JaVel Skrevet 1. februar 2020 #6801 Skrevet 1. februar 2020 5 timer siden, Frøken_fjong1 skrev: Tror egentlig ikke at AB har gjort noe ulovlig her. Mette er ustabil i humøret og tankene sine , akkurat slik AB har vist seg å være. Så de er kanskje mer like enn de aner de to der. Det er en vesentlig forskjell på dem, Mette Ask hadde aldri trakassert noen. 23
JaVel Skrevet 1. februar 2020 #6802 Skrevet 1. februar 2020 4 timer siden, adinterim skrev: Jeg tror du er inne på noe angående Mettes følelser og syn på saken nå vs da, men tror ikke AB driver helt rent likevel. Jeg tror ikke AB bevisst går inn for å gjøre ting som er ulovlig, men at hun rett og slett ikke har erfaring eller kunnskap nok, ei heller evnen til å søke hjelp fra egnede personer. Hun tar snarveier og velger lettvinte løsninger, og er nok like naiv som hun er kynisk. Hun tenker på seg selv før andre, også sine egne virker det som... Jeg tror de færreste kunne drevet med trakassering av dem de kommer på kant med. Jeg har hatt mine krangler, hvis et vennskap umulig kan fortsette, så har jeg bare kuttet ut kontakten, kunne aldri trakassert noen, for det er noe man rett og slett ikke gjør. 11
Gjest adinterim Skrevet 1. februar 2020 #6803 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, JaVel skrev: Jeg tror de færreste kunne drevet med trakassering av dem de kommer på kant med. Jeg har hatt mine krangler, hvis et vennskap umulig kan fortsette, så har jeg bare kuttet ut kontakten, kunne aldri trakassert noen, for det er noe man rett og slett ikke gjør. Nei, ok, det har ca ingenting med innlegget mitt som du siterer å gjøre, men okei. Kan vi prøve å huske at dette er tråden om Mette?
Vipser Skrevet 1. februar 2020 #6804 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, JaVel skrev: Mette Ask har jo absurd nok blitt anmeldt til barnevernet, hva med ABD? ABD har skrevet i bloggen at folk har sendt inn bekymringsmeldinger til barnevernet gjennom årene. 3
CMarie Skrevet 1. februar 2020 #6805 Skrevet 1. februar 2020 3 timer siden, JaVel skrev: Det er en vesentlig forskjell på dem, Mette Ask hadde aldri trakassert noen. Hvordan vet du det, sånn helt sikkert? 1
JaVel Skrevet 1. februar 2020 #6806 Skrevet 1. februar 2020 18 minutter siden, CMarie skrev: Hvordan vet du det, sånn helt sikkert? Hun kan jo selvfølgelig være en psykopat som har lurt oss alle , men alvorlig talt, har aldri hørt at hun har drevet med trakassering. I en tråd med 342 sider ville nok det kommet frem om det var en yndlingshobby for henne. 19
FotbaIlflua Skrevet 1. februar 2020 #6807 Skrevet 1. februar 2020 11 timer siden, Nebel86 skrev: Barna har ikke valgt å bli omtalt eller å bli satt i en offerstilling som "stakkarslige barn" eller valgt å bli satt opp mot moren sin. Det er nok å ta av når det kommer til kritikk og hvordan Anne Brith opererer og truer seg frem, men akkurat det å spekulere i at media ikke tør å ta saken pga barna, og om barnas personlige tanker og evt skamfølelse, er etter min mening om man vil barnas beste, langt under beltestedet og verken du eller jeg vet hvordan familien føler om dette, så la nå de være utenfor... Les innlegget mitt en gang til. Jeg skriver om mine egne barn og deres høyst sannsynlige reaksjon om jeg hadde oppført meg som ABD. Jeg har faktisk vist noen av snappene hennes til mine barn og spurt dem hva de hadde synes og jeg la ut lignende snapper. Svaret jeg fikk var som følger; "jeg er SÅ glad for at du ikke holder på sånn, herregud så flaut!" Altså, bare det å HA foreldre er flaut i perioder i tenårene. Jeg kan ikke skjønne at ABD sine barn ikke er som de fleste andre tenåringer? Tror du at tenåringer ikke synes det er flaut om venner eller andre bekjente har sett mor rulle rundt naken i senga med pulehår på snap, feste som en fjortis og snakker om k*k på podcast? ABD blander selv inn barna sine ved å gå ut med trusler mot datteren for så å legge ut datterens instagramkonto og oppfordre vilt fremmede mennesker til å følge datteren. Hun viser dem på snap, blogg, tv og utleverer private ting som feks seksuell legning både på blogg og podcast. 2 av 4 har hun faktisk outet som homofile. Det er ikke greit, det er barnas privatliv og ansvarlige foreldre verner om privatlivet til barna sine, ikke utleverer dem skamløst i sosiale medier og internett. Ja, jeg spekulerer i at media ikke ønsker å ta saken for å skåne barna til ABD. Det er kanskje ønsketenkning, selv om det i seg selv er helt krise om media tar mer hensyn til barna hennes en mor selv. Og hvor faen er fedrene til disse barna?? Hvorfor godtar de at hun bruker barnas privatliv for å tjene penger? Mulig de også er truet til taushet eller rett og slett gir faen i barnas rettigheter. 34
FotbaIlflua Skrevet 1. februar 2020 #6808 Skrevet 1. februar 2020 8 timer siden, JaVel skrev: Mette Ask har jo absurd nok blitt anmeldt til barnevernet, hva med ABD? Ble ikke Mette meldt til barnevernet rundt den tiden hun sa opp avtalen med Blogghuset? Jeg googlet navnet på vedkommende som hadde meldt henne, og vedkommende eksisterer ikke på nettet, hverken i sosiale medier eller telefonkatalogen. 28
Justlooking Skrevet 2. februar 2020 #6809 Skrevet 2. februar 2020 På 1.2.2020 den 8.52, Isild skrev: Vi får vente og se hva det `store` er. Det virker på MA som det er noe på gang. Men! - vi har sett hvordan media forholder seg til "bloggkriger" før, så jeg blir mer overrasket og sjokkert om det faktisk skjer noe som helst annet enn litt vissvass-journalistikk (alle konflikter, uenigheter, meninger, avsløringer, shady businesser osv blir undervurdert og kalt "bloggkrig" så fort det er bloggere involvert) Det ser ut til at det skal komme noe i morgen? 2
Isild Skrevet 2. februar 2020 #6810 Skrevet 2. februar 2020 14 minutter siden, Justlooking skrev: Det ser ut til at det skal komme noe i morgen? Så det jeg også (som et av svarene i spørsmålsrunden på bloggen hennes) Var innom magazinet til AB en kjapp tur også, hun virker blid som en sol og gleder seg masse til Februar. 4
Gjest spaniasol Skrevet 2. februar 2020 #6811 Skrevet 2. februar 2020 Ny bloggpost fra MA. Nå skjer vel det som jeg fryktet da hun gikk ut så sterkt. Når det kommer til stykket er det flere som backer ut, og hun blir stående alene, og gjort til latter så å si. Det skal komme en virkelig bombe, hvis ABIP skal unngjelde nå. Davidsen har vært ute utallige vinternetter før, og vet akkurat hvordan hun skal gå fram for å vinkle ting i sin retning. Denne helgen har hun dessuten vært på fjellseminar og sikkert fått masse tips og råd om hvordan omgå trassige småbloggere som ypper seg. MA har heldigvis ingen ting å tape. Hun har spilt med åpne kort, og har ikke en blogg som er til å verken leve eller dø av. Men synd om hun blir sittende igjen som svarteper.
Flettfrid Skrevet 2. februar 2020 #6812 Skrevet 2. februar 2020 Virker som noen har trekkt seg fra å støtte Mette for at ting har blitt bedre i kurset/ABIP gruppen etter Mette's avsløringer. Tenker den bedringen er kortsiktig fra AB til ting roer seg. Hun faller nok snart tilbake til sitt gamle mønster, begrenser seg hvor lenge hun gidder bruke mye energi på det. Dette er kun lettjente pengee for AB. 33
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2020 #6813 Skrevet 2. februar 2020 12 minutter siden, Flettfrid skrev: Virker som noen har trekkt seg fra å støtte Mette for at ting har blitt bedre i kurset/ABIP gruppen etter Mette's avsløringer. Tenker den bedringen er kortsiktig fra AB til ting roer seg. Hun faller nok snart tilbake til sitt gamle mønster, begrenser seg hvor lenge hun gidder bruke mye energi på det. Dette er kun lettjente pengee for AB. AB må være en utrolig dyktig manipulator sånn som hun får holde på 17
Isild Skrevet 2. februar 2020 #6814 Skrevet 2. februar 2020 47 minutter siden, spaniasol skrev: Ny bloggpost fra MA. Nå skjer vel det som jeg fryktet da hun gikk ut så sterkt. Når det kommer til stykket er det flere som backer ut, og hun blir stående alene, og gjort til latter så å si. Det skal komme en virkelig bombe, hvis ABIP skal unngjelde nå. Davidsen har vært ute utallige vinternetter før, og vet akkurat hvordan hun skal gå fram for å vinkle ting i sin retning. Denne helgen har hun dessuten vært på fjellseminar og sikkert fått masse tips og råd om hvordan omgå trassige småbloggere som ypper seg. MA har heldigvis ingen ting å tape. Hun har spilt med åpne kort, og har ikke en blogg som er til å verken leve eller dø av. Men synd om hun blir sittende igjen som svarteper. Som flere av oss har sagt, så kan dette fort snu og kulminere ut i "ikkeno". For enten man liker det eller ikke så er AB en svært tøff dame å "stå imot", og en annen ting er at Bloggerne har premiere i morgen, og medias fokus vil være på det. AB har TV2 og Egmont i ryggen. Vi trenger ikke å like det heller, men det er fakta. Jeg blir desverre ikke så overrasket om Mette står der alene til slutt i dette. "Alle" de som skulle stå frem har det vært veldig stille fra. Men det gjenstår å se, kanskje det skjer noe. Uansett så er Mette tøff som står i det hun har delt og skrevet, selv om det kanskje ender med å stå alene. 27
JaVel Skrevet 2. februar 2020 #6815 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, Isild skrev: Som flere av oss har sagt, så kan dette fort snu og kulminere ut i "ikkeno". For enten man liker det eller ikke så er AB en svært tøff dame å "stå imot", og en annen ting er at Bloggerne har premiere i morgen, og medias fokus vil være på det. AB har TV2 og Egmont i ryggen. Vi trenger ikke å like det heller, men det er fakta. Jeg blir desverre ikke så overrasket om Mette står der alene til slutt i dette. "Alle" de som skulle stå frem har det vært veldig stille fra. Men det gjenstår å se, kanskje det skjer noe. Uansett så er Mette tøff som står i det hun har delt og skrevet, selv om det kanskje ender med å stå alene. Trusler virker, synd men sant. Mer behagelig å forsvinne stille og rolig ut fra en konflikt enn å være den som står opp mot skolens bølle. 9
Justlooking Skrevet 2. februar 2020 #6816 Skrevet 2. februar 2020 12 minutter siden, JaVel skrev: Trusler virker, synd men sant. Mer behagelig å forsvinne stille og rolig ut fra en konflikt enn å være den som står opp mot skolens bølle. Nettopp derfor er de som tør å stå for noe modige 👍 22
Måne Rampelyset Skrevet 2. februar 2020 #6817 Skrevet 2. februar 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt og krenkelser. Måne, admin.
JaVel Skrevet 2. februar 2020 #6818 Skrevet 2. februar 2020 17 minutter siden, Justlooking skrev: Nettopp derfor er de som tør å stå for noe modige 👍 Det samme skjer i skolegården. De svake elevene stiller seg sammen med mobberen, fordi de er livredd for å bli mobbet selv. Man kan forstå dem og synes synd på dem, men man beundrer dem ikke. Sagt med andre ord, jeg beundrer Mette for at hun står støtt alene, og hun vil selvsagt ikke bli gjort til latter, den latteren er det bare mobberne som fortjener. 35
Populært innlegg Felis Skrevet 2. februar 2020 Populært innlegg #6819 Skrevet 2. februar 2020 Anne Brith er god til å snakke for seg og har tydeligvis tatt et skippertak på ABIP. Jeg tviler på at hun har truet noen nå siden det har vært veldig fokus på den siden av henne. Alle vet at de må dokumentere kontakten med henne, så hun har nok lagt smørsida til. Jeg håper hun ikke gjør som hun alltid gjør, lover gull og grønne skoger før hun ramler rett tilbake på sofaen med katta på brystet. Hun har, så vidt jeg vet ALDRI fullført et prosjekt på en tilfredsstillende måte. Hvis hun i det hele tatt har fullført noe som helst. Jeg synes inderlig synd på Mette, for de fleste har opplevd å stå i stormer hvor folk har lovet støtte, men ender opp med å stå alene. Uansett tror jeg Mette har tjent på dette. Bloggen har fått mange klikk den siste tiden og mange nye lesere kommer til å like henne. Jeg synes språket hennes har bedret seg veldig og innleggene bærer preg av at hun har jobbet med dem. De holder langt høyere kvalitet enn noe Anne Brith noen gang har levert. Hvis hun fortsetter slik, kanskje ser litt større på det enn tyrkisk ektemann og baby, så har jeg litt trua på Mette. 54
Consita Skrevet 2. februar 2020 #6820 Skrevet 2. februar 2020 Så absolutt. Heier på Mette. All kudos til henne. Og hun har mange som støtter henne 100 % 25
Anbefalte innlegg