Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Hun kommer inn i hverdagen hans, som sikkert er nokså regulert med intensive perioder av jobb og søvn nå i turistsesongen. Så vil hun ligge på stranda og slynge segSelv om hun er på ferie så er ikke han det. Og det å være så desorganisert når det gjelder viktige papirer, kostnader og realistiske planer fremstår ikke akkurat flatterende for en dame på hennes alder. Det å ikke ha fått registrert ekteskapet i Norge kan bli en alvorlig strek i regninga for paret på litt lengre sikt. Et hasteinngått ekteskap i Tyrkia men ikke i Norge kan få UDI til å slå på proforma-alarmen sin.

Når det er sagt- slik  bloggeren fremstår både i ord og tanke gir  det meg vibber på at det er mest på papiret at alderen er synlig. Modenhet og evnen til å tenke konsekvenser er nok ikke den fremste egenskapen hun kan vise for seg. La gå at hun er forelsket og koser seg inne i bobla si nå, men når den traurige og blaute bergensvinteren setter inn kan virkeligheten fort fremstå som en annen enn stranden ved det røde tårnet i Tyrkia.

Og dette skriver jeg ikke for å være gemen,  det er  et tappert forsøk på å forsøke å nå inn og realitetsorientere henne før den virkelig store smellen kommer. For den kommer i alle forhold før eller senere...

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Surikatt skrev:

Det er da det er så fint med hulene i området. 

Blir hyggelig på vinterstid....😳

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de ikke har kranglet. Det lar seg jo ikke gjøre når de høyst sannsynlig ikke kan kommunisere skikkelig. Hun skriver at hun føler seg elsket og beskyttet, klart det, han gjør nok godt for selvtilliten hennes, ved stadig å fortelle hvor pen hun er, dessuten passer han jo på at hun ikke blir påkjørt da...Altså..sjansene for at han bare skjønner halvparten av det hun sier er rimelig stor, og jatter med for resten. Hun skal jo ordne boligen hans rett ved siden av mor og far. Skremmende hvor lite hun kan og vet. Utrolig ustrukturert, som hun gjemmer bak den fjasete "jeg er så impulsiv" greia. De skal bygge hus og leke familie, men kan ikke elementære ting her i livet og har null økonomisk innsikt og forståelse. Hun aner null og niks om landet Hun har giftet seg inn i, mannen bare dilter (enn så lenge) og flirer fårete i den samme burgunderrøde genseren han alltid har. Drømmebryllupet hennes var på en gjørmete fotballbane med mat servert i noe som så ut som sånne fengselsbrett, hun tror kanskje det er sånn bryllup er i Tyrkia, men det er noe av det stusseligste jeg har sett. Hun skriver i annethvert innlegg om at i villagen er de så tradisjonelle, og det tviler jeg ikke på, men det sier også noe om hvor lite seriøst hans foreldre tar ekteskapet. I Tyrkia er dette svære saker, hvor familien setter sin ære (og i gjeld) for å ordne. Hun skrev at hun ikke ville ha gull, fordi han skulle spare penger.. Hadde aldri skjedd om han giftet seg tyrkisk. Men det kan jo hende de sparer pengene til bryllupet de skal ha med den ordentlige tiltenkte kona hans.. Etter han har fått opphold i Norge. Når flesteparten av søsknene hans ble giftet bort, burde det ringe noen bjeller hvorfor akkurat han giftet seg av kjærlighet. Tipper UDI har de samme spørsmålene. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gnager om og om igjen på at kritikken/kommentarene går på at hun har gifta seg fort med en yngere tyrker. Men for min del så er det den innihampen naive, uvitende 16-åringsmentaliteten jeg blir provosert av. Og med det så bekrefter hun i all offentlighet hva "alle" tror og tenker om norske damer som gifter seg med tyrkere. I all offentlighet går hun ut og gifter seg med en mann ungen ikke har møtt. Det er ikke normalt overhode. At hun i en alder av 40 år fortsetter å ta rævva valg og pakker det under "jeg er ikke som alle andre" . 

Lurer på hva hun har sagt til mannen som er helt tydelig ukomfortabel med på snappene for å få han til å henge med på dette? At det er så mye penger å hente i dette? At de er sjalu fordi vi elsker hverandre så innmari høyt? 

Igjen og igjen poengterer hun i klein stemning at han kommer hjem tidlig fra jobb for å være med henne. Det er da søren meg det minste han kan gjøre om hun kommer ned på besøk. En helt normal handling for et nygifta par, er da vitterlig ikke noe å "skryte" av det? 

Ang den burgundere genseren. Hakket bedre at han har den på enn å sitte å kysse på Snap i baris 🙈🙊

Med det samme jeg er i gang her nå😂 

Jeg innbilte meg at de hadde stort tyrkisk bryllup og hennaparty? Mulig filminga ikke var veldig heldig, men det var ikke spes folksomt på noen av de to festene? Det bruker jo å være tjukt spesielt på bryllupsfesten.  Kan jo være mange grunner til at det var så skralt, men man tenker jo sitt. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja har også reagert på at det skal være det beste som finnes. Det er iallefall det billigste man får kjøpt ferdig og det er jo greit nok mat en gang i blandt det, men si det slik det er isteden. Hvem er det som spiser lamachun to uker i måneden fordi det er så fantastisk godt? 

Joda det kan jo selvfølgelig være drømmebryllupet, men så stusselig ut det jeg så til å være tradisjonelt tyrkisk bryllup. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Visvas skrev:

Hehe ja har også reagert på at det skal være det beste som finnes. Det er iallefall det billigste man får kjøpt ferdig og det er jo greit nok mat en gang i blandt det, men si det slik det er isteden. Hvem er det som spiser lamachun to uker i måneden fordi det er så fantastisk godt? 

Joda det kan jo selvfølgelig være drømmebryllupet, men så stusselig ut det jeg så til å være tradisjonelt tyrkisk bryllup. 

Akk ja.. Hverdagen kommer nok. Når hun skal dele oppmerksomheten sin mellom blogging, en sjalu mann og sønnen på ferie.. Hvordan har de tenkt å gjøre det forresten? Skal de betale for alle tre på hotellet? På ett all inclusive hotell kan han ikke komme og gå som han vil.. Skal de bo ett barn, en ukjent stefar og henne på samme rom? Hmm, vi venter i spenning.. 

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frykteligfrustrert skrev:

Syns nesten synd i Mette her nå. Kritiserer hva hun liker å spise faktisk. Kanskje hun liker å spise lamachun på ferie, noen har kick på noe. Må maten koste mer, er det ikke lov å like billig mat? La hun kose seg på hotellet, spise maten hun vil spise og hun oppdager fort om prisene ikke stemmer. Det er en læringsprosess hun er i nå. Ja hun er forelsket, kanskje noe naiv. Men hun vil jo lære etterhvert. Tviler på at alle disse jentene som møtte tyrkere var eksperter på Tyrkia og tyrkisk kultur fra dag 1. Hun vil oppdage mer etterhvert som tiden går

Det vil hun helt sikkert.. Bare synd at hun ikke prøvde å lære litt før hun blandet et barn inn i impulsivitet sin.. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Visvas skrev:

Mye billigere å kjøpe med lamachun enn å lage maten selv. Er vel 2 lira stk.

7 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bryllupet såg stusselig ut...ingen andre som såg ut til å ha pyntet seg enn de...lite pomp og prakt.  de satt ute på en trone hele kvelden og frøs...trodde tyrkiske bryllup var en skikkelig fest....

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

7 🙊

Var 1,5 sist vi kjøpte i vinter. Da har det steget voldsomt 😱 

...eller var det Mette som hadde betalt 7? 🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moongirl skrev:

Ja, det bryllupet såg stusselig ut...ingen andre som såg ut til å ha pyntet seg enn de...lite pomp og prakt.  de satt ute på en trone hele kvelden og frøs...trodde tyrkiske bryllup var en skikkelig fest....

Tyrkiske brylluper er svære, ikke alle pynter seg så voldsomt, men dette bryllupet så ut som noe som var rasket sammen.. I en liten Village vil alt som kan krype og gå komme, men det var noe glissent.. Er ikke sikkert alle var like fornøyd med avgjørelsen. Sitte på en nustrig haug å leke prinsesse er ikke noe jeg har sett før.. Når de sitter ved et sånt bord er det fordi den som har embetet vier de.. Etterpå er det fest og dans.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moongirl skrev:

Det er vanlig at brudeparet sitter på en trone deler av kvelden. Men det er gjerne livmusikk, en som snakker (vet ikke hva man skal kalle det i denne sammenhengen), bryllupskake med så mange etasjer at alle tror den skal bikke, videoer som går rundt, fotograf som går rundt, maaaange hundre gjester som alle blir bedt om å danse i tur og orden, "fyrverkeri" når brudeparet ankommer. Og brudeparet står gjerne lenge å blir fotografert med forskjellige formasjoner av familie for alle vil ha bilder av seg selv med brudeparet i etterkant... og mye mer inkl gjester (hundrevis) på mat og gavedropping hos svigers i uka før bryllupsfesten.

Dette har vært på alle villagebryllupene jeg har vært i. Inkl mitt eget.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Visvas skrev:

Var 1,5 sist vi kjøpte i vinter. Da har det steget voldsomt 😱 

...eller var det Mette som hadde betalt 7? 🙊

Kostet det sist jeg var i Alanya.. 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Kostet det sist jeg var i Alanya.. 🙊

Forundrer meg ikke, det er mye som har steget voldsomt 😞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
12 minutter siden, Moongirl skrev:

Jeg synes det er stusselig å disse bryllupet deres, jeg synes det så ganske så staselig ut, de enkle forholdene tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Visvas skrev:

Det er vanlig at brudeparet sitter på en trone deler av kvelden. Men det er gjerne livmusikk, en som snakker (vet ikke hva man skal kalle det i denne sammenhengen), bryllupskake med så mange etasjer at alle tror den skal bikke, videoer som går rundt, fotograf som går rundt, maaaange hundre gjester som alle blir bedt om å danse i tur og orden, "fyrverkeri" når brudeparet ankommer. Og brudeparet står gjerne lenge å blir fotografert med forskjellige formasjoner av familie for alle vil ha bilder av seg selv med brudeparet i etterkant... og mye mer inkl gjester (hundrevis) på mat og gavedropping hos svigers i uka før bryllupsfesten.

Det var lissom sånn jeg har vært på også.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Visvas skrev:

En konferansier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

En konferansier?

Ja kan man si det i et bryllup? 

Var innom det og sletta igjen 😅 

Men dere forsto hva jeg mente 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kritt skrev:

Jeg synes det er stusselig å disse bryllupet deres, jeg synes det så ganske så staselig ut, de enkle forholdene tatt i betraktning.

Hun sa at det var et drømmebryllup og delte villig både bilder og film til alle som ville se. Eg var spent på hvordan et tyrkisk bryllup er og må få lov til å si at eg ble skuffet. Hun bruker store ord om alt virker det som, for å gjøre det bedre enn det er...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...