Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, JaVel skrev:

Er det slik at tyrkiske menn ønsker en gutt som førstefødte? Anser dem som gammeldagse, men aner jo ikke om dette er gjengs for de fleste tyrkiske menn? Her i Norge tror jeg de fleste vil synes det er gøy å få en av hver, men samtidig er det jo ingen krise om en "bare" får gutter eller "bare "jenter. Ang dette med omskjæring av guttebarn, noe jeg tror de vil få utført hvis det blir en gutt, så er jeg imot det. Det vil jo i de fleste tilfeller gå bra, men så er det jo disse det ikke går bra med. Det mest tragiske eksempelet, må være disse eneggede tvillingguttene i Usa. Omskjæreren gjorde en feil med det ene barnet, og det endte med at penis måtte amputeres, og de måtte operere ham til å bli jente istedet. Det er svært lite vellykket å skifte kjønn fysisk når hodet ikke følger med. 

Alle de jeg kjenner utek unntak tror jeg har sagt at gutt er h å som står som nr en. Men om en jente kommer så har de jo selvsagt blitt glad i henne også. Det henger vell sammen  med tradisjon. Gutter er de som hjelper familien når de drar ut for å jobbe og sender penger ( hvertfall de aller fleste) til de gifter seg og stifter familie. Så tar neste mann over. Meg bekjent er det fortsatt mange som sender penger etter de kommer til Norge.  Men det er tabu og kvinnen vil nok sjelden opplyse at de gjør det...Det er jo nettopp disse fordommene mange norske prøver og skjule men de finnes og vil alltid finnes...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Alle de jeg kjenner utek unntak tror jeg har sagt at gutt er h å som står som nr en. Men om en jente kommer så har de jo selvsagt blitt glad i henne også. Det henger vell sammen  med tradisjon. Gutter er de som hjelper familien når de drar ut for å jobbe og sender penger ( hvertfall de aller fleste) til de gifter seg og stifter familie. Så tar neste mann over. Meg bekjent er det fortsatt mange som sender penger etter de kommer til Norge.  Men det er tabu og kvinnen vil nok sjelden opplyse at de gjør det...Det er jo nettopp disse fordommene mange norske prøver og skjule men de finnes og vil alltid finnes...

Ja det ligger nok hard i tradisjon og kultur for mange enda. Kommer jo an på økonomien i familien og slikt selvfølgelig, men mange som vil bort fra Tyrkia har et sterkt ønske om bedre økonomi.  Det er vel mer eller mindre forventet at de skal hjelpe sine foreldre om de er fattige. 

Det virker også som at det er veldig enkelt for øvrig familie å spørre om penger til feks en bil innimellom også. Lange ønskelister blir sendt til den som bor i Norge ang hva de forventer å få når de kommer på besøk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg henger meg opp i ved denne bloggeren, er at hvorfor i heiteste forteller hun om en 5 ukers graviditet? Altså.....knapt blitt gravid!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pæddan skrev:

Alt jeg henger meg opp i ved denne bloggeren, er at hvorfor i heiteste forteller hun om en 5 ukers graviditet? Altså.....knapt blitt gravid!!

Hun har tidligere hatt symptomer på graviditet 2-3 dager etter samleie så 5 ukers graviditet er nok helt normalt å snakke om for denne bloggeren. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MissAlba skrev:

Hun hadde ikke fortalt ham det mens han gikk ute på gata, så dette visste de om før den videoen 🤦‍♀️

Det tror jeg også. Og hvis du ser på videoen kan du nesten skjønne hun har tatt en test i forkant for hun klarer ikke holde seg. Du ser hun vet det på måten hun snakker på. Ellers kunne de da nesten ikke hatt tid til å fortelle det til alle. En slik stor nyhet bør ta litt mer enn et par minutter i en telefon samtale.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Visvas skrev:

Hun har tidligere hatt symptomer på graviditet 2-3 dager etter samleie så 5 ukers graviditet er nok helt normalt å snakke om for denne bloggeren. 

Åja :( Ikke fulgt med på denne bloggen og lar det bli ved denne titten. Holder meg til CBE, Paprika og de andre togkrasjene!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pæddan skrev:

Alt jeg henger meg opp i ved denne bloggeren, er at hvorfor i heiteste forteller hun om en 5 ukers graviditet? Altså.....knapt blitt gravid!!

Det har vel vært klart lenge at hun ikke har filter som oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2019 den 11.02, lilletyrkia skrev:

Det er absolutt ikke en absurd diskusjon. For hun sa at turen med sønnen i sommer så skulle mannen sove på sitt eget hotell  mens ho og sønnen skulle være sammen. ( etter tips her innefra)

Ja, det skjedde jo selvsagt ikke. Og om de har laga barn da, synes mange er helt på tryne. Grunnen for at jeg synes det er at sønnen aldri har sett stepappaen sin, og at fordi Mette sa han ikke skulle sove der. 

 

Helt ærlig, man kan da klarte å ha diskre sex uten å sove sammen? Jeg har da vært mange steder rundt omkring på besøk og sånn jeg og klart å snike til meg en liten omgang uten at noen merker det 😅 uavhengig av om de sov sammen eller ikke når sønnen var med, så synes jeg det nesten er litt rart om de ikke klarte å snike seg til en kjapp en 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gisse skrev:

Helt ærlig, man kan da klarte å ha diskre sex uten å sove sammen? Jeg har da vært mange steder rundt omkring på besøk og sånn jeg og klart å snike til meg en liten omgang uten at noen merker det 😅 uavhengig av om de sov sammen eller ikke når sønnen var med, så synes jeg det nesten er litt rart om de ikke klarte å snike seg til en kjapp en 😉

Hun har jo sagt han er en ung mann med lyster. Så tviler på de klarte å holde seg.  Men greit å prøve å holde igjen litt når det er snakk om en liten gutt til stede...altså og ikke fortelle det til offentligheten

Endret av Tildittbeste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Lurer på hvorfor hun nå går rundt og innbiller seg at det er tvillinger hun vil få...går det virkelig ann

Lurer mer på hvorfor vi vet alt dette!

At det faktisk finnes folk som inviterer tusenvis av fremmede nærmest med under dyna...Det er temmelig sykt. Og temmelig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Lurer på hvorfor hun nå går rundt og innbiller seg at det er tvillinger hun vil få...går det virkelig ann

Blir det tvillinger så må mannen fly til Norge for besøke kone og barn i begynnelsen.  Ikke lov å fly med tvillingbarn under 2 år uten en ekstra voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, bettsa skrev:

Blir det tvillinger så må mannen fly til Norge for besøke kone og barn i begynnelsen.  Ikke lov å fly med tvillingbarn under 2 år uten en ekstra voksen. 

Ja og det er ikke noe sikkert han får besøksvisum når han ikke har noe som holder han tilbake i Tyrkia og mye som holder han til Norge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kritt skrev:

Nå har hun karakterisert og klassifisert alle som svarer i denne tråden 😃

Så bra. Hun har jo ikke lært seg å takle det, når det minst en gang i uka kommer innlegg om de slemme her inne.  Dessuten er det helt greit at hun kan kritisere og ha et annet syn enn det mange her har

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal jammen si hun har oversikt! Selv jeg, som henger her inne støtt og stadig, hadde ikke greid å få til en såpass nyansert analyse over flere tusen innlegg👏😁

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Visvas skrev:

Ja om det ikke nødvendigvis er førstefødte så har de nok et sterkt ønske om en gutt og kjører på til gutten kommer. Har feks en i familien som "måtte" opp i sju barn før gutten endelig kom 🙊 

Hva om de " bare" får gutter? Norske kvinner ønsker seg gjerne en jente, selv om det absolutt ikke er et must, er tyrkiske kvinner lik der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Visvas skrev:

For Mette og barnet sin del så håper jeg det blir gutt. For å oppdra en jente i en mentalitet "hvor kvinnen kan bli påkjørt" (vi alle vet jo egentlig hvorfor) og må sitte på hotellrommet resten av livet hvis en mann ikke kan følge henne blir IKKE enkelt. 

Jeg anser ikke tyrkere som ekstreme når det kommer til islam, så dette er vel å overdrive?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tildittbeste skrev:

Meg bekjent er det fortsatt mange som sender penger etter de kommer til Norge.  Men det er tabu og kvinnen vil nok sjelden opplyse at de gjør det...Det er jo nettopp disse fordommene mange norske prøver og skjule men de finnes og vil alltid finnes...

Er det tabu for tyrkere som bor i utlandet å sende penger hjem? Jeg trodde dette var helt vanlig og noe som nesten var et krav fra den tyrkiske familien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...