette var noe ungdommene ikke brydde seg om for annet enn penger og gaver. 

Anonymkode: f32dd...ec8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker mer som ts ikkje vil føle skammen over eit ukomfimert barn enn faktisk den religiøse betydningen av enn konfirmasjon. Korleis meiner du den skal utføres i henhold til kirkens religiøs krav? 

Anonymkode: 1cf03...da9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg skjønner at dette må være tøft og vanskelig. 

Har dere snakket med lederne? Er det mulig å få en tilrettelegging? Har hun evt ei venninne hun kan gå sammen med? Noen som kan være med som hun stoler på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...