Sassya Skrevet 8. desember 2020 #10521 Skrevet 8. desember 2020 Visvas skrev (1 time siden): Jeg forsvarer det overhode ikke, forstår ikke hvordan folk kan gjøre slik, hvis dette da er gjort i verste mening. Helt i starten av forholdet hadde de en runde med noe liknende, så jeg forstår virkelig ikke at de "promoterte" H sin snap og insta. Ikke forstår jeg at H vil ha random norske damer på snappen sin heller. Det er ikke normalt for en tyrker i et fast trofast forhold, det tørr jeg faktisk påstå. Jeg klarer ikke tro at de ikke så dette komme, spesielt så usympatisk som Mette har framstått i flere situasjoner etter de fikk barnet. Enig med deg. 2
GulleGull Skrevet 8. desember 2020 #10522 Skrevet 8. desember 2020 Kanelisvingen skrev (13 timer siden): Ingen som syntes det er rart at hun la ut snap'en hans.. Og vips så kom meldingen hvor hun ber folk slutte å sende ham meldinger.. Hun vet nok utmerket godt hva hun skal gjøre for å holde liv i dramaet rundt seg. Nå kan man hevde at vi her inne hjelper til, men forskjellen er at det er ikke vårt privatliv som blir øst ut til hele verden. Livet som hjemmeværende husmor begynner å bli kjedelig kanskje.. selvom man legger ut snappen -så betyr det vel ikke at folk bare kan sende meldinger helt ukritisk, har folk ingen sperrer?! Det lurer jeg på... Noen ting kan man bare la vær å sende folk selvom man har hverandre på snapp og selvom man mener Mette er utleverende så la vær å lag mer oppstyr ved å fyre oppunder, hvor vanskelig kan det være. Det er jo bare for å fyre opp situasjonen for så å lene seg tilbake for å se «hva var det jeg sa». 8
Oppland Skrevet 8. desember 2020 #10523 Skrevet 8. desember 2020 Jeg har ikke før jeg leser det her nå at Mette har lagt ut snappen til H. Hva mente hun med det? At han skulle få flere følgere? At noen skulle sende han noen trøstens ord? Det var ikke det klokeste hun har gjort. 5
Visvas Skrevet 8. desember 2020 #10524 Skrevet 8. desember 2020 GulleGull skrev (1 time siden): selvom man legger ut snappen -så betyr det vel ikke at folk bare kan sende meldinger helt ukritisk, har folk ingen sperrer?! Det lurer jeg på... Noen ting kan man bare la vær å sende folk selvom man har hverandre på snapp og selvom man mener Mette er utleverende så la vær å lag mer oppstyr ved å fyre oppunder, hvor vanskelig kan det være. Det er jo bare for å fyre opp situasjonen for så å lene seg tilbake for å se «hva var det jeg sa». Nei, det betyr ikke at det er fritt fram, men noen folk gjør det. Og dette vet Mette veldig godt, hun fikk selv smake på det lenge før hun reklamerte for H sin insta og snap. 8
Nordkapp Skrevet 8. desember 2020 #10525 Skrevet 8. desember 2020 En annen ting som har slått meg, er om dette er sant. Hvorfor har ikke H slettet " uønskede" venner fra snap? Sånn jeg ser det, blir dette bare spekulasjoner, for saken har flere sider. 19
Visvas Skrevet 8. desember 2020 #10526 Skrevet 8. desember 2020 Nordkapp skrev (10 timer siden): En annen ting som har slått meg, er om dette er sant. Hvorfor har ikke H slettet " uønskede" venner fra snap? Sånn jeg ser det, blir dette bare spekulasjoner, for saken har flere sider. Ja med tanke på hvor kjapp hun har delt "slike" meldinger tidligere så kan man jo undres om dette var et stunt. 9
Tildittbeste Skrevet 9. desember 2020 #10527 Skrevet 9. desember 2020 Visvas skrev (9 timer siden): Ja med tanke på hvor kjapp hun har delt "slike" meldinger tidligere så kan man jo undres om dette var et stunt. Hm..har ikke fått med meg at hun har delt hans snap i det siste jeg,men plutselig så den med at folk måtte slutte å sende han meldinger, for rett etter på igjen ta pause fra sin egen. Er vell straks tilbake tenker jeg. Som jeg sier dette burde de kalkulert med for lenge siden. Er nok slik for de fleste i denne bransjen at ikke bare hovedperson blir berørt og får stygge meldinger.. 6
Visvas Skrevet 9. desember 2020 #10528 Skrevet 9. desember 2020 Tildittbeste skrev (1 time siden): Hm..har ikke fått med meg at hun har delt hans snap i det siste jeg,men plutselig så den med at folk måtte slutte å sende han meldinger, for rett etter på igjen ta pause fra sin egen. Er vell straks tilbake tenker jeg. Som jeg sier dette burde de kalkulert med for lenge siden. Er nok slik for de fleste i denne bransjen at ikke bare hovedperson blir berørt og får stygge meldinger.. Jeg tror det er en stund siden, men det var etter den første runden de hadde med at noen prøvde å ødelegge. Ja hun er nok tilbake snart, hun har vel uansett ikke vært spesielt aktiv de siste månedene? 3
Minipilla Skrevet 19. desember 2020 #10529 Skrevet 19. desember 2020 800,- for tre kubbelys? Noen som skal virkelig øke inntekten sin med litt nettbutikksalg... 10
Flettfrid Skrevet 19. desember 2020 #10530 Skrevet 19. desember 2020 Minipilla skrev (3 timer siden): 800,- for tre kubbelys? Noen som skal virkelig øke inntekten sin med litt nettbutikksalg... Ca samme pris som den lokale interiørbutikke her for tilsvarende lys. 7
Gjest Twistdott Skrevet 19. desember 2020 #10531 Skrevet 19. desember 2020 Hvordan i alle dager kan noen med hennes til dels skrale økonomi starte nettbutikk? Det er i grunnen mange ting jeg ikke skjønner, og dette er en av de.
Tildittbeste Skrevet 19. desember 2020 #10532 Skrevet 19. desember 2020 Twistdott skrev (2 timer siden): Hvordan i alle dager kan noen med hennes til dels skrale økonomi starte nettbutikk? Det er i grunnen mange ting jeg ikke skjønner, og dette er en av de. Du sier noe..hennes prosjekter pleier i grunn i vare evig. Alle gangene hun var i gang med diverse prosjekter som skulle deles på bloggen. Gjøre seg ferdig før hun starter på noe nytt..mulig hun har klart det disse 2 ukene hun ikke har vært aktiv. Men slik jeg "kjenner " henne tviler jeg på det.. 7
Visvas Skrevet 19. desember 2020 #10533 Skrevet 19. desember 2020 Ser ut som det plutselig er hennes nettbutikk og ikke deres lengere? Trenger man kun betale moms inn ved slikt salg og ikke moms inn og ut som andre må? Siden det siste steget hennes var porto og emballasje så ser det ikke ut som hun har med moms ut i regnestykket, derfor jeg spør. 7
cassio Skrevet 19. desember 2020 #10534 Skrevet 19. desember 2020 Visvas skrev (1 time siden): Ser ut som det plutselig er hennes nettbutikk og ikke deres lengere? Trenger man kun betale moms inn ved slikt salg og ikke moms inn og ut som andre må? Siden det siste steget hennes var porto og emballasje så ser det ikke ut som hun har med moms ut i regnestykket, derfor jeg spør. Når man runder 50.000 i omsetning er man momspliktig. Før det får man ikke trekke fra inngående moms, og betaler heller ikke for utgående. Etter 50.000 trekker man fra moms på alt man kjøper(unntatt mat og drikke), og betaler for alt man selger. Håper hun har peiling på regnskap, ellers kan hun budsjettere med en grei sum til regnskapsfører. Du tuller ikke med momsrapportering, da er veien kort til bøter og tvangsoppløsning. 12
Visvas Skrevet 19. desember 2020 #10535 Skrevet 19. desember 2020 cassio skrev (4 minutter siden): Når man runder 50.000 i omsetning er man momspliktig. Før det får man ikke trekke fra inngående moms, og betaler heller ikke for utgående. Etter 50.000 trekker man fra moms på alt man kjøper(unntatt mat og drikke), og betaler for alt man selger. Håper hun har peiling på regnskap, ellers kan hun budsjettere med en grei sum til regnskapsfører. Du tuller ikke med momsrapportering, da er veien kort til bøter og tvangsoppløsning. Tusen takk for godt svar! ...regnskapsfører er nok lurt ja, med tanke på alt tidligere rot. 3
Justlooking Skrevet 19. desember 2020 #10536 Skrevet 19. desember 2020 Er nettbutikken startet? Hva heter den?
Tildittbeste Skrevet 19. desember 2020 #10537 Skrevet 19. desember 2020 Justlooking skrev (1 time siden): Er nettbutikken startet? Hva heter den? Nei bare lagt ut litt reklame for den 2
Knope Skrevet 20. desember 2020 #10538 Skrevet 20. desember 2020 Spent på å se hva som gjør disse kubbelysene bedre enn noe man får til en fjerdedel av prisen andre steder. 5
GhostHug Skrevet 20. desember 2020 #10539 Skrevet 20. desember 2020 Imblar skrev (4 timer siden): Spent på å se hva som gjør disse kubbelysene bedre enn noe man får til en fjerdedel av prisen andre steder. Fjernkontroll😜 5
Hei2016 Skrevet 20. desember 2020 #10540 Skrevet 20. desember 2020 Twinkle~ skrev (1 time siden): Fjernkontroll😜 Fast du måste betala extra för den 😅 5
Anbefalte innlegg