Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Fru Uperfekt said:

Men du argumenterer jo ⬆️ imot ytringsfriheten

Å ha et fritt samfunn med ytringsfrihet betyr at en skal tåle å få høre/lese osv. ting en ikke liker eller er enig i

Men det betyr ikke at alle kan få si hva de vil uten å bli motsagt eller diskutert.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lorieen skrev (17 minutter siden):

Au da, for ei smørje. Dette med taushetsplikt er svært strengt og det skal en helsefagarbeider ha kontroll på. Og de som sier at dette IKKE er brudd på taushetsplikt - hva slags planet bor dere på? Selv om det finnes langt alvorligere brudd enn dette, betyr ikke det at dette er greit. Mette har jobbet mange år i helsevesenet og skal vite dette. At hun er impulsiv og liksom skal «bygge seg et image» som «åpen og ærlig» blogger - vel… Dama er over 40 år. Tror jeg ville holdt meg til koselige oppdateringer om oppussing av campingvogn (det likte jeg faktisk å se/lese), hage og matlaging om jeg var henne. Å blande inn jobb og attpåtil vaksinestatus (både egen og beboernes) er et skikkelig «foot in mouth»-øyeblikk. Veldig uheldig og jeg kan tenke meg at hun vil få en skrape for dette av arbeidsgiver i beste fall.

Godt skrevet, bør leses av alle, spesielt de som mener det hun gjorde var heit greit 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Å ha et ytringsfritt samfunn betyr også frihet under ansvar at vi også må tenke oss om hvordan vi ytrer oss.

Selvfølgelig men en skal og ikke være laget av fajanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (3 minutter siden):

Men det betyr ikke at alle kan få si hva de vil uten å bli motsagt eller diskutert.

Nei selvfølgelig ikke, det sier seg da selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel bare og sende inn avviksmelding til Bergen kommune med skjermbilde av kommentarene  hennes, så får vi alle svar på dette. Jeg NEKTER og tro at Bergen kommune er ok med at hun utleverer både pasienter og kollegaer- Det er helt klart brudd på tauhetsplikten!!!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (3 minutter siden):

Men da er det vel bare og sende inn avviksmelding til Bergen kommune med skjermbilde av kommentarene  hennes, så får vi alle svar på dette. Jeg NEKTER og tro at Bergen kommune er ok med at hun utleverer både pasienter og kollegaer- Det er helt klart brudd på tauhetsplikten!!!

Som jeg skrev i ert tidligere innlegg diskuterte vi denne problemstillingen i lunsjen og fikk klare svar fra vår leder om at dersom dette hadde vært tilfelle i vår kommune ville det vært en klar grunn til skriftlig advarsel. Det kunne også være grunn til å vurdere egnethet i yrke osv litt avhengig av hva man tenkte selv om egen oppførsel og innstilling til saken. Hun mente også at den typen eksponeringsbehov og mangel på selvinnsikt og konsekvenstenking også kunne være med på å skape en situasjon der man må vurdere om dette behovet er forenelig med den type arbeid man har valgt. I verste fall kan faktisk arb.giver sende en innstilling om at autorisasjonen inndras. Det skal mye til selvsagt, men jeg vet om tilfeller der dette er gjennomført. Dog ikke grunnet blogging, men generell mangel på egnethet til yrket.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er helt enfoldig. Jobber ikke innen helse. Hun sa brukerne (hennes) var fullvaksinert. Trodde alle brukere på hjem eller i bofelleskap etc. var prioritert tidlig som vaksinert. Så da er jo ikke det noe revolusjonerende at de er det? 

Har ikke snap eller noe men refererer til det som ble skrevet på bloggen.

Endret av Justlooking
La til avsnitt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (16 minutter siden):

👏🏼

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt Mette, men jeg syns det er en smule dobbeltmoralsk å hyle ut om hvor egoistiske nordmenn er og at man ikke skal undervurdere korona-smittefaren samtidig som hun ikke gidder å være med på dugnaden og ta vaksinen selv. Egoistisk er det hun som er! Redd/skeptisk for bivirkninger er vel de fleste? Jeg har selv både lave blodplater og kraftig fatigue pluss at jeg har sprøyteskrekk, men jeg har aldri vært i tvil om jeg skulle ta vaksinen likevel. Man må bare stole på at det går bra.

Hun må lære seg å tenke før hun handler. Både brudd på taushetsplikten og det å fjerne organisasjonsnummer og annen info fra nettbutikken når hun drar på ferie er alvorlige «feil» og hun burde vite bedre. Hun er 41 år gammel, hun kan ikke blafre med øyevippene, gråte en skvett og skylde på at hun er ung og dum lenger.

Igjen, jeg har alltid likt henne, selv om hun kan være litt korttenkt. Syns hun har gjort en utrolig god jobb med campingvogna, jeg er imponert! Hun var også utrolig sterk i den AB-saken. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (2 timer siden):

Hun føler det trossalt i magen, at vaksinene er livsfarlige. 

Livsfarlige? Har hun sagt eller skrevet det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med linking i alt denne veldige opptattheten. Eneste jeg har fått med meg er at hun er vaksinemotstander, og at alle der hun jobber er vaksinetrte, noe som er en selvfølge. Jeg er nysgjerrig! hva har hun gjort? Hva er dere sinte for og hvorfor gråter hun på et eller annet medium?

Endret av Taffel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (2 timer siden):

Hun føler det trossalt i magen, at vaksinene er livsfarlige. 

Har hun virkelig sagt dette ?? Nå vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte..Jeg blir så oppgitt over den dama der altså!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Jeg har alltid likt Mette, men jeg syns det er en smule dobbeltmoralsk å hyle ut om hvor egoistiske nordmenn er og at man ikke skal undervurdere korona-smittefaren samtidig som hun ikke gidder å være med på dugnaden og ta vaksinen selv. Egoistisk er det hun som er! Redd/skeptisk for bivirkninger er vel de fleste? Jeg har selv både lave blodplater og kraftig fatigue pluss at jeg har sprøyteskrekk, men jeg har aldri vært i tvil om jeg skulle ta vaksinen likevel. Man må bare stole på at det går bra.

Hun må lære seg å tenke før hun handler. Både brudd på taushetsplikten og det å fjerne organisasjonsnummer og annen info fra nettbutikken når hun drar på ferie er alvorlige «feil» og hun burde vite bedre. Hun er 41 år gammel, hun kan ikke blafre med øyevippene, gråte en skvett og skylde på at hun er ung og dum lenger.

Igjen, jeg har alltid likt henne, selv om hun kan være litt korttenkt. Syns hun har gjort en utrolig god jobb med campingvogna, jeg er imponert! Hun var også utrolig sterk i den AB-saken. 

Det at hun sto oppreist og sterk, gravid og alene i ABD saken gjør at hun må gjøre veldig mye før jeg mister sansen for henne. Hun er nok impulsiv og ikke alltid gjennomtenkt (hvem er vel det?) men tror ikke det finnes noe vondt i henne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen har vært 100% trygge på vaksinen, men vi har faen i meg vært med på en dugnad!!! Ja folk blir fremdeles smittet, men langt færre legges inn på sykehus! Shame on you Mette, som «oppfordrer» folk til å ikke ta vaksine! Ikke direkte, men indirekte! Shame om you!!!!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (4 minutter siden):

Det at hun sto oppreist og sterk, gravid og alene i ABD saken gjør at hun må gjøre veldig mye før jeg mister sansen for henne. Hun er nok impulsiv og ikke alltid gjennomtenkt (hvem er vel det?) men tror ikke det finnes noe vondt i henne. 

De innleggene som var skrevet i ABD saken var av en HELT annen kvalitet enn det Mette normalt skriver. Sto hun helt alene slik det fremstår tror du?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt og brukerangrep. Tråden er også ryddet for helseskadelige påstander knyttet til vaksine, som ikke tillates på KG.

Måne, admin.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (10 timer siden):

Men du argumenterer jo ⬆️ imot ytringsfriheten

Å ha et fritt samfunn med ytringsfrihet betyr at en skal tåle å få høre/lese osv. ting en ikke liker eller er enig i

Neimen kjære deg da. Jeg er for ytringsfrihet, men man trenger da virkelig ikke dele alt med alle.

Noen ting er det naturlig FOR MEG å fortelle mine nærmeste, ikke rope det ut for hele verden på en blogg eller på Facebook.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (1 time siden):

Neimen kjære deg da. Jeg er for ytringsfrihet, men man trenger da virkelig ikke dele alt med alle.

Noen ting er det naturlig FOR MEG å fortelle mine nærmeste, ikke rope det ut for hele verden på en blogg eller på Facebook.

Enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...