Lunabelle Skrevet 11. april 2021 #11901 Del Skrevet 11. april 2021 Tildittbeste skrev (8 timer siden): Virker veldig rart. Når du selv sier du ikke kommer til å tjene penger på nett butikken på 1 til 2 år. Så skal du hjelpe andre å tjene penger..hallo hvor er logistikken? Er det noe jeg ikke har skjønt her? Og folk er godtroende og optimistiske og tror det virkelig kan være mye penger å tjene på dette, for mange... Kopierte dette fra kommentarfeltet : Hørtes veldig smart ut! Er nok mange både små og store bloggere som sliter med inntekten etter corona. Dette kan utgjøre en liten biinntekt for mange 👍 Tror ærlig talt ikke dette vil hjelpe noen som sliter med inntektene til å betale hverken husleie eller strømregningen. Og Mette forsøker å forklare konseptet: Blir omtrent som reklame mot spons, bare at spons blir byttet ut med penger ved salg. Vinn vinn for begge parter. 🤔😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likermegher Skrevet 11. april 2021 #11902 Del Skrevet 11. april 2021 Blir helt flau over folk som tror det er store penger å tjene her. Går ikke lange tida før nettbutikken er lagt ned uansett. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 11. april 2021 #11903 Del Skrevet 11. april 2021 Möjligt jag är lite trög nu, eller missuppfattar. I motsvarande till influensers kan jag utan tvekan erkänna mina misstag, så om jag nu är helt dum i huvudet får andra gärna rätta mig. I MA’s inlägg om att andra kan tjäna på att marknadsföra hennes produkter är det en som frågar i kommentarsfältet; «Men vil man få noen produkter å legge ut på Instagram sammen med koden? Eller må disse kjøpes selv?». Varpå MA’s svar låter; ”De må kjøpes selv. Men kan kjøpe med egen kode og få 5% rabatt og 5% av summen betalt tilbake”. Man måste alltså själv först köpa själva produkten man ska sälja så man kan lägga ut bild på den. Det köpet får man 5% rabatt på. Sen säljer man produkten vidare till fulla priset til slutkunden och så får man tillbaka ytterligare 5%? Ska MA först skicka produkten till vidareförsäljarn som sen i sin tur skickar till slutkunden? Jag fattar inte hur det här hänger ihop 😂🙈 (Inte att det egentligen har någon betydelse för jag ska absolut inte haka på den här “super-idèen”- är bara lite nyfiken på hur det egentligen hänger ihop!) 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11904 Del Skrevet 11. april 2021 Kjære vene.. det er jo en hyggelig gest fra Mettes side. Det er aldri store penger å tjene på affiliate for små bloggere, men en hyggelig bi-inntekt. Og mange bekker små blir en står å ☺️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11905 Del Skrevet 11. april 2021 Hei2016 skrev (1 minutt siden): Möjligt jag är lite trög nu, eller missuppfattar. I motsvarande till influensers kan jag utan tvekan erkänna mina misstag, så om jag nu är helt dum i huvudet får andra gärna rätta mig. I MA’s inlägg om att andra kan tjäna på att marknadsföra hennes produkter är det en som frågar i kommentarsfältet; «Men vil man få noen produkter å legge ut på Instagram sammen med koden? Eller må disse kjøpes selv?». Varpå MA’s svar låter; ”De må kjøpes selv. Men kan kjøpe med egen kode og få 5% rabatt og 5% av summen betalt tilbake”. Man måste alltså själv först köpa själva produkten man ska sälja så man kan lägga ut bild på den. Det köpet får man 5% rabatt på. Sen säljer man produkten vidare till fulla priset til slutkunden och så får man tillbaka ytterligare 5%? Ska MA först skicka produkten till vidareförsäljarn som sen i sin tur skickar till slutkunden? Jag fattar inte hur det här hänger ihop 😂🙈 (Inte att det egentligen har någon betydelse för jag ska absolut inte haka på den här “super-idèen”- är bara lite nyfiken på hur det egentligen hänger ihop!) Sluttkunden kjøper selv i Mettes nettbutikk. Bloggeren tipser kun på blogg/insta osv. Men fordi det kan spores ved hjelp av koden vet Mette hvilken blogg kunden kom fra og gir 5 % til bloggeren ved salg. Akkurat som alle andre affiliateprogram, altså! Om kunden også får rabatt kom dog ikke helt tydelig frem 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11906 Del Skrevet 11. april 2021 Jeg fikk selv litt affiliateinntekt fra en nettbutikk på en liten blogg jeg hadde for mange år siden. Ble noen tusen i løpet av et år. Men rik blir vel kun ved å ha en stor blogg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 11. april 2021 #11907 Del Skrevet 11. april 2021 Lady T skrev (6 minutter siden): Kjære vene.. det er jo en hyggelig gest fra Mettes side. Det er aldri store penger å tjene på affiliate for små bloggere, men en hyggelig bi-inntekt. Og mange bekker små blir en står å ☺️ Hva kan de tjene på dette?svært lite. Men hun får mer reklame spredt rundt. Hadde det vært god butikk så hadde hun tjent nok med det hun selv klarer å nå ut med. Ellers hadde ikke jeg orket og reklamere på denne måten,hun er bare så vinglepetter og lever kunn fra dag til dag. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11908 Del Skrevet 11. april 2021 Lunabelle skrev (10 timer siden): Og folk er godtroende og optimistiske og tror det virkelig kan være mye penger å tjene på dette, for mange... Kopierte dette fra kommentarfeltet : Hørtes veldig smart ut! Er nok mange både små og store bloggere som sliter med inntekten etter corona. Dette kan utgjøre en liten biinntekt for mange 👍 Tror ærlig talt ikke dette vil hjelpe noen som sliter med inntektene til å betale hverken husleie eller strømregningen. Og Mette forsøker å forklare konseptet: Blir omtrent som reklame mot spons, bare at spons blir byttet ut med penger ved salg. Vinn vinn for begge parter. 🤔😅 Verken Mette eller hun i kommentarfeltet skrev at de kunne tjene store penger på det her da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 11. april 2021 #11909 Del Skrevet 11. april 2021 Lady T skrev (4 minutter siden): Sluttkunden kjøper selv i Mettes nettbutikk. Bloggeren tipser kun på blogg/insta osv. Men fordi det kan spores ved hjelp av koden vet Mette hvilken blogg kunden kom fra og gir 5 % til bloggeren ved salg. Akkurat som alle andre affiliateprogram, altså! Om kunden også får rabatt kom dog ikke helt tydelig frem 😊 Hur affiliate fungerar i vanliga fall vet jag mycket vel. Det är inte det MA skisserar i sitt svar. Man brukar inte själv att måste köpa produkten man ska göra reklam för, och iaf. inte till nästan fulla priset. Äntligen får man produkten tillskickat som gåva eller presslån, eller så får man tydliga och bra bilder på produkten som man kan använda i marknadsföringssyfte. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11910 Del Skrevet 11. april 2021 Tildittbeste skrev (1 minutt siden): Hva kan de tjene på dette?svært lite. Men hun får mer reklame spredt rundt. Hadde det vært god butikk så hadde hun tjent nok med det hun selv klarer å nå ut med. Ellers hadde ikke jeg orket og reklamere på denne måten,hun er bare så vinglepetter og lever kunn fra dag til dag. Tja, vet du. Jeg får 200-500 kr inn på paypal hver mnd fra et firma. Det er en knøttliten bi-inntekt for en jobb jeg gjorde en gang (får noen prosent for hvert salg). De få kronene blir jo noen tusenlapper etter 1 år. Kjekke lommepenger selvom jeg ikke blir rik av det.. og akkurat sånn er affiliate. En hundrelapp her, 500 der... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11911 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Hei2016 skrev (13 minutter siden): Hur affiliate fungerar i vanliga fall vet jag mycket vel. Det är inte det MA skisserar i sitt svar. Man brukar inte själv att måste köpa produkten man ska göra reklam för, och iaf. inte till nästan fulla priset. Äntligen får man produkten tillskickat som gåva eller presslån, eller så får man tydliga och bra bilder på produkten som man kan använda i marknadsföringssyfte. Man kan jo linke uten å kjøpe produktene selv. Hun har jo bilder i nettbutikken de sikkert kan bruke..? ☺️ Jeg kjøpte alle mine produkter selv og linket kun dersom jeg var fornøyd (tjente etterhvert såpass i affiliateinntekt at alle de neste kjøpene mine ble rabattert eller gratis, da..). Men de første gangene betalte jeg alt selv. Endret 11. april 2021 av Lady T 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 11. april 2021 #11912 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Lady T skrev (15 minutter siden): Tja, vet du. Jeg får 200-500 kr inn på paypal hver mnd fra et firma. Det er en knøttliten bi-inntekt for en jobb jeg gjorde en gang (får noen prosent for hvert salg). De få kronene blir jo noen tusenlapper etter 1 år. Kjekke lommepenger selvom jeg ikke blir rik av det.. og akkurat sånn er affiliate. En hundrelapp her, 500 der... Men med MA’s uppsätt att man själv måste köpa dom produkten man vill marknadsföra så är inte detta en särskild lukrativ deal. Ex. där alla summor är uppget i NOK; Köpa led-ljus själv till 399,-. Få 5% rabatt= -19,75,-. Nya priset på ljusen= 379,05,- För varje led-ljus man genererar ett sälj på tjänar man 5%. Det är 19,75,- per led-ljus. För att bara tjäna in det man själv i första hand har måsta använda på att kjöpa ljusen, måsta man sälja 19,19 ljus. Hur bra marknadsföring är det att enbart använda en bild på ett led-ljus? Man vill ju gärna se hur det fungerar i verkligheten. Endret 11. april 2021 av Hei2016 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11913 Del Skrevet 11. april 2021 Hei2016 skrev (2 minutter siden): Men med MA’s uppsätt att man själv måste köpa dom produkten man vill marknadsföra så är inte detta en särskild lukrativ deal. Ex. där alla summor är uppget i NOK; Köpa led-ljus själv till 399,-. Få 5% rabatt= -19,75,-. Nya priset på ljusen= 379,05,- För varje led-ljus man genererar ett sälj på tjänar man 5%. Det är 19,75,- per led-ljus. För att bara tjäna in det man själv i första hand har måsta använda på att kjöpa ljusen, måsta man sälja 19,19 ljus. Nå drar du det veldig langt. En leser spør om de får sponset produkter og Mette svarer nei. Hun har ikke skrevet at de må kjøpe for å reklamere for henne. Dessuten: En link på en blogg ligger der for alltid. Er det salg via den linken om ett år eller fem, generer jo det også penger for bloggeren. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 11. april 2021 #11914 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Lady T skrev (16 minutter siden): Nå drar du det veldig langt. En leser spør om de får sponset produkter og Mette svarer nei. Hun har ikke skrevet at de må kjøpe for å reklamere for henne. Dessuten: En link på en blogg ligger der for alltid. Er det salg via den linken om ett år eller fem, generer jo det også penger for bloggeren. Det handlar om hur man på bästa sätt marknadsför produkten. MA säljer inte unike produkt, som till exempel dom här led-ljus. Som kund vill man gärna se hur produkten ser ut i verkligheten, och här med led-ljusen; Hur flamman uppför sig. Det är inte möjligt att göra up sig en mening om det utifrån en lite ofokuserad bild på en hemsida och en text. Som du säkert vet, du som har stenkoll på allt MA gör, menar och lägger ut, har MA rätt ofta lagt ut film på just hur dom olika led-ljusen är för att det inte framkommit på bilden. Vad tror du själv genererar flest sälj; En suddig bild eller en film? Endret 11. april 2021 av Hei2016 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11915 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Hei2016 skrev (8 minutter siden): Det handlar om hur man på bästa sätt marknadsför produkten. MA säljer inte unike produkt, som till exempel dom här led-ljus. Som kund vill man gärna se hur produkten ser ut i verkligheten, och här med led-ljusen; Hur flamman uppför sig. Det är inte möjligt att göra up sig en mening om det utifrån en lite ofokuserad bild på en hemsida och en text. Som du säkert vet, du som har stenkoll på allt MA gör, menar och lägger ut, har MA rätt ofta lagt ut film på just hur dom olika led-ljusen är för att det inte framkommit på bilden. Vad tror du själv genererar flest sälj; En suddig bild eller en film? Selvsagt er det lettere å selge et produkt man har selv og er fornøyd med. 😅 Men stort sett kan bloggere legge ut affiliatelenker på alt mulig rart, uten å ha kjøpt eller prøvd produktene selv. Du kjenner tydeligvis til affiliate, så da vet du jo dette? 😌 Jeg har ikke kontroll på alt Mette gjør (ikke noe av det faktisk). Men svarer her når jeg har tolket ting helt annerledes enn mange av dere (jeg dobbeltsjekker hva hun egentlig skrev først... og som regel klarer jeg ikke forstå at dere drar det hun skrev så langt som dere ofte gjør). Endret 11. april 2021 av Lady T 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 11. april 2021 #11916 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Lady T skrev (24 minutter siden): Selvsagt er det lettere å selge et produkt man har selv og er fornøyd med. 😅 Men stort sett kan bloggere legge ut affiliatelenker på alt mulig rart, uten å ha kjøpt eller prøvd produktene selv. Du kjenner tydeligvis til affiliate, så da vet du jo dette? 😌 Jeg har ikke kontroll på alt Mette gjør (ikke noe av det faktisk). Men svarer her når jeg har tolket ting helt annerledes enn mange av dere (jeg dobbeltsjekker hva hun egentlig skrev først... og som regel klarer jeg ikke forstå at dere drar det hun skrev så langt som dere ofte gjør). Om vi bortgår ifrån det etiska perspektivet, behöver man (tyvärr) värken äga (ref. presslån) eller använda en produkt för att marknadsföra och/eller sälja den. Om man nu utgår ifrån att man vill sälja så många produkt som möjligt gäller dock följande; Marknadsföringen måste framstå som trovärdig och produkten måsta visas på bästa sätt. En suddig bild på ett produkt skapar inte särskilt mycket trovärdighet och visar heller inte up hur produkten framstår i verkligheten. Även MA har fattat det, annars hade hon inte filmat dom där ljusen en stump i kvarten. Är inte själva poängen med marknadsföring just mest möjlig försäljning?? Ditt senaste avsnitt vill tendenserna till brukerdebatt, men du och jag kan nog enigas om att du och jag (ska inte dra in andra i detta då det, så vidt jag vet, är vi to som diskuterar just nu) tolkar det MA delar väldigt olikt. Endret 11. april 2021 av Hei2016 Lade till en mening 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11917 Del Skrevet 11. april 2021 Hei2016 skrev (13 minutter siden): Om vi bortgår ifrån det etiska perspektivet, behöver man (tyvärr) värken äga (ref. presslån) eller använda en produkt för att marknadsföra och/eller sälja den. Om man nu utgår ifrån att man vill sälja så många produkt som möjligt gäller dock följande; Marknadsföringen måste framstå som trovärdig och produkten måsta visas på bästa sätt. En suddig bild på ett produkt skapar inte särskilt mycket trovärdighet och visar heller inte up hur produkten framstår i verkligheten. Även MA har fattat det, annars hade hon inte filmat dom där ljusen en stump i kvarten. Är inte själva poängen med marknadsföring just mest möjlig försäljning?? Ditt senaste avsnitt vill tendenserna till brukerdebatt, men du och jag kan nog enigas om att du och jag (ska inte dra in andra i detta då det, så vidt jag vet, är vi to som diskuterar just nu) tolkar det MA delar väldigt olikt. Helt enig i at det er mye lettere å selge noe man har prøvd selv og kan ta fine bilder av - og det er også kun det jeg har erfaring med selv. Men dog er det nå sånn affiliate er, enten man liker det eller ikke.🙂 Ja, vi tolker henne veldig ulikt, det er helt sikkert. Jeg tror også de fleste bloggere vet veldig godt hvordan affiliate/prosent ved salg virker og at man ikke tjener noe mer enn lommepenger når man har en liten blogg og heller ikke har prøvd produktet selv. Og for noen er de lommepengene veldig moro og en fin motivasjon ☺️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 11. april 2021 #11918 Del Skrevet 11. april 2021 Lady T skrev (5 minutter siden): Helt enig i at det er mye lettere å selge noe man har prøvd selv og kan ta fine bilder av - og det er også kun det jeg har erfaring med selv. Men dog er det nå sånn affiliate er, enten man liker det eller ikke.🙂 Ja, vi tolker henne veldig ulikt, det er helt sikkert. Jeg tror også de fleste bloggere vet veldig godt hvordan affiliate/prosent ved salg virker og at man ikke tjener noe mer enn lommepenger når man har en liten blogg og heller ikke har prøvd produktet selv. Og for noen er de lommepengene veldig moro og en fin motivasjon ☺️ Det beror inte på vad man gillar eller inte, eller vad som är enklast eller inte. Det handlar tyvärr inte om vad man egentligen tycker och tänker- det handlar om hur man marknadsför en produkt på bästa sätt så att flest mottagare tror på produkten och köper den. Affiliate är en nätbaserad form för belönad marknadsföring av inte-självägande-produkt. Skillnaden på dålig och bra marknadsföring ändas inte bara för att man tjänar pengar på att marknadsföra andras produkt. Dålig marknadsföring= sämre försäljning. Bra marknadsföring= bättre försäljning. Detta reflekterar också direkt tillbaka på själva bolaget som äger produkten i fråga och är med på att få bolaget att äntligen framstå som trovärdig eller mindre trovärdig. Jag upprepar; Är inte hela poängen med marknadsföring att sälja mest möjligt och bygga ett bra omdöme för att i sin tur tjäna mest möjligt med pengar? Fickpengar i all ära, men... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 11. april 2021 #11919 Del Skrevet 11. april 2021 Hei2016 skrev (19 minutter siden): Det beror inte på vad man gillar eller inte, eller vad som är enklast eller inte. Det handlar tyvärr inte om vad man egentligen tycker och tänker- det handlar om hur man marknadsför en produkt på bästa sätt så att flest mottagare tror på produkten och köper den. Affiliate är en nätbaserad form för belönad marknadsföring av inte-självägande-produkt. Skillnaden på dålig och bra marknadsföring ändas inte bara för att man tjänar pengar på att marknadsföra andras produkt. Dålig marknadsföring= sämre försäljning. Bra marknadsföring= bättre försäljning. Detta reflekterar också direkt tillbaka på själva bolaget som äger produkten i fråga och är med på att få bolaget att äntligen framstå som trovärdig eller mindre trovärdig. Jag upprepar; Är inte hela poängen med marknadsföring att sälja mest möjligt och bygga ett bra omdöme för att i sin tur tjäna mest möjligt med pengar? Fickpengar i all ära, men... Nå koker du vel suppe på en spiker.. Bildene på nettbutikken er jo fine de (hvis de kan benyttes for bloggerne, noe jeg antar da det er vanlig i affiliatesammenheng..) . Det skal vel enormt mye til at noen markedsfører nettbutikken på en så dårlig måte at folk styrer unna. Folk er vant med at bloggere markedsfører alt fra Ellos til småbedrifter. Folk sjekker også trustpilot og andre anmeldelser for butikkens troverdighet - de sjekker ikke hvor godt bloggeren kjenner til produktet/butikken de markedsfører. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 11. april 2021 #11920 Del Skrevet 11. april 2021 Stusser litt over at voksne mennesker setter seg i bilen i ens ærend å kjøpe milkshake. Da har man virkelig for lite å ta seg til. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg