Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Ett godt råd til deg MA,  det begynner å brenne under profilen din! Har fulgt godt med den siste tiden! Bare sånn i tilfelle du vil lage en ny!😂

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartgirl skrev (5 minutter siden):

Ja jeg synes det er på sin plass at hun sier i fra hva hun mener om alle som kritiserer stakkars MA for filleting. Det er fakta at filleting om MA blir diskutert. 

Alle kommentarer og spørsmål man måtte ha blir jo tolket som kritikk eller til og med som at man misliker eller endog hater Mette.

 

Er det kritikk eller "hat" om man f.eks. stiller spørsmål ved om det smart med åpne hyller i campingvogn eller andre praktiske valg? Jeg synes ikke det. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (11 minutter siden):

Alle kommentarer og spørsmål man måtte ha blir jo tolket som kritikk eller til og med som at man misliker eller endog hater Mette.

 

Er det kritikk eller "hat" om man f.eks. stiller spørsmål ved om det smart med åpne hyller i campingvogn eller andre praktiske valg? Jeg synes ikke det. 

Det er unødvendig kritikk å henge seg opp i filleting som mange av kritikerne til MA gjør på tråden for eksempel en hylle i campingvogn, om ungen har på seg strømpebukse, at hun valgte å samsove med barnet sitt, at hun har blomster i badekar, at hun valgte å gifte seg og få barn.

Det er det som er filleting å kritisere og det er hakking på MA. 

Kritikk er ikke hat så lenge det er saklig men kritikken til MA på tråden virker å være kritikk for å ha noe å kritisere. Mange av kritikerne til MA følger MA på blogg og snap og hver eneste gang MA skriver noe på bloggen eller sier noe på snap må de inn hit og kritisere. Det er der poenget til oss som støtter MA ligger. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (16 minutter siden):

Kritikken du og dere MA-kritikere gjør er lavmål. Du og flere andre hakker på MA for den minste lille ting.

Hun skrev i innlegget sitt at hun ikke følte seg som et offer og for noen sider var det NOEN som mente at MA satte seg selv i en offerrolle. Hun svarte på det som ble skrevet i blogginnlegget sitt. Hvem som skrev husker jeg ikke. Bla deg tilbake i stedet for å male opp og ned på hva du har sagt.

Det er dere fordømte kritikerne til MA som henger over henne som en hauk som har fått det for dere at hun har sagt at hun føler seg som et offer. Det har aldri MA ment. 

Men jeg HAR bladd meg tilbake i tråden for å se hva som er skrevet. Og den eneste som har snakket om offerrolle (før blogginnlegget til MA) i nyere tid er meg. Og jeg har gjort det enkelt for deg å lese det jeg skrev med å sitere uttalelser fra deg + innlegget mitt i samme innlegg. Men dette ble ignorert av deg tilfeldigvis.

Så nå siterer jeg først det innlegget hvor jeg siterte meg selv og deg for sammenhengen sin del, og deretter siterer jeg (på nytt) mitt eget innlegg og det eneste i nyere tid som skriver offerrolle.

nomore82 skrev (På 2021-8-8 den 13.08):

 

 

Spørsmålet mitt var om det var MEG du siktet til når du skrev "en som skrev"? For det er i praksis ingen her som har skrevet noe om offer og MA i nyere tid, med unntak av innlegget mitt (før etter innlegget til MA).

Og dersom det er korrekt at det er meg og innlegget mitt du henviser til, så bør du faktisk lese det på nytt. Og det inkluderer og MA.

 

Så om du faktisk leser innlegget mitt så vil du se at jeg skriver at det er enkelte her inne som putter MA i offerrollen når andre skriver noe negativt om MA. Jeg skriver ikke at MA spiller offer, jeg skriver at andre her (inkludert deg) gjør det. Og det er å gjøre MA en bjørnetjeneste. Samtidig skriver jeg at dette var typisk taktikk fra ABD. Igjen fortsatt ikke MA.

 

nomore82 skrev (På 2021-8-6 den 10.24):

Hvorfor dette overdrevne behovet med å spissformulere negativ kritikk mot MA? Og ikke minst plassere MA i en offerrolle?

Om vi ser litt tilbake i historien så er det en annen blogger/influenser som var veldig flink på dette, ABD. Der var det jo ikke måte på hvor hatefulle folk var mot henne, hvor ekstremt bitchy hatefulle kvinnene var mot henne på KG, hvor alle som var uenig med henne tok feil og hvor ting eskalerte over alle dimmensjoner. Kvinner som hater kvinner. Hun var et offer i følge henne selv.

Er det der vi skal nå? Igjen? Virkelig?

Jeg vet jo at MA deltok på kurset til ABD, hvor hun var fornøyd i starten og deretter raknet det. Men hun er vel ikke ABD? Det er ikke noen tvil om at hun har kopiert en del av triksene hennes (spissformuleringer, clickbait overskrifter og andre lokkemetoder), men hun er ikke ABD! Og selv om det er mange som støtter MA her så unngå nå for alles skyld å synke ned på ABD sitt nivå selv.

Helt greit å kunne komme med kritikk mot MA om en er uenig i noe, helt greit å rose MA når en liker noe veldig godt, og det er lov å være uenig i begge deler.

Men la oss nå ikke synke ned på et nivå hvor enhver kritikk mot MA blir stemplet som hatefulle og usaklige.

Bare fordi noen er uenig i valg av campingvogn og valget om å pusse den opp selv, så hater de ikke nødvendigvis MA. Bare fordi noen påpeker at å slette orgnr og kontaktinfo fra nettbutikken fordi en har tatt ferie, så hater de ikke nødvendigvis MA.

Vær så snill da.

 

Så fortell meg gjerne hvor i innlegget her det står at jeg mener MA setter seg i en offerrolle? Eller kan du vise til det andre innlegget hvor NOEN skriver dette før blogginnlegget til MA?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Det er unødvendig kritikk å henge seg opp i filleting som mange av kritikerne til MA gjør for eksempel en hylle i campingvogn, om ungen har på seg strømpebukse, at hun valgte å samsove med barnet sitt, at hun har blomster i badekar, at hun valgte å gifte seg og få barn. Det er det som er filleting å kritisere og det er hakking på MA. 

Kritikk er ikke hat så lenge det er saklig men kritikken til MA på tråden virker å være kritikk for å ha noe å kritisere. 

Ok, ikke overraskende er vi helt uenige om dette. Jeg mener ikke dette er kritikk, men ting man gjerne kan diskutere i det vide og brede, om ønskelig. Selvsagt er det filleting, men det er jo egentlig hele bloggen også. Den er ikke viktig for noen av oss. Det er komplett unødvendig å lese bloggen i det hele tatt, på samme måte som det er unødvendig å kommentere eller diskutere den. Ren underholdning begge deler. Og Mette tjener jo en liten slant på aktiviteten, jo mer jo bedre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (3 minutter siden):

Men jeg HAR bladd meg tilbake i tråden for å se hva som er skrevet. Og den eneste som har snakket om offerrolle (før blogginnlegget til MA) i nyere tid er meg. Og jeg har gjort det enkelt for deg å lese det jeg skrev med å sitere uttalelser fra deg + innlegget mitt i samme innlegg. Men dette ble ignorert av deg tilfeldigvis.

Så nå siterer jeg først det innlegget hvor jeg siterte meg selv og deg for sammenhengen sin del, og deretter siterer jeg (på nytt) mitt eget innlegg og det eneste i nyere tid som skriver offerrolle.

 

 

Så fortell meg gjerne hvor i innlegget her det står at jeg mener MA setter seg i en offerrolle? Eller kan du vise til det andre innlegget hvor NOEN skriver dette før blogginnlegget til MA?

Leser du hva jeg skriver. Har aldri sagt at du har sagt det. Noen skrev det.

Les deg opp selv.

Jeg sa det ble kommentert for noen sider tilbake. Etterpå skrev MA et blogginnlegg hvor hun sa hun ikke satte seg i en offerrolle. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Leser du hva jeg skriver. Har aldri sagt at du har sagt det. Noen skrev det.

Les deg opp selv.

Jeg sa det ble kommentert for noen sider tilbake. Etterpå skrev MA et blogginnlegg hvor hun sa hun ikke satte seg i en offerrolle. 

Men du leser ikke hva jeg skriver. For jeg HAR bladd meg tilbake i tråden. Og ingen andre enn meg har nevnt offerrolle.

Så finn gjerne frem den andre som har skrevet dette, for ellers fremstår egentlig hele poenget ditt som et oppdiktet angrep på MA som person som du fyrer opp under.

Og hvilke andre eks-bloggere har vi sett dette hos da.........?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 minutt siden):

Men du leser ikke hva jeg skriver. For jeg HAR bladd meg tilbake i tråden. Og ingen andre enn meg har nevnt offerrolle.

Så finn gjerne frem den andre som har skrevet dette, for ellers fremstår egentlig hele poenget ditt som et oppdiktet angrep på MA som person som du fyrer opp under.

Og hvilke andre eks-bloggere har vi sett dette hos da.........?

Leser du hva jeg skriver? 

Siste svar fra meg til deg.

Det er du som fyrer deg opp. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (10 minutter siden):

Ok, ikke overraskende er vi helt uenige om dette. Jeg mener ikke dette er kritikk, men ting man gjerne kan diskutere i det vide og brede, om ønskelig. Selvsagt er det filleting, men det er jo egentlig hele bloggen også. Den er ikke viktig for noen av oss. Det er komplett unødvendig å lese bloggen i det hele tatt, på samme måte som det er unødvendig å kommentere eller diskutere den. Ren underholdning begge deler. Og Mette tjener jo en liten slant på aktiviteten, jo mer jo bedre.

Da forstår jeg ikke at du vil følge MA på blogg når du mener bloggen hennes er en filleting. Da ville jeg latt være å følge bloggen og hennes sosiale medier. 

Vi er mange som liker bloggen til MA fordi hun er en stor inspirator for oss. 

Klart MA tjener penger på bloggen sin men hun tjener mest på dere som elsker å la dere provosere for filleting 😄 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 minutter siden):

Da forstår jeg ikke at du vil følge MA på blogg når du mener bloggen hennes er en filleting. Da ville jeg latt være å følge bloggen og hennes sosiale medier. 

Vi er mange som liker bloggen til MA fordi hun er en stor inspirator for oss. 

Klart MA tjener penger på bloggen sin men hun tjener mest på dere som elsker å la dere provosere for filleting 😄 

 

Tja, ut fra kontekst høres det jo helt feil ut å si at bloggen er en "filleting", jeg mente mer at den ikke har stor betydning i den store sammenhengen for noen av oss. På samme måte som detaljer som hennes hyller og strømpebukser er komplett uviktige for de fleste andres liv 😅.

 

Synes du skal slutte å si at man bare kan slutte å lese bloggen. Du må ha foreslått det flere dusin ganger til ulike brukere i denne tråden. Tror folk vet at de leser frivillig, jeg tror til og med de var klar over det før du skrev det (og nå trenger du heller ikke å føye til "men da skjønner jeg ikke hvorfor de leser...").

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (2 minutter siden):

Tja, ut fra kontekst høres det jo helt feil ut å si at bloggen er en "filleting", jeg mente mer at den ikke har stor betydning i den store sammenhengen for noen av oss. På samme måte som detaljer som hennes hyller og strømpebukser er komplett uviktige for de fleste andres liv 😅.

 

Synes du skal slutte å si at man bare kan slutte å lese bloggen. Du må ha foreslått det flere dusin ganger til ulike brukere i denne tråden. Tror folk vet at de leser frivillig, jeg tror til og med de var klar over det før du skrev det (og nå trenger du heller ikke å føye til "men da skjønner jeg ikke hvorfor de leser...").

Jeg tror vi fleste som er MA sine faste lesere selv er voksne i samme situasjon som MA med familie, barn, hus, hjem, jobb og noen av oss er besteforeldre selv. Derfor kan vi kjenne oss igjen i MA sin hverdag. Vi synes hun er til stor inspirasjon for vår aldersgruppe. Da har bloggen hennes betydning for vår gruppe. 

Jeg holdt på rakke stygt ned på en blogger jeg fulgte på blogg, youtube og snapp. Bloggeren irriterte meg grønn. Hver gang noe irriterte meg skrev jeg kritikk om bloggeren på tråden. Flere av de som leste kommentarene ble sinte på meg og mente jeg drev med personhets i mine kritikker. Det mente jeg ikke selv.

De ba meg om å slutte å følge bloggeren på some og jeg sluttet å følge henne. Det hjalp meg. Jeg har ikke sluttet å lese bloggen men jeg merker jeg irriterer meg ikke over alt det hun skriver og sier lengre. Jeg var klar over at jeg hadde det valget men det var noe som trigget meg i å lese og etterpå kritisere. Bloggeren er helt uviktig for andre enn henne selv.

Noen bloggere synes en er flinke bloggere og  de appellerer til en mens andre bloggere blir en irritert over. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (20 minutter siden):

Jeg tror vi fleste som er MA sine faste lesere selv er voksne i samme situasjon som MA med familie, barn, hus, hjem, jobb og noen av oss er besteforeldre selv. Derfor kan vi kjenne oss igjen i MA sin hverdag. Vi synes hun er til stor inspirasjon for vår aldersgruppe. Da har bloggen hennes betydning for vår gruppe. 

Jeg holdt på rakke stygt ned på en blogger jeg fulgte på blogg, youtube og snapp. Bloggeren irriterte meg grønn. Hver gang noe irriterte meg skrev jeg kritikk om bloggeren på tråden. Flere av de som leste kommentarene ble sinte på meg og mente jeg drev med personhets i mine kritikker. Det mente jeg ikke selv.

De ba meg om å slutte å følge bloggeren på some og jeg sluttet å følge henne. Det hjalp meg. Jeg har ikke sluttet å lese bloggen men jeg merker jeg irriterer meg ikke over alt det hun skriver og sier lengre. Jeg var klar over at jeg hadde det valget men det var noe som trigget meg i å lese og etterpå kritisere. Bloggeren er helt uviktig for andre enn henne selv.

Noen bloggere synes en er flinke bloggere og  de appellerer til en mens andre bloggere blir en irritert over. 

😂😂

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (47 minutter siden):

Jeg tror vi fleste som er MA sine faste lesere selv er voksne i samme situasjon som MA med familie, barn, hus, hjem, jobb og noen av oss er besteforeldre selv. Derfor kan vi kjenne oss igjen i MA sin hverdag. Vi synes hun er til stor inspirasjon for vår aldersgruppe. Da har bloggen hennes betydning for vår gruppe. 

Jeg holdt på rakke stygt ned på en blogger jeg fulgte på blogg, youtube og snapp. Bloggeren irriterte meg grønn. Hver gang noe irriterte meg skrev jeg kritikk om bloggeren på tråden. Flere av de som leste kommentarene ble sinte på meg og mente jeg drev med personhets i mine kritikker. Det mente jeg ikke selv.

De ba meg om å slutte å følge bloggeren på some og jeg sluttet å følge henne. Det hjalp meg. Jeg har ikke sluttet å lese bloggen men jeg merker jeg irriterer meg ikke over alt det hun skriver og sier lengre. Jeg var klar over at jeg hadde det valget men det var noe som trigget meg i å lese og etterpå kritisere. Bloggeren er helt uviktig for andre enn henne selv.

Noen bloggere synes en er flinke bloggere og  de appellerer til en mens andre bloggere blir en irritert over. 

Jeg er litt usikker på hvor mye det hjalp deg å slutte å kritisere den bloggeren. For meg ser det ut som om du har flyttet  hele scenarioet over til denne tråden? 
 

For ordens skyld vil jeg bare igjen minne om at dette er et diskusjonsforum, og et underforum som omhandler bloggen mette.Ask og det hun legger ut. Vil oppfordre til å rapportere innlegg du mener bryter forumreglene istedet for å  prøve å styre hva som er greit å diskutere eller ikke. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (1 time siden):

Jeg tror vi fleste som er MA sine faste lesere selv er voksne i samme situasjon som MA med familie, barn, hus, hjem, jobb og noen av oss er besteforeldre selv. Derfor kan vi kjenne oss igjen i MA sin hverdag. Vi synes hun er til stor inspirasjon for vår aldersgruppe. Da har bloggen hennes betydning for vår gruppe. 

Jeg holdt på rakke stygt ned på en blogger jeg fulgte på blogg, youtube og snapp. Bloggeren irriterte meg grønn. Hver gang noe irriterte meg skrev jeg kritikk om bloggeren på tråden. Flere av de som leste kommentarene ble sinte på meg og mente jeg drev med personhets i mine kritikker. Det mente jeg ikke selv.

De ba meg om å slutte å følge bloggeren på some og jeg sluttet å følge henne. Det hjalp meg. Jeg har ikke sluttet å lese bloggen men jeg merker jeg irriterer meg ikke over alt det hun skriver og sier lengre. Jeg var klar over at jeg hadde det valget men det var noe som trigget meg i å lese og etterpå kritisere. Bloggeren er helt uviktig for andre enn henne selv.

Noen bloggere synes en er flinke bloggere og  de appellerer til en mens andre bloggere blir en irritert over. 

Der kom den igjen også ja 😅

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnAngel skrev (14 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hvor mye det hjalp deg å slutte å kritisere den bloggeren. For meg ser det ut som om du har flyttet  hele scenarioet over til denne tråden? 
 

For ordens skyld vil jeg bare igjen minne om at dette er et diskusjonsforum, og et underforum som omhandler bloggen mette.Ask og det hun legger ut. Vil oppfordre til å rapportere innlegg du mener bryter forumreglene istedet for å  prøve å styre hva som er greit å diskutere eller ikke. 

Jeg har ikke kritisert MA og jeg har sluttet med å kritisere den andre bloggeren jeg nevnte fordi jeg sluttet å følge med på hennes some. 

Har aldri sagt at noe bryter med forumreglene men MA-kritikerne som kritiserer MA for det minste lille ting hun sier og gjør på blogg og snap forstår ikke at det er filleting som hun kritiseres for. Det er ting man aldri ville sagt til andre i det virkelige liv. 

Ha det klar for dere at vi som støtter MA kommer til å kjempe med nebb og klør for den lavmålte kritikken hun får fra flere på tråden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (2 minutter siden):

Der kom den igjen også ja 😅

Tydelig noen føler seg truffet når en har en slik reaksjon 😄 

Endret av Heartgirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Følte du deg truffet og svar skyldig siden du reagerer slik du gjør 😄 

Dream on. Jeg bare stusser over i hvilken grad du gjentar deg selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (2 minutter siden):

Dream on. Jeg bare stusser over i hvilken grad du gjentar deg selv.

Jeg stusser hvilken grad du og de andre MA-kritikerne gjentar dere selv det går begge veier men nå må vi være forsiktig slik at vi ikke bryter regelen om persondebatt på tråden. 

Endret av Heartgirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke kritisert MA og jeg har sluttet med å kritisere den andre bloggeren jeg nevnte fordi jeg sluttet å følge med på hennes some. 

Har aldri sagt at noe bryter med forumreglene men MA-kritikerne som kritiserer MA for det minste lille ting hun sier og gjør på blogg og snap forstår ikke at det er filleting som hun kritiseres for. Det er ting man aldri ville sagt til andre i det virkelige liv. 

Ha det klar for dere at vi som støtter MA kommer til å kjempe med nebb og klør for den lavmålte kritikken hun får fra flere på tråden. 

Den beste måten å kjempe på er vel å komme med motargumenter?

Det er flere som har sagt at vi ikke kommenterer noe annerledes en vi ville gjort direkte til andre mennesker.

Dette er et diskusjonsforum og det at noen synes det pirkes på filleting, umyndiggjør ikke kritikken eller kommentaren som kommer.

For eksempel har det blitt nevnt dette med åpne hyller i en campingvogn, mulig noen oppfatter kommentarer/ spørsmål/ råd om dette som pirking. Jeg mener att det er å informer om at det finnes bedre løsninger. Altså for å hjelpe!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (2 minutter siden):

Den beste måten å kjempe på er vel å komme med motargumenter?

Det er flere som har sagt at vi ikke kommenterer noe annerledes en vi ville gjort direkte til andre mennesker.

Dette er et diskusjonsforum og det at noen synes det pirkes på filleting, umyndiggjør ikke kritikken eller kommentaren som kommer.

For eksempel har det blitt nevnt dette med åpne hyller i en campingvogn, mulig noen oppfatter kommentarer/ spørsmål/ råd om dette som pirking. Jeg mener att det er å informer om at det finnes bedre løsninger. Altså for å hjelpe!

Det at de kan kommentere slikt direkte til andre mennesker sier mye om dem. Jeg er glad jeg ikke kjenner slike mennesker i mitt virkelig liv. 

Hvis MA føler om slik gjentakende fillekritikk som belastende så er det reelt for henne.  Gjentakende fillekritikk om bagateller er belastende i lengden for den som mottar det. Fillekritikkene som gis på tråden er ikke en gang konstruktive. 

Det er kun MA sitt valg om hvordan hun ønsker å innrede sin campingvogn for å ta et eksempel. Det er ikke bare dette med campingvognen men mye annet som er fillekritikk. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...