Centimeteren Skrevet 31. august 2021 #14441 Del Skrevet 31. august 2021 Kan folk gi seg nå? Seriøst? Det finnes folk som har tatt selvmord av mindre. Alle vet at Mette har dritet på draget, det holder nå. Slutt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 31. august 2021 #14442 Del Skrevet 31. august 2021 Justlooking skrev (1 minutt siden): Det er i grunn ikke bare de siste dager. Det har lenge vært latterliggjøring og flisespikkeri på denne bloggen. Har aldri forstått hvorfor man skal vri alt til det verste alltid. Nå har har jeg kun lest bloggen og ikke fått med med om noe har skjedd i aldre kanaler. Jeg er enig i det du skriver, men i løpet av de siste dagene har det virkelig vært ille. Ble litt skremt av hvordan enkelte så ut til å fryde seg over dette, og hvordan de satt her og hauset hverandre opp. Det var bare ekkelt å se på. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettea Skrevet 31. august 2021 #14443 Del Skrevet 31. august 2021 clyde skrev (17 minutter siden): Du skriver at du fortjener det som har vært her inne de siste dagene, og det er jeg helt uenig i. Ingen fortjener noe slikt. Du får fine svar fra enkelte brukere nå, og det er veldig bra, noen av dem har gode råd det er verdt å ta til seg. Jeg håper at du følger drømmen om å skrive et annet sted enn på blogg. Hvem vet? Kanskje det kan bli et spennende prosjekt å skrive i andre kanaler Ja, jeg har mange forslag til meg selv litt gira på bok. En roman om kjærlighet og kulturforskjeller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 31. august 2021 #14444 Del Skrevet 31. august 2021 Mettea skrev (1 minutt siden): ALT dette har han godkjent og han har ikke blitt presset til det. Krangelen vår var stor, men vi kom igjennom det. Det med bussen er helt idiotisk at dere reagerer på. Han var ikke kjent i Norge og vi var på sykehuset rett før fødsel. Vi ble enige om å finne ut hvor bussen gikk ifra slik at han kunne ta bussen hjem om han ikke fikk være på sykehuset på grunn av Corona. Så vi kjørte bilen samme vei som bussen for å se hvor han måtte skifte buss og gå av. Det med at han kjøpte dyr mat fordi alt var dyrere her er jo ikke noe negativt... Er jo helt umulig for han å vite h or mye ting koster. Det car et innlegg hvor vi forklarte om utfordringer det var med å komme til nytt land. Har ikke skrevet på blogg at han spiser svinekjøtt. Og gjør det noe om han eller om han ikke spiser det? Har aldri sagt at han ikke kan hjelpe meg med noe praktisk i huset. Vi lagde da bordet sammen da jeg var gravid. Han gjør mye og det skriver jeg ofte. Men han kommer fra et sted hvor alt blir bygget i stein og derfor har han ingen erfaring med plank, noe det innlegget handlet om. Forskjellene fra der han kommer fra og til Norge. Du må slutte å bli krenket på hans vegne. Du kjenner ikke han, vet hva han føler, hva han tenker og hva han mener. Synd at ikke intervjuet jeg hadde med han kom ut, da hadde dere blitt litt bedre kjent med han. Ingenting av dette er negativt. Bare morsomme observasjoner om livet med en mann fra en annen kultur som nettopp har kommet til Norge. Er litt usikker på hva folk her ville at du skulle ha skrevet som ikke de hadde reagert negativt på? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 31. august 2021 #14445 Del Skrevet 31. august 2021 Mettea skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har mange forslag til meg selv litt gira på bok. En roman om kjærlighet og kulturforskjeller Er absolutt verdt å prøve på, da kan man tillate seg å være ekstra kreativ også. Og det beste av alt er at man kan være anonym 😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettea Skrevet 31. august 2021 #14446 Del Skrevet 31. august 2021 clyde skrev (1 minutt siden): Er absolutt verdt å prøve på, da kan man tillate seg å være ekstra kreativ også. Og det beste av alt er at man kan være anonym 😄 Ja Kjenner jeg savner å blogge. Men jeg vet at det ikke vil ende bra om jeg fortsetter å blogge, så det går ikke. Hadde et innlegg om at en kompis til min mann nå skal gifte seg. Arrangert ekteskap. Så Hüseyin og meg hadde laget et innlegg om hvordan det gjøres, hva de kan forvente, hva som kan skje osv osv.. Det at de ikke har truffet hverandre, men er gift og ja..... Det var et spennende innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 31. august 2021 #14447 Del Skrevet 31. august 2021 clyde skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i det du skriver, men i løpet av de siste dagene har det virkelig vært ille. Ble litt skremt av hvordan enkelte så ut til å fryde seg over dette, og hvordan de satt her og hauset hverandre opp. Det var bare ekkelt å se på. Det var vel det som ble mye kommentert hos de to bloggerne også, At det er mye skadefryd hos gjengangerne på KG. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 31. august 2021 #14448 Del Skrevet 31. august 2021 Mettea skrev (5 minutter siden): Ja Kjenner jeg savner å blogge. Men jeg vet at det ikke vil ende bra om jeg fortsetter å blogge, så det går ikke. Hadde et innlegg om at en kompis til min mann nå skal gifte seg. Arrangert ekteskap. Så Hüseyin og meg hadde laget et innlegg om hvordan det gjøres, hva de kan forvente, hva som kan skje osv osv.. Det at de ikke har truffet hverandre, men er gift og ja..... Det var et spennende innlegg Jeg tror det kan være lurt å sette dette med blogg litt til siden. Det burde ikke ha vært sånn, men all den dritten man får er ikke verdt det. Håper som sagt du finner et annet sted du kan skrive, for jeg synes du har mye interessant å komme med. Dette med tvangsekteskap er et tema som mange av oss kanskje ikke har vært borti, selv om det er et tema alle har hørt om. Kanskje finnes det en plattform hvor man kan skrive historier, og være helt anonym? Har ikke satt meg inn i akkurat dette, men kan være verdt å sjekke ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettea Skrevet 31. august 2021 #14449 Del Skrevet 31. august 2021 clyde skrev (1 minutt siden): Jeg tror det kan være lurt å sette dette med blogg litt til siden. Det burde ikke ha vært sånn, men all den dritten man får er ikke verdt det. Håper som sagt du finner et annet sted du kan skrive, for jeg synes du har mye interessant å komme med. Dette med tvangsekteskap er et tema som mange av oss kanskje ikke har vært borti, selv om det er et tema alle har hørt om. Kanskje finnes det en plattform hvor man kan skrive historier, og være helt anonym? Har ikke satt meg inn i akkurat dette, men kan være verdt å sjekke ut. Ikke tvang, men arrangert ❤️ viktig forskjell :). Men ja, kanskje skrive det i en novelle eller noe. Det er iallefall velfig interessant og ikke så negativt som vi ofte kan tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 31. august 2021 #14450 Del Skrevet 31. august 2021 Mettea skrev (20 minutter siden): ALT dette har han godkjent og han har ikke blitt presset til det. Krangelen vår var stor, men vi kom igjennom det. Det med bussen er helt idiotisk at dere reagerer på. Han var ikke kjent i Norge og vi var på sykehuset rett før fødsel. Vi ble enige om å finne ut hvor bussen gikk ifra slik at han kunne ta bussen hjem om han ikke fikk være på sykehuset på grunn av Corona. Så vi kjørte bilen samme vei som bussen for å se hvor han måtte skifte buss og gå av. Det med at han kjøpte dyr mat fordi alt var dyrere her er jo ikke noe negativt... Er jo helt umulig for han å vite h or mye ting koster. Det car et innlegg hvor vi forklarte om utfordringer det var med å komme til nytt land. Har ikke skrevet på blogg at han spiser svinekjøtt. Og gjør det noe om han eller om han ikke spiser det? Har aldri sagt at han ikke kan hjelpe meg med noe praktisk i huset. Vi lagde da bordet sammen da jeg var gravid. Han gjør mye og det skriver jeg ofte. Men han kommer fra et sted hvor alt blir bygget i stein og derfor har han ingen erfaring med plank, noe det innlegget handlet om. Forskjellene fra der han kommer fra og til Norge. Du må slutte å bli krenket på hans vegne. Du kjenner ikke han, vet hva han føler, hva han tenker og hva han mener. Synd at ikke intervjuet jeg hadde med han kom ut, da hadde dere blitt litt bedre kjent med han. Igjen; sliter du med leseforståelsen? Dette var et svar på ditt eget innlegg hvor du skrev at du ikke hadde skrevet noe om hans personlighet eller lynne. Disse tingene sier mye om hans personlighet og lynne, uavhengig av om H har godkjent det eller ikke. Jeg blir ikke krenket på hans vegne, kun fascinert over at du fremdeles ikke forstår at du har makten i dette forholdet fram til H kan bo i Norge uavhengig av deg og deres ekteskap. Sånn er det, uansett om du vil anerkjenne det eller ikke. Det kan derfor hende at H sier ja til ting han ikke ville sagt ja til fordi du har makten. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 1. september 2021 #14451 Del Skrevet 1. september 2021 Mettea skrev (3 minutter siden): Ikke tvang, men arrangert ❤️ viktig forskjell :). Men ja, kanskje skrive det i en novelle eller noe. Det er iallefall velfig interessant og ikke så negativt som vi ofte kan tro. Sant! Jeg leste av en eller annen grunn tvang, er nok litt trøtt nå bare. Får legge meg snart, har hele 3 fysiske forelesninger i morgen som jeg bør være opplagt til 😂 Men ja, et interessant tema å lese om, så jeg håper du etterhvert kan finne et sted hvor du kan skrive 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Influenseren Skrevet 1. september 2021 #14452 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) 15 minutter siden, Voyager said: Helt ærlig spørsmål; hva er det ved Mette sin blogg du synes er så provoserende? Fordi fra mitt synspunkt er det en av de minst provoserende bloggene…? Og da utelater jeg selvsagt den siste diskusjonen om vaksine. Da har du og eg forskjellige meninger, ikkje noe verre enn det Endret 1. september 2021 av Influenseren skrivefeil 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 1. september 2021 #14453 Del Skrevet 1. september 2021 Influenseren skrev (4 minutter siden): Da har du og eg forskjellige meninger, ikkje noe verre enn det Nettopp derfor skulle jeg hatt noen eksempler, men du har kanskje glemt de? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettea Skrevet 1. september 2021 #14454 Del Skrevet 1. september 2021 FotbaIlflua skrev (10 minutter siden): Igjen; sliter du med leseforståelsen? Dette var et svar på ditt eget innlegg hvor du skrev at du ikke hadde skrevet noe om hans personlighet eller lynne. Disse tingene sier mye om hans personlighet og lynne, uavhengig av om H har godkjent det eller ikke. Jeg blir ikke krenket på hans vegne, kun fascinert over at du fremdeles ikke forstår at du har makten i dette forholdet fram til H kan bo i Norge uavhengig av deg og deres ekteskap. Sånn er det, uansett om du vil anerkjenne det eller ikke. Det kan derfor hende at H sier ja til ting han ikke ville sagt ja til fordi du har makten. Jeg sliter ikke med leseforståelsen. Du kan selvsagt få være fasinert, men å si at jeg har makten i forholdet er ikke bare feil, men og veldig frekt. Du tenker slik og du mener det, men det ER ikke slik. Sier ja? Sier ja på hva da? Hva har jeg spurt om i min makt (som du så fint skriver) som han sier ja til uten at han ønsker det? Hvilken mat han spiser? Om jeg skal vise han veien med bussen før fødsel? til bloggen? til innlegg? Han ville ikke at jeg skulle slutte å blogge og han har kommet med masse forslag på hva jeg kan skrive. Jeg skrev en gang et innlegg om landsbygden hans etter å ha spurt noen spørsmål, og han skryter enda om hvor dyktig jeg var til å forklare og beskrive. Han sendte det til vennene i landsbygden og de sa det var utrolig bra skrevet og at jeg forklarte det bedre enn de som hadde bodd der hele sitt liv. Alle mennesker er ikke like.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 1. september 2021 #14455 Del Skrevet 1. september 2021 Heartgirl skrev (På 20.8.2021 den 23.05): Når det gjelder mutasjoner av virus vil et virus alltid bli snillere med tiden. Viruset prøver å finne seg nye veier for å angripe oss. Turkis Sau skrev (På 20.8.2021 den 23.15): Kan du forklare dette litt for meg? Jeg er litt usikker på om dette er en skrivefeil, eller om du tenker at det er slik. @HeartgirlNår vi først er samlet her inne rundt leirbålet, kan du forklare dette for meg? Jeg fikk aldri noe svar på hva som mentes her. Eller kanskje du @Mettea har noe utfyllende, du er jo også god på helse og virus. For her er det noe jeg har misset. Mettea skrev (2 timer siden): 1. Hvorfor går du inn her og leser når du vet det kommer kritikk som du sier du ikke takler? Hvorfor fortsetter du selv etter å ha blitt avslørt? Det er utrolig vanskelig å ikke gå inn å lese det som skrives om seg selv. Jeg vet jeg ikke burde, men nysgjerrigheten tar meg. Hva fortsetter jeg med etter å ha blitt avslørt? å være her inne? Jeg kom inn igjen nå for å skrive det jeg skrev. 2. Det har blitt nevnt flere ganger med jevne mellomrom, også helt i starten da fulgte med under tenkerformye at folk likte innleggene dine om Tyrkia osv. også sier du nå at du hadde flere klare. Hvorfor postet du ikke de i stedet for innlegg på innlegg med vaksine, som du burde visst provoserte. Det hadde holdt med et innlegg om at du ikke diskuterer dette videre, også delt helt andre ting. Men aller helst burde du aldri sagt noe om det, når det lett blir en stor sak av noen ting. Da hadde fokuset flyttet seg. Men du har fyrt opp under kritikken med å snakke masse på snap, skrive innlegg på blogg og skrive innlegg i bt. Kritikken om vaksinen har ikke vært den verste for meg og jeg angrer ikke på at jeg skrev om det. Har fått mange som takker meg fordi de følte seg mindre alene og det var det jeg ønsket å oppnå. 3. Hvis du vil at debatten her skal forsvinne, så hjelper det ikke at du fyrer opp på snap, ei heller at bloggvenninnen din skriver innlegg om oss og legger oss for hat. Hadde du latt kritikken passere, spesielt når du har ikke noe veldig fornuftig å si hadde ting aldri blitt så stort. Men det har kanskje vært litt gøy med mye oppmerksomhet? Jeg har ikke kontroll på hva andre bloggere skriver, verken den ene eller andre veien. Så det kan jeg ikke gjøre noe med. Når fyrte jeg opp på snapp for å få mer kritikk? Og nei, jeg liker egentlig ikke oppmerksomhet på den måten at jeg jager etter det. Jeg liker å dele og jeg liker å skrive, men liker ikke baksiden. Derfor slutter jeg å blogge om meg selv, fordi jeg ikke taklet baksiden av det. 4. Grunnen til at folk blir irritert på deg her på KG, er fordi du hele tiden må legge litt skyld på oss her. Vi er kanskje en del av en strukturforklaring på hvorfor du begynte å fosvare deg osv. Men du som individ valgte selv å skrive og fortsette å dele, fyre opp osv. Jeg mener helt ærlig at mange her inne har gått langt over streken mange ganger og har både vært ufin, stygg og i noen tilfeller slem. Hva du mener med å legge skyld på dere er jeg litt usikker på hva du mener! tenker du på at jeg sier at jeg ikke ønsker å blogge mer på grunn av den massive kritikken? For ja, der mener jeg at noen her inne er skyldig i. Jeg skrev og delte blogg fordi jeg trivdes med det. Jeg skrev om det som var i mitt liv, det som betydde noe for meg, mine meninger og mine tanker. Jeg har jo ikke gjort det for å fyre opp.... Jeg bladde gjennom begynnelsen av tråden her, og du fikk mange kommentarer på å stoppe eksponeringen av barn, der har du blitt mye flinkere! Jeg synes likevel du ikke trenger å vise at lillejenta plukker bær, at lillejenta leker osv. vi har null interesse for det egentlig. Men du tok til deg noe av kritikken, selvom du var uenig i starten! 👏🏽👏🏽👏🏽 For det! Og i starten var jeg heller ikke så kritisk til deg, men så gjør du det samme om og om igjen. Husk at vi er mange som begynte å følge deg for de gode, gamle innleggene dine. Kan du ikke fortsette med det? Dele om H sine opplevelser av Norge, matoppskrifter, kultur i Tyrkia osv. Men veldig personlige ting og valg, familie osv kan du holde deg unna! I starten så jeg ikke på bilder og film som utlevering. Jeg hadde samme syn som mange andre bloggere, snappere og instagrammere har. Men jeg erfarte baksiden ved å dele så mye og innså at jeg tok feil. Derfor forandret jeg på det og har ikke angret på det valget en eneste gang. Det jeg har vist i ettertiden er bilder bakenifra innimellom og aldri noe jeg så på som utleverende. Men jeg lærer hele tiden og ble mer og mer oppmerksom på hva utlevering egentlig er. Hva fortsetter jeg mer opp igjen og opp igjen? Jo, jeg kunne sikkert vært flinkere på å dele den delen og ikke av det personlige. Men nå ønsker jeg ikke å fortsette lengre, så det blir ingenting nå. Så, til spørsmålene, og svarene over: For det første, hvorfor siterer du ikke @Diamant20 når du svarer på spørsmålene hennes, men lager heller din egen post uten quotation på det? Blir fryktelig tungvint for oss andre å henvise tilbake i tråden slik, men det er sikkert bare en glipp. Til spørsmål 1, og ditt svar - mine spørsmål følger under: Hvorfor slettet du 2 brukere i går, for så å opprette ny bruker dagen etter? Til spørsmål 2, og ditt svar - mine spørsmål følger under: Hvorfor er det slik at du skriver rundt om i kommentarfeltene til Kjerringtanker, Kokkejævel, og en jeg ikke kommer på, at du i lengre tid (siden des 2020 skrev du) har hatt lite til ingen glede av å blogge, lite inspirasjon, men at du samtidig skriver at du har så mange innlegg på lager rundt akkurat det folk her inne sier har vært kjekt å lese om: Nettopp dette med kulturforskjeller i ekteskapet, hvordan Hüsyein opplever det å ha flyttet til et nytt land, kulturen i Tyrkia etc. Men at du nå har blitt "presset" av den store stygge "ulven" til å slette bloggen, så de innleggene vil ingen dessverre få glede av. Det er vel ikke slik at du forsøker å si at det var leit at mobben presset deg til å slette bloggen, så nå får mobben aldri lese de interessante innleggene de egentlig etterspurte, men som du i grunnen synes er litt kjedelige innlegg? Jeg bare tenker at hadde du synes disse innleggene om Tyrkia, din man, hans kultur, det å være ny i Norge, var så interessant, så hadde det vel kommet flere innlegg rundt dette i løpet av det halvåret (?) han har bodd her? Jeg bare lurer jeg. Vaksine-avventingen din, det har tydeligvis gitt deg stor motivasjon og inspirasjon, flere innlegg, avis-innlegg osv. Vil du forklare litt rundt motsetningene her rundt lite inspirasjon rundt tiden med din manns nye tid i Norge, hans kultur i Tyrkia, og din store inspirasjon rundt vaksine-avventing? Og så lurer jeg avslutningsvis på om du har tenkt å blogge igjen? Du var ganske tydelig i går, i en del kommentarfelt hos noen bloggere, på at du aldri noensinne kom til å blogge igjen. Så jeg bare undres. Sånn avslutningsvis, alt jeg skriver kan selvsagt dokumenteres med screenshots og/eller linker, å fare med løgn er ugreit 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 1. september 2021 #14456 Del Skrevet 1. september 2021 Imblar skrev (6 timer siden): Nytt brukernavn på Instagram; justgoforit_girl, og nytt profilbilde. Javel… Mettea skrev (4 timer siden): Nei den stopper. Denne tråden vil bli stengt ettersom jeg har trukket meg ut av det offentlige. Kjære deg, vil du være så snill å høre på et velment råd fra en gammel dame som har vært aktiv bruker av Internett siden ‘attenhundre-og-brødmangel’? Trekk deg helt vekk fra nett. Å ha en lukket Instagram-profil gjør deg ikke til en privatperson. En profil med ca 1500 følgere vil etter loven være å regne som offentlig. Du vil fremdeles være en offentlig person. F.eks kan både aviser og vi her på KG kan lovlig sitere fra en lukket gruppe med så mange følgere, uten å spørre om din tillatelse. Alt som skrives der kan fortsatt diskuteres. Du vil ikke få stengt tråden her, om du kun flytter din aktivitet fra blogg og snapp over til Instagram. Dette er nøyaktig det samme som mange andre tidligere rene bloggere holder på med om dagen. Flytte over sin tilstedeværende på nett til Instagram. Om du velger å fokusere på annet type innhold på Instagram kvalifiserer heller ikke til at tråden om din offentlige person stenges. Det vil fremdeles være deg, i offentligheten - bare med annet innhold. Å bytte innhold fra å handle om deg og ditt liv, og over til et tema kvalifiserer som sagt ikke til å stenge tråden. KG har f.eks pågående diskusjonstråder om tema-baserte, lukkede grupper på Facebook Å ha en lukket profil/gruppe/el.l er en falsk trygghet, og handler kun om innstillinger på den enkelte nettsiden. Ikke hva som regnes som offentlighet etter loven. Vær så snill, trekk deg helt unna nett, minst et par år, er mitt oppriktig velmente råd. Bruk tiden til å bygge relasjoner og vennskap privat. En som ønsker å stå i offentligheten trenger sterk ballast. Mettea skrev (2 timer siden): Jeg hadde aldri lest på blogger da jeg begynte å blogge. Så jeg var naiv, fryktelig naiv. I tillegg får en ikke så mye reaksjoner når bloggen er liten, så overgangen min ble veldig voldsom da den plutselig ble stor. […] Beklager, men det kjøper jeg rett og slett ikke. En trenger ikke å ha lest en eneste blogg for å forstå at ting en legger ut i offentligheten faktisk er tilgjengelig for absolutt alle. Om en så legger det ut på Facebook, skriver leserinnlegg i en avis eller noensinne har hørt på radio. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettea Skrevet 1. september 2021 #14457 Del Skrevet 1. september 2021 Turkis Sau skrev (3 minutter siden): @HeartgirlNår vi først er samlet her inne rundt leirbålet, kan du forklare dette for meg? Jeg fikk aldri noe svar på hva som mentes her. Eller kanskje du @Mettea har noe utfyllende, du er jo også god på helse og virus. For her er det noe jeg har misset. Så, til spørsmålene, og svarene over: For det første, hvorfor siterer du ikke @Diamant20 når du svarer på spørsmålene hennes, men lager heller din egen post uten quotation på det? Blir fryktelig tungvint for oss andre å henvise tilbake i tråden slik, men det er sikkert bare en glipp. Til spørsmål 1, og ditt svar - mine spørsmål følger under: Hvorfor slettet du 2 brukere i går, for så å opprette ny bruker dagen etter? Til spørsmål 2, og ditt svar - mine spørsmål følger under: Hvorfor er det slik at du skriver rundt om i kommentarfeltene til Kjerringtanker, Kokkejævel, og en jeg ikke kommer på, at du i lengre tid (siden des 2020 skrev du) har hatt lite til ingen glede av å blogge, lite inspirasjon, men at du samtidig skriver at du har så mange innlegg på lager rundt akkurat det folk her inne sier har vært kjekt å lese om: Nettopp dette med kulturforskjeller i ekteskapet, hvordan Hüsyein opplever det å ha flyttet til et nytt land, kulturen i Tyrkia etc. Men at du nå har blitt "presset" av den store stygge "ulven" til å slette bloggen, så de innleggene vil ingen dessverre få glede av. Det er vel ikke slik at du forsøker å si at det var leit at mobben presset deg til å slette bloggen, så nå får mobben aldri lese de interessante innleggene de egentlig etterspurte, men som du i grunnen synes er litt kjedelige innlegg? Jeg bare tenker at hadde du synes disse innleggene om Tyrkia, din man, hans kultur, det å være ny i Norge, var så interessant, så hadde det vel kommet flere innlegg rundt dette i løpet av det halvåret (?) han har bodd her? Jeg bare lurer jeg. Vaksine-avventingen din, det har tydeligvis gitt deg stor motivasjon og inspirasjon, flere innlegg, avis-innlegg osv. Vil du forklare litt rundt motsetningene her rundt lite inspirasjon rundt tiden med din manns nye tid i Norge, hans kultur i Tyrkia, og din store inspirasjon rundt vaksine-avventing? Og så lurer jeg avslutningsvis på om du har tenkt å blogge igjen? Du var ganske tydelig i går, i en del kommentarfelt hos noen bloggere, på at du aldri noensinne kom til å blogge igjen. Så jeg bare undres. Sånn avslutningsvis, alt jeg skriver kan selvsagt dokumenteres med screenshots og/eller linker, å fare med løgn er ugreit Skal jeg svare på det med virus? Nei det ønsker jeg ikke å svare på da jeg ikke har satt meg så mye inn i mutasjoner av et virus. Jeg vet det ofte er mest aggressivt i starten før det har tilpasset seg omgivelsene og verten. Men vet ikke hva @Heartgirl har ment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettea Skrevet 1. september 2021 #14458 Del Skrevet 1. september 2021 Eveliina skrev (10 minutter siden): Kjære deg, vil du være så snill å høre på et velment råd fra en gammel dame som har vært aktiv bruker av Internett siden ‘attenhundre-og-brødmangel’? Trekk deg helt vekk fra nett. Å ha en lukket Instagram-profil gjør deg ikke til en privatperson. En profil med ca 1500 følgere vil etter loven være å regne som offentlig. Du vil fremdeles være en offentlig person. F.eks kan både aviser og vi her på KG kan lovlig sitere fra en lukket gruppe med så mange følgere, uten å spørre om din tillatelse. Alt som skrives der kan fortsatt diskuteres. Du vil ikke få stengt tråden her, om du kun flytter din aktivitet fra blogg og snapp over til Instagram. Dette er nøyaktig det samme som mange andre tidligere rene bloggere holder på med om dagen. Flytte over sin tilstedeværende på nett til Instagram. Om du velger å fokusere på annet type innhold på Instagram kvalifiserer heller ikke til at tråden om din offentlige person stenges. Det vil fremdeles være deg, i offentligheten - bare med annet innhold. Å bytte innhold fra å handle om deg og ditt liv, og over til et tema kvalifiserer som sagt ikke til å stenge tråden. KG har f.eks pågående diskusjonstråder om tema-baserte, lukkede grupper på Facebook Å ha en lukket profil/gruppe/el.l er en falsk trygghet, og handler kun om innstillinger på den enkelte nettsiden. Ikke hva som regnes som offentlighet etter loven. Vær så snill, trekk deg helt unna nett, minst et par år, er mitt oppriktig velmente råd. Bruk tiden til å bygge relasjoner og vennskap privat. En som ønsker å stå i offentligheten trenger sterk ballast. Beklager, men det kjøper jeg rett og slett ikke. En trenger ikke å ha lest en eneste blogg for å forstå at ting en legger ut i offentligheten faktisk er tilgjengelig for absolutt alle. Om en så legger det ut på Facebook, skriver leserinnlegg i en avis eller noensinne har hørt på radio. Ok, da misforstod jeg kanskje vedkommende jeg snakket med på blogg.no support. Jeg kan jo bare slettet Instagram, så er det løst. Selvfølgelig visste jeg at ting jeg la ut var tilgjengelig for alle. Men jeg visste ikke om all den hetsen og kritikken bloggere ofte får. Blogg er den plattformen som er verst når det kommer til akkurat dette. Finner ikke det samme på eks instagram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 1. september 2021 #14459 Del Skrevet 1. september 2021 Mettea skrev (6 minutter siden): Skal jeg svare på det med virus? Nei det ønsker jeg ikke å svare på da jeg ikke har satt meg så mye inn i mutasjoner av et virus. Jeg vet det ofte er mest aggressivt i starten før det har tilpasset seg omgivelsene og verten. Men vet ikke hva @Heartgirl har ment. Den er grei. Kanskje @Heartgirl finner tid å svare på det en gang. Imidlertid, du svarte ikke på mine spørsmål til bruker Mettea, så jeg la de inn igjen her, så det blir enkelt for deg. Og så la jeg inn igjen @Diamant20 sine spørsmål og dine svar nederst, så blir alt enkelt, ryddig og lett tilgjengelig. Ser frem svar (PS. jeg har uthevet mine spørsmål i fete typer, slik at det blir enkelt å identifisere for deg). Turkis Sau skrev (16 minutter siden): Hvorforr siterer du ikke @Diamant20 når du svarer på spørsmålene hennes, men lager heller din egen post uten quotation på det? Blir fryktelig tungvint for oss andre å henvise tilbake i tråden slik, men det er sikkert bare en glipp. Til spørsmål 1, og ditt svar - mine spørsmål følger under: Hvorfor slettet du 2 brukere i går, for så å opprette ny bruker dagen etter? Til spørsmål 2, og ditt svar - mine spørsmål følger under: Hvorfor er det slik at du skriver rundt om i kommentarfeltene til Kjerringtanker, Kokkejævel, og en jeg ikke kommer på, at du i lengre tid (siden des 2020 skrev du) har hatt lite til ingen glede av å blogge, lite inspirasjon, men at du samtidig skriver at du har så mange innlegg på lager rundt akkurat det folk her inne sier har vært kjekt å lese om: Nettopp dette med kulturforskjeller i ekteskapet, hvordan Hüsyein opplever det å ha flyttet til et nytt land, kulturen i Tyrkia etc. Men at du nå har blitt "presset" av den store stygge "ulven" til å slette bloggen, så de innleggene vil ingen dessverre få glede av. Det er vel ikke slik at du forsøker å si at det var leit at mobben presset deg til å slette bloggen, så nå får mobben aldri lese de interessante innleggene de egentlig etterspurte, men som du i grunnen synes er litt kjedelige innlegg? Jeg bare tenker at hadde du synes disse innleggene om Tyrkia, din man, hans kultur, det å være ny i Norge, var så interessant, så hadde det vel kommet flere innlegg rundt dette i løpet av det halvåret (?) han har bodd her? Jeg bare lurer jeg. Vaksine-avventingen din, det har tydeligvis gitt deg stor motivasjon og inspirasjon, flere innlegg, avis-innlegg osv. Vil du forklare litt rundt motsetningene her rundt lite inspirasjon rundt tiden med din manns nye tid i Norge, hans kultur i Tyrkia, og din store inspirasjon rundt vaksine-avventing? Og så lurer jeg avslutningsvis på om du har tenkt å blogge igjen? Du var ganske tydelig i går, i en del kommentarfelt hos noen bloggere, på at du aldri noensinne kom til å blogge igjen. Så jeg bare undres. Sånn avslutningsvis, alt jeg skriver kan selvsagt dokumenteres med screenshots og/eller linker, å fare med løgn er ugreit Mettea skrev (3 timer siden): 1. Hvorfor går du inn her og leser når du vet det kommer kritikk som du sier du ikke takler? Hvorfor fortsetter du selv etter å ha blitt avslørt? Det er utrolig vanskelig å ikke gå inn å lese det som skrives om seg selv. Jeg vet jeg ikke burde, men nysgjerrigheten tar meg. Hva fortsetter jeg med etter å ha blitt avslørt? å være her inne? Jeg kom inn igjen nå for å skrive det jeg skrev. 2. Det har blitt nevnt flere ganger med jevne mellomrom, også helt i starten da fulgte med under tenkerformye at folk likte innleggene dine om Tyrkia osv. også sier du nå at du hadde flere klare. Hvorfor postet du ikke de i stedet for innlegg på innlegg med vaksine, som du burde visst provoserte. Det hadde holdt med et innlegg om at du ikke diskuterer dette videre, også delt helt andre ting. Men aller helst burde du aldri sagt noe om det, når det lett blir en stor sak av noen ting. Da hadde fokuset flyttet seg. Men du har fyrt opp under kritikken med å snakke masse på snap, skrive innlegg på blogg og skrive innlegg i bt. Kritikken om vaksinen har ikke vært den verste for meg og jeg angrer ikke på at jeg skrev om det. Har fått mange som takker meg fordi de følte seg mindre alene og det var det jeg ønsket å oppnå. 3. Hvis du vil at debatten her skal forsvinne, så hjelper det ikke at du fyrer opp på snap, ei heller at bloggvenninnen din skriver innlegg om oss og legger oss for hat. Hadde du latt kritikken passere, spesielt når du har ikke noe veldig fornuftig å si hadde ting aldri blitt så stort. Men det har kanskje vært litt gøy med mye oppmerksomhet? Jeg har ikke kontroll på hva andre bloggere skriver, verken den ene eller andre veien. Så det kan jeg ikke gjøre noe med. Når fyrte jeg opp på snapp for å få mer kritikk? Og nei, jeg liker egentlig ikke oppmerksomhet på den måten at jeg jager etter det. Jeg liker å dele og jeg liker å skrive, men liker ikke baksiden. Derfor slutter jeg å blogge om meg selv, fordi jeg ikke taklet baksiden av det. 4. Grunnen til at folk blir irritert på deg her på KG, er fordi du hele tiden må legge litt skyld på oss her. Vi er kanskje en del av en strukturforklaring på hvorfor du begynte å fosvare deg osv. Men du som individ valgte selv å skrive og fortsette å dele, fyre opp osv. Jeg mener helt ærlig at mange her inne har gått langt over streken mange ganger og har både vært ufin, stygg og i noen tilfeller slem. Hva du mener med å legge skyld på dere er jeg litt usikker på hva du mener! tenker du på at jeg sier at jeg ikke ønsker å blogge mer på grunn av den massive kritikken? For ja, der mener jeg at noen her inne er skyldig i. Jeg skrev og delte blogg fordi jeg trivdes med det. Jeg skrev om det som var i mitt liv, det som betydde noe for meg, mine meninger og mine tanker. Jeg har jo ikke gjort det for å fyre opp.... Jeg bladde gjennom begynnelsen av tråden her, og du fikk mange kommentarer på å stoppe eksponeringen av barn, der har du blitt mye flinkere! Jeg synes likevel du ikke trenger å vise at lillejenta plukker bær, at lillejenta leker osv. vi har null interesse for det egentlig. Men du tok til deg noe av kritikken, selvom du var uenig i starten! 👏🏽👏🏽👏🏽 For det! Og i starten var jeg heller ikke så kritisk til deg, men så gjør du det samme om og om igjen. Husk at vi er mange som begynte å følge deg for de gode, gamle innleggene dine. Kan du ikke fortsette med det? Dele om H sine opplevelser av Norge, matoppskrifter, kultur i Tyrkia osv. Men veldig personlige ting og valg, familie osv kan du holde deg unna! I starten så jeg ikke på bilder og film som utlevering. Jeg hadde samme syn som mange andre bloggere, snappere og instagrammere har. Men jeg erfarte baksiden ved å dele så mye og innså at jeg tok feil. Derfor forandret jeg på det og har ikke angret på det valget en eneste gang. Det jeg har vist i ettertiden er bilder bakenifra innimellom og aldri noe jeg så på som utleverende. Men jeg lærer hele tiden og ble mer og mer oppmerksom på hva utlevering egentlig er. Hva fortsetter jeg mer opp igjen og opp igjen? Jo, jeg kunne sikkert vært flinkere på å dele den delen og ikke av det personlige. Men nå ønsker jeg ikke å fortsette lengre, så det blir ingenting nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettea Skrevet 1. september 2021 #14460 Del Skrevet 1. september 2021 Turkis Sau skrev (1 minutt siden): Den er grei. Kanskje @Heartgirl finner tid å svare på det en gang. Imidlertid, du svarte ikke på mine spørsmål til bruker Mettea, så jeg la de inn igjen her, så det blir enkelt for deg. Og så la jeg inn igjen @Diamant20 sine spørsmål og dine svar nederst, så blir alt enkelt, ryddig og lett tilgjengelig. Ser frem svar (PS. jeg har uthevet mine spørsmål i fete typer, slik at det blir enkelt å identifisere for deg). Du spurte aldri meg, du spurte om jeg kanskje hadde noe utfyllende på det med virus, Men ok. Til spørsmål 1 Hvorfor slettet du 2 brukere i går, for så å opprette ny bruker dagen etter? #Fordi det var skrevet lite hyggelige ting her og jeg ønsket å svare. Til spørsmål 2 Hvorfor er det slik at du skriver rundt om i kommentarfeltene til Kjerringtanker, Kokkejævel, og en jeg ikke kommer på, at du i lengre tid (siden des 2020 skrev du) har hatt lite til ingen glede av å blogge, lite inspirasjon, men at du samtidig skriver at du har så mange innlegg på lager rundt akkurat det folk her inne sier har vært kjekt å lese om: Nettopp dette med kulturforskjeller i ekteskapet, hvordan Hüsyein opplever det å ha flyttet til et nytt land, kulturen i Tyrkia etc. Men at du nå har blitt "presset" av den store stygge "ulven" til å slette bloggen, så de innleggene vil ingen dessverre få glede av. # Jeg har ikke skrevet noe om 2020..! Jeg har den siste tiden ikke følt for å blogge fordi det har vært så massivt med kritikk som tok fra meg både gleden og lysten på å dele disse innleggene. Innleggene ble skrevet og jeg fikk ikke publiser fingeren til å trykke. Nå endte jeg opp med å ønske å slette bloggen, så da er det trist at jeg både har mistet skrivegleden og at jeg ikke får delt de innleggene vi hadde jobbet med. Spørsmål 3: Det er vel ikke slik at du forsøker å si at det var leit at mobben presset deg til å slette bloggen, så nå får mobben aldri lese de interessante innleggene de egentlig etterspurte, men som du i grunnen synes er litt kjedelige innlegg? Har jeg skrevet at de er kjedelige? Jeg var kjempe stolt av de og de var både spennende og underholdende. Jeg bare tenker at hadde du synes disse innleggene om Tyrkia, din man, hans kultur, det å være ny i Norge, var så interessant, så hadde det vel kommet flere innlegg rundt dette i løpet av det halvåret (?) han har bodd her? Jeg bare lurer jeg. Godt spørsmål og jeg forstår at du lurer. Dette har nemlig vært rå vanskelig! Mye jeg har hatt lyst å skrive om, men ikke turt. Har og vært redd for hva som skulle bli reagert på og hvordan reaksjonene ville bli. I tillegg har jeg syntes det har vært svært vanskelig å snappe da jeg var veldig bevisst på at de og det rundt meg også kunne bli snakket negativt om her inne. Jeg var sliten og lei alt det som ble skrevet her og ville ikke at slike ting skulle bli skrevet om mennesker jeg elsker høyest av alle. Vaksine-avventingen din, det har tydeligvis gitt deg stor motivasjon og inspirasjon, flere innlegg, avis-innlegg osv. Vaksine innleggende mine gikk kun på meg.. Altså kun meg som risikerte å bli skrevet negativt om her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg