Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

allie skrev (8 minutter siden):

Ja. Velger msn å dele mye, så må man sannsynligvis tåle relativt mye kritikk.

Nå er det stor forskjell på kritikk og hets, mye av det som skrives her, er kritikk. Noe er usaklig og kan helle mot hets.

Men du kan ikke forvente at alle liker det du gjør og det har jo vist seg at Mette selv har innsett at hun noen ganger har delt for mye. Tenk igjennom hva du deler med verden. Om du tenker at dette ikke passer seg på forsiden av en stor avis, dropp å skrive det.

En ting til, ikke ta alt i verste mening, det kan faktisk hende at kritikken er berettiget.

Den gjentakende smålige kritikken som MA har fått flere ganger på tråden er er ikke berettiget i det hele tatt. Det er det flere av oss reagerer på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turkis Sau skrev (2 timer siden):

Glad mine venner og kjære ikke har behov for å kommentere eller hakke på alt jeg gjør.

Er det å hakke  å gi beskjed om at en må oppgi org nr og kontakt info på nettbutikk? Dette er da normalt å oppgi om en driver seriøst

https://www.forbrukertilsynet.no/netthandel/falske-nettbutikker

 

1. Er nettbutikken seriøs?

Finner du ingen kontaktinformasjon til selskapet utenom et kontaktskjema bør du være kritisk. Angrerettloven pålegger nettbutikker å opplyse om geografisk adresse, e-post og organisasjonsnummer. Dårlig språk eller automatisk oversatte tekster er også et tegn på at nettbutikken er useriøs

Endret av Fru Uperfekt
La inn link samt sitat fra linket adresse
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (17 minutter siden):

Er det å hakke  å gi beskjed om at en må oppgi org nr og kontakt info på nettbutikk? Dette er da normalt å oppgi om en driver seriøst

https://www.forbrukertilsynet.no/netthandel/falske-nettbutikker

 

1. Er nettbutikken seriøs?

Finner du ingen kontaktinformasjon til selskapet utenom et kontaktskjema bør du være kritisk. Angrerettloven pålegger nettbutikker å opplyse om geografisk adresse, e-post og organisasjonsnummer. Dårlig språk eller automatisk oversatte tekster er også et tegn på at nettbutikken er useriøs

Fremstod det som om det var den ene tingen jeg påpekte som massiv og usaklig kritikk?

Nei, det gjorde jo ikke det.

Men for all del, fortsett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (Akkurat nå):

Fremstod det som om det var den ene tingen jeg påpekte som massiv og usaklig kritikk?

Nei, det gjorde jo ikke det.

Men for all del, fortsett.

Når en ikke peker ut hva en mener er massiv og usaklig kritikk så sier en indirekte at all kritikk er massiv og usaklig. Da må du ordlegge deg klarere i fremtiden (jauda jeg og bæsjer på leggen der innimellom)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Når en ikke peker ut hva en mener er massiv og usaklig kritikk så sier en indirekte at all kritikk er massiv og usaklig. Da må du ordlegge deg klarere i fremtiden (jauda jeg og bæsjer på leggen der innimellom)

Ganske sikker på at jeg skrev "Glad mine venner og kjære ikke har behov for å kommentere eller hakke på alt jeg gjør.", og at du evnet å både lese og forstå det😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å eksponere seg offentlig med og i sosiale medier, blir jo det man sier og gjør mer diskutert enn om man lever en mer anonym hverdag uten eksponering av seg & sine. Jeg oppfatter Mette som ei oppegående og voksen dame, som nok er klar over medaljens bakside i bransjen hun er i. Hun har jo også vist at hun tar mer avstand fra sosiale medier i perioder når det koster mer enn det smaker.

Jeg undrer meg oppriktig over en liten hærskare her inne som derimot virker til å føle og synse mer på vegne av Mette enn hva bloggeren selv virker til å bry seg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellasnella skrev (10 minutter siden):

Ved å eksponere seg offentlig med og i sosiale medier, blir jo det man sier og gjør mer diskutert enn om man lever en mer anonym hverdag uten eksponering av seg & sine. Jeg oppfatter Mette som ei oppegående og voksen dame, som nok er klar over medaljens bakside i bransjen hun er i. Hun har jo også vist at hun tar mer avstand fra sosiale medier i perioder når det koster mer enn det smaker.

Jeg undrer meg oppriktig over en liten hærskare her inne som derimot virker til å føle og synse mer på vegne av Mette enn hva bloggeren selv virker til å bry seg. 

Jeg er totalt uenig i det premisset  du fremlegger her at med en gang noen har en blogg e.l., så er det ok, greit, normalt, innafor å kritisere alt vedkommende gjør. Det dere skriver om MA sier mye mer om dere enn om henne. Men igjen, kjør på. Vis hvem du er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (5 minutter siden):

Jeg er totalt uenig i det premisset  du fremlegger her at med en gang noen har en blogg e.l., så er det ok, greit, normalt, innafor å kritisere alt vedkommende gjør. Det dere skriver om MA sier mye mer om dere enn om henne. Men igjen, kjør på. Vis hvem du er.

Fremlegger jeg et premiss om at det er innafor å kritisere alt folk gjør? Hvis du leser hva jeg skriver fremfor å tilegne meg meninger jeg ikke har, så hadde det vært fint.

 

Og hva skriver jeg om Mette her inne som definerer hvem jeg er?! Dette er jo galskap!!

Endret av Ellasnella
Skrev mer
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellasnella skrev (1 minutt siden):

Fremlegger jeg et premiss om at det er innafor å kritisere alt folk gjør? Hvis du leser hva jeg skriver fremfor å tilegne meg meninger jeg ikke har, så hadde det vært fint.

Leste du det jeg uthevet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (Akkurat nå):

Leste du det jeg uthevet?

Selvsagt leste jeg det! Og det er jo her det i mine øyne blir for dumt. Når jeg skriver diskusjon, så omformuleres det jeg skriver arrogant og bedrevitende av deg om til at jeg syns det er greit å kritisere alt bloggere gjør. 
 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellasnella skrev (2 minutter siden):

Selvsagt leste jeg det! Og det er jo her det i mine øyne blir for dumt. Når jeg skriver diskusjon, så omformuleres det jeg skriver arrogant og bedrevitende av deg om til at jeg syns det er greit å kritisere alt bloggere gjør. 
 

 

Nei. Les igjen. Det handler ikke om deg i særdeleshet. Det handler om hva massene her inne finner ok å kritisere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (1 time siden):

Ganske sikker på at jeg skrev "Glad mine venner og kjære ikke har behov for å kommentere eller hakke på alt jeg gjør.", og at du evnet å både lese og forstå det😊

Og jeg spurte hva som var gale med det jeg skrev 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (21 timer siden):

 

 

Spørsmålet mitt var om det var MEG du siktet til når du skrev "en som skrev"? For det er i praksis ingen her som har skrevet noe om offer og MA i nyere tid, med unntak av innlegget mitt (før etter innlegget til MA).

Og dersom det er korrekt at det er meg og innlegget mitt du henviser til, så bør du faktisk lese det på nytt. Og det inkluderer og MA.

 

Så om du faktisk leser innlegget mitt så vil du se at jeg skriver at det er enkelte her inne som putter MA i offerrollen når andre skriver noe negativt om MA. Jeg skriver ikke at MA spiller offer, jeg skriver at andre her (inkludert deg) gjør det. Og det er å gjøre MA en bjørnetjeneste. Samtidig skriver jeg at dette var typisk taktikk fra ABD. Igjen fortsatt ikke MA.

Noen grunn til at du @Heartgirl bare valgte å overse poengene mine her?

Du har ganske feilsitert meg og meningen bak innlegget, og når jeg påpeker dette så ignorerer du å korrigere eller følge dette opp.

Det som er litt spennende her er at både du og MA misforstod begge innlegget mitt. Så nå må jeg bare spørre; er du MA?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nomore82 skrev (16 minutter siden):

Noen grunn til at du @Heartgirl bare valgte å overse poengene mine her?

Du har ganske feilsitert meg og meningen bak innlegget, og når jeg påpeker dette så ignorerer du å korrigere eller følge dette opp.

Det som er litt spennende her er at både du og MA misforstod begge innlegget mitt. Så nå må jeg bare spørre; er du MA?

Brukerdebatt svarer jeg ikke på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Brukerdebatt svarer jeg ikke på. 

Nei vel. Men hva med resten av innlegget da?

Du har åpenbart enten misforstått innlegget mitt og brukt det som et argument for å støtte MA, eller så har du gjort det bevisst.

Er det ok synes du? Og ikke minst, hva synes du om at MA bruker dette for å kritisere kritikere her på KG, når det åpenbart var feil. Var det ok tenker du?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (14 minutter siden):

Nei vel. Men hva med resten av innlegget da?

Du har åpenbart enten misforstått innlegget mitt og brukt det som et argument for å støtte MA, eller så har du gjort det bevisst.

Er det ok synes du? Og ikke minst, hva synes du om at MA bruker dette for å kritisere kritikere her på KG, når det åpenbart var feil. Var det ok tenker du?

Synes det er supert at MA kritiserer dere perfekte kritikere på KG på tråden som handler om henne 😊 Det er på sin plass. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Synes det er supert at MA kritiserer dere perfekte kritikere på KG på tråden som handler om henne 😊 Det er på sin plass. 

Men kritikken er jo beviselig feil? Jeg skrev aldri at hun plasserte seg selv i en offerrolle, men at andre her (eksempelvis du) gjør det. Men dette fikk hun da til å bli tittelen "Fremstille meg selv som et offer" på ett innlegg.

Er ikke det ganske misvisende?

Samtidig så skriver og du et innlegg her som støtter henne, hvor du henviser til "noen" som sier at hun bevisst går i offerrollen. Er ikke det og misvisende?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Synes det er supert at MA kritiserer dere perfekte kritikere på KG på tråden som handler om henne 😊 Det er på sin plass. 

Så du synes det er supert at hun kritiserer noe som ikke har blitt skrevet? Samtidig som du henviser til samme uttalelse som ikke har blitt skrevet?

 

 

Endret av allie
Fjernet unødvendig kommentar
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (1 time siden):

Så du synes det er supert at hun kritiserer noe som ikke har blitt skrevet? Samtidig som du henviser til samme uttalelse som ikke har blitt skrevet?

 

 

Ja jeg synes det er på sin plass at hun sier i fra hva hun mener om alle som kritiserer stakkars MA for filleting. Det er fakta at filleting om MA blir diskutert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 time siden):

Men kritikken er jo beviselig feil? Jeg skrev aldri at hun plasserte seg selv i en offerrolle, men at andre her (eksempelvis du) gjør det. Men dette fikk hun da til å bli tittelen "Fremstille meg selv som et offer" på ett innlegg.

Er ikke det ganske misvisende?

Samtidig så skriver og du et innlegg her som støtter henne, hvor du henviser til "noen" som sier at hun bevisst går i offerrollen. Er ikke det og misvisende?

Kritikken du og dere MA-kritikere gjør er lavmål. Du og flere andre hakker på MA for den minste lille ting.

Hun skrev i innlegget sitt at hun ikke følte seg som et offer og for noen sider var det NOEN som mente at MA satte seg selv i en offerrolle. Hun svarte på det som ble skrevet i blogginnlegget sitt. Hvem som skrev husker jeg ikke. Bla deg tilbake i stedet for å male opp og ned på hva du har sagt.

Det er dere fordømte kritikerne til MA som henger over henne som en hauk som har fått det for dere at hun har sagt at hun føler seg som et offer. Det har aldri MA ment. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...