Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Influenseren skrev (14 timer siden):

Nå er det mange måneder siden eg har kommentert i denne tråden for det er åpenbart at man kommer ingen vei, men det som har undret meg litt gjennom helgen er følgende: (Ja eg har fått med meg det som skjedde før en del ble moderert borte) Beklager at eg ikkje har screenshot, men kun bilder av pcskjerm...)

Se på bilde 1: Det er det aller første innlegget her, det er en bruker ved navnet Amaryllish som starten tråden. Som me kan se er jo den brukeren slettet, ikkje det? Siden nicket er svart? Mette har jo blitt beskyldt for å ha starten tråden selv og selvfølgelig benektet.

Se på bilde 2: Jammen meg nok en Amaryllish, denne er veldig aktiv og kan bekrefte at det ikkje er Mette som startet tråden...Men hvordan kan denne Amaryllish`n skrive samtidig som "den samme Amaryllish`n er slettet i innlegg nr 1??) Er det noen som skjønner hva eg mener? Det må jo være den samme personen bak nicket siden hen kan bekreftet det? Akkurat det innlegget hvor Amaryllish skriver at det var hen som startet tråden er jo borte i modereringen, men eg er sikkert på at andre også fikk det med seg? 

Da lurer eg: Kan man f.eks ha en bruker, slette den for så å lage ny profil med samme navn?  Eller gjennopplive en profil når det måtte passe? Syns bare dette var veldig merkelig...

KG 1.jpg

KG 3.jpg

Den opprinnelige tråden ble startet av nicket «tenkerformye» som var Mette selv, og det la hun ikke skjul på. Den handlet om å være sammen med en tyrker sånn på generell basis og så ble den mer og mer personlig. Vet ikke om den bare ble stengt eller om den ble slettet, men den ble avsluttet i alle fall. Mette skrev da at hun ikke skulle kommentere mer på forumet fordi hun fikk så mye hets.

Vi ser hvordan det har gått.

Over til noe helt annet - er det bare jeg som reagerer på at enkelte bloggere virker å ha null kontakt med den virkelige verden? Null som i 0? For meg er både det jeg ser selv og det som jeg leser referanser til her inne  (kontakt med andre bloggere, krig og vennskap i kommentarfelt etc) totalt avvikende oppførsel.

At den (fiktive) bloggeren/instababen Sjanætt på 17 kan holde på sånn - greit, hun har kanskje ikke fått den ballasten hun trengte hjemme, har ikke utdanning ennå og vet ikke bedre. Men hvis du er over 20 og holder på sånn som det der? 

Endret av Nana
Lagt til tekst
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl

Er dere alle sammen som lynsjer Mette feilfrie? Alle har lov til å gjøre feil og den som tørr å innrømme feil er den som er sterkest. 

Selv når bloggen hennes er slettet fortsetter lynsjestemningen som om hun skulle være en kriminell. La nå Mette få fred da. 

Synd Mette slettet bloggen.  Jeg har vondt av henne ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Er dere alle sammen som lynsjer Mette feilfrie? Alle har lov til å gjøre feil og den som tørr å innrømme feil er den som er sterkest. 

Selv når bloggen hennes er slettet fortsetter lynsjestemningen som om hun skulle være en kriminell. La nå Mette få fred da. 

Hun må tåle å få kritikk når hun gjør noe galt. Det må alle vi som blogger tåle.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Kanskje ikke så rart der hun selv fortsetter sin ferd i kommentarfelt rundt i det "vide land" og bedyrer sin uskyld og drar offerkortet for alt det er verdt (og mere til). Hun vet tydeligvis ikke når hun skal gi seg. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Det er ingen som har lynsjet "venninnen" din. Og hun har vel heller ikke lagt seg flat og innrømmet så veldig mye, tvert imot. Hun har inntatt offerrollen for noe hun er skyld i selv. Og legger skylden på brukerne her inne. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Lunabelle skrev (9 minutter siden):

Det er ingen som har lynsjet "venninnen" din. Og hun har vel heller ikke lagt seg flat og innrømmet så veldig mye, tvert imot. Hun har inntatt offerrollen for noe hun er skyld i selv. Og legger skylden på brukerne her inne. 

Jo mange av dere har lynsjet henne for alt hun har sagt og skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Honey Dew skrev (12 minutter siden):

Hun må tåle å få kritikk når hun gjør noe galt. Det må alle vi som blogger tåle.

Hun skal ikke tåle det. Glad jeg ikke blogger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nok snart fyr i flere blogger, eller mer i kommentarfeltene da. Mette stakkar,er ute og seiler. Får håpe det er rolig sjø for hennes del. Bloggen kommer nok opp igjen, må bare bli litt sterkere. Eller som hun så fint sier når jeg FØLER for det.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Så hun skal ikke tåle kritikk når hun har hoppet nedi hullet og står i gjørme til nesen? Hun har hatt flere brukere her inne og brukt alle brukerne i denne tråden for det det er verdt.

Å ha flere brukere i en tråd, er faktisk brudd på reglene her inne. Da må hun tåle å få tilbakemeldinger, som hun kanskje ikke liker og drar frem offerkortet.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 minutter siden):

Du vil ikke prøve deg på blogging da🤪

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

decker skrev (1 time siden):

2991761C-8D66-419E-8A67-1568168A8602.jpeg

Og ja, sjølvsagt veit eg at ordet vert brukt i meir «folkeleg» betydning, men dette illustrerer nok ein gong dei kraftige og voldsomme orda som vert brukt om kritikarar på forumet.

Endret av decker
Var litt rotete formulering så bytta ut «tillagt brukarar» med «vert brukt om kritikarar»
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (19 minutter siden):

Innrømme feil? 

Det er vel nettopp det hun ikke klaree å gjøre helhjertet, hun unnskylder seg, ror, legger skyld på følgerene og de som er aktive her inne. Hadde ikke Mette avslørt seg selv her i tråden, hadde hun aldri innrømt den gedigene feilen. 

Jeg er langt fra feilfri, har gjort noen skikkelig store feil her i livet. De har jeg måtte stå til ansvar for selv. 

Forskjellen på mine feil og det å måtte stå til ansvar for de, er at jeg ikke er en offentlig person. Mette derimot har selv valgt å være en offentlig person, dele alt mulig fra livet sitt, tjene penger på det og må da stå til ansvar for det hun har drevet med i offentligheten. En offentlighet hun selv har valgt å være en aktiv del av!

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Heartgirl hva syns du om at Mette har operert her inne under falsk profil i nesten 2 år? 

Hun har blitt konfrontert med om Trude4 er henne mange ganger og blånektet. 

Hva syns du om at du som har støttet henne så mye har blir ført bak lyset, lurt og tidvis blitt utnyttet til hennes vinning.

Endret av Flettfrid
Rettet skriveleif
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (9 minutter siden):

Jo mange av dere har lynsjet henne for alt hun har sagt og skrevet. 

Men hvem har kastet bensin på bålet regelmessig, for å holde det ved like? Jo, Mette selv under diverse nick bl.a Trude4. Og det er det hun antagelig syns er hardt og tøft nå. At hun har blitt avslørt og blottlagt. Det er jo derfor hun bruker mye tid inne i andre bloggeres kommentarfelt. For å sanke sympati og forsøke å glatte over hvordan hun har dummet seg ut. 

Og ingen av dere gjør hennes situasjon bedre ved å fyre enda mer oppunder. Det beste er å søke ly til stormen er over. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Embla82 skrev (18 minutter siden):

Hun sier hun elsker å skrive. Jeg er også glad i å skrive. Da legger man mer i selve teksten, ikke i oppmerksomheten teksten får.

Det er forskjell på å skrive for å uttrykke meninger, standpunkter, eller kunstneriske uttrykk og å skrive for oppmerksomhet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sammenligne bloggerlivet med «vanlig» arbeidsliv:

Mitt firma har kunder og samarbeidspartnere innen bedriftsmarkedet. Alt fra de store, kjente navnene nasjonalt og internasjonalt, til selskaper med et par ansatte ledet av «John 65 år» som alltid har gjort ting på sin måte og vil fortsette med det.

Både de små og de store kan være veldig krevende og alle skal behandles likt, selvfølgelig. Vi tjener kanskje ikke mye på firmaet til John 65 og det er muligens også mye styr med ham fordi han hater alt som har med digitalisering å gjøre. Han er heller ikke god på fremmedord eller engelsk og blir irritert siden all kommunikasjon går på business-engelsk. Er det hets når han ringer til meg fly forbannet (egentlig fortvilet) og skjeller meg ut fordi fakturaen kommer i nettbanken i stedet for pr post?

Er det kritikk og hets når noen ringer meg i stedet for fakturaavdelingen og klikker i vinkel fordi de har fått inkassovarsel? Hvis jeg hadde reagert som en blogger og blitt sint, følt meg urettferdig behandlet og/eller inntatt offerrolle, så ville det blitt liv i leiren.

Hva hvis «stort, kjent firma» sender oss nye vilkår vi må gå med på og vi er uenige? Er de slemme? Hvordan foregår møtet mellom oss; er vi sinte og gråter eller har vi konstruktive argumenter, svelger litt kameler, blir enige og tar en handshake og tenker ikke mer på det for det er et nytt møte med en annen samarbeidspartner om et lignende tema rett etterpå?

Hva gjør jeg når direktør hos «stor samarbeidspartner» ringer og sier vi må ta et møte fordi det vi har levert ikke er godt nok? Eller toppsjefen sier at foredraget mitt ikke var godt nok? Jeg kan tenke «bullshit» så mye jeg vil, men hjelper ingen. Uansett hvor urettferdig jeg føler at noe er, så er det stort sett minimum litt sannhet i all kritikk. Konstruktiv kritikk/tilbakemeldinger er det aller beste. Det er ikke få ganger jeg har vært rivende uenig i diskusjoner og argumentert som bare det, og så - etter å ha tygget på motargumentene en dag eller to - innsett at motparten hadde jo helt rett. Hans innfallsvinkel var mye bedre enn min/vår. Det er (blant annet) sånn man får ny kunnskap.

Hvis jeg i mellomtiden der skulle ha gått i forsvarsposisjon, blitt sint, klaget til medarbeiderne mine etc (prøver med varierende hell å jamføre med et offer-innlegg på en blogg, her😄) så hadde jeg ikke bare skutt meg selv i foten, jeg kunne mistet en samarbeidspartner, kunde eller risikert at direktøren mistet tillit til meg.

Det bloggeren ikke skjønner er at de er firmaet, vi er kundene. De må ha troverdighet og opptrå rederlig. Kundene kan si hva de vil de, og selv om 100% er feil så må likevel firmaet opptrå profesjonelt og dermed svare «John 65» like høflig som alle andre, men det er naturligvis også lov å si at «nå har jeg gjort det som kan gjøres» og så overse/høre kritikken som måtte komme.

Det man ikke gjør i business er å ta til motmæle, gå i offerrollen eller skylde på andre. Så hvorfor er det greit i bloggverden? De som oppfører seg sånn ødelegger for seg selv og blir sett på som ustabile, uprofesjonelle og med liten troverdighet. Du klatrer kanskje opp til 1. eller 2. plass på listen innimellom ved å holde på sånn men du bygger ikke opp en solid og stabil følgerskare.

MA har vel for så vidt bygget seg opp en liten følgerskare i Trude4 og diverse andre, men det er ikke særlig bærekraftig å være sin egen kunde i lengden.

De som ser på navnet sitt som en merkevare/et firma og snap/insta blogg som det firmaets kanaler utad - det er de som overlever år etter år.

Kanskje det hadde hjulpet med litt bedre forståelse for business og ikke minst å høyne nivået på allmennkunnskap - gjere til og med få høyere utdannelse.

I det minste - reagere normalt på innspill fra andre uansett hva du tenker inni deg. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (41 minutter siden):

@Heartgirl hva syns du om at Mette har operert her inne under falsk profil i nesten 2 år? 

Hun har blitt konfrontert med om Trude4 er henne mange ganger og blånektet. 

Hva syns du om at du som har støttet henne så mye har blir ført bak lyset, lurt og tidvis blitt utnyttet til hennes vinning.

Det har hun nok ikke tatt stilling til, men det er fint vær ute. Ha en fin dag ❤

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...