Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, Lady T skrev:

Ja, men det er vel ingenting som tyder på at sønnen prøver å please sin mor her...😊

Altså hvis jeg har sagt til mine barn at de kunne smitte den ene ved å oppholde seg fritt i huset, men hvis de holdt seg til en liten del av huset så fikk det fint.  De ville jo aldri sagt at de ville risikere å smitte et søsken. 

En uke på loftet gjør jo ingenting ang smitte, men han har jo gått med på det fordi han tror at mor vet best og at det da vil gå fint. Er ikke det å please sin mor så vet ikke jeg. 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Lady T skrev:

Ja, men det er vel ingenting som tyder på at sønnen prøver å please sin mor her...😊

Hvordan i allverden kan du vite det? 

• Liker 9
Skrevet
13 minutter siden, JaVel skrev:

Hvordan i allverden kan du vite det? 

Ingen varsellamper som ringer hos meg, mente jeg 🤷🏻‍♀️😄 Synes Mette virker som en god mor (ikke alle bloggere/snappere jeg kan si det om). 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Visvas skrev:

Altså hvis jeg har sagt til mine barn at de kunne smitte den ene ved å oppholde seg fritt i huset, men hvis de holdt seg til en liten del av huset så fikk det fint.  De ville jo aldri sagt at de ville risikere å smitte et søsken. 

En uke på loftet gjør jo ingenting ang smitte, men han har jo gått med på det fordi han tror at mor vet best og at det da vil gå fint. Er ikke det å please sin mor så vet ikke jeg. 

Sønnen tar vel uansett ikke skade av å ikke oppholde seg i 1.etg, skulle man tro. Er jo ikke sånn at han er stengt inne på et lite rom heller.

Vi er tross alt i en pandemi, veldig mange som må ta hensyn til smitte osv. 

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, Lady T skrev:

Ingen varsellamper som ringer hos meg, mente jeg 🤷🏻‍♀️😄 Synes Mette virker som en god mor (ikke alle bloggere/snappere jeg kan si det om). 

Alle foreldre gjør feil i oppdragelsen, det betyr ikke at de er dårlige foreldre, de er bare mennesker med gode og mindre gode sider. 

• Liker 6
Skrevet
På 7.4.2020 den 12.59, Visvas skrev:

Ser jeg har fått svar på innlegget herifra av Mette på Snap.  

Selvfølgelig skal barn både høres og sees, ingen som har sagt noe annet. 

Men barn er er nettopp BARN og har i MINE øyne ingenting med voksenbeslutninger å gjøre fordi de er BARN så har de ikke grunnlag for å vite hva som er det beste for de. De har ikke nok erfaring og innsikt til det. Og det er her vi voksne må voksne ta avgjørelser på vegne av barna våre fordi vi har større grunnlag til å vite hva som kan skade de i ettertid feks. 

Hjelper ikke at de er voksne for alderen ect,  men dette er meg. Jeg er kanskje mer old school en mange andre og kommer aldri til å forstå at små barn kan være sin mors venn. I mine øyne er det ikke sunt. Men det er meg. 

Ja, og i MINE øyne er det galskap å flytte til en mann i Tyrkia og la barna mine vokse opp i et slikt muslimstyrt land etc (slik jeg forstår at du har gjort). Men ja, der borte skal vel barn underkues mye, her i Norge får barn mer bestemmelsesrett og en stemme.

Merkelig å kritisere andre for livsvalgene sine når man selv har tatt en del valg mange andre ALDRI ville funnet på...

At barn skal være med på viktige beslutninger er for meg en selvfølge, men de tar selvsagt ikke den endelige avgjørelsen. At barn må få høre at regler må følges ellers vil det få alvorlige konsekvenser for andre er heller ikke usunt.

Jeg merker at jeg er uenig i nærmest alle dine «old school» meninger, men jeg kritiserer ikke deg for ALT selv om du forteller personlige detaljer på et offentlig forum.

Jeg føler ikke Mette gjøre noe som helst kontroversielt (annet enn å gifte seg med en tyrker), og finner det fascinerende at andre ser på det på den måten

• Liker 14
Skrevet
27 minutter siden, Voyager skrev:

Ja, og i MINE øyne er det galskap å flytte til en mann i Tyrkia og la barna mine vokse opp i et slikt muslimstyrt land etc (slik jeg forstår at du har gjort). Men ja, der borte skal vel barn underkues mye, her i Norge får barn mer bestemmelsesrett og en stemme.

Merkelig å kritisere andre for livsvalgene sine når man selv har tatt en del valg mange andre ALDRI ville funnet på...

At barn skal være med på viktige beslutninger er for meg en selvfølge, men de tar selvsagt ikke den endelige avgjørelsen. At barn må få høre at regler må følges ellers vil det få alvorlige konsekvenser for andre er heller ikke usunt.

Jeg merker at jeg er uenig i nærmest alle dine «old school» meninger, men jeg kritiserer ikke deg for ALT selv om du forteller personlige detaljer på et offentlig forum.

Jeg føler ikke Mette gjøre noe som helst kontroversielt (annet enn å gifte seg med en tyrker), og finner det fascinerende at andre ser på det på den måten

Følger denne tråden av den grunn. I ren undring over at Mette klarer å vekke dette engasjementet. 

• Liker 6
Skrevet
45 minutter siden, Voyager skrev:

Det må jo være greit å være uenig både den ene og den andre veien synes nå jeg. 

Til opplysning så har jeg aldri flyttet til en mann. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Visvas skrev:

Det må jo være greit å være uenig både den ene og den andre veien synes nå jeg. 

Til opplysning så har jeg aldri flyttet til en mann. 

Beklager, da tok jeg feil angående deg. Da var det kanskje en annen her på forumet. 

Uansett synes jeg din måte å uttrykke dine meninger på virker nedlatende. Hvis ikke det er din intensjon så kan man kanskje jobbe med å uttrykke seg annerledes. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Voyager skrev:

Beklager, da tok jeg feil angående deg. Da var det kanskje en annen her på forumet. 

Uansett synes jeg din måte å uttrykke dine meninger på virker nedlatende. Hvis ikke det er din intensjon så kan man kanskje jobbe med å uttrykke seg annerledes. 

Det beklager jeg isåfall, det er ikke min hensikt. Jeg tror kanskje mye leses med den vinkelen man ser ting fra og tolkes deretter. Jeg har dratt den for langt i frustrasjon og oppgitthet innimellom her og beklaget det flere ganger, det har aldri vært vondt ment selv om det kanskje kom ut sånn. 

• Liker 3
Gjest Trude4
Skrevet
1 minutt siden, Visvas skrev:

Det beklager jeg isåfall, det er ikke min hensikt. Jeg tror kanskje mye leses med den vinkelen man ser ting fra og tolkes deretter. Jeg har dratt den for langt i frustrasjon og oppgitthet innimellom her og beklaget det flere ganger, det har aldri vært vondt ment selv om det kanskje kom ut sånn. 

Bor ikke du i Tyrkia med din tyrkiske man? 

Skrevet
1 minutt siden, Trude4 skrev:

Bor ikke du i Tyrkia med din tyrkiske man? 

Jo?

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Visvas skrev:

Det er så flott når folk tar selvkritikk, så takk for det! Det kan vi alle bli flinkere til, og å se ting fra flere perspektiver:) Effekt og intensjon kan være vanskelig å koordinere.

• Liker 4
Skrevet
På 7.4.2020 den 18.16, Lady T skrev:

Helt enig med deg👍🏽

• Liker 5
Skrevet

13 flybilletter som ikke er refunderbar 😬 det må være mye penger! Håper virkelig at M får disse pengene tilbake. 

Jeg som trodde det var mye at jeg måtte ombooke 2 av mine reiser i mai.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, NewInTown skrev:

13 flybilletter som ikke er refunderbar 😬 det må være mye penger! Håper virkelig at M får disse pengene tilbake. 

Jeg som trodde det var mye at jeg måtte ombooke 2 av mine reiser i mai.

Rart vi ikke har hørt om dem før det ble 13. Legge på litt for kjente kanskje. 

• Liker 5
Skrevet

Kjapt - H reiste tilbake ca 20 januar. Norge stengte ned 12 mars. Det er rundt 8 uker mellom. Regner med hun er oppegående nok til å ikke kjøpe flybilletter etter 12 mars...så 13 billetter på 8 uker. Det er 1,6 billetter i uken. Hvem gjør slikt???

• Liker 9
Skrevet

Veldig spesielt å kjøpe 13 flybilletter på den måten der. Men hun virker jo generelt veldig impulsiv og som hun har dårlig kontroll på informasjon og tidsfrister og det meste. Vi snakker om en person som var svært bekymret for ekstra risiko ved å være nærmere 40 og gravid, og som likevel glemte (!) å gå på svangerskapskontroller før de aller siste ukene.

• Liker 15
Skrevet

Veldig spent på om de får til dette med tanke på at det egentlig er stengt for utlendinger inn til Norge nå  og for utlandsreiser inn til Tyrkia til ca slutten av juni.  

Og for guds skyld sjekk opp hva forsikringen hans dekker, det er bla en del som ikke dekker corona. 

• Liker 5
Gjest ThessyB
Skrevet

Jeg skjønner ikke innlegget hennes, har de avbestilt denne billetten eller ikke? 🤯

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...