Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

AnAngel skrev (14 minutter siden):

Men var det ikke så at hun ikke ville røpe alt, for BT skulle være den som var først ute med det? Kunne ikke se noe som ikke har vært skrevet før? 

Hvor mye er det egentlig å si om at man trosser profesjonelle råd og kollektivt ansvar «fordi man føler for det».

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Ikke noe nytt der nei, kanskje det eneste om hvilke type beboere det er der hun jobber, for det tror jeg ikke hun har nevnt tidligere :)      

Ja, det må være det scoopet BT skulle få :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (2 minutter siden):

Hvor mye er det egentlig å si om at man trosser profesjonelle råd og kollektivt ansvar «fordi man føler for det».

Nei, det meste er vel sagt når man "kjenner det i magen", trumfer  i grunne mye den følelsen der :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT burde skjerme folk fra å drite seg loddrett ut med våsete innlegg. Burde aldri kommet på trykk av hensyn til forfatter og familie. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

BT burde skjerme folk fra å drite seg loddrett ut med våsete innlegg. Burde aldri kommet på trykk av hensyn til forfatter og familie. 

Som Mette tjener de på klikk - vinn vinn. Begge taper troverdighet på veien, men det er en annen sak.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser kommentarfeltet i BT framstår KGs debattanter både saklige og fornuftige. Er enig med dem som sier at kommentarfeltet var langt bedre enn artikkelen. Så langt. Det er sjelden at det er tilfellet. Kan komme mer grums, og det må være en langt større belastning at bergensere uttaler seg negativt, enn anonyme brukere på KG, vil jeg tro. Så jeg er også enig med dem som stiller seg uforstående til hvorfor dette innlegget, og postulatet i det hele tatt, var noe å publisere på noe som helst sted. Det er mye som er frivillig i Norge. Og vi har ytringsfrihet, men det er da ikke nødvendig å publisere alt mulig på steder der folk kan lese og kommentere! Det er ikke modig, sånn noen hevder. Det er rett og slett litt tanketomt.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi!!! Utrolig skjeldent debattinnlegg i BT får spesielt mange kommentarer og allerede er det 74 kommentarer på det. Få i hennes favør for å si det mildt! Ser flere husker hennes forrige innlegg ang korona. Nei fy fader - å skjemme seg sånn ut i Bergens største avis fatter jeg ikke at noen gjør frivillig. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av aspektene jeg reagerer på etter å ha lest innlegget, er at hennes leder omtales i teksten. Håper hen har godkjent dette. Selv om denne lederens mening om Mette’s valg ikke kommer frem i artikkelen,  synes jeg selv dette er for utleverende (og noe jeg ikke ville likt å bli utsatt for hvis det var jeg selv som var hennes leder). 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan antas at sjefens (eller lederen, som det heter) hjelp til artikkelen var minst like mye brannslukking som hjelp og støtte. Leder regnet med at Mette ville skrive artikkelen uansett, da kan det være lurt å iallefall ha sett innholdet og forsøkt å korrigere noe som ikke burde stå der. 

Det er greit å ikke ville ta vaksine, det er ikke det som er problemet for meg her. Problemet er at det er et valg tatt basert på at hun ikke føler det er riktig og feilinformasjon av bivirkninger av svineinfluensavaksinen som BT selv korrigerer. Det er mye man ikke har lyst til her i verden, men det betyr ikke at man ikke skal være sitt ansvar bevisst både ovenfor sine nærmeste og samfunnet. Jeg personlig er mer redd for covid-19-bivirkninger enn bivirkninger fra vaksinen.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (6 minutter siden):

En av aspektene jeg reagerer på etter å ha lest innlegget, er at hennes leder omtales i teksten. Håper hen har godkjent dette. Selv om denne lederens mening om Mette’s valg ikke kommer frem i artikkelen,  synes jeg selv dette er for utleverende (og noe jeg ikke ville likt å bli utsatt for hvis det var jeg selv som var hennes leder). 

Det der var virkelig ikke utleverende nei, herregud. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (21 minutter siden):

Oi!!! Utrolig skjeldent debattinnlegg i BT får spesielt mange kommentarer og allerede er det 74 kommentarer på det. Få i hennes favør for å si det mildt! Ser flere husker hennes forrige innlegg ang korona. Nei fy fader - å skjemme seg sånn ut i Bergens største avis fatter jeg ikke at noen gjør frivillig. 

Bruker debattinnleggene å være åpne?
I mine lokalaviser så er de som oftest pluss-artikler bak betalingsmur, men mulig BT regnet med at her kom det til å bli trykk om artikkelen/innlegget var åpent

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

clyde skrev (6 minutter siden):

Det der var virkelig ikke utleverende nei, herregud. 

Jeg skrev i innlegget at JEG personlig synes det er for utleverende. Det er min mening, som jeg deler i en diskusjon. Jeg respekterer fint at andre ikke deler min mening, men synes måten du ordlegger deg i svaret ditt har en undertone av hersketeknikk. Det synes jeg ikke hører hjemme i noen debatter. 

Poenget mitt var at ikke alle ønsker at sin person blir dratt inn ufrivillig i offentlige debatter, og det kan være spesielt vanskelig når man har en lederrolle.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Amaryllish skrev (3 timer siden):

Er nesten sjokkerende at hun har skrevet dette innlegget og med det frivillig legger hodet på trestubben. 
Hvorfor i alle dager utsetter hun seg selv for den hetsen alle i hele verden skjønner vil komme når man skriver en sånn kronikk i avisen (under fullt navn og bilde) i disse tider? 

Hun sitter på Snapchat og gråter fordi hun får stygge kommentarer på nett liksom. Hun opplever jo helt tydelig negative kommentarer og kritikk som en kjempebelastning. 
 Virker jo som om hun ikke helt forstår sitt eget beste innimellom 

Skulle akkurat til å skrive det samme. Skjønner ikke hvorfor hun vil seg selv så vondt, folk har meninger om vaksinen og etter hva jeg har oppfattet er det enighet om at dette er en dugnad. Frivillig, men noe man gjør for fellesskapet. Å da gå ut i media med at du ikke føler for å være med på dugnaden er å sette seg i offentlig gapestokk.

Jeg følte heller ikke for å ta vaksinen, men gjorde det likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest skremmende utviklingen ser vi nå i kommentarfeltet på bloggen hennes. Nå kan jo til og med konspirasjonsteoretikere komme med støttende innlegg og samtidig spre feil info, helseskadelige opplysninger og ikke minst konspirasjoner.

MA er ekstremt naiv som ikke tenker over dette før hun godkjenner kommentarene..

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
nomore82 skrev (Akkurat nå):

Den mest skremmende utviklingen ser vi nå i kommentarfeltet på bloggen hennes. Nå kan jo til og med konspirasjonsteoretikere komme med støttende innlegg og samtidig spre feil info, helseskadelige opplysninger og ikke minst konspirasjoner.

MA er ekstremt naiv som ikke tenker over dette før hun godkjenner kommentarene..

Men slik er jo reglen gang på gang på gang. Hun «tenker seg ikke om», «mente ikke», «visste ikke». Det kommer nok snart en forklaring, beskjed om at dette har hun ikke tatt stilling til, eller eventuelt ett ønske om en god dag ♥️.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, nomore82 said:

Den kommentaren til "sjur" er helt psyk.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (Akkurat nå):

Den kommentaren til "sjur" er helt psyk.

Japp. Men vi vet jo at disse finnes. Men at de får et talerør hos MA er faktisk hinsides lavmål.

Men det var nok ikke ment sånn. Eller tenkt sånn. Som @Ina89 er inne på.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg er fryktelig treg, men hvilken kamp er det snakk om her? Kamp om å slutte å bruke munnbind? Jeg forstår rett og slett ikke sammenhengen? Fra innlegget i BT:

På grunn av høyt smittetall i Bergen kommune, må vaksinerte og de som ikke er vaksinert, forholde seg til samme restriksjoner og bruke munnbind igjennom vakten på jobb.

Men kampen min er så absolutt ikke over. Etter hvert som kollegaene mine blir vaksinerte, vil det bli mer og mer synlig at jeg ikke er vaksinert. Munnbindet er nemlig veldig vanskelig å skjule, og jeg vil bli spurt om hvorfor jeg fortsatt bruker det når alle andre slipper."

image.gif.e3706cc298636435b3a8a1ea8631a3b5.gifhttps://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/34BPwX/jeg-takket-nei-til-vaksinen-reaksjonene-jeg-fikk-skremmer-meg

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...