herzeleid Skrevet 5. mai 2019 #501 Skrevet 5. mai 2019 56 minutter siden, 4barnsmor skrev: Ikke så rart. Og ikke så vanskelig. Videoen viser dansejukkende samboende toppolitiker noe som er fullstendig uakseptabelt adferd.. Som sagt styrker det ikke akkurat argumentasjonen din at du virker å basere den på ord du finner på. Sitat Du mener det er helt akseptabel adferd og blir i tillegg åpenbart krenket av at jeg moraliserer. Vel vi får bare begge akseptere at vi står milevis fra hverandre i holdninger og sette strek her selv om du blir frustrert Du reagerer sterkt og mener det er "trakasserende" å stille opp i denne selfien, for så å mene det er jeg som er krenket 2
Rosalie Skrevet 5. mai 2019 #502 Skrevet 5. mai 2019 De fleste er vel enige i at slapp ræke-videoen ikke var noen varslersak. Problemet var at Giske ved å danse slapp ræke beruset sent på natta med en ukjent, yngre kvinne kort tid etter varslersakene mot ham, viste til det fulle en total mangel på dømmekraft. Noe som ikke kan sies å være tillitsvekkende. Videoen sirkulerte for øvrig i sosiale medier ikke lenge etter at den ble filmet, og kom svært beleilig for dem som mente at det var altfor tidlig med comeback i et sentralt tillitsverv. Det er ingen tvil om at Giske er en svært dyktig retoriker og nettverksbygger, men det betyr ikke automatisk at han bør inneha tillitsverv. 6
Katten.2.0 Skrevet 5. mai 2019 #503 Skrevet 5. mai 2019 Kall en spade for en spade. Denne saken har egentlig undergrave samtlige varslingssaker om Giske, og vil mest sannsynlig styrke hans posisjon. At folk ikke skjønner at dette er et hån mot de som faktisk opplever trakassering er en del av problemet. 8
Hunky Dory Skrevet 4. oktober 2019 #504 Skrevet 4. oktober 2019 Sjokkerende lite selvinsikt av hans kone (og forlag) og gi ut en bok der nok en gang, jf. ensidig TV-intervju av paret, makt misbruker posisjon. Også blir det nok et intervju i regi av nrk... fantastisk. Her skal makt og virkelighetsoppfattelse vises. Hva er det med dette paret? Så ekstremt usympatisk. Media-karusellen deres er patetisk, og "umoden". 21
keops Skrevet 4. oktober 2019 #505 Skrevet 4. oktober 2019 12 minutter siden, Hunky Dory skrev: Sjokkerende lite selvinsikt av hans kone (og forlag) og gi ut en bok der nok en gang, jf. ensidig TV-intervju av paret, makt misbruker posisjon. Også blir det nok et intervju i regi av nrk... fantastisk. Her skal makt og virkelighetsoppfattelse vises. Hva er det med dette paret? Så ekstremt usympatisk. Media-karusellen deres er patetisk, og "umoden". De jobber hardt med å undergrave varslerne og ser dessverre ut til å lykkes i noen grad med dette. Målet er vel å få denne selvnytende lakenartisten inn i regjering, helst som statsminister. At den dansevideoen ikke viser et overgrep forhindrer jo ikke at Giske har hatt flere tiår med svært upassende oppførsel bak seg. Helt tragisk å se Haddy bortforklare og uansvarliggjøre sin ektemann ved å si at det går over hodet på ham at kvinner har oppfattet han som maktmisbruker. Jeg synes Giske er en bra politiker men en katastrofe som medmenneske. Njie har sunket så lavt at jeg ikke orker å forholde meg til det. 16
himmeloghav Skrevet 4. oktober 2019 #506 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) 14 minutter siden, keops skrev: De jobber hardt med å undergrave varslerne og ser dessverre ut til å lykkes i noen grad med dette. Målet er vel å få denne selvnytende lakenartisten inn i regjering, helst som statsminister. At den dansevideoen ikke viser et overgrep forhindrer jo ikke at Giske har hatt flere tiår med svært upassende oppførsel bak seg. Helt tragisk å se Haddy bortforklare og uansvarliggjøre sin ektemann ved å si at det går over hodet på ham at kvinner har oppfattet han som maktmisbruker. Jeg synes Giske er en bra politiker men en katastrofe som medmenneske. Njie har sunket så lavt at jeg ikke orker å forholde meg til det. Her er en artikkel som er over 12 år gammel med kulturminister Giske med Mira på skuldrene. Er det riktig oppførsel av en kulturminister? I tillegg er det laget en sang om han for mange år siden hvor det kommer tydelig fram at han forener tittel og makt med flørting og erobring. https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/qzRzE/slo-seg-loes-med-mira Benekter Haddy alt dette? Endret 4. oktober 2019 av himmeloghav 8
Hunky Dory Skrevet 4. oktober 2019 #507 Skrevet 4. oktober 2019 15 minutter siden, keops skrev: De jobber hardt med å undergrave varslerne og ser dessverre ut til å lykkes i noen grad med dette. Målet er vel å få denne selvnytende lakenartisten inn i regjering, helst som statsminister. At den dansevideoen ikke viser et overgrep forhindrer jo ikke at Giske har hatt flere tiår med svært upassende oppførsel bak seg. Helt tragisk å se Haddy bortforklare og uansvarliggjøre sin ektemann ved å si at det går over hodet på ham at kvinner har oppfattet han som maktmisbruker. Jeg synes Giske er en bra politiker men en katastrofe som medmenneske. Njie har sunket så lavt at jeg ikke orker å forholde meg til det. Enig i at det er helt tragisk. Det er trasig å se spalteplass og bokhylleplass bli viet til en person som desperat klamrer seg til sitt ønske om hva som har skjedd.. når hun ikke var tilstede. På ett eller annet tidspunkt må det jo slå inn at hun eller han ikke kan endre fortiden. Og, at måten de håndterer situasjonen på underbygger at det helt klart har skjedd noe som ikke burde skjedd. Om de hadde holdt en forsonende profil og vært "sin makt bevisst" tror jeg de hadde oppnådd mer, både fra varslere og folk. Men det gjør de ikke. Paradene deres for å "renvaske" Giske oppleves som ren makt propaganda. idiotisk. Det er vulgært rett og slett. 11
Hunky Dory Skrevet 4. oktober 2019 #508 Skrevet 4. oktober 2019 18 minutter siden, himmeloghav skrev: Her er en artikkel som er over 12 år gammel med kulturminister Giske med Mira på skuldrene. Er det riktig oppførsel av en kulturminister? I tillegg er det laget en sang om han for mange år siden hvor det kommer tydelig fram at han forener tittel og makt med flørting og erobring. https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/qzRzE/slo-seg-loes-med-mira Benekter Haddy alt dette? En ting er å forene tittel og makt med flørting og erobring, som metafor. En annen ting er å handle deretter. Og, diskusjonen har for lengst forlatt "dansing på bar", og selfies. Det er ikke det varslingssakene på Giske handler om. 5
keops Skrevet 4. oktober 2019 #509 Skrevet 4. oktober 2019 15 minutter siden, himmeloghav skrev: Her er en artikkel som er over 12 år gammel med kulturminister Giske med Mira på skuldrene. Er det riktig oppførsel av en kulturminister? I tillegg er det laget en sang om han for mange år siden hvor det kommer tydelig fram at han forener tittel og makt med flørting og erobring. https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/qzRzE/slo-seg-loes-med-mira Benekter Haddy alt dette? Hun kan jo vanskelig benekte alt dette som faktisk har skjedd men det virker som om hun pussig nok ikke har noe problem med denne adferden. Mange enkeltsaker som kanskje ikke er all verden, men det er jo også adskillig kritikkverdige forhold i tillegg. Giske dro jo nordover på politisk besøk, de trodde de fikk kirkeministeren til middag, dessverre viste det seg bare å være en kåt trønder som var ute etter noen å date. Ikke kriminelt i og for seg, men mannen bør ikke inneha politiske tillitsverv når han oppfører seg slik. 8
keops Skrevet 4. oktober 2019 #510 Skrevet 4. oktober 2019 6 minutter siden, Hunky Dory skrev: Enig i at det er helt tragisk. Det er trasig å se spalteplass og bokhylleplass bli viet til en person som desperat klamrer seg til sitt ønske om hva som har skjedd.. når hun ikke var tilstede. På ett eller annet tidspunkt må det jo slå inn at hun eller han ikke kan endre fortiden. Og, at måten de håndterer situasjonen på underbygger at det helt klart har skjedd noe som ikke burde skjedd. Om de hadde holdt en forsonende profil og vært "sin makt bevisst" tror jeg de hadde oppnådd mer, både fra varslere og folk. Men det gjør de ikke. Paradene deres for å "renvaske" Giske oppleves som ren makt propaganda. idiotisk. Det er vulgært rett og slett. Ja, opplever også dette som veldig vulgært. Misunner ikke fru Giske den dagen hun eventuelt våkner fra dvalen. 7
Gjest O.G. Skrevet 4. oktober 2019 #511 Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, Hunky Dory skrev: Sjokkerende lite selvinsikt av hans kone (og forlag) og gi ut en bok der nok en gang, jf. ensidig TV-intervju av paret, makt misbruker posisjon. Også blir det nok et intervju i regi av nrk... fantastisk. Her skal makt og virkelighetsoppfattelse vises. Hva er det med dette paret? Så ekstremt usympatisk. Media-karusellen deres er patetisk, og "umoden". Når ble Haddy så heslig?
Gjest Nimbus2000 Skrevet 4. oktober 2019 #512 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Tror boken til Haddy hadde vært bedre om den i mindre grad var et forsvarskrift for Giske og i større grad reflekterte over Haddys egen rolle da hun var med på heksejakten mot ambulasesjåfør Schjenken. Nå har hun selv fått se hvordan mediepresset rammet Giske. Giske var en av Norges mektigste menn og en av Norges mest medievante personer. Drøyeste beskyldningen mot Giske var vel at han kysset en dame mot hennes vilje. Ambulansesjåføren var mannen i gata, null medieerfaring og ble beskyldt for å ikke hjelpe en blødende syk mann fordi han var svart. Man kan bli tilgitt om man kysser en dame uten samtykke. Man blir neppe tilgitt om man er ambulansesjåfør og nekter å hjelpe syke fargede mennesker. Drosesjåføren vant injuriesak mot Haddy og Dagbladet. Viste seg at Dagbladet og Haddy ikke hadde dekning for de forferdelige beskyldningene de kom med og at at heksejakten deres var forjævlig. En bok om at Haddy tror på Giske er jo ikke spesielt spennende. Haddy var jo aldri der da Giske trakasserte damene. Så Haddy tror jo kun på Giske fordi hun elsker mannen og ikke fordi hun har noen bevis. Det er jo heller ingen som tror at Giske var for naiv til å skjønne sin egen rolle. Giske er en av de mest erfarne og beste maktspillerne i landet. Giske har hele tiden brukt makten sin til å tie kritiske røster og å fremme seg selv og sine støttespillere. Tviler ikke på at Giske syntes mediekjøret mot han var forjævlig. Det er jo forjævlig når hele pressen lukter blod. Men Giske var syk når det passet han. Da Støre ønsket svar fra Giske var Giske for syk for å svare, men Giske var frisk nok til å skrive partsinnlegg i pressen. Giske var for syk til å svare på kritiske spørsmål fra pressen, men frisk nok til å kjøre egne kampanjer i pressen. Giske jobbet også hele tiden å forlenge mediekjøret fordi han trodde det var politisk smartere enn at saken ble lagt død så fort som mulig. Endret 4. oktober 2019 av Nimbus2000
himmeloghav Skrevet 4. oktober 2019 #513 Skrevet 4. oktober 2019 27 minutter siden, Hunky Dory skrev: En ting er å forene tittel og makt med flørting og erobring, som metafor. En annen ting er å handle deretter. Og, diskusjonen har for lengst forlatt "dansing på bar", og selfies. Det er ikke det varslingssakene på Giske handler om. I de fleste varslingssakene var han kun pågående og flørtete. Han voldtok ingen, men var irriterende pågående og tok ikke hint. 1
Sol-gull Skrevet 4. oktober 2019 #514 Skrevet 4. oktober 2019 Det jeg lurer på er om det er mer vi ikke får vite. Vet ikke hvor mange kvinner som orker så stå frem med upassende oppførsel eller verre angående en så profilert person. 7
Hunky Dory Skrevet 4. oktober 2019 #515 Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, himmeloghav skrev: I de fleste varslingssakene var han kun pågående og flørtete. Han voldtok ingen, men var irriterende pågående og tok ikke hint. "presse tunga ned i halsen" er mer enn "irriterende pågånde" vil jeg påstå. Det er direkte respektløst. Og, ikke ta et hint er å kjøre mediasirkus i etterkant. 10
Jobbermedbarn Skrevet 4. oktober 2019 #516 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Jeg er på en måte litt i midten i denne saken. Jeg forstår godt behovet for TG og Haddy og fortelle hvordan de opplevde den intense pressedekningen og oppmerksomheten rundt saken. Det er vel heller ikke noen hemmelighet at det ligger en maktkamp i ledelsen i AP her heller. Jeg synes det siste som skjedde der VG ble felt i PFU var veldig betenkelig, og utrolig tøft av en ung jente og ikke gi seg. Men det jeg ikke liker ved denne boken er at Haddy rett ut forteller at varslerne lyver, uten at hun har noen som helst forutsetning til å si dette! Ja, hun tror på mannen sin, og har rett til det, men hun balanserer virkelig på en linje her ved å komme med slike påstander! På mange måter føler jeg at hun ironisk nok bruker sin makt som både journalist og kjent TV fjes til å undergrave kvinners opplevelser ifht TG. Det er kanskje ikke straffbare handlinger, men det er da virkelig ikke handlinger man forbinder med posisjoner øverst i politikken! Hun virker rett og slett litt naiv, eller kanskje kynisk? Boken må i alle fall leses med utgangspunkt i at hun har en agenda her! Jeg må innrømme at den respekten jeg har hatt for henne er svekket! Endret 4. oktober 2019 av Jobbermedbarn 17
jabx Skrevet 4. oktober 2019 #517 Skrevet 4. oktober 2019 På 23.2.2019 den 15.55, JaVel skrev: Han har selvsagt lov til å feste, men er jo ikke særlig klokt av ham når blandingen av alkohol og tafsing på jenter var det som ødela hans karriere. Var det denne episoden med dansing bak ryggen på en dame vi diskuterte her? Det var jo ikke noe tafsing. Han bare tullet foran kameraet sammen med denne jenta. 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 4. oktober 2019 #518 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg trodde mye bedre om Haddy! Sukk.Hva kan man si; de fortjener hverandre?
himmeloghav Skrevet 4. oktober 2019 #519 Skrevet 4. oktober 2019 2 timer siden, Hunky Dory skrev: "presse tunga ned i halsen" er mer enn "irriterende pågånde" vil jeg påstå. Det er direkte respektløst. Og, ikke ta et hint er å kjøre mediasirkus i etterkant. Det er en overdrivelse og direkte løgn vil jeg påstå. Ingen presser tungen ned i halsen på folk om de da ikke ønsker å skade dem. 2
Hunky Dory Skrevet 4. oktober 2019 #520 Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, himmeloghav skrev: Det er en overdrivelse og direkte løgn vil jeg påstå. Ingen presser tungen ned i halsen på folk om de da ikke ønsker å skade dem. Setter anførselstegn, for det er en påstand. Om dette er varslingen, vet jeg ikke. Det er vulgært å bruke oss som mottagere av media, for denne kampen. Det er naivt å tro at dette er hva som bør gjøres. Måten det gjøres på er kynisk. Og det gir rom for å normalisere reaksjonsmønster som er skadelig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå