Gå til innhold

Trond Giske


Nobile

Anbefalte innlegg

Just now, Petra75 said:

Det kan uansett ikke sammenlignes. Øygard gjorde noe alvorlig galt. Ikke Giske.

Tullete.

Jeg er helt enig i at det er en seriøs gradsforskjell i handlingene (utifra det jeg/vi vet, da).

Men Trond Giske hadde nok gjort lurt i å legge seg flat her. Si, som muligens sant er, at han nok har gått over streken noen ganger, men uten å mene noe galt med det. Da hadde han trolig nokså raskt blitt tilgitt av nesten alle.

I stedet prøver han å gjøre seg til offer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Jeg er helt enig i at det er en seriøs gradsforskjell i handlingene (utifra det jeg/vi vet, da).

Men Trond Giske hadde nok gjort lurt i å legge seg flat her. Si, som muligens sant er, at han nok har gått over streken noen ganger, men uten å mene noe galt med det. Da hadde han trolig nokså raskt blitt tilgitt av nesten alle.

I stedet prøver han å gjøre seg til offer.

Men det var da nettopp det han gjorde i gårsdagens program. Og flere ganger tidligere også, for den del. For øvrig er jeg helt enig i at han og familien hans har blitt ofret i denne saken. Man må jo være blind hvis man ikke ser det.

Å blande Øygard inn i diskusjonen er totalt irrelevant, og er bare med på å dra debatten enda mer ned i søla. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Petra75 said:

Men det var da nettopp det han gjorde i gårsdagens program. Og flere ganger tidligere også, for den del. For øvrig er jeg helt enig i at han og familien hans har blitt ofret i denne saken. Man må jo være blind hvis man ikke ser det.

Å blande Øygard inn i diskusjonen er totalt irrelevant, og er bare med på å dra debatten enda mer ned i søla. 

 

Siden jeg tydeligvis er blind, kan du forklare dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Siden jeg tydeligvis er blind, kan du forklare dette?

Han har ikke gjort noe som er ulovlig, han kan ikke beskyldes for annet enn å være dum og ubetenksom - noe han har innrømmet at han har vært.

Men han ble kastet under bussen av sine partifeller, uten at han fikk mulighet for å forsvare seg, media hadde tusenvis av saker, kun i forsøk å bryte ham ned. Hverken Hadja, Jonas eller avisene brydde seg om at han var så langt nede at hans nærmeste var redde for at han skulle avslutte det hele. Hadde det vært verdt at han tok sitt eget liv bare fordi han forsøke å sjekke opp noen han ikke burde forsøke å sjekke opp?

Det er så tydelig at dette har vært en kampanje for å få ham ut av politikken, og andre opp og fram, og jeg syns det er skremmende at folk ikke ser det.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Petra75 said:

Han har ikke gjort noe som er ulovlig, han kan ikke beskyldes for annet enn å være dum og ubetenksom - noe han har innrømmet at han har vært.

Men han ble kastet under bussen av sine partifeller, uten at han fikk mulighet for å forsvare seg, media hadde tusenvis av saker, kun i forsøk å bryte ham ned. Hverken Hadja, Jonas eller avisene brydde seg om at han var så langt nede at hans nærmeste var redde for at han skulle avslutte det hele. Hadde det vært verdt at han tok sitt eget liv bare fordi han forsøke å sjekke opp noen han ikke burde forsøke å sjekke opp?

Det er så tydelig at dette har vært en kampanje for å få ham ut av politikken, og andre opp og fram, og jeg syns det er skremmende at folk ikke ser det.

Du tar ikke livet av deg fordi du har vært ufin i fylla. Dette er bare surr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Du tar ikke livet av deg fordi du har vært ufin i fylla. Dette er bare surr.

Så du egentlig programmet i går?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Petra75 said:

Så du egentlig programmet i går?

Nei.

Tillegg: Politikere kan ikke regne med at folk ser ethvert program nå om dagen. Det er bildet folk får gjennom nettaviser +++ som teller. Arbeiderpartiet gjorde et dårlig siste stortingsvalg, på grunn av inntrykket folk flest ble sittende igjen med - sannsynligvis nokså feilaktig. Det trengs bedre mediefolk i den leiren.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Petra75 skrev:

Han har ikke gjort noe som er ulovlig, han kan ikke beskyldes for annet enn å være dum og ubetenksom - noe han har innrømmet at han har vært.

Men han ble kastet under bussen av sine partifeller, uten at han fikk mulighet for å forsvare seg, media hadde tusenvis av saker, kun i forsøk å bryte ham ned. Hverken Hadja, Jonas eller avisene brydde seg om at han var så langt nede at hans nærmeste var redde for at han skulle avslutte det hele. Hadde det vært verdt at han tok sitt eget liv bare fordi han forsøke å sjekke opp noen han ikke burde forsøke å sjekke opp?

Det er så tydelig at dette har vært en kampanje for å få ham ut av politikken, og andre opp og fram, og jeg syns det er skremmende at folk ikke ser det.

 

Takk for et fint innlegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Nei.

Du slutter egentlig aldri å imponere meg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, T-Rex skrev:

Han kunne hatt en sjanse om han hadde spilt kortene sine rett. Nå som han kjører taktikken "stakkars uskyldige meg, dette går så hardt utover familien min", tror jeg faktisk han har tapt. Det er litt Rune Øygard over det.

Jeg tror egentlig han har spilt kortene ganske godt. Han la seg flat da han skulle, i en tid der han ikke hadde noen anledning til å forsvare seg, og nå som litt for ivrige journalister har avslørt hvordan de holdt på går han til motanngrep på eneste måten han kan, ved å vise at behandlingen har vært har for han og hans familie. 

Denne siste saken kan nok ha vært en gavepakke til Giske, fordi den sår tvil om hele prosessen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Petra75 skrev:

Han har ikke gjort noe som er ulovlig, han kan ikke beskyldes for annet enn å være dum og ubetenksom - noe han har innrømmet at han har vært.

Men han ble kastet under bussen av sine partifeller, uten at han fikk mulighet for å forsvare seg, media hadde tusenvis av saker, kun i forsøk å bryte ham ned. Hverken Hadja, Jonas eller avisene brydde seg om at han var så langt nede at hans nærmeste var redde for at han skulle avslutte det hele. Hadde det vært verdt at han tok sitt eget liv bare fordi han forsøke å sjekke opp noen han ikke burde forsøke å sjekke opp?

Det er så tydelig at dette har vært en kampanje for å få ham ut av politikken, og andre opp og fram, og jeg syns det er skremmende at folk ikke ser det.

 

Godt skrevet Petra.  Så programmet i går.  Det er skremmende å se hvor kynisk politikken kan være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan svare på dette med kilde:

- hvordan havnet videoen i pressens hender og på YouTube?

- hvordan fikk VG journalisten tak i Sofie dersom hun var anonym?

- hvor lenge  ventet Sofie med å avkrefte at hun følte ubehag og å si at hun var feilsitert?

- er alle de andre Giskesakene og ryktene uvesentlige på grunn av at denne siste saken?

For Giske sin skyld var vel egentlig denne «VG blemma» ganske hendig

Endret av Pompeline
Selvsensur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Stina234 skrev:

Godt skrevet Petra.  Så programmet i går.  Det er skremmende å se hvor kynisk politikken kan være.

Takk.

Ja, det er skremmende. Jeg har i hvert fall fått meg en vekker om at det politiske miljøet i dette landet ikke består av hederlige mennesker som ønsker det beste for landet, men heller det beste for seg selv, og de bryr seg ikke om hvem de ødelegger på veien. 

Jeg håper denne saken blir en vekker for velgerne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Onkel Blå skrev:

Trond Giske er politiker, og er en særdeles dyktig mediestrateg. Han har funnet riktig timing (det meste av styret rundt ham har lagt seg), en kjærlig samboer danner en fin ramme rundt Giskes versjon og han kan nå snakke ut om hvor forferdelig dette har vært for ham. 

Med unntak av VGs tabbe, så er Trond Giske på ingen måte et offer. Han er den som har tatt seg til rette og tafset på unge jenter i en årrekke. 

Det eneste dette programmet sier noe om er hvor dyktig strateg Giske er. Nå er han offeret, og godt over halvparten av befolkningen har sympati med ham om jeg tolker diverse kommentarfelt, raust. 

Våkn opp folkens! 

Enig i dette - virker jo som om det er Giske som er offeret her - ikke alle de han har gjort tilnærmelser mot de siste årene . 

Denne siste episoden var kanskje ikke metoo men det viste veldig upassende oppførsel fra en som har hatt anklager om det mot seg . Flere årsaker til det -  han er en fremtredende politiker OG han har snart kone og lite barn ventende hjemme - da driver man ikke og gnikker seg innpå unge jenter på et utested. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, punkyB skrev:

Enig i dette - virker jo som om det er Giske som er offeret her - ikke alle de han har gjort tilnærmelser mot de siste årene . 

Denne siste episoden var kanskje ikke metoo men det viste veldig upassende oppførsel fra en som har hatt anklager om det mot seg . Flere årsaker til det -  han er en fremtredende politiker OG han har snart kone og lite barn ventende hjemme - da driver man ikke og gnikker seg innpå unge jenter på et utested. 

Men hvorfor skal man være et offer bare fordi noen har kommet med uønskede tilnærmelser? Blir ikke offerkortet litt for enkelt å dra da? 

Jeg har ikke sett et eneste eksempel på at Giske har gjort noe ulovlig. Dumt, ja, men dumme ting har vi da gjort de fleste av oss. Men det betyr ikke at vi fortjener et hardkjør som går utover liv og helse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Petra75 skrev:

Men hvorfor skal man være et offer bare fordi noen har kommet med uønskede tilnærmelser? Blir ikke offerkortet litt for enkelt å dra da? 

Jeg har ikke sett et eneste eksempel på at Giske har gjort noe ulovlig. Dumt, ja, men dumme ting har vi da gjort de fleste av oss. Men det betyr ikke at vi fortjener et hardkjør som går utover liv og helse.

 Man kan kanskje ikke si at Giske har gjort noe ulovlig siden han ikke har blitt straffet for noe - men du kan vel ikke ha unngått å ha fått med deg at det har kommet fram via veldig mange at han har oppført seg upassende/krenkende/plagsom++ ovenfor de ?  

De fleste er enige om at man ikke skal oppføre seg slik når man har en fremtredende rolle i politikken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Nei.

Tillegg: Politikere kan ikke regne med at folk ser ethvert program nå om dagen. Det er bildet folk får gjennom nettaviser +++ som teller. Arbeiderpartiet gjorde et dårlig siste stortingsvalg, på grunn av inntrykket folk flest ble sittende igjen med - sannsynligvis nokså feilaktig. Det trengs bedre mediefolk i den leiren.

Nettopp. Det er nettavisene som styrer - den fjerde statsmakt på sitt beste.

Det er vi velgere som må begynne å ta over styringen. Vi kan ikke la oss farge av medier som vil styre oss mot høyre eller venstre, vi må klare å gjøre oss opp selvstendige meninger.

Og jeg tenker at minste forutsetning for å kunne diskutere noe er å i hvert fall prøve å få med seg begge sider av en sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...