Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Gjest Habibi
59 minutter siden, neon_sun skrev:

Finner det litt finurlig at M går på bloggkurs hos Anne Brith og har nå lagt ut en post om at mannen blir beskyldt for utroskap... Clickbait for å øke trafikken? 

Kanskje et av punktene i "Hvordan bli Bloggstjerne-manualen" er nettopp å få en tråd på KG? Er det ingen som lager en ja så lager man en selv :)  Er det i grunnen andre bloggere som deltar så mye i sine egne tråder?? Tråden brukes ene og alene til å promotere bloggen og intet annet og eg kjenner på en noe flau smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Habibi skrev:

Kanskje et av punktene i "Hvordan bli Bloggstjerne-manualen" er nettopp å få en tråd på KG? Er det ingen som lager en ja så lager man en selv :)  Er det i grunnen andre bloggere som deltar så mye i sine egne tråder?? Tråden brukes ene og alene til å promotere bloggen og intet annet og eg kjenner på en noe flau smak...

...og å passe på å "løfte" tråden med ujevne mellomrom, kommentere og takke for innlegg helt "random" slik at oppmerksomheten holdes vedlike

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi
11 minutter siden, Fjugur skrev:

...og å passe på å "løfte" tråden med ujevne mellomrom, kommentere og takke for innlegg helt "random" slik at oppmerksomheten holdes vedlike

Jepp, akkurat sånn er det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvent: meg og min mann. Får kløe av så dårlig språk hos bloggere og andre som «lever» av å skrive. Egentlig ganske uinteressant hele bloggen. Men måtte jo inn og se etter å ha lest her💩🙈

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tenkerFORmye skrev:

😂😂😂😂😅😅😅😂🤦🏼‍♀️

Haha, jeg liker deg altså, Mette, men dette her ble liksom litt mistenksomt. Men om det faktisk stemmer, har du og ikke minst din mann min dypeste sympati. Folk kan være ondskapsfulle når det gjelder andres lykke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
3 minutter siden, neon_sun skrev:

Haha, jeg liker deg altså, Mette, men dette her ble liksom litt mistenksomt. Men om det faktisk stemmer, har du og ikke minst din mann min dypeste sympati. Folk kan være ondskapsfulle når det gjelder andres lykke. 

Tusen takk ❤️

Men hva ble mistenksom? At jeg er inne på denne tråden og følger med? Kontroll heter det 🙈. Jeg liker nemlig å ha oversikten og kontrollen på hva som blir sagt/skrevet om meg og mine. Det er min måte å takle det ufine på! Andre går ikke inn på kvinneguiden fordi de ikke ønsker å lese fæle ting om seg selv. Jeg ønsker det jo selvfølgelig ikke 😂. Men jeg føler jeg må ha kontroll.

At jeg svarer og takker, er for å vise at jeg er her og holde en dialog. 

At jeg la ut innlegg om hva en falsk profil har skrevet til meg, har ingenting med kurset å gjøre :) tror neppe hun ville rådet oss til å legge ut slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Tusen takk ❤️

Men hva ble mistenksom? At jeg er inne på denne tråden og følger med? Kontroll heter det 🙈. Jeg liker nemlig å ha oversikten og kontrollen på hva som blir sagt/skrevet om meg og mine. Det er min måte å takle det ufine på! Andre går ikke inn på kvinneguiden fordi de ikke ønsker å lese fæle ting om seg selv. Jeg ønsker det jo selvfølgelig ikke 😂. Men jeg føler jeg må ha kontroll.

At jeg svarer og takker, er for å vise at jeg er her og holde en dialog. 

At jeg la ut innlegg om hva en falsk profil har skrevet til meg, har ingenting med kurset å gjøre :) tror neppe hun ville rådet oss til å legge ut slikt. 

Neida, tenker bare det er positivt at du kommenterer her :) det var heller det at AB er kjent for å ha litt, eh, spesielle måter å dra oppmerksomhet til bloggen sin, jeg bare håper ikke dette var en del av kurset 🙈

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
4 minutter siden, neon_sun skrev:

Neida, tenker bare det er positivt at du kommenterer her :) det var heller det at AB er kjent for å ha litt, eh, spesielle måter å dra oppmerksomhet til bloggen sin, jeg bare håper ikke dette var en del av kurset 🙈

Hehehe kurset inneholder ingen slike råd eller tips. Dette var helt og holder mitt eget initiativ, da jeg vil vise andre med samme tanke, om å komme med falske beskyldninger mot meg og min mann, at det ikke får ønsket effekt. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg passet meg for å bli assosiert med AB... jeg har lest bloggen din i blant og oppfatter deg som et ærlig og likefrem menneske. Den andre derimot helt motsatt, hun fremstår for meg som kynisk, utspekulert, grisk og manipulerende. Håper ikke din blogg utvikler seg i samme retning som hennes gjorde før den gikk utfor stupet.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
2 minutter siden, Pås skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg passet meg for å bli assosiert med AB... jeg har lest bloggen din i blant og oppfatter deg som et ærlig og likefrem menneske. Den andre derimot helt motsatt, hun fremstår for meg som kynisk, utspekulert, grisk og manipulerende. Håper ikke din blogg utvikler seg i samme retning som hennes gjorde før den gikk utfor stupet.

Jeg tar ett kurs for å bli bedre blogger, snapchatter og Instagrammer. Skal bli bedre på oppsett, bilder, variasjon og på innhold. Altså en bedre versjon av meg selv ☺️. Ikke herme etter andre bloggere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Habibi
1 time siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg tar ett kurs for å bli bedre blogger, snapchatter og Instagrammer. Skal bli bedre på oppsett, bilder, variasjon og på innhold. Altså en bedre versjon av meg selv ☺️. Ikke herme etter andre bloggere! 

Da vil eg påstå at det finnes bedre bloggere/mentorer å lære fra og ikkje minst mer TROVERDIGE personer å lære fra! Alfa og omega for å blir en godt likt blogger er TROVERDIGHET og ikkje minst ÆRLIGHET, kjappe og dramatiske  Overskifter uten kjøtt på beinet er sååå utdatert og du hopper kun opp på Topplista en dag og 2 før du daaaler ned igjen. Ønsket må jo være å stige langsomt i gradene for så å bli på toppen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72

Gratulerer med giftemålet ❤ Håper du og mannen din får barn som du ønsker, hvis ikke får dere nok tiden til å gå uansett 😊 

Syns bloggen din @tenkerFORmyehar mange fine bilder, og jeg likte oppskriftene. Det er noe du kan satse videre på som faktisk kan være ganske unikt! Ikke mange bloggere i Norge som viser enkel, gode tyrkiske retter. 

Det jeg derimot ikke likte var bildene av barnebarna/barna, og all informasjonen om dem. Hva du deler av ditt eget liv er helt opp til deg selv, men husk at barn har rett til privatliv. Det er opp til oss foreldre/besteforeldre å ta best mulig vare på privatlivet deres, og la de få mulighet til å forme sin egen digital personlighet. 

Håper du kan lese tråden som ligger her om bloggerbarna, og artikkelen fra barneombudet: 

https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/privatliv-og-likes-1.1478481?fbclid=IwAR2o0CIQ0l24qnO9FmzXEHG-1xce1-l22dT1ZIxepcMWKEes0YADJ3UXZe8

Men fortsett gjerne med oppskrifter og andre eksotiske ting fra Tyrkia - det er det nok absolutt et marked for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenkerFORmye
11 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Gratulerer med giftemålet ❤ Håper du og mannen din får barn som du ønsker, hvis ikke får dere nok tiden til å gå uansett 😊 

Syns bloggen din @tenkerFORmyehar mange fine bilder, og jeg likte oppskriftene. Det er noe du kan satse videre på som faktisk kan være ganske unikt! Ikke mange bloggere i Norge som viser enkel, gode tyrkiske retter. 

Det jeg derimot ikke likte var bildene av barnebarna/barna, og all informasjonen om dem. Hva du deler av ditt eget liv er helt opp til deg selv, men husk at barn har rett til privatliv. Det er opp til oss foreldre/besteforeldre å ta best mulig vare på privatlivet deres, og la de få mulighet til å forme sin egen digital personlighet. 

Håper du kan lese tråden som ligger her om bloggerbarna, og artikkelen fra barneombudet: 

https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/privatliv-og-likes-1.1478481?fbclid=IwAR2o0CIQ0l24qnO9FmzXEHG-1xce1-l22dT1ZIxepcMWKEes0YADJ3UXZe8

Men fortsett gjerne med oppskrifter og andre eksotiske ting fra Tyrkia - det er det nok absolutt et marked for. 

Tusen takk ❤️ Ja, tyrkisk mat var ett tips jeg fikk om å fokusere på, igjennom kurset jeg går. Så det skal jeg prøve å komme med hver lørdag (fast spalte). 

Jeg er veldig kresen på ting jeg deler av barna mine og barnebarn. Men nå er jo hun jeg skriver mest om, snart 20 år. Så da er hun voksen og ikke barn. Hun skal forøvrig prøve å være fast gjesteblogger i bloggen min, hver søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Tusen takk ❤️ Ja, tyrkisk mat var ett tips jeg fikk om å fokusere på, igjennom kurset jeg går. Så det skal jeg prøve å komme med hver lørdag (fast spalte). 

Jeg er veldig kresen på ting jeg deler av barna mine og barnebarn. Men nå er jo hun jeg skriver mest om, snart 20 år. Så da er hun voksen og ikke barn. Hun skal forøvrig prøve å være fast gjesteblogger i bloggen min, hver søndag. 

Du skriver jo om barnebarna dine og legger ut bilder av dem. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
24 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg var litt usikker på hvem som var barn, og hvem som var barnebarn 😊

Hvis hun selv, som er myndig, vil være en del av bloggen tenker jeg det kan være fint, men bare hold de som er mindreårige unna bloggen - de har ikke samtykkekompetanse slik som oss voksne, og vi må gjøre det vi kan for å verne om dem 👊

Så bra at du tenker oppskrifter er noe du vil fokusere på. Det vil for meg være en grunn til å skjekke innom bloggen altså 😊

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest tenkerFORmye
30 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du skriver jo om barnebarna dine og legger ut bilder av dem. 

Jeg skriver ikke OM barnebarna, men jeg skriver at jeg har barnebarn og har lagt ut bilder som datteren min har godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenkerFORmye
18 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Jeg var litt usikker på hvem som var barn, og hvem som var barnebarn 😊

Hvis hun selv, som er myndig, vil være en del av bloggen tenker jeg det kan være fint, men bare hold de som er mindreårige unna bloggen - de har ikke samtykkekompetanse slik som oss voksne, og vi må gjøre det vi kan for å verne om dem 👊

Så bra at du tenker oppskrifter er noe du vil fokusere på. Det vil for meg være en grunn til å skjekke innom bloggen altså 😊

Hahaha jeg har iallefall ikke barnebarn på 19 år 😂😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
1 minutt siden, tenkerFORmye skrev:

Hahaha jeg har iallefall ikke barnebarn på 19 år 😂😉

Uff, nei, det kunne blitt litt mye kanskje 🙈 

Ønsker deg masse lykke til videre! Og her på KG er det mulighet for å spørre om råd om både vinkling av innlegg, barn i sosiale medier, merking av reklame osv. Ligger mengder av informasjon her fra veldig flinke folk! 

Vil ellers anbefale bloggen til Asti, som har et kritisk blikk på bransjen. Der er det mye lærdom å hente 😊

Masse lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tenkerFORmye skrev:

Jeg skriver ikke OM barnebarna, men jeg skriver at jeg har barnebarn og har lagt ut bilder som datteren min har godkjent. 

Det hjelper ikke at det er moren som har godtatt det. Barn er vergeløse og har, som en annen her inne har sagt, ingen samtykkekompetanse. Derfor skal de vernes mot sosiale medier.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...