Tildittbeste Skrevet 9. april 2021 #11881 Del Skrevet 9. april 2021 Turkis Sau skrev (34 minutter siden): Hva refererer du til? Det var et innlegg her om at barnet får lov å grise noe veldig ved måltider,men det er nå blitt borte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirenas Skrevet 9. april 2021 #11882 Del Skrevet 9. april 2021 Minni75 skrev (2 timer siden): 😂 Er det ikke lov å skrive at ungen griser under måltidene?😎 Forbanna unødvendig er det. Lov eller ei. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni75 Skrevet 10. april 2021 #11883 Del Skrevet 10. april 2021 sirenas skrev (9 timer siden): Forbanna unødvendig er det. Lov eller ei. Jeg reagerer veldig på det. Slik er det bare! Det vrir seg inni meg! Respekt for mat og måltid😂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 10. april 2021 #11884 Del Skrevet 10. april 2021 Minni75 skrev (30 minutter siden): Jeg reagerer veldig på det. Slik er det bare! Det vrir seg inni meg! Respekt for mat og måltid😂 Det er en liten baby som spiser selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirenas Skrevet 10. april 2021 #11885 Del Skrevet 10. april 2021 Minni75 skrev (34 minutter siden): Jeg reagerer veldig på det. Slik er det bare! Det vrir seg inni meg! Respekt for mat og måltid😂 Seriøst?! Du burde jobbe med deg selv og ditt reaksjonsmønster. Det er ikke normalt, eller friskt, å reagere fysisk på at ett lite barn griser når det lærer å spise selv. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni75 Skrevet 10. april 2021 #11886 Del Skrevet 10. april 2021 Barn trenger hjelp til å spise! Jeg har 4 og alle har fått hjelp til de klarer det selv, de spiser fint i dag! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 10. april 2021 #11887 Del Skrevet 10. april 2021 Trude4 skrev (39 minutter siden): Det er en liten baby som spiser selv.. Er ikke liten baby lengre, hun er snart 1 år. Og selvfølgelig fortsatt lærer å spise selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 10. april 2021 #11888 Del Skrevet 10. april 2021 (endret) Ikke diskuter barnet hennes her inne! Denne tråden handler om (eller skal ihvertfall handle om ) bloggeren Mette Ask og vi bør holde oss for gode til å diskutere et lite barn. Endret 10. april 2021 av Lunabelle 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 10. april 2021 #11889 Del Skrevet 10. april 2021 Minni75 skrev (1 time siden): Barn trenger hjelp til å spise! Jeg har 4 og alle har fått hjelp til de klarer det selv, de spiser fint i dag! Heier på foreldre som lar barn prøve selv jeg , selv om det blir gris. Blir mer bekymret over foreldre som mater barn for ellers blir det for mye gris. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 10. april 2021 #11890 Del Skrevet 10. april 2021 Det som kunne vært interessant å lest om er hva H synes om "matingen" da jeg aldri har sett tyrkiske barn fått spise på denne måten selv. Brød på gulvet som er skikkelig fy fy for de religiøse feks. Vært veldig interessant tema for et innlegg. Men jenta ligger ikke på gulvet på magen og spiser lengere (som vi ser) og det er jo positivt iallefall. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 10. april 2021 #11891 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg har ikke IG og vet ingenting om hvordan Mettes datter spiser. Men ettåringer (og foreldrene deres) er faktisk forskjellige. Noen fortsetter å mate barnet til det er så langt framme motorisk at det går ganske raskt å lære å spise selv, og noen barn finner seg i dette også. Andre ettåringer vil absolutt prøve selv, slik at det blir mye mindre styr rundt måltidene hvis man tolererer litt søl. Det er begrenset hvor renslig og hyggelig det er med en som hyler og slår etter skjeen / gaffelen i protest mot å bli matet. Selvsagt tilpasser man både mat, pådekning og påkledning slik at det ikke blir verre enn nødvendig. Men begge metoder fungerer, og balansegangen får barn og foreldre finne ut av sammen. Hvis foreldrene ikke orker søl, må de kanskje finne seg i å leke "maten kommer flyvende inn i munnen" inntil barnet behersker bestikk. Andre aksepterer at det blir litt grising, mot å slippe å leke. Synes både foreldre og barn at det er greit med mating, er det jo bare å kjøre på. Ingen fortsetter å spise akkurat slik man gjorde som ettåring, når man blir litt større, og ingen behersker spisebestikk uten å øve litt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menca Skrevet 10. april 2021 #11892 Del Skrevet 10. april 2021 Visvas skrev (1 time siden): Det som kunne vært interessant å lest om er hva H synes om "matingen" da jeg aldri har sett tyrkiske barn fått spise på denne måten selv. Brød på gulvet som er skikkelig fy fy for de religiøse feks. Vært veldig interessant tema for et innlegg. Men jenta ligger ikke på gulvet på magen og spiser lengere (som vi ser) og det er jo positivt iallefall. Spiser ikke de på gulvet hjemme hos familien hans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 10. april 2021 #11893 Del Skrevet 10. april 2021 Menca skrev (20 minutter siden): Spiser ikke de på gulvet hjemme hos familien hans? De ligger ikke på magen og spiser rett av gulvet nei, brød rett på gulvet er så respektløst som man kan få det. De sitter på baken og har gjerne et teppe/en duk mellom gulv og mat. Brød blir behandlet med den største respekt fordi man skal være takknemlig for at man har mat og for noen er det forskjellen på liv eller død. Barn er selvfølgelig barn og de søler, men ikke på samme viset som norske barn. De blir hjulpet til å spise til de spiser ganske greit selv. Ser flere tyrkiske små barn spise pent uten gris enn norske så de trenger overhode ikke spise alene og grise som de vil fra de er veldig små for å bli flinke til å spise tidlig. Men dette er min opplevelse selvfølgelig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jubatus Skrevet 10. april 2021 #11894 Del Skrevet 10. april 2021 (endret) Minni75 skrev (5 timer siden): Barn trenger hjelp til å spise! Jeg har 4 og alle har fått hjelp til de klarer det selv, de spiser fint i dag! Nei, det gjør de ikke. Barnet mitt har aldri fått hjelp til å spise, selv ikke med skje. Han har selvsagt fått mat han klarer å spise selv fra starten av, litt og litt ble lagt foran ham. Joda, den første måneden ble det litt søl, men fordi han fikk øve selv ble finmotorikken fort bra nok til at han klarte å spise uten å grise, både med hånden og med skje. (Og ja, jeg vet at dette er på siden av temaet som sådan, men kunne ikke la være å kommentere påstanden) Endret 10. april 2021 av Jubatus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nathalie Skrevet 10. april 2021 #11895 Del Skrevet 10. april 2021 Diskusjonen har sunket virkelig lavt når mange begynner å diskutere hvordan et lite barn spiser. Forresten er det gørrkjedelig når folk snakker om sitt liv og sine erfaringer her inne🤪 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 10. april 2021 #11896 Del Skrevet 10. april 2021 Holy moly for en diskusjon om småbarn og mat da...... Så bra at ungen får teste ut å spise selv. De skal da lære og flott at hun ikke er så opphengt i at det blir søl. Skal dere mate ungene deres til de starter på skolen eller? I barnehager (i hvertfall når mine startet) så praktiserte de her at de skulle spise selv uansett søl. Måte på hvor snerpete man skal være. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 10. april 2021 #11897 Del Skrevet 10. april 2021 Kanskje vi skal forsøke å få fokuset over på noe annet enn hvordan barnet spiser og heller diskutere hennes siste stunt. På bloggen har hun skrevet et innlegg om at hun ønsker å hjelpe folk som vil tjene penger på sosiale medier og de kan henvende seg til henne og få en kode. Så kan de lage reklameinnlegg for nettbutikken hennes og sende henne en giro (?) og få utbetalt 5 % av salget hver måned. Er dette så gjennomtenkt da? Det kan vel være momspliktig og hun må vel sende inn en lønnsoppgave ved årsskiftet? Er det enda en impulsiv handling fra hennes side, som nå skal forklares og redegjøres for i lang tid fremover? 😅 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 10. april 2021 #11898 Del Skrevet 10. april 2021 Lunabelle skrev (6 minutter siden): Kanskje vi skal forsøke å få fokuset over på noe annet enn hvordan barnet spiser og heller diskutere hennes siste stunt. På bloggen har hun skrevet et innlegg om at hun ønsker å hjelpe folk som vil tjene penger på sosiale medier og de kan henvende seg til henne og få en kode. Så kan de lage reklameinnlegg for nettbutikken hennes og sende henne en giro (?) og få utbetalt 5 % av salget hver måned. Er dette så gjennomtenkt da? Det kan vel være momspliktig og hun må vel sende inn en lønnsoppgave ved årsskiftet? Er det enda en impulsiv handling fra hennes side, som nå skal forklares og redegjøres for i lang tid fremover? 😅 Virker veldig rart. Når du selv sier du ikke kommer til å tjene penger på nett butikken på 1 til 2 år. Så skal du hjelpe andre å tjene penger..hallo hvor er logistikken? Er det noe jeg ikke har skjønt her? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 10. april 2021 #11899 Del Skrevet 10. april 2021 Lunabelle skrev (12 minutter siden): Kanskje vi skal forsøke å få fokuset over på noe annet enn hvordan barnet spiser og heller diskutere hennes siste stunt. På bloggen har hun skrevet et innlegg om at hun ønsker å hjelpe folk som vil tjene penger på sosiale medier og de kan henvende seg til henne og få en kode. Så kan de lage reklameinnlegg for nettbutikken hennes og sende henne en giro (?) og få utbetalt 5 % av salget hver måned. Er dette så gjennomtenkt da? Det kan vel være momspliktig og hun må vel sende inn en lønnsoppgave ved årsskiftet? Er det enda en impulsiv handling fra hennes side, som nå skal forklares og redegjøres for i lang tid fremover? 😅 Jeg leser det som om at det går dårlig med nettbutikken og hun trenger folk til å reklamere for henne Og det er nok impulsivt som vanlig, og så skal det forklares og gnages på til beinet er tomt for kjøtt 🤪 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 10. april 2021 #11900 Del Skrevet 10. april 2021 Gillar att inlägget om det här reklam-upplägget per nu har én kommentar och den är att läsaren inte helt förstår upplägget 😂 Redo nu för oändligt med förklaringer på snap och blogg. Och Mette, sedan du läser här; Snälla förklara varför den här nätbutiken inte blir lönsam före om två år? Vilka enorma kostnader har du som äter upp hela överskottet? För utom inköp av varor, ett domän till nätsidan och fraktkostnader. Det är ingen STORA kostnader så som hyra för lokal, hyra för förråd och lönekostnader. Eller ska ni ta ut lön även om ni inte är lönsamma? (Sista frågan vill i vanliga fall svara för sig; Man bör bara ta ut lön när man är lönsamma. Dock är ökonomiskt tänk i just detta fall inte alltid lika med meniga mannens) 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg