Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Trude4 skrev (1 time siden):

Er det gale at hun takker dere osså nå? 

Lol takk og takk - hun måtte presisere at de hun takket var kritikere og at det hadde vært bedre om de sendte henne melding direkte. Ikke akkurat en passende takk for at folk tar seg tid til å hjelpe henne på riktig vei spør du meg. Og som om hun ikke er her inne og leser....

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manannan skrev (Akkurat nå):

Lol takk og takk - hun måtte presisere at de hun takket var kritikere og at det hadde vært bedre om de sendte henne melding direkte. Ikke akkurat en passende takk for at folk tar seg tid til å hjelpe henne på riktig vei spør du meg. Og som om hun ikke er her inne og leser....

Er det ikke kritikere som har skrevet tips her inne allså? Eg har ingen problemer med å forstå at hun synes det hadde vært flott å få tipsene direkte og ikke på kvinneguiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (13 timer siden):

Nå har vel ingen god innsikt i hennes økonomi -selvom hun har hatt «store» økonomiske problemer for en stund siden så betyr ikke det at man aldri kommer seg ut av det -ingen her som vet hva de problemene gikk ut på og hvordan hun fikk hjelp til å løse de. Tror også de i banken vet å saksbehandle rundt folks økonomi mer en oss på ett forum gjør. Om en bobil vil gi litt glede for denne familien og de finner rom for å kunne kjøpe og beholde en sånn bil så er vel det bare fint:-) 

Surikatt skrev (9 timer siden):

Jo, det skrev hun på bloggen.

Ja hun har skrevet om sin økonomi på bloggen men det betyr ikke at vi lesere har god innsikt, vi har innsikt i akkurat det en blogger velger å skrive om ett tema. Det betyr ikke at man vet den fulle og hele sannhet:-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (4 timer siden):

Er det ikke kritikere som har skrevet tips her inne allså? Eg har ingen problemer med å forstå at hun synes det hadde vært flott å få tipsene direkte og ikke på kvinneguiden. 

Hun fikk det direkte i kommentar feltet sitt 29 januar, pent skrevet. Hun takket for tips. DA burde hun gjort noe med det. Likevel skjedde det ingenting før «kritikerne» på KG påpeker det 2 uker senere. Så det hun skriver gir absolutt ingen mening. 

Jeg har bestilt noen lys der selv, synes de var veldig fine. Jeg kan skille mellom snørr og bart- produktene hun selger er knallfine, men måten hun agerer på ovenfor lesere/kunder/følgere not so much. 

Endret av Zenhouse
Skrivefeil
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manannan skrev (11 timer siden):

Får håpe hun ikke "takker" og er like belærende til sine nærmeste når hun får råd og tips. 

Endret av Visvas
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo helt på trynet at det er mulig å tro det bare er å importere næringsmidler og selge det i en nettbutikk uten å sette seg inn i det som er lovmessig pålagt når det gjelder kjøp og salg av næringsmidler

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (17 minutter siden):

Altså, det er jo helt på trynet at det er mulig å tro det bare er å importere næringsmidler og selge det i en nettbutikk uten å sette seg inn i det som er lovmessig pålagt når det gjelder kjøp og salg av næringsmidler

Spesielt med tanke på at hun selv fortalte at hun hadde brukt så mye tid på å sette seg inn i drift av nettbutikk. Da skulle man tro hun hadde satt seg inn i alle parter/ledd ved driften av det. Å spesielt mattilsynets reglemang, siden det var en nettbutikk med mat/drikke hun i utgangspunktet skulle starte.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (29 minutter siden):

Spesielt med tanke på at hun selv fortalte at hun hadde brukt så mye tid på å sette seg inn i drift av nettbutikk. Da skulle man tro hun hadde satt seg inn i alle parter/ledd ved driften av det. Å spesielt mattilsynets reglemang, siden det var en nettbutikk med mat/drikke hun i utgangspunktet skulle starte.

Ja, hon var ju väldigt stolt över hur enormt noga hon har varit och att allt är så proffsigt. Tills nu har hon hängt ut en kund som en som vill förstöra är henne, bare för att Mettes nätbutik inte har två-trinns-utfyllnad av e-postadress tillagt i sitt beställningschema (som ville minimerad risken för fel utfylld e-postadress) och säljer omärkt mat olagligt. Stenkoll, som vi brukar säga. 

Hon fick kommentarer på sin blogg i slutet på Januari om hur mat måste märkas, men hon uppfattade det visst inte som att det var så bråttom. Hon tyckte, enigt sin story på snap, att det kunde vänta lite. Förstod inte alvaret tydligen. Var så mycket annat hon också ville ta i tu med, så hon tänkte att KRAV  från Mattilsynet som är OLAGLIGT att inte följa, dét får minsann vänta lite. 

Endret av Hei2016
*omärkt, inte odeklarerad.
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (9 minutter siden):

Hun trodde jo ikke det var så viktig...🤦‍♀️

Håper iallefall at hun har slått fra seg tanken om å lage tyrkisk mat selv og selge er lagt på is for alltid...hun sa jo en gang hun hadde fått masse oppskrifter fra svigermor så hun selv kunne lage og selge i stedet for å kjøpe og videreselge..da mangler det nok vesentlig ting og kunnskaper for at det skal gå rett for seg

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei2016 skrev (1 time siden):

Ja, hon var ju väldigt stolt över hur enormt noga hon har varit och att allt är så proffsigt. Tills nu har hon hängt ut en kund som en som vill förstöra är henne, bare för att Mettes nätbutik inte har två-trinns-utfyllnad av e-postadress tillagt i sitt beställningschema (som ville minimerad risken för fel utfylld e-postadress) och säljer omärkt mat olagligt. Stenkoll, som vi brukar säga. 

Hon fick kommentarer på sin blogg i slutet på Januari om hur mat måste märkas, men hon uppfattade det visst inte som att det var så bråttom. Hon tyckte, enigt sin story på snap, att det kunde vänta lite. Förstod inte alvaret tydligen. Var så mycket annat hon också ville ta i tu med, så hon tänkte att KRAV  från Mattilsynet som är OLAGLIGT att inte följa, dét får minsann vänta lite. 

Ja, det er helt håpløst, men men, ikke noe som er overraskende fra den kanten.
Får håpe at alt det andre i nettbutikken er lovlig da 🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

Ja, det er helt håpløst, men men, ikke noe som er overraskende fra den kanten.
Får håpe at alt det andre i nettbutikken er lovlig da 🤣

Jeg så idag på Kitchn det som så ut som helt like lys som hos Smaska.  Og de var vesentlig dyrere der. Så ja- jeg tror lysene hennes kan være gode kjøp. Om alt det andre som har skjedd har det stått nok om her i tråden- jeg trenger ikke si noe mer, he he. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (15 minutter siden):

Jeg så idag på Kitchn det som så ut som helt like lys som hos Smaska.  Og de var vesentlig dyrere der. Så ja- jeg tror lysene hennes kan være gode kjøp. Om alt det andre som har skjedd har det stått nok om her i tråden- jeg trenger ikke si noe mer, he he. 

Ja, hvis det er samme produsent med samme kvalitet så kan det absolutt være gode kjøp, så sant det ikke er noe copycat-greier.

Om du ikke trenger å si mer eller ikke om alt det andre er opp til deg, men alle kan si hva de vil, for alle har sine meninger uansett 😜

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, for et forferdelig navn på den butikken? Smaska.no liksom... Høres skikkelig lugubert ut. Om det var det at hun ville ha med bokstavene i navnet sitt, kunne hun vel vært mer kreativ enn som så...

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (På 10.2.2021 den 22.19):

Ja hun har skrevet om sin økonomi på bloggen men det betyr ikke at vi lesere har god innsikt, vi har innsikt i akkurat det en blogger velger å skrive om ett tema. Det betyr ikke at man vet den fulle og hele sannhet:-)

Skal vi se. Ikke penger til bilreparasjoner veltet økonomien. Ingen buffer. Skal forsørge mannen når/hvis han kommer. Han burde få tatt lappen så han ikke blir helt isolert. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen som er så mye i butikker som Mette nå i denne pandemi tiden. Helt utrolig hvor mange turer hun lager seg til butikken. Og seff snapper derfra. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minipilla skrev (10 minutter siden):

Kjenner ingen som er så mye i butikker som Mette nå i denne pandemi tiden. Helt utrolig hvor mange turer hun lager seg til butikken. Og seff snapper derfra. 

Vi er også ofte i butikken, er jo ikke noe forbud mot å handle? Hun sender vel også pakker fra nettbutikken sin om dagen..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (36 minutter siden):

Vi er også ofte i butikken, er jo ikke noe forbud mot å handle? Hun sender vel også pakker fra nettbutikken sin om dagen..

Nei forbud er det vel ikke siden iallefall matbutikkene er åpne. Men det _går an_ å begrense seg litt iallefall nå med all mutant smitte i Bergen. Vi er fem i familien og er ikke ofte på butikken noen av oss. Meny leverer ukeshandel en gang i uka på døren og er vi på butikken er det kanskje en gang for å handle det som er glemt. Til å være så livende redd for å få korona som hun har vært er det merkelig å gå så mye i butikken og på too good to go. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (6 timer siden):

Kanskje folk bare ikke snakker om det til deg? Eller vet du hva alle gjør til en hver tid? Vi går på butikken som normalt, det samme gjør andre folk jeg kjenner som jeg snakker med om det. Resten vet jeg ikke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...