Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Cessa74 skrev:

Komisk at en blogger er så påståelig om at hun ikke bryr seg om kritikken, ikke "gidder" å lese forumer og det som skrives om henne for deretter å legge ut et såpass detaljert oversikt over debatantene på forum.. Var vel lite gjennomtenkt og veldig avslørende at bloggeren juger og følger hvert minste innlegg..

Dette er vel noe vi har skjønt for lenge siden, MA sier en ting, at hun ikke følger med på bloggen, men allikevel gjør det.......så ja, lite gjennomtenkt, som alt annet hun holder på med, impulsivitet satt i system 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Cessa74 skrev:

Komisk at en blogger er så påståelig om at hun ikke bryr seg om kritikken, ikke "gidder" å lese forumer og det som skrives om henne for deretter å legge ut et såpass detaljert oversikt over debatantene på forum.. Var vel lite gjennomtenkt og veldig avslørende at bloggeren juger og følger hvert minste innlegg..

Jeg savner virkelig at bloggere slutter å kaste alle inn i "nettroll-kategorien". Ja -noen er usaklige, ufine og styrt av feks misunnelse osv. Men jeg tør påstå at de aller fleste (i hvertfall her på KG) er svært oppegående mennesker som egentlig kommer med konstruktiv kritikk. TENK om en blogger faktisk tok noe av dette til seg og reflekterte litt -kanskje til og med endret på noe av innholdet? Men neida -alle er nettroll, haters og feite, misunnelige hekser utel liv -som er dumme, enkle kjerringer uten jobb og inteligens eller erfaringer -og det har ingen verdi hva flere tusen lesere mener. Men altså; HVEM er den dumme her??

Uansett; Jeg synes vi ALLE skal respektere frøken Mette Ask og la henne være i fred med seg og sitt. Det betyr at vi bør legge denne tråden død/få den stengt og ikke gå inn på hverken blogge, instagram, facebook eller youtube. Punktum. Og gjett en gang hvem som vinner på dette? Jo VI. VI som reagerer på all utlevering osv. Det er faktisk VI som vinner. For da går bloggen rett ned i bånn av listen. Og da kan hun se langt etter både spons, inntekt og tv-rolle og kjendisstatus. Herregud for en maktdemonstrasjon det hadde vært om vi alle sluttet å gi henne klikk og diskutere henne. Jeg skal iallefall ta meg en lang/uendelig lang pause fra tråden her. Og bloggen selvsagt. Men den har jeg sjeldent besøkt uansett. Hun får ingen mer klikk av meg. Jeg er drittlei kyniske selvopptatte bloggere som ikke takler saklig kritikk og som lever av å selge absolutt alt om sitt eget privatliv. Takk for meg Mette!

Så enig. Legg tråden død.🤔

Endret av Consita
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke legge denne død. Har behov for å høre om andre sine meninger.  Sorry til dere som vil ha den død.. tidsperspektiv ? Ikke visst bilder og nevnt navn på sønn og tvillinger på snart 1 år?? Ehh jeg har ikke fulgt henne 1 år og har sett bilder og navn av både sønn og tvillinger.  ..har ikke skrevet om søknaden på lang tid? Det var vell i slutten av August da hun dro ned med papirer. Hun bestemmer selvfølgelig selv hva hun vil skrive om men da bør hun ikke legge ut at dette er en blogg som skal hjelpe andre.  Dessuten kan jeg huske hun skrev at det var så viktig å skrive om situasjonen her og nå og ikke i etterkant slik som mange andre har gjort. ..joda godt å være impulsiv sikkert...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og hvem er misunnelig på det kaotiske livet hennes? Det er ingen sensasjon å få barn med en tyrker, Mette. Takk for meg. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også offisielt takke for meg.

Verden trenger ikke nok en blogger som lever på å publisere (liksom-) kontroversielt innhold, utlevere familiens mindreårge over en lav sko, for så å hyle over seg når noen  stiller spørsmål ved (ofte mangelen på) refleksjonene rundt denne typen virksomhet.

Jeg har ikke vært inne på bloggen til MA siden jeg stilte henne et direkte spørsmål  mens hun var aktiv i denne tråden om HVORFOR hun ønsker å eksponere seg selv, barna, mannen og barnebarna i bloggen. 

En forretningsmodell som baserer seg på å piske opp konflikt, skape steile fronter med seg selv og familien som lokkeender, er bare tragisk. Dypt uetisk - og utrolig respektløs overfor både leserne, som man manipulerer, og familiemedlemmene som seponeres og blir den del at dette. Jeg lurer på hva ektemannen får informasjon om av MA. Han skjønner jo ikke norske, så han har ingen mulighet til å få med seg hva kritikken går ut på - hvis ingen forteller ham om det. 

Å klatre på blogglistene fordi man spekulerer i at folk skal spekulere og kritisere, er bare helt utrolig lite greit.

 

 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Klarer ikke legge denne død. Har behov for å høre om andre sine meninger.  Sorry til dere som vil ha den død.. tidsperspektiv ? Ikke visst bilder og nevnt navn på sønn og tvillinger på snart 1 år?? Ehh jeg har ikke fulgt henne 1 år og har sett bilder og navn av både sønn og tvillinger.  ..har ikke skrevet om søknaden på lang tid? Det var vell i slutten av August da hun dro ned med papirer. Hun bestemmer selvfølgelig selv hva hun vil skrive om men da bør hun ikke legge ut at dette er en blogg som skal hjelpe andre.  Dessuten kan jeg huske hun skrev at det var så viktig å skrive om situasjonen her og nå og ikke i etterkant slik som mange andre har gjort. ..joda godt å være impulsiv sikkert...

Tvillingene er jo ikke et år enda, forsto det sånn at det var sønnen hun refererer til ift å ha nevnt. Nå leser jeg ikke alt, men synes hun skjermer sønnen temmelig bra. Har ikke fått med meg at hun har omtalt sønnen med navn? 

 

De papirene hun holdt på med i august var vel ifm å få registrert giftemålet i Norge? Ingenting om søknad? 

Endret av Gisse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gisse skrev:

Tvillingene er jo ikke et år enda, forsto det sånn at det var sønnen hun refererer til ift å ha nevnt. Nå leser jeg ikke alt, men synes hun skjermer sønnen temmelig bra. Har ikke fått med meg at hun har omtalt sønnen med navn? 

 

De papirene hun holdt på med i august var vel ifm å få registrert giftemålet i Norge? Ingenting om søknad? 

Papirene i august var søknad om besøks visum.  Og sønnen sitt navn har blitt nevnt flere ganger og ettee mai/juni når jeg begynte å følge hvert fall...Men ja hun skåner de mer nå og bra er jo det. Jeg bare skjønner ikke helt tankegangen hennes...Men mål nr 1: komme på TV og bli en toppblogger og tjene masse penger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Surikatt skrev:

Enig. Og hvem er misunnelig på det kaotiske livet hennes? Det er ingen sensasjon å få barn med en tyrker, Mette. Takk for meg. 

 

nei ho er ikke den første som har klart det 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo stolt over å ikke legge ut bilder av barn og barnebarn, for hun vil ikke eksponere de, tror hun virkelig folk hadde reagert på et bilde i forhold til alt annet hun legger ut om, hva med alt hun skrive, alt av privatlivet kommer frem. Første og eneste krangel med mannen, første gangen mannen fikk viljen sin, hvor de har sex, når de har sex, at de bor på et hotell kjent for horer og one night stands, at mannen liker å skulke jobb for å komme hjem til ho, ALT, og mer enn ALT. det er da virkelig verre enn et bilde i ny og ne. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når hun, ifølge seg selv, ut til flere og flere med budskapet sitt. Hvilket budskap? Forlov deg andre gang du treffer ferieflørten?

Jaja, jeg skjønner at det er det flerkulturelle hun prøver å nå ut med, men helt ærlig så vet bloggeren fint lite om hvordan utfordringene med ulike kulturer kommer til å bli håndtert. Slik som de lever nå, er hun fortsatt på ferie i Tyrkia innimellom. Da er det "lett" å jenke seg og dekke til håret på landsbygda, for på den andre siden å dele bikinibilder og utlevere om hulesex, utløsninger og andre løsninger på bloggen. 

Jeg forstår ikke hva som skal læres av bloggen all den tid det er bare hennes tilpasnnger vi blir presentert for. 

De virkelige utfordringene kommer den dagen han bor i Norge hvor hun skal tilpasse seg ham, og han skal integreres i norsk kultur på samme tid som han gjerne vil ta vare på sin egen kultur med tilhørende verdier.

De utfordringene hun skriver om på siste innlegg er ikke annet enn hva et hvert par (begge norske, ulike kulturer, osv) vil oppleve når man skal starte et samliv. Jeg strever med å se det kulturelle i det. Rett og slett ingenting unikt. 

Det unike (håper jeg) med denne bloggen er å gå hodestups inn i et forhold og gifte seg med en bortimot ukjent person, i tillegg til uhorvelig eksponeringsbehov. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet deres har i grunn ikke starta enda..Og at de har hatt så mange utfordringer frem til nå beskymrer meg litt 

For hvordan vil det da bli den dagen harn blir kasta inn i et norsk hjem.  Norsk kultur.  Baby og bonus sønn...i tillegg til at han trenger sin kone for å ordne alt det praktiske.  Lære seg språket og ut å finne jobb.

Det er da hverdagen kommer og disse kultur greiene hennes kan bli synlige tenker jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Livet deres har i grunn ikke starta enda..Og at de har hatt så mange utfordringer frem til nå beskymrer meg litt 

For hvordan vil det da bli den dagen harn blir kasta inn i et norsk hjem.  Norsk kultur.  Baby og bonus sønn...i tillegg til at han trenger sin kone for å ordne alt det praktiske.  Lære seg språket og ut å finne jobb.

Det er da hverdagen kommer og disse kultur greiene hennes kan bli synlige tenker jeg.

Mest sannsynlig vil det jo ta lang tid før han får seg jobb og, hun som er avhengig av alenetid, blir jo ikke lett. Plutselig går han fra kelnerlivet til å bli en hjemmeværende far, stefar og stebestefar.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2019 den 19.55, Visvas skrev:

Det er heller ikke uvanlig å høre at ; Jeg stoler på kona mi, men ikke på mannfolkene.

Jeg klarer ikke helt å se for meg at tyrkiske menn prøver å nedlegge andre menn sine koner? Eller er det helt vanlig i den tyrkiske kulturen? Skjer jo absolutt her i Norge men det er absolutt ikke gjengs for norske menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg klarer ikke helt å se for meg at tyrkiske menn prøver å nedlegge andre menn sine koner? Eller er det helt vanlig i den tyrkiske kulturen? Skjer jo absolutt her i Norge men det er absolutt ikke gjengs for norske menn. 

Ikke nødvendigvis nedlegge, men å snakke om, kommentere, lage sin egen sannhet om hun har ledd litt ekstra høyt (="flørtet") . Hvis dama da oppfører seg "upassende" så blir det sladder på bygda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Visvas skrev:

Ikke nødvendigvis nedlegge, men å snakke om, kommentere, lage sin egen sannhet om hun har ledd litt ekstra høyt (="flørtet") . Hvis dama da oppfører seg "upassende" så blir det sladder på bygda. 

Så glede betyr å flørte? Høres nevrotisk ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tildittbeste skrev:

Livet deres har i grunn ikke starta enda..Og at de har hatt så mange utfordringer frem til nå beskymrer meg litt 

For hvordan vil det da bli den dagen harn blir kasta inn i et norsk hjem.  Norsk kultur.  Baby og bonus sønn...i tillegg til at han trenger sin kone for å ordne alt det praktiske.  Lære seg språket og ut å finne jobb.

Det er da hverdagen kommer og disse kultur greiene hennes kan bli synlige tenker jeg.

Nei hverdagen deres har absolutt ikke begynt. Å sitte hjemme alene i et hus som ikke er ens eget, uten å forstå språket eller kulturen, mens konen forsørger en, kommer til å bli tøft. Men man vet aldri hva som ligger i folk, hadde blitt særs imponert om han hadde tatt det på strak arm. Den muslimske kulturen KAN skape tapere, leste en bok om emnet for lenge siden. Det viste seg ( nå snakker jeg generelt ) at muslimske kvinner som kom alene til et vestlige land ofte klarte seg langt bedre enn enslige muslimske menn. Årsaken? Kvinnene var vant til å kjempe, de fikk ikke alt opp i hendene, mens de muslimske mennene var blitt hauset opp, og degget for bare i kraft av sitt kjønn. Når kjønnet i seg selv ikke hadde noe å si lenger, når de bodde i et vestlig land, kunne de føle seg krenket og bli sint. Motstand trenger vi alle, så vi vokser oss sterk, så den deggingen som noen muslimske menn kan oppleve i sin barndom, er slettes ikke sunt alltid. 

Endret av JaVel
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 timer siden, lilletyrkia skrev:

nei ho er ikke den første som har klart det 😂

Så sant. Dette handler om å leve av blogging, mulig at det er raske og lettjente penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, JaVel skrev:

Så glede betyr å flørte? Høres nevrotisk ut. 

Ikke fullt så enkelt. Men man kan ta en titt på hvordan de tyrkiske damene oppfører seg når de går forbi butikker med innkastere, basaren ect. De ser heller sure og avvisende ut enn smilende og "flørtende". Det er jo for en grunn.

Endret av Visvas
Rettet feil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...