Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Uansett hva visse fans måtte mene er det uproft å «klikke» på snap etter en kunde kommenterer at ordrebekreftelse ikke er mottatt. Hun driver en butikk - altså FIRMA og jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg handla fra en bedrift som løpte rett til snap for å blåse ut om om det kom en negativ kommentar. Impulskontroll er en fin ting å øve seg på. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (3 minutter siden):

Uansett hva visse fans måtte mene er det uproft å «klikke» på snap etter en kunde kommenterer at ordrebekreftelse ikke er mottatt. Hun driver en butikk - altså FIRMA og jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg handla fra en bedrift som løpte rett til snap for å blåse ut om om det kom en negativ kommentar. Impulskontroll er en fin ting å øve seg på. 

Ja, ikke sant, bedriver man bedrift så er det viktig, spesielt i en oppstartsfase, å kunne være imøtekommende, medgjørlig og ydmyk i kundeservice-øyemed, og det er det ikke dersom man "klikker" på snap, det er så uprofft som det kan bli, selv om det i dette tilfellet var kunden som hadde gjort en feil ved å ha en trykkleif i mail-adressen. 
Men men, det er jo viden kjent at MA mangler impulskontroll og handler før hun tenker, så dette er jo ikke et unormalt handlingsmønster 😜

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, og jeg mener ingen, bedrifter tar sånt offentlig. Ingen. Nå skremte hun både kunden det gjaldt og potensielle fremtidige kunder. Både mennesker og systemer feiler, og skrivefeil i e-postadressen er nesten like vanlig som å skrive den riktig.

Kanskje mitt firma skal begynne med det samme? Må først opprette firmasnap da.. eller forresten, jeg kan jo bruke min egen. Legge ut kunder som skriver feil e-post, bestiller løsninger vi ikke har, klikker fordi de ikke forstår systemene de blir levert, ikke forstår mva (bedriftskunder) eller klager på faktura. Kommer til å doble omsetningen, da... 🙄

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (8 minutter siden):

Ingen, og jeg mener ingen, bedrifter tar sånt offentlig. Ingen. Nå skremte hun både kunden det gjaldt og potensielle fremtidige kunder. Både mennesker og systemer feiler, og skrivefeil i e-postadressen er nesten like vanlig som å skrive den riktig.

Kanskje mitt firma skal begynne med det samme? Må først opprette firmasnap da.. eller forresten, jeg kan jo bruke min egen. Legge ut kunder som skriver feil e-post, bestiller løsninger vi ikke har, klikker fordi de ikke forstår systemene de blir levert, ikke forstår mva (bedriftskunder) eller klager på faktura. Kommer til å doble omsetningen, da... 🙄

Ja, det er bare å gjøre det, tilt litt i vinkel, la alt du har av filter forsvinne, vær impulsiv......da vil nok bedriften din oppnå stor suksess.....heheeh
Oh, the irony 😜

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (9 minutter siden):

Ingen, og jeg mener ingen, bedrifter tar sånt offentlig. Ingen. Nå skremte hun både kunden det gjaldt og potensielle fremtidige kunder. Både mennesker og systemer feiler, og skrivefeil i e-postadressen er nesten like vanlig som å skrive den riktig.

Kanskje mitt firma skal begynne med det samme? Må først opprette firmasnap da.. eller forresten, jeg kan jo bruke min egen. Legge ut kunder som skriver feil e-post, bestiller løsninger vi ikke har, klikker fordi de ikke forstår systemene de blir levert, ikke forstår mva (bedriftskunder) eller klager på faktura. Kommer til å doble omsetningen, da... 🙄

Dette er gode poeng. Og understreker på en måte "kjøkkenbedriften" hun driver. Altså det blir så useriøst og dumt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (2 minutter siden):

Dette er gode poeng. Og understreker på en måte "kjøkkenbedriften" hun driver. Altså det blir så useriøst og dumt. 

Og i tillegg "skylder"på kritikerne. Det er så banalt som,man kam få det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visvas skrev (7 minutter siden):

Og i tillegg "skylder"på kritikerne. Det er så banalt som,man kam få det. 

Selvfølgelig, er "alltid" kritikerne sin skyld, og da tenker jeg, hva med litt fornuftig selvinnsikt i stedet? Kan komme langt med det 😛

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (6 minutter siden):

Og i tillegg "skylder"på kritikerne. Det er så banalt som,man kam få det. 

Fryktelig dumt å blande inn slikt i en nystartet bedrift. Jeg har vært kritisk til henne nettopp fordi alt virker fryktelig impulsivt og lite gjennomtenkt. Det å blande bedrift og privatliv som hun nå gjør, tror jeg er dumt. Det er en salig blanding av en ustelt butikkeier, matlaging, barn, bilkjøring og reklame for butikken. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på den nettbutikken der, for det er, i mine øyne, mye jalla-greier der, pluss at det er ingen rød tråd der.....Hva skal få folk til å kjøpe derfra? og om MA har kjøpt inn alt der for egne penger og det ikke blir særlig til suksess, så må det da bety et betydelig beløp som har gjort innhogg i hennes privatøkonomi?
Syns hele opplegget er risky business og impulsivitet deluxe, men men, er ikke mine penger som evt. går tapt der, så I couldn't care less :)

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nevnte hun dette offentlig i det hele tatt.

Det startet som en kommentar på blogg, den ble ikke godkjent.

Hun burde da ha undersøkt hva dette gjaldt og ordnet opp med kunden direkte.

Resten av verden har ingen krav på å vite om dette.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MoKath skrev (5 minutter siden):

Hvorfor nevnte hun dette offentlig i det hele tatt.

Det startet som en kommentar på blogg, den ble ikke godkjent.

Hun burde da ha undersøkt hva dette gjaldt og ordnet opp med kunden direkte.

Resten av verden har ingen krav på å vite om dette.

Så enig!!!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle handle en del hos denne nettbutikken men vet dere. .... Mannen min fikk se snap hun la ut og no way sa han. Aldri slikt man bør gjøre uansett 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MoKath said:

Hvorfor nevnte hun dette offentlig i det hele tatt.

Det startet som en kommentar på blogg, den ble ikke godkjent.

Hun burde da ha undersøkt hva dette gjaldt og ordnet opp med kunden direkte.

Resten av verden har ingen krav på å vite om dette.

Hmm trengte å fyre opp litt annet et el-lys 🤣
Tja...trengte muligens litt matnyttig til en bloggpost?

Hele seansen virket bare komisk fordi det var overhodet ingen grunn til å ta dette på Snapchat, hun kunne bare kommunisert med kunden og det hadde jo løst seg :) I grunnen ganske tåpelig....etter min mening...

Endret av Influenseren
skrivefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gmail skrev (1 minutt siden):

Vi skulle handle en del hos denne nettbutikken men vet dere. .... Mannen min fikk se snap hun la ut og no way sa han. Aldri slikt man bør gjøre uansett 

Det er en av følgene ved å oppføre seg som MA gjør, og skaden er skjedd ved at mange har fått det med seg......så MA har en jobb å gjøre ved å slukke denne brannen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gmail skrev (39 minutter siden):

Vi skulle handle en del hos denne nettbutikken men vet dere. .... Mannen min fikk se snap hun la ut og no way sa han. Aldri slikt man bør gjøre uansett 

Yeah right 😁

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrottefar skrev (41 minutter siden):

Det er en av følgene ved å oppføre seg som MA gjør, og skaden er skjedd ved at mange har fått det med seg......så MA har en jobb å gjøre ved å slukke denne brannen

Synnes hun ordnet fint opp. Hun var rask med å si at hun hadde jort feil og sa beklager. Hun ordnet opp med kunden før det ble snakket om her inne og gir kunden en gratis vare selv om selve feilen ikke var hennes. Hun jorde det fordi hun hadde vært uprofesjonel med å tro det var kritikerne. Noe hun inrømmet. Det var ikke skrevet navn på kunden. Så det er ikke krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gmail skrev (57 minutter siden):

Vi skulle handle en del hos denne nettbutikken men vet dere. .... Mannen min fikk se snap hun la ut og no way sa han. Aldri slikt man bør gjøre uansett 

Ja, jøss 😂😂😂😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun beklager jo seg senere på snap, om at det var uprofesjonelt. Hun tilbyr også den aktuelle kunden en gratis vare i nettbutikken. 
Håper at hun kan legge av seg å virke så passiv aggressiv, og at hun  tenker seg om før hun konkluderer. 
 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...