Hei2016-2 Skrevet 15. mars 2020 #7441 Skrevet 15. mars 2020 Jag fattar att hon vill ha sin man där när hon ska föda deras barn och jag tror nog att alla känner sååå för dom båda. Jättetråkig för dom och fruktansvärt ledsamt!!!! Nu valde dom ju att bli gravida med visshet om att han kanske inte fick va med på födseln (då han då inte hade visum än). Jag antar att hon/dom då tyckte d vägde högre att få barn ihop än att va fysisk tillsammans när d händer och i tiden efter. Hon får ta fram logiken som framgick från den tiden. Så får dom FaceTime i massor (en så mager tröst, jag vet), och ses när världen igen tillåter det. När vi nu vet att hon läser här; All lycka till till er båda, Mette, i tiden som kommer!! Ta hand om er! 8
FotbaIlflua Skrevet 15. mars 2020 #7442 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har problemer med å forstå at de ville at han skulle tidligere en planlagt, når har da uansett ikke rekker fødselen pga lengde på oppholdet, med mindre hun føder for tidlig? De bestemmer jo selv, men om det var meg ville jeg heller vært alene fram til fødsel, og om han ikke rakk den ville jeg prioritert at han kom etter barnet ble født så han kan være med barnet sitt. Det hadde vært mye viktigere for meg at han skulle være far for sitt barn så lenge som mulig før han reiser hjem en å være med sin gravide kone før fødsel. Men ok, vi er alle ulike og prioriterer ulikt. Ang spåkonedebatten har hun åpenbart ikke skjønt problemstillingen. Innlegget hennes var helt greit, fram til at det kom fram at tjenesten koster 29 kr pr minutt og at hun reklamerer for dette. At hun selv har latt seg spå og selv synes det er interessant er helt ok, men å selge dette til potensielle lesere er ikke innafor. Spåtjenester er juks og fanteri og bør ikke reklameres for mtp prisen. 19
Visvas Skrevet 15. mars 2020 #7443 Skrevet 15. mars 2020 Nå vet jeg ikke hvilket visum de fikk siden hun skrev at visumet hans går ut om han ikke kommer rundt fødsel, tror det var derfor han evt måtte komme før fødsel. Jeg trodde de fikk visum med flere innreiser? Disse visumene er ofte gyldige i 1 eller flere år, med totalt 2*90 dager på ett år, med max 90 dager på 180. Mulig ambassaden her var ekstra greie pga fødsel og at han fikk flere innreiser på et egentlig vanlig besøksvisum? 3
Oransjesjel Skrevet 15. mars 2020 #7444 Skrevet 15. mars 2020 Har ei venninne som er gravid. Hun skal på sykehuset i morgen til kontroll, det er ca en uke igjen av svangerskapet. De har fått beskjed om at mannen ikke får være med inn på sykehuset. Vet ikke om dette vil gjelde under fødsel også... Håper jo ikke det. Men, da er det jo faktisk usikkert om han får være med inn, selvom han er i Norge. Trist, men sant.. Og nei, jeg ler ikke - det er sjelden jeg har vært så nær på å gråte (ofte) som i disse dager. 3
Skureguri Skrevet 15. mars 2020 #7445 Skrevet 15. mars 2020 @Oransjesjel det er innført besøksforbud på barsel på Ullevål vet jeg. 6
Jammf Skrevet 15. mars 2020 #7446 Skrevet 15. mars 2020 Den kanselleringen til H. kan jo ha å gjøre med at personer fra Tyrkia har fått forbud mot å reise til land som er i rød sone? Kanskje han rett og slett tok en for laget for sine landsmenn? Solidaritet i coronaens tid er viktig, så tipp-topp-tommel opp for H. Nå er det det store "oss" som gjelder. 7
Tildittbeste Skrevet 15. mars 2020 #7447 Skrevet 15. mars 2020 Han hadde jo blitt stoppa og sendt i retur uansett nå. Så da får vi krysse fingra for at grenser åpner igjen før fødsel.👶 1
JaVel Skrevet 15. mars 2020 #7448 Skrevet 15. mars 2020 2 timer siden, Tildittbeste skrev: Han hadde jo blitt stoppa og sendt i retur uansett nå. Så da får vi krysse fingra for at grenser åpner igjen før fødsel.👶 Han er jo absolutt ikke reisevant så kanskje han fikk en smule angst av lang reise kombinert med korona. 7
Rosalie Skrevet 15. mars 2020 #7449 Skrevet 15. mars 2020 Syns synd på H nå. Han kommer til å gå glipp av barnets fødsel, og han vil slite med å få seg jobb i år, da årets turistsesong allerede nå kan avlyses. 11
June_1 Skrevet 15. mars 2020 #7450 Skrevet 15. mars 2020 1 hour ago, Rosalie said: Syns synd på H nå. Han kommer til å gå glipp av barnets fødsel, og han vil slite med å få seg jobb i år, da årets turistsesong allerede nå kan avlyses. Veldig trist, så mange som er avhengig av inntekten fra turistnæringen. Men H studerer vel i tillegg? Håper han har det å falle tilbake på. 5
Visvas Skrevet 15. mars 2020 #7451 Skrevet 15. mars 2020 6 minutter siden, June_1 skrev: Veldig trist, så mange som er avhengig av inntekten fra turistnæringen. Men H studerer vel i tillegg? Håper han har det å falle tilbake på. Hvis han liker fysisk arbeid så er det "alltid" arbeid å få her. De stiller seg på et "busstopp" tidlig om morgenen om de ikke har fast jobb og så kommer det folk som leter etter arbeidsfolk for dagen med lastebiler og plukker de opp for arbeid i hager/plantasjer rundt om. Jobber du godt så er sjansen stor for at du får faste oppdrag og lønna er en del bedre enn minimumslønna. 12
Måne Rampelyset Skrevet 16. mars 2020 #7452 Skrevet 16. mars 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og innlegg skrevet på dialekt. Måne, admin. 1
Imperfectionibus Skrevet 19. mars 2020 #7453 Skrevet 19. mars 2020 På 11.3.2020 den 22.06, Nussepus skrev: Høy stilling og så dårlige skriveferdigheter? Skeptisk kjenner jeg.... Statsministeren har dysleksi og åpenbart en høy stilling. 6
Rosalie Skrevet 19. mars 2020 #7454 Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, Imperfectionibus skrev: Statsministeren har dysleksi og åpenbart en høy stilling. Man trenger ikke å ha dårlige skriveferdigheter selv om man har dysleksi. 6
Imperfectionibus Skrevet 19. mars 2020 #7455 Skrevet 19. mars 2020 8 timer siden, Rosalie skrev: Man trenger ikke å ha dårlige skriveferdigheter selv om man har dysleksi. Trenger ikke men det sammenfaller ofte. Er en grunn til at fru Solberg har skribenter. 2
Gjest Kritt Skrevet 19. mars 2020 #7456 Skrevet 19. mars 2020 2 timer siden, Imperfectionibus skrev: Trenger ikke men det sammenfaller ofte. Er en grunn til at fru Solberg har skribenter. Alle toppolitikere har taleskrivere, rådgivere og skribenter, det har ikke med manglende skriveferdigheter å gjøre.
WhiteSwan Skrevet 19. mars 2020 #7457 Skrevet 19. mars 2020 På 14.3.2020 den 17.33, Surikatt skrev: Enig. Men det var jo en risikosport uansett å bli gravid med en som bor i Tyrkia. De visste jo at det var en sjanse å ta. Nå var det ikke visum som stoppet det men korona. Dette! 5
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. mars 2020 #7458 Skrevet 19. mars 2020 Håper at MA er voksen nok til å skjerme barnet sitt når hun har født, og ikke går rett i #fødtmedsponsipanna fellen.
Marixxx Skrevet 20. mars 2020 #7459 Skrevet 20. mars 2020 15 timer siden, WhiteSwan skrev: Dette! Dette hva? Mener du de burde tatt høyde for at en mulig pandemi kunne skape problemer? Jeg er ellers enig i at det ikke var optimalt å bli gravid med såpass mye uavklart rundt opphold. Det tror jeg faktisk M og H også er. Samtidig, med Mettes alder og fallende fruktbarhet tatt i betraktning, har jeg full forståelse for at de allikevel valgte slik det gjorde. 11 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Håper at MA er voksen nok til å skjerme barnet sitt når hun har født, og ikke går rett i #fødtmedsponsipanna fellen. Mette er tydelig på at hun kun vil dele bilder av barnet de første ukene. Ser ingen grunn til å tvile på at hun kommer til å holde ord, basert på hvor godt hun skjermer sin sønn og barnebarn fra sosiale medier. Mette er tidvis impulsiv og kontroversiell. Hennes verdier derimot, virker til å være stabile og svært godt forankret. Godhjertet, åpen og ærlig, med stor omsorg og lojalitet for sine nærmeste. Noe naiv, absolutt, men heller det enn utspekulert, som det er nok av eksempler på i bloggerbransjen. 15
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 20. mars 2020 #7460 Skrevet 20. mars 2020 45 minutter siden, Marixxx skrev: Dette hva? Mener du de burde tatt høyde for at en mulig pandemi kunne skape problemer? Jeg er ellers enig i at det ikke var optimalt å bli gravid med såpass mye uavklart rundt opphold. Det tror jeg faktisk M og H også er. Samtidig, med Mettes alder og fallende fruktbarhet tatt i betraktning, har jeg full forståelse for at de allikevel valgte slik det gjorde. Mette er tydelig på at hun kun vil dele bilder av barnet de første ukene. Ser ingen grunn til å tvile på at hun kommer til å holde ord, basert på hvor godt hun skjermer sin sønn og barnebarn fra sosiale medier. Mette er tidvis impulsiv og kontroversiell. Hennes verdier derimot, virker til å være stabile og svært godt forankret. Godhjertet, åpen og ærlig, med stor omsorg og lojalitet for sine nærmeste. Noe naiv, absolutt, men heller det enn utspekulert, som det er nok av eksempler på i bloggerbransjen. Det må ha skjedd de siste ukene eventuelt, så vidt meg bekjent har alle figurert på bloggen jevnt og trutt.
Fremhevede innlegg