Oppland Skrevet 29. august 2021 #14061 Del Skrevet 29. august 2021 Og hva tenker arbeidsgiver og kollegaer om dette hun holder på med. Klart noen av dem er her inne og leser. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg anon15 Skrevet 29. august 2021 Populært innlegg #14062 Del Skrevet 29. august 2021 Trude4 skrev (2 minutter siden): Slutt.. Jeg har dialog med moderator på melding og spurte der. Så klarte jeg å finne ut hvor jeg skriver inne på forumet. Slutt? Her har du manipulert et helt forum med to eller flere brukere i to år (!) og det var ikke en gang du som fortalte om det, du ble tatt med buksene ned ved et uhell fra din side. Hvor lenge hadde du holdt det igang hvis du ikke hadde blitt gjennomskuet? Hold deg unna, eller ta konsekvensen av at her er det du som har driti på draget. Ingen andre. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 29. august 2021 #14063 Del Skrevet 29. august 2021 Flettfrid skrev (9 minutter siden): Selge livet sitt og familiens for småpenger, mens hun skjemmer de ut til de grader. En skade som aldri kan rettes opp, som ungene hennes kan finne igjen på nett når de blir store. Godt skrevet. Hun kom liksom inn her med eget navn for å kunne påvirke innholdet for å skjerme barna, men ender opp med å drite seg ut, og skjemme dem ut med innhold de kan finne igjen. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 29. august 2021 #14064 Del Skrevet 29. august 2021 Hei2016 skrev (2 minutter siden): MA skrev någon stans att hon vill styra vad som var skrivit i hennes namn så att hennes barn skulle hitta vad hon hade skrivet och att hon hade försvarat sig. Hur hon nu då behåller Trude4, men vill ha MetteAsk-brukaren raderad är dock inte helt självförklarande. Hun ville jo beskytte barna sine, men hun gjør jo det stikk motsatte. Dummer seg ut til sin egen familie, kollegaer, venner og bekjente. Dette må være så utrolig pinlig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 29. august 2021 #14065 Del Skrevet 29. august 2021 Trude4 skrev (5 minutter siden): Slutt.. Jeg har dialog med moderator på melding og spurte der. Så klarte jeg å finne ut hvor jeg skriver inne på forumet. Sluta? Den här sandlåda-mentalitet MA håller på med här ser inte ut till att fungera särskilt bra. Har man kastat sand i ögonen på någon och dom kastar tillbaka hjälper det lite att sen skrika och be dom att sluta bara för att nu var det inte roligt längre. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 29. august 2021 #14066 Del Skrevet 29. august 2021 Oppland skrev (4 minutter siden): Og hva tenker arbeidsgiver og kollegaer om dette hun holder på med. Klart noen av dem er her inne og leser. Må være ekstremt flaut. Og mødre av klassekamerater til sønnen. Hun hjelper jo hvertfall ikke barna sine med her. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana74 Skrevet 29. august 2021 #14067 Del Skrevet 29. august 2021 Trude4 skrev (37 minutter siden): Jeg ble rappotert til barnevernet rundt den tiden hvor jeg giftet meg med min mann og min sønn var med til Tyrkia og traff han. Jeg viste papirene på snapchat den gang. Skroll bakover i tråden og du finner en som sier han/hun skal sende klage til jobben min. Vel det var ikke falske trusler, men noe som ble gjort. Jeg trekker meg ut igjen nå, for en stund. Mette kontoen har jeg spurt om å få slettet. Då vidt jeg forstår var det vel grunnen til at din sjef ble kontaktet var at det var bekymringsverdig at du jobbet med mennesker , og at du ble oppfattet at du hadde brutt taushetsplikten , ikke det som blir skrevet her inne 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 29. august 2021 #14068 Del Skrevet 29. august 2021 lilletyrkia skrev (49 minutter siden): Det er jo veldig rart at hver gang det er "noe" så misforstår alle andre. Mens Trude skal forklare hva som skjedde og får to tre like på det, som og kanskje er en og samme person. Er det ikke på tide å prøve ordlegge seg litt bedre, skrive bedre, la vær å skrive enkelte ting om alle misforstår hele tiden. Veldig enig. Dette har gått i sirkler lenge. MA prøver å formidle et eller annet budskap. Budskapet "misforstås" og Trude går i forsvar her inne mens MA forklarer/oppklarer på Snapchat. I mine øyne er det rart at MA ikke har revurdert egen formidlingsevne og forsøkt å forbedre skriftspråket, da dette åpenbart har sine mangler siden det hun ønsker å formidle stadig (i følge henne) misoppfattes av mottakerne. Men etter at hun i går kveld innrømmet at hun ikke visste hva det betyr å argumentere innså jeg at det kanskje er litt mye å forlange.🤷♀️ 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 29. august 2021 #14069 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg er spent på den egentlige vaksinestatusen jeg… 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 29. august 2021 #14070 Del Skrevet 29. august 2021 Adriana74 skrev (1 minutt siden): Då vidt jeg forstår var det vel grunnen til at din sjef ble kontaktet var at det var bekymringsverdig at du jobbet med mennesker , og at du ble oppfattet at du hadde brutt taushetsplikten , ikke det som blir skrevet her inne Det var en her inne som sendte og jeg hadde alt snakket med sjefen og ordnet opp mens det fremdeles ble diskutert her inne. Det var ikke brudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 29. august 2021 #14071 Del Skrevet 29. august 2021 Nå bør jeg slutte å svare. Jeg vet jeg er sterk mislikt her inne, og spesielt nå. Jeg forstår det og ser hvorfor. Men jeg prøver alikevel å spørre dere alle pent om å huske at det kan bli for mye for et menneske å bære, selv om mange av dere mener det både er selvforskyldt og fortjent. Helt fra denne tråden ble startet (nå har trådstarter innrømmet at det var vedkommende og jeg kan slippe å få de beskyldningene) har jeg fått mye dritt og jeg har ikke alltid vært sterk nok til å bære det. Ja jeg gjorde en STOR feil med å prøve å forsvare meg selv med denne kontoen under fake navn og jeg har dummet meg ut og fortjener en del dritt akkurat nå. Men dette har pågått så lenge og jeg er så sliten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 29. august 2021 #14072 Del Skrevet 29. august 2021 Trude4 skrev (5 minutter siden): Det var en her inne som sendte og jeg hadde alt snakket med sjefen og ordnet opp mens det fremdeles ble diskutert her inne. Det var ikke brudd. Men vet du hva - alt du legger ut om på blogg, snap, instagram og evt i andre kanaler - kan leses av hvem som helst, tolkes forskjellig, og sendes/rapporteres om. Det er ikke noe du kan kontrollere. Det sekundet du poster noe, er det ute av dine hender hvordan andre mennesker oppfatter og behandler den informasjonen videre…. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 29. august 2021 #14073 Del Skrevet 29. august 2021 Illusen skrev (1 minutt siden): Men vet du hva - alt du legger ut om på blogg, snap, instagram og evt i andre kanaler - kan leses av hvem som helst, tolkes forskjellig, og sendes/rapporteres om. Det er ikke noe du kan kontrollere. Det sekundet du poster noe, er det ute av dine hender hvordan andre mennesker oppfatter og behandler den informasjonen videre…. Hun kommer aldri til å skjønne det. Aldri. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ClusterOfGrapes Skrevet 29. august 2021 Populært innlegg #14074 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) Trude4 skrev (2 timer siden): Jeg beklager veldig. Jeg opprettet denne da det var mye vondt og ubehagelig her inne, både om meg, min mann og mine barn. Noe som var skrevet om oss var løgn, noe var spekulasjoner, noe overdrivelser og noe bare veldig sårende. Så jeg forsvarte meg selv og fikk frem at det som ikke var sant, ikke var sant. Det er vanskelig å ha en slik tråd hvor det skrives så mye over lengre tid og jeg er tydeligvis ikke like sterk som andre bloggere og bare kunne drite i det. Jeg skammet meg over å føle behov for å forsvare meg selv, samtidig som jeg ikke klarte å slutte. Så jeg holdt det skjult for alle at jeg var her inne, inkludert de som kjenner meg. På grunn av denne tråden har det vært en som anmeldte meg til barnevernet (det ble henlagt), det har blitt sendt klage på meg til arbeidsplassen min fra en her inne (det fikk ingen konsekvenser), det har blitt sendt klage til samarbeidspartnere (de få jeg har takket ja til. Fikk ingen konsekvenser) og det har blitt sendt meldinger til min mann. Jeg vet jeg burde vært sterkere og at jeg ikke burde gå inn å lese. Men jødet har jeg ikke vært sterk nok til. Forstår at jeg nå har mistet støtte i dere som støttet meg, og jeg forstår det. Men jeg ønsker å beklage selv om. Men likevel refererte du til KG på bloggen din utallige ganger. Fnyste av de anonyme nettrollene som ikke hadde et bedre liv enn å sitte på et nettforum. Ingen kan vel ha vært mer aktive enn deg her inne. I tillegg viser det seg at du selv oppretter tråd om en annen blogger for å være negativ mot henne. Snakk om å være noe bedre. Noen ganger når denne tråden «lå død», kommer @Trude4med innlegg, «har hun sluttet å blogge?». Dermed var det i gang igjen. Det ble polariseringer, for og imot som tilspisset debatten, som stadig ble hissigere, svært mye ved hjelp av nettopp@Trude4. Så klarer ikke helt å se at du måtte inn her kun for å forsvare deg. Da du nok må takke deg selv for noe av debattklimaet her og også aktiviteten. Så kom ikke her og si at du kun er et offer! Uten bloggen din hadde du ikke hatt tråd her. Så det er jo noe du velger å stå i, det å bli omtalt. Du har fått kritikk for å være utleverende, eksponert barn, ha vært kontroversiell, etc. Klart en må ha sterk rygg for å tåle negative tilbakemeldinger på slike intime og private saker som du deler, men igjen, du har valgt det selv. Det blir så feil å legge skyld på alle andre. Endret 29. august 2021 av ClusterOfGrapes 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imblar Skrevet 29. august 2021 #14075 Del Skrevet 29. august 2021 Trude4 skrev (1 minutt siden): Nå bør jeg slutte å svare. Jeg vet jeg er sterk mislikt her inne, og spesielt nå. Jeg forstår det og ser hvorfor. Men jeg prøver alikevel å spørre dere alle pent om å huske at det kan bli for mye for et menneske å bære, selv om mange av dere mener det både er selvforskyldt og fortjent. Helt fra denne tråden ble startet (nå har trådstarter innrømmet at det var vedkommende og jeg kan slippe å få de beskyldningene) har jeg fått mye dritt og jeg har ikke alltid vært sterk nok til å bære det. Ja jeg gjorde en STOR feil med å prøve å forsvare meg selv med denne kontoen under fake navn og jeg har dummet meg ut og fortjener en del dritt akkurat nå. Men dette har pågått så lenge og jeg er så sliten.. Det er ikke om å gjøre å grave seg dypest mulig ned i gjørma. Ta deg en pause nå, for ditt eget beste. For utenforstående er det som å se på et togkrasj i saktefilm. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 29. august 2021 #14076 Del Skrevet 29. august 2021 Trude4 skrev (3 minutter siden): Nå bør jeg slutte å svare. Jeg vet jeg er sterk mislikt her inne, og spesielt nå. Jeg forstår det og ser hvorfor. Men jeg prøver alikevel å spørre dere alle pent om å huske at det kan bli for mye for et menneske å bære, selv om mange av dere mener det både er selvforskyldt og fortjent. Helt fra denne tråden ble startet (nå har trådstarter innrømmet at det var vedkommende og jeg kan slippe å få de beskyldningene) har jeg fått mye dritt og jeg har ikke alltid vært sterk nok til å bære det. Ja jeg gjorde en STOR feil med å prøve å forsvare meg selv med denne kontoen under fake navn og jeg har dummet meg ut og fortjener en del dritt akkurat nå. Men dette har pågått så lenge og jeg er så sliten.. När en själv hävdar att inte tåla reaktioner på det man helt självvald lägger ut på nätt i alla kanaler man kan hitta, då är det ens eget ansvar att hålla sig undan. Sluta skylda allt på alla andra. Ta ansvar själv. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 29. august 2021 #14077 Del Skrevet 29. august 2021 Illusen skrev (4 minutter siden): Men vet du hva - alt du legger ut om på blogg, snap, instagram og evt i andre kanaler - kan leses av hvem som helst, tolkes forskjellig, og sendes/rapporteres om. Det er ikke noe du kan kontrollere. Det sekundet du poster noe, er det ute av dine hender hvordan andre mennesker oppfatter og behandler den informasjonen videre…. Det har jeg inntrykk av at MA har forsvinnende lite forståelse for. Og dermed oppstår behovet for å forklare/oppklare/forsvare budskapet fordi mottakerne ikke responderer som forventet. Det kom jo f.eks. overraskende på MA at hun ikke kun ble møtt med takksigelser fra folk som sier nei takk til vaksinen for at hun var en stemme for dem etter innlegget i BA. At det dukket opp kritiske røster i kommentarfeltene var hun tilsynelatende overrasket over, for det var jo ikke vaksinedebatt hun var ute etter, hun ville jeg bare være en stemme for de som av ulike grunner takket nei til vaksine.🙄 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 29. august 2021 #14078 Del Skrevet 29. august 2021 Trude4 skrev (2 minutter siden): Nå bør jeg slutte å svare. Jeg vet jeg er sterk mislikt her inne, og spesielt nå. Jeg forstår det og ser hvorfor. Men jeg prøver alikevel å spørre dere alle pent om å huske at det kan bli for mye for et menneske å bære, selv om mange av dere mener det både er selvforskyldt og fortjent. Helt fra denne tråden ble startet (nå har trådstarter innrømmet at det var vedkommende og jeg kan slippe å få de beskyldningene) har jeg fått mye dritt og jeg har ikke alltid vært sterk nok til å bære det. Ja jeg gjorde en STOR feil med å prøve å forsvare meg selv med denne kontoen under fake navn og jeg har dummet meg ut og fortjener en del dritt akkurat nå. Men dette har pågått så lenge og jeg er så sliten.. Forstår godt at det er tøft å stå i dette nå, helt klart. Og det kommer til å gå over etterhvert. Alle gjør feil, og alle havner i dumme situasjoner og gjør dårlige valg. Og de aller fleste føler seg skikkelig uvel når de blir avslørt eller må ta konsekvensene av de dårlige valgene eller feilene de har gjort. Det går over. MEN jeg savner at du kun innrømmer at du har feilet, legger deg flat og ikke prøver å unnskylde og forklare. Det gjør bare saken så mye verre akkurat nå at du prøver på disse forklaringene. Folk føler seg lurt, enten fordi de har støttet deg som Mette eller Trude eller fordi de er blitt beskyldt for å fare med løgn når de har beskyldt deg for å ha flere brukere. Ta ansvar for at du har tatt noen dumme valg og løyet for lesere og brukere av forumet. Ta til deg det som skrives av saklige tilbakemeldinger, ha i bakhodet at noen av de som svarer krasst føler seg lurt, og ta en pause fra å kommentere her inne. Dette går over etterhvert, , men du kan ikke komme unna ansvaret for at det gikk som det gikk. Men alt i alt, den fæle følelsen du sitter med nå vil gå over etterhvert. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 29. august 2021 #14079 Del Skrevet 29. august 2021 Leselusa skrev (1 minutt siden): Forstår godt at det er tøft å stå i dette nå, helt klart. Og det kommer til å gå over etterhvert. Alle gjør feil, og alle havner i dumme situasjoner og gjør dårlige valg. Og de aller fleste føler seg skikkelig uvel når de blir avslørt eller må ta konsekvensene av de dårlige valgene eller feilene de har gjort. Det går over. MEN jeg savner at du kun innrømmer at du har feilet, legger deg flat og ikke prøver å unnskylde og forklare. Det gjør bare saken så mye verre akkurat nå at du prøver på disse forklaringene. Folk føler seg lurt, enten fordi de har støttet deg som Mette eller Trude eller fordi de er blitt beskyldt for å fare med løgn når de har beskyldt deg for å ha flere brukere. Ta ansvar for at du har tatt noen dumme valg og løyet for lesere og brukere av forumet. Ta til deg det som skrives av saklige tilbakemeldinger, ha i bakhodet at noen av de som svarer krasst føler seg lurt, og ta en pause fra å kommentere her inne. Dette går over etterhvert, , men du kan ikke komme unna ansvaret for at det gikk som det gikk. Men alt i alt, den fæle følelsen du sitter med nå vil gå over etterhvert. Beklager om det er oppfatningen du fikk. Jeg ligger paddeflat og prøver ikke å unnskylde noe. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 29. august 2021 #14080 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) Jeg skjønner godt at det er kjipt å få kritikk, men nettopp derfor bør vi alle være forsiktige med hva vi legger ut på nettet, det være seg tekst og/eller bilder. De fleste rosa-/livsstil-/husmorbloggerne er amatørskribenter, har lite allmennutdannelse og svak forståelse for årsakene til at de blir møtt med kritikk. De er strålende fornøyd over å ha snekret sammen en tekst og lagt ved noen selfier/naturbilder/babybilder/kjæledyrbilder. Det finnes ingen streng redaktør som kan gi råd om hva som kan publiseres og hva som bør slettes, bloggeren er alene med det ansvaret. Så ja, vi forstår at det er ugreit å få kritikk på det man legger ut, men bør ikke bloggeren spørre seg selv om det er nødvendig å legge ut tekster om - og bilder av - sitt eget private liv? Det finnes da så mye annet man kan skrive om, dersom man har behov for å uttrykke seg! Jeg håper det kommer VVP for bloggere, ikke bare «sunn fornuft plakat» som det er frivillig å signere på. Noen trenger virkelig å beskyttes mot seg selv, særlig fordi det er ensomt å stå i skittkrigen når man har dummet seg. Og blogging gir virkelig store muligheter for å dumme seg, det har vi sett mange bevis på (trenger ikke nevne navn, vi vet hvem de er). Det aller, aller verste er, at en del bloggere får storhetstanker av å se egne ord og bilder «på trykk». Dette rammer spesielt de eldste av dem, de som ikke har fått internett inn med morsmelken og ser på «det trykte ord» med en annet blikk, blikket fra den gang det kun var papirmedier og redaktører som sa ja eller nei. Endret 30. august 2021 av Pust Rettet skrivefeil 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg