Gå til innhold

Er dette en ok liste å gi hundepasser? (Regler)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.2.2019 den 22.01, tranedatter skrev:

En sak at du ikke vil en hundepasser skal gjøre dette, men leser det sånn at du også følger disse reglene?

Hvorfor ikke hilse på andre hunder? barn? hvorfor ikke fått erfaring av dette under trygge forhold?

Positiv forsterking, mulig dette er noe nytt, men det er en hund, ikke et barn vi prater om?

 

Jeg forstår at du ikke lar fremmende gjøre dette, men med mindre dette er en traumatisert omplasseringshund, så synes jeg dette er merkelig. Og ER det en traumatisert omplasseringshund, bør ikke fremmede passe hunden i det hele tatt!

 

Ikke binde utenfor butikk og matrutiner er helt kurant og en selvfølge, synes jeg. 

Jeg følger noen av reglene (ikke binde utenfor butikk osv). Men jeg sosialiserer hunden og vi trener masse. Men jeg kjenner hunden og ser tegnene. Reglene er også til for at hundepasser skal slippe kjipe situasjoner som evt kan oppstå og som hun kanskje ikke vet å håndtere. Hundepasser har passet hunder før, men som regel "problemfrie" hunder. Min er en omplasseringshund. Stort sett går alt fint, men den er ikke like "utlært" som andre hunder. Dette er noe vi trener masse på. Synes derfor det er viktig å nevne positiv forsterking slik at hun kan trene på dette om hun ønsker. Jeg vet hun ikke bruker korrigering, men man hører jo mye rart fra alle kanter, så synes det er greit å bare understreke hvilke metoder jeg bruker. 

Anonymkode: f6219...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er veldig spesielt å skrive «stakars hund..» ol om at den ikke får hilse på alt og alle. Tipper det er dere jeg møter med hunden svirrende løs og gående ropende bak om de kan bare hilse!  Min reagerer veldig forskjellig på hunder, noen leker han kjempe godt med andre går han over hode ikke overens med, og synes det er en grei regel at en som passer han ikke slipper han bort til andre hunder. Han blir også veldig ivrig vist han får hilse på mennesker og kan hoppe, gjerne opp i ansiktet, og det kan være skremmende på barn og voksne som ikke er vant til hund. Han har ett typisk «kamphund» utseende og jeg hadde synes det hadde vært veldig trist om han feks skulle fått skremt eller dyttet noen overende. Er jo jeg som eier som har det endelige ansvaret. Mitt ansvar å fortelle hundepassere at han ikke skal settes i situasjoner han ikke liker, eller andre mennesker ikke liker. Alle hunder er forskjellige og synes en sånn liste er veldig greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krevende hund du har? Er jo ikke så lett å bare kreve at hunden ikke skal hilse på andre hunder og barn, hvis den prøver på det og hvis man ikke er kjent med hund.

Og hvis du har så mange krav, må du jo SNAKKE med passeren, da det høres ut som at denne hunden trenger mye ekstra tilrettelegging. Dette er jo sånt som man forteller om før man har fått et ja

Anonymkode: 7ef58...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke binde en hund utenfor matbutikker osv?

Anonymkode: 7ef58...87e

 Nei, det kan man visst ikke (googlet)

Anonymkode: 7ef58...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fin liste. 

Et lite uhell når hunden hilser på noen andre og den kreves avlivet. 

Ser du har fått mange kommentarer fra folk som åpenbart tror de kan noe om hund, men som egentlig ikke vet så mye. 

Det er ikke noe poeng i å la hunden hilse på alle og engver, den har ikke behov for det. Det har ikke du heller. 

Synes du virker som en ansvarsfull hundeeier, og hundepasser burde ikke ha noe problem med å følge disse reglene 🙂 

Anonymkode: d333a...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...