Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

På 26.4.2019 den 22.16, Alivamale skrev:

På hvilken måte? Begge mennene er jo ganske tvilsomme typer. 

TG hadde mange tilfeller der kvinner hadde følt seg trakassert.

Det er forskjell på å "føle seg trakassert" og å bli voldtatt når man er døddrukken. Tonning Rise hadde i oppgave å passe på jenta siden hun var overstadig.

Jeg vil ikke forsvare alt Giske har gjort, men det er en enorm forskjell på de sakene. Det er ikke i utgangspunktet et overgrep å prøve seg på andre voksne som er 20 år yngre. Det *kan* være forbud. Ikke pga aldersforskjell per se, men hvis man misbruker sin stilling. 

Hvis noen mener det er et overgrep å prøve seg på yngre personer bør de foreslå en konkret lovendring med grense for maks aldersforskjell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, herzeleid skrev:

Slik oppførsel? Du mener å stille opp på en selfie når noen ber om det? Ja gosh så fælt! :bond:

Dansetørrjokkingen på selfievideoen. Kvalmende selfie av en tidligere fremstående politiker. 

At du liker dette sier mye om deg ja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Dansetørrjokkingen på selfievideoen. Kvalmende selfie av en tidligere fremstående politiker. 

 

"Dansetørjukking" 

Å stå bak noen og liksomdanse i noen få sekunder når de ber deg gjøre det på en selfie slår meg ikke akkurat som "kvalmende tørrjokking". Spørs om du ikke ser det du vil se. Kanskje du har litt skitnere tanker enn de fleste andre? 

Sitat

At du liker dette sier mye om deg ja.

Måtte le litt av denne. Også du må forstå at en kan mene at å stille opp på denne selfien ikke er trakassering eller fæl oppførsel, uten å like det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, herzeleid skrev:

Ja det skal du ha :) 

Hvorfor tror videoen brakte så stor oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, herzeleid skrev:

"Dansetørjukking" 

Å stå bak noen og liksomdanse i noen få sekunder når de ber deg gjøre det på en selfie slår meg ikke akkurat som "kvalmende tørrjokking". Spørs om du ikke ser det du vil se. Kanskje du har litt skitnere tanker enn de fleste andre? 

Måtte le litt av denne. Også du må forstå at en kan mene at å stille opp på denne selfien ikke er trakassering eller fæl oppførsel, uten å like det. 

Politikeren ble hintet av sin partikollega om hvorvidt adferden har var særlig lur. Sier det deg noe om at opptrinnet har vært rimelig spesielt? 

Le du som liker sånt. Eneste du oppnår er å assosieres til slikt folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom frem i ettertid at flere av melderne tilhørerte Nadia Hadids fanskare, og hun var Giskes motstander i valgkampen. Dessuten var flere av beskyldningene usanne. Helt utrolig hvor dømmende folk kan være.

Kanskje en ugrei oppførsel for mange å danse med et annen voksent kvinnemenneske på en video, men ærlig talt. Begge var vokse, og hun dama spredte videoen videre. At menn flørter er ingen hemmelighet, men det gjør jaggu kvinnfolk også. 

Har en følelse av folk som dømmer, er folk som har vanskelig for å være kildekritisk generelt.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Hvorfor tror videoen brakte så stor oppmerksomhet?

I stor grad fordi den ble slått opp som noe den ikke var. Da kvinnen fra videoen selv forklarte seg var det VG og "varsleren" som fikk kritikk for sin uriktige/uærlige fremstilling, og VG som måtte beklage. 

10 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Politikeren ble hintet av sin partikollega om hvorvidt adferden har var særlig lur. Sier det deg noe om at opptrinnet har vært rimelig spesielt? 

 

Selvfølgelig var det ikke lurt. Det tror jeg vi alle forstår. Men det er milevis mellom "uklokt" og "trakassering". 

Sitat

Le du som liker sånt. Eneste du oppnår er å assosieres til slikt folk.

Nei. Jeg påpeker hvor nærtagende enkelte er på andres vegne uten at disse selv har bedt om det. Tvert imot har kvinnen selv beskrevet dette som helt uproblematisk og noe det var hun som tok initiativ til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

I stor grad fordi den ble slått opp som noe den ikke var. Da kvinnen fra videoen selv forklarte seg var det VG og "varsleren" som fikk kritikk for sin uriktige/uærlige fremstilling, og VG som måtte beklage. 

Selvfølgelig var det ikke lurt. Det tror jeg vi alle forstår. Men det er milevis mellom "uklokt" og "trakassering". 

Nei. Jeg påpeker hvor nærtagende enkelte er på andres vegne uten at disse selv har bedt om det. Tvert imot har kvinnen selv beskrevet dette som helt uproblematisk og noe det var hun som tok initiativ til. 

Du har vist hvor du står i saken og jeg vet hvor jeg står.

Nærtagende er ikke rett ord her. Mer riktig er skremmende. Mange foreldre som har stor tillit til høytstående politikere i Ap, kanskje ungdommene er med på leir etc, og da blir man jo rimelig sjokkert over adferden. Sjokkert og skremmende er derfor mer riktig enn nærtagende. 

Kvinnen selv kanskje likte det til og med. Det er uansett uinteressant. Det som er interessant er at en sentral politiker dansetørrjukker på video selfier og denne politikeren deltar også på ungdomssamlinger/fester med unge politisk engasjerte osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 4barnsmor skrev:

Du har vist hvor du står i saken og jeg vet hvor jeg står.

Ja mitt standpunkt er at å stille opp i en selfie når en kvinne ber om det ikke er å trakassere. Rart du er uenig. 

Sitat

Nærtagende er ikke rett ord her. Mer riktig er skremmende. Mange foreldre som har stor tillit til høytstående politikere i Ap, kanskje ungdommene er med på leir etc, og da blir man jo rimelig sjokkert over adferden. Sjokkert og skremmende er derfor mer riktig enn nærtagende. 

Ok, da sier vi heller veldig lett "sjokkert". 

Sitat

Kvinnen selv kanskje likte det til og med. Det er uansett uinteressant.

Veldig avslørende. Hva kvinner selv mener er uinteressant. Du har, som du skriver, så absolutt vist hvor du står ja. 

Sitat

Det som er interessant er at en sentral politiker dansetørrjukker på video selfier og denne politikeren deltar også på ungdomssamlinger/fester med unge politisk engasjerte osv. 

"Dansetørrjukker" :bond:

En må gjerne finne på uttrykk og slenge de hysterisk rundt seg, men det gjør det ikke mer riktig. Om det å stå bak noen og danse i et par sekunder er "dansetørjukking" tror jeg det er få som holder sin sti ren.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 4barnsmor said:

Du har vist hvor du står i saken og jeg vet hvor jeg står.

Nærtagende er ikke rett ord her. Mer riktig er skremmende. Mange foreldre som har stor tillit til høytstående politikere i Ap, kanskje ungdommene er med på leir etc, og da blir man jo rimelig sjokkert over adferden. Sjokkert og skremmende er derfor mer riktig enn nærtagende. 

Kvinnen selv kanskje likte det til og med. Det er uansett uinteressant. Det som er interessant er at en sentral politiker dansetørrjukker på video selfier og denne politikeren deltar også på ungdomssamlinger/fester med unge politisk engasjerte osv. 

Hvis du skal diskutere i en tråd, så må du i det minste holde deg til fakta, og ikke skape en annen realitet enn den som eksisterer. Det blir for dumt, og begrenser dine evner til argumentasjon og å bli tatt seriøs. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 21.57, SVK skrev:

De skal gifte seg i sommer. Blir kult for Haddy på bryllupsfesten når hun sitter hjemme med ungen mens Giske fester og prøver seg på 20-åringer. :ironi:

Kjenner du de? :) 

Syns temaet om de virker ganske internt oppi Trondheim. Ikke så spennende syns jeg da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, te_groupies said:

Kjenner du de? :) 

Syns temaet om de virker ganske internt oppi Trondheim. Ikke så spennende syns jeg da. 

 

Nei kjenner dem ikke personlig, kun gjennom media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, herzeleid skrev:

Ja mitt standpunkt er at å stille opp i en selfie når en kvinne ber om det ikke er å trakassere. Rart du er uenig. 

Ok, da sier vi heller veldig lett "sjokkert". 

Veldig avslørende. Hva kvinner selv mener er uinteressant. Du har, som du skriver, så absolutt vist hvor du står ja. 

"Dansetørrjukker" :bond:

En må gjerne finne på uttrykk og slenge de hysterisk rundt seg, men det gjør det ikke mer riktig. Om det å stå bak noen og danse i et par sekunder er "dansetørjukking" tror jeg det er få som holder sin sti ren.

 

Synes Giske har vist sitt rette jeg. Og det var fint, nå kan vi foreldre sende ungene trygt på ulike arrangementer ved å vite at slikt folk som han holdes vekke. 

Om du liker tørrjukking på selfier trenger du ikke melde fra om trakassering - kvinnen selv melde heller ikke fra og alle som liker slik adferd kan ta selfier med hverandre. 

Om jeg eller min datter eller sønn eller andre i familien opplevde en gammel politiker som holder på slik på en selfie ville det opplevdes som svært uanstendig og trakkaserende ja. 

Snakk for deg selv om du liker dette og dermed ikke kan holde din sti ren. Du finner dine likesinnede i denne politikeren og mange andre, men ikke prøv å få denne adferden til å bli noe jeg skal akseptere, være seg det varer en time eller noen få sekunder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Astoria skrev:

Hvis du skal diskutere i en tråd, så må du i det minste holde deg til fakta, og ikke skape en annen realitet enn den som eksisterer. Det blir for dumt, og begrenser dine evner til argumentasjon og å bli tatt seriøs. 

Videoen er det eneste fakta jeg forholder meg til. Den viser en 50 år gammel tidligere fremstående politiker som dansejukker bak en ung jente i en selfie video.

Sammenhold med alle andre tidligere varsler om trakkasering er jeg nå glad for at denne politikeren er ferdig i Arbeiderpartiet. Han er en skam rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Synes Giske har vist sitt rette jeg. Og det var fint, nå kan vi foreldre sende ungene trygt på ulike arrangementer ved å vite at slikt folk som han holdes vekke. 

Jeg vet ikke hva du prøver å svare på her.

Sitat

Om du liker tørrjukking på selfier trenger du ikke melde fra om trakassering - kvinnen selv melde heller ikke fra og alle som liker slik adferd kan ta selfier med hverandre. 

Eller dansing som alle vi andre kaller det.

Sitat

Om jeg eller min datter eller sønn eller andre i familien opplevde en gammel politiker som holder på slik på en selfie ville det opplevdes som svært uanstendig og trakkaserende ja. 

Du opplever det som trakasserende at to voksne mennesker danser et par sekunder på en selfie? :bond:

 

Sitat

Snakk for deg selv om du liker dette og dermed ikke kan holde din sti ren. Du finner dine likesinnede i denne politikeren og mange andre, men ikke prøv å få denne adferden til å bli noe jeg skal akseptere, være seg det varer en time eller noen få sekunder. 

At voksne mennesker noen ganger danser må du nesten akseptere jo. Hvis du opplever det så krenkende og trakasserende er det du som har et problem, ikke voksne mennesker som danser. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke hva du prøver å svare på her.

Eller dansing som alle vi andre kaller det.

Du opplever det som trakasserende at to voksne mennesker danser et par sekunder på en selfie? :bond:

 

At voksne mennesker noen ganger danser må du nesten akseptere jo. Hvis du opplever det så krenkende og trakasserende er det du som har et problem, ikke voksne mennesker som danser. 

Denne videoen hadde aldri blitt en mediesak om dette dreiet seg om noe du kaller vanlig dans. De tidligere trakkaseringssakene var nok også med på at denne videoen ble fatal for hans karriere. 

Det faktum at dette ble en mediesak betyr at vi er mange i landet som ikke synes dansejukking er akseptabel oppførsel for en tidligere samboende topp-politiker på 50 år og en ung dame. Selv om du synes det. Uakseptabelt helt klart, være seg sekunder minutter eller timer. Det er fint at han er ute av dansen bokstavelig talt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Denne videoen hadde aldri blitt en mediesak om dette dreiet seg om noe du kaller vanlig dans. 

Jo, og det ble den. Grunnen er som jeg har forklart deg bla. at det ble uriktig fremstilt fra starten, samt de gamle anklagene mot Giske. 

Sitat

De tidligere trakkaseringssakene var nok også med på at denne videoen ble fatal for hans karriere. 

Utvilsomt. 

Sitat

Det faktum at dette ble en mediesak betyr at vi er mange i landet som ikke synes dansejukking er akseptabel oppførsel for en tidligere samboende topp-politiker på 50 år og en ung dame. Selv om du synes det. Uakseptabelt helt klart, være seg sekunder minutter eller timer. Det er fint at han er ute av dansen bokstavelig talt. 

At det er en del som moraliserer og ikke tåler at andre voksne mennesker danser et par sekunder tviler jeg ikke på. At dette ble en mediesak handler primært om en kombinasjon av uredelig journalistikk og politisk opportunisme. Om den tillitsvalgte ikke hadde sveket tilliten til de han skulle representere, og journalistene hadde overholdt et minimum av presseetikk, ville ikke dette blitt en slik avissak. Dette demonstreres gjennom den voldsomme skittentøyvasken og beklagelsene fra VG, og at den tillitsvalgte ikke lenger har organisasjonens tillit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, herzeleid skrev:

Jo, og det ble den. Grunnen er som jeg har forklart deg bla. at det ble uriktig fremstilt fra starten, samt de gamle anklagene mot Giske. 

Utvilsomt. 

At det er en del som moraliserer og ikke tåler at andre voksne mennesker danser et par sekunder tviler jeg ikke på. At dette ble en mediesak handler primært om en kombinasjon av uredelig journalistikk og politisk opportunisme. Om den tillitsvalgte ikke hadde sveket tilliten til de han skulle representere, og journalistene hadde overholdt et minimum av presseetikk, ville ikke dette blitt en slik avissak. Dette demonstreres gjennom den voldsomme skittentøyvasken og beklagelsene fra VG, og at den tillitsvalgte ikke lenger har organisasjonens tillit. 

Du tar feil. Og forklaringer finner du i denne tråden. Men jeg gjentar gjerne: Adferden er fullstendig uakseptabel for en samboende topp-politiker. Videoen taler sitt egen språk og kan ikke oppfattes annerledes enn filmens fakta viser. At du personlig bare ser en dans mellom to random personer kan ikke jeg få gjort noe med... Jeg ser er samboende dansejukkende topp politiker og en meget ung kvinne.

At du føler deg krenket av at jeg moraliserer kan jeg heller ikke gjøre noe med. Men slikt folk som liker denne adferden opplever det ofte krenkende at andre tar opp moral, holdninger og akseptabel oppførsel. Det er naturlig og en del av forsvarsmekanismene man har. De vil jo ikke selv se at de må slutte med egen dårlig oppførsel. Det er mange som ikke liker moralisering og desto verre adferd desto mer krenket blir man av folk som moraliserer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 4barnsmor skrev:

Du tar feil. Og forklaringer finner du i denne tråden. Men jeg gjentar gjerne: Adferden er fullstendig uakseptabel for en samboende topp-politiker. Videoen taler sitt egen språk og kan ikke oppfattes annerledes enn filmens fakta viser. At du personlig bare ser en dans mellom to random personer kan ikke jeg få gjort noe med... Jeg ser er samboende dansejukkende topp politiker og en meget ung kvinne.

 

"dansejukkende" :bond:

 

Igjen, det å stille opp på en selfie med noen som ber deg om det er ikke trakasserende, slik du mener. At du finner på ord endrer ikke på det. 

Sitat

At du føler deg krenket av at jeg moraliserer kan jeg heller ikke gjøre noe med. Men slikt folk som liker denne adferden opplever det ofte krenkende at andre tar opp moral, holdninger og akseptabel oppførsel. Det er naturlig og en del av forsvarsmekanismene man har. De vil jo ikke selv se at de må slutte med egen dårlig oppførsel. Det er mange som ikke liker moralisering og desto verre adferd desto mer krenket blir man av folk som moraliserer.

Dette var veldig rart. Det er jo du som tilsynelatende føler at det å delta på en slik selfie er trakasserende og dårlig oppførsel og reagerer så sterkt på dette. At du så anklager meg for å være krenket fremstår sånn sett noe komisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, herzeleid skrev:

"dansejukkende" :bond:

 

Igjen, det å stille opp på en selfie med noen som ber deg om det er ikke trakasserende, slik du mener. At du finner på ord endrer ikke på det. 

Dette var veldig rart. Det er jo du som tilsynelatende føler at det å delta på en slik selfie er trakasserende og dårlig oppførsel og reagerer så sterkt på dette. At du så anklager meg for å være krenket fremstår sånn sett noe komisk.

Ikke så rart. Og ikke så vanskelig. 

Videoen viser dansejukkende samboende toppolitiker noe som er fullstendig uakseptabelt adferd.

Du mener det er helt akseptabel adferd og blir i tillegg åpenbart krenket av at jeg moraliserer. 

Vel vi får bare begge akseptere at vi står milevis fra hverandre i holdninger og sette strek her selv om du blir frustrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...