Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, JaVel skrev:

Er det tabu for tyrkere som bor i utlandet å sende penger hjem? Jeg trodde dette var helt vanlig og noe som nesten var et krav fra den tyrkiske 

Nei jeg mente ikke det. Det jeg mente var at dette skjer men det er den norske dama som ikke vil innrømme det...tabu for henne da om en kan bruke det ordet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imponerende at hun fikk informert alle nære på torsdag OG laget film for å informere på bloggen...hvorfor det heseblesende hastverket....noe som skurrer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg anser ikke tyrkere som ekstreme når det kommer til islam, så dette er vel å overdrive?? 

Ser ikke dette som å overdrive? 

Mette sitter jo på et hotellrom tur etter tur for at hun ikke skal bli "påkjørt". Vil ikke tro det er så annerledes med sitt eget barn? 

Uansett tenker jeg på generelt, på kino på kveldene med vennene sine, flytte tidlig hjemmefra for å gå skole, klesstil osv osv 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, JaVel skrev:

Hva om de " bare" får gutter? Norske kvinner ønsker seg gjerne en jente, selv om det absolutt ikke er et must, er tyrkiske kvinner lik der? 

Mange har et sterkt ønske om ei jente ja. Kjekt med litt hjelp i huset. 

Selv i dag i utkanten er det ganske vanlig at mor får guttene og far får jentene ved en skilsmisse slik at de kan bidra på "best egnet" måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Moongirl skrev:

Imponerende at hun fikk informert alle nære på torsdag OG laget film for å informere på bloggen...hvorfor det heseblesende hastverket....noe som skurrer...

Jeg ser faktisk ikke bort i fra at det er ABD som har lagt opp strategien mht blogg og film, og står bak og «heier». Kun mine tanker.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest siste blogginnlegg om haterne og kategoriseringen av disse.

Mette; du burde kanskje ikke kalle leserne dine for tullinger? Regner med bloggen din raser nedover blogglisten om haterne slutter å lese og også diskutere og kommentere.

Jeg synes dessuten analysen din er veldig enkel, og i mangel på ett bedre ord, barnslig.

Har en favorittkategori hvor jeg mest sannsynlig kan puttes inn i. Sitat- Har også den sjokkerte gruppen som består av mest sannsynlig litt eldre kvinner og yngre lukkede mennesker som blir helt sjokkert over hvor åpen og frittalende jeg er. 

Tusen takk for en god latter på lørdags ettermiddagen 😁

Endret av CMarie
Typo
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Nei jeg mente ikke det. Det jeg mente var at dette skjer men det er den norske dama som ikke vil innrømme det...tabu for henne da om en kan bruke det ordet?

Ja der kan jeg være enig. Kjenner 2 norske kvinner, tidligere gift med tyrkere, og de holdt på å bli gærn av at den tyrkiske mannen i det skjulte sendte en stor del av sin norske lønning hjem. Selv om disse mennene var imot skilsmisse pga av sin muslimske tro, så var det plutselig greit å skille seg når oppholdstillatelsen var i boks, altså løy de til sine norske koner. Dere som bor i Tyrkia, vil dere si at den tyrkiske kulturen er en løgnkultur? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moongirl skrev:

Imponerende at hun fikk informert alle nære på torsdag OG laget film for å informere på bloggen...hvorfor det heseblesende hastverket....noe som skurrer...

Ingenting som skurrer, hun er impulsiv og tar avgjørelser meget kjapt. Det er hennes personlighet slik jeg ser det :) . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, JaVel skrev:

Ja der kan jeg være enig. Kjenner 2 norske kvinner, tidligere gift med tyrkere, og de holdt på å bli gærn av at den tyrkiske mannen i det skjulte sendte en stor del av sin norske lønning hjem. Selv om disse mennene var imot skilsmisse pga av sin muslimske tro, så var det plutselig greit å skille seg når oppholdstillatelsen var i boks, altså løy de til sine norske koner. Dere som bor i Tyrkia, vil dere si at den tyrkiske kulturen er en løgnkultur? 

Nei, snarere tvert i mot, så er kulturen i Tyrkia veldig ærlig. 

 

At enkelt personer er uærlige derimot, det vet jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CMarie skrev:

Har lest siste blogginnlegg om haterne og kategoriseringen av disse.

Mette; du burde kanskje ikke kalle leserne dine for tullinger? Regner med bloggen din raser nedover blogglisten om haterne slutter å lese og også diskutere og kommentere.

Jeg synes dessuten analysen din er veldig enkel, og i mangel på ett bedre ord, barnslig.

Har en favorittkategori hvor jeg mest sannsynlig kan puttes inn i. Sitat- Har også den sjokkerte gruppen som består av mest sannsynlig litt eldre kvinner og yngre lukkede mennesker som blir helt sjokkert over hvor åpen og frittalende jeg er. 

Tusen takk for en god latter på lørdags ettermiddagen 😁

Enig. Har hun noen lesere bortsett fra disse? Og mannen, han finner seg vel i det når han fant ut at dette tjener hun penger på.  

Endret av Surikatt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kahaki skrev:

Nei, snarere tvert i mot, så er kulturen i Tyrkia veldig ærlig. 

 

At enkelt personer er uærlige derimot, det vet jeg.

Tja her er ikke jeg helt enig. 

At mange tyrkere er "redd" for å bli lurt av sine egne forteller vel at det er en del luringer her. Det være seg priser, arbeid, penger, damer pluss pluss

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Visvas skrev:

Tja her er ikke jeg helt enig. 

At mange tyrkere er "redd" for å bli lurt av sine egne forteller vel at det er en del luringer her. Det være seg priser, arbeid, penger, damer pluss pluss

Også enig med deg. Stol kunn på deg selv vet jeg  mange tyrkere sier. Det må jo bety at det mye uærlige mennesker der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Også enig med deg. Stol kunn på deg selv vet jeg  mange tyrkere sier. Det må jo bety at det mye uærlige mennesker der. 

Ja det er nok dessverre mang en tyrker som tenker slik. 

Det er heller ikke uvanlig å høre at ; Jeg stoler på kona mi, men ikke på mannfolkene. Et utsagn som er helt vannvittig i norske øyne, men som man kan forstå litt mer når man kjenner kulturen bedre. Dette ser jeg for meg er noe av grunnen til at Mette sitter på hotellrommet. Ikke at jeg kjenner H, men det er ikke uvanlig for en tyrker å tenke slik. 

Nå høres jo dette helt grusomt ut, men man kan stole på folk her altså. Og de man kan stole på ofrer livet sitt for deg. Og man kan feks være sikker på at man aldri sulter her, man får hjelp på gata om man roper hjelp, de stiller opp for hverandre og mye mye mer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Visvas skrev:

Tja her er ikke jeg helt enig. 

At mange tyrkere er "redd" for å bli lurt av sine egne forteller vel at det er en del luringer her. Det være seg priser, arbeid, penger, damer pluss pluss

Jeg leste for ikke så lenge siden at det var under 10 prosent av tyrkere som stoler på sine medborgere. I Norge tror jeg det er rundt 80 prosent som stoler på sine medborgere. Jeg tolker det slik at tyrkere lurer hverandre i langt større grad enn det nordmenn gjør? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg leste for ikke så lenge siden at det var under 10 prosent av tyrkere som stoler på sine medborgere. I Norge tror jeg det er rundt 80 prosent som stoler på sine medborgere. Jeg tolker det slik at tyrkere lurer hverandre i langt større grad enn det nordmenn gjør? 

Oida, det var ikke oppløftende og det er nok mye sannhet i det 😅 

Men jeg tenker må ta med i vurderingen ang hvor en kan stole på noen og hvordan man kan løse det.  

Ang å bli lurt i butikk feks løser vi det gjerne med å sjekke priser flere plasser og evt handle i butikker hvor det er faste priser. Så selv om jeg/vi ikke stoler på kjøpmannen på hjørnet så er det fint noe en kan leve med om du skjønner hva jeg mener?  Og det er litt sånn generelt her nede føler jeg. Man stoler nødvendigvis ikke 100 % på folk, men det er ikke slik at man går i konstant usikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt fokus? Bloggen skulle hjelpe andre i samme situasjon om søknader og prosesser.  Nå er det bytta ut med ønske om å føde på TV. Okay!!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Nytt fokus? Bloggen skulle hjelpe andre i samme situasjon om søknader og prosesser.  Nå er det bytta ut med ønske om å føde på TV. Okay!!

Herregud, jeg gremmes:riste: Er det ingen ende på dette sirkuset?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk at en blogger er så påståelig om at hun ikke bryr seg om kritikken, ikke "gidder" å lese forumer og det som skrives om henne for deretter å legge ut et såpass detaljert oversikt over debatantene på forum.. Var vel lite gjennomtenkt og veldig avslørende at bloggeren juger og følger hvert minste innlegg..

Jeg savner virkelig at bloggere slutter å kaste alle inn i "nettroll-kategorien". Ja -noen er usaklige, ufine og styrt av feks misunnelse osv. Men jeg tør påstå at de aller fleste (i hvertfall her på KG) er svært oppegående mennesker som egentlig kommer med konstruktiv kritikk. TENK om en blogger faktisk tok noe av dette til seg og reflekterte litt -kanskje til og med endret på noe av innholdet? Men neida -alle er nettroll, haters og feite, misunnelige hekser utel liv -som er dumme, enkle kjerringer uten jobb og inteligens eller erfaringer -og det har ingen verdi hva flere tusen lesere mener. Men altså; HVEM er den dumme her??

Uansett; Jeg synes vi ALLE skal respektere frøken Mette Ask og la henne være i fred med seg og sitt. Det betyr at vi bør legge denne tråden død/få den stengt og ikke gå inn på hverken blogge, instagram, facebook eller youtube. Punktum. Og gjett en gang hvem som vinner på dette? Jo VI. VI som reagerer på all utlevering osv. Det er faktisk VI som vinner. For da går bloggen rett ned i bånn av listen. Og da kan hun se langt etter både spons, inntekt og tv-rolle og kjendisstatus. Herregud for en maktdemonstrasjon det hadde vært om vi alle sluttet å gi henne klikk og diskutere henne. Jeg skal iallefall ta meg en lang/uendelig lang pause fra tråden her. Og bloggen selvsagt. Men den har jeg sjeldent besøkt uansett. Hun får ingen mer klikk av meg. Jeg er drittlei kyniske selvopptatte bloggere som ikke takler saklig kritikk og som lever av å selge absolutt alt om sitt eget privatliv. Takk for meg Mette!

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte nå le litt av innlegget hvor hun skriver hvordan hun liksom takler kritikerne. 

Noe så latterlig har jeg ikke lest på lenge. 

Hele innlegget var gjennomsyret av hat og sinne mot oss og var som mange av innleggene hennes mot sin hensikt. 

Du viste igjen at du overhode ikke takler kritikerne Mette,  virkelig ikke. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Visvas skrev:

Oida, det var ikke oppløftende og det er nok mye sannhet i det 😅 

Men jeg tenker må ta med i vurderingen ang hvor en kan stole på noen og hvordan man kan løse det.  

Ang å bli lurt i butikk feks løser vi det gjerne med å sjekke priser flere plasser og evt handle i butikker hvor det er faste priser. Så selv om jeg/vi ikke stoler på kjøpmannen på hjørnet så er det fint noe en kan leve med om du skjønner hva jeg mener?  Og det er litt sånn generelt her nede føler jeg. Man stoler nødvendigvis ikke 100 % på folk, men det er ikke slik at man går i konstant usikkerhet. 

 

Trust - Our World in Data.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...