Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Slik adferd er tragisk og uakseptabel uansett høyre eller venstresiden men det er mitt inntrykk at desto mer kvinnefiendtlig mannen er desto lengre mot høyre politisk befinner han seg, jff «Trumph mentalitet».

Det er mitt innrykk.

Du har rett til å ha dine fordommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Druid said:

VG hadde uttalelse fra jenta på at «det ble for mye» og «ubehagelig» før de publiserte.

Hvilket forsvarer oppslaget, siden det er den type oppførsel Ap nettopp har hevdet han aldri har hatt.

hvorfor hun skiftet mening etter at avisen kom ut, ønsker jeg ikke å spekulere i.

Skulle ønske at vi kunne spekulere, men du har vel rett. Uttrykket "noen av oss har snakket sammen" kommer av hvordan Arbeiderpartiet drev politikk. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/p6gdbW/noen-hadde-snakket

Å se noe gjør inntrykk som ikke forsvinner etter senere forklaringer. Hadde noen ønsket å gjøre skade, så hadde de gjemt unna filmen for å slippe den når Giske gjorde en kampanje for å komme til Stortinget, for eksempel. Eller før neste stortingsvalg.

Jeg har lest at filmen ble delt i kantina på arbeidsplassen til hun som filmet, og at han som kontaktet Trøndelag APs valgkomite skjønte at den kom ut, og ville advare de mot å velge Giske. At det var verre å ha valgt han, da måtte han overtales til å gå av. Noe han sikkert ikke ville gjøre før etter flere ukers kamp.

Når den først var delt, ville den komme til sosiale media. Banna bein.

• Liker 2
Skrevet

Dette innlegget gir ord til de tankene jeg har om saken:

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/XwV6pm/enkeltmannsfretaket

Ett av de største problemene for Ap er at Giske så tydelig føler at han må demonstrere at han ikke lar seg styre. Og ett av problemene til Giske er at han ikke er Donald Trumps likemann.

Og det er et generelt problem at mannegriser i politikken skremmer unge kvinner fra å delta. Det er faktisk et demokratisk problem.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, LauraN skrev:

Du har rett til å ha dine fordommer.

Ja det er riktig! Og ingenting er bedre om mine fordommer på dette kan endres! Giske selv er jo er bevis på at denne type menn finnes i AP, men jeg har likevel et håp om at dette slaget menn svært sjeldne i ap. 

Ønsker som kvinne selvsagt ikke å ha trakassering verken på venstre eller høyresiden!

Skrevet
12 minutter siden, 4barnsmor skrev:

Slik adferd er tragisk og uakseptabel uansett høyre eller venstresiden men det er mitt inntrykk at desto mer kvinnefiendtlig mannen er desto lengre mot høyre politisk befinner han seg, jff «Trumph mentalitet».

Det er mitt innrykk.

Tror du ikke det har vell så mye med fasade og hva som forventes hos enkelte politiske grupperinger? Giske var tross alt svoren feminist gjennom hele tiden han har drevet rundt, og det virker på meg som om en ofte gir uttrykk for de rette meningene fordi det er det målgruppen forventer, heller enn at en har så gode holdninger. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, herzeleid skrev:

Tror du ikke det har vell så mye med fasade og hva som forventes hos enkelte politiske grupperinger? Giske var tross alt svoren feminist gjennom hele tiden han har drevet rundt, og det virker på meg som om en ofte gir uttrykk for de rette meningene fordi det er det målgruppen forventer, heller enn at en har så gode holdninger. 

Jeg tror det har med politisk ståsted å gjøre - som jo også handler om personlige verdier.

Derfor er det både ekstra trist, flaut og ikke minst sjokkerende når slik oppførsel finnes hos menn i Ap. Og defor også at man ikke får tillit til Giske. Mindre overrasket blir man av å oppdage slike menn i FrP etc. 

Skrevet

Dette med Giske er virkelig en heksejakt av de sjeldne.

Muligens naivt av Giske å gå på byen og danse med damer, men isolert sett er dette en helt harmløs hendelse som åpenbart blir brukt som skittent politisk spill.

• Liker 7
Skrevet
7 timer siden, jenten22 skrev:

Ok, så du er enig i at det finnes andre intelligente og kompetente menn i Norge, så at giske driver på slik gjør han uegnet i jobben. Men det du egentlig er sur over, er at du mener bildet (filmen) overdrives?

Har du tenkt på at saken kanskje ikke overdrives, men at mange nordmenn har høye krav til hvordan det er greit å oppføre seg? Om dette var oppførsel fra en tilfeldig 20-år gammel mann på byen, så hadde jeg ikke brydd meg. Men når det er snakk om godt voksne, gifte menn med politiske verv, så er saken en helt annen. 

For meg virker det som om du ser dette i lys av sextrakkassering og anmeldelser, men er det noen som sier at han skal straffes for denne oppførselen? Virker det som om folk flest mente dette var straffbart? Nei, det folk flest mener er at det er feil oppførsel fra menn i viktige stillinger. At respektable, intelligente menn ikke driver på sånn. Reaksjonen er tvert imot et sunnhetstegn, der de fleste mener normale menn ikke driver på slik, at menn flest ikke er kåte hanngriser som vi må tålerere slikt fra

Selvsagt skal vi stille meget høye krav til folkevalgte som du sier!

Giskes adferd hittil er ikke verdig verken en folkevalgt politiker eller småbarnsfar. 

• Liker 4
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
1 time siden, Fornuftig-mann skrev:

Muligens naivt av Giske å gå på byen og danse med damer, men isolert sett er dette en helt harmløs hendelse som åpenbart blir brukt som skittent politisk spill.

Neida. Dette føyer seg i rekken av ueffen oppførsel fra den kanten. Hvis han hadde fått styrevervet i Ap, hva ville de neste videoene av Giske vist, tror du? Ville han sluttet med denne oppførselen? Kunne Ap noen gang være trygg for ham?

"Isolert sett" er helt irrelevant i denne sammenhengen.

Skrevet
1 time siden, Sitronmelisse skrev:

Neida. Dette føyer seg i rekken av ueffen oppførsel fra den kanten. Hvis han hadde fått styrevervet i Ap, hva ville de neste videoene av Giske vist, tror du? Ville han sluttet med denne oppførselen? Kunne Ap noen gang være trygg for ham?

"Isolert sett" er helt irrelevant i denne sammenhengen.

Han danset med en ung kvinne. Har hun sagt at det var galt?

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Ja denne siste hendelsen kan kalles en heksejakt, men politikken på toppnivå er stappfulle av maktmennesker med meget spisse albuer og Giske er absolutt ikke noe unntak. Han får smake sin egen medisin for han er jo rene læremesteren i skittent spill og manipulering.

• Liker 1
Skrevet

Kvinnen som danset med Giske til NRK:  " Jeg kjenner meg ikke igjen i fremstillingen av saken.  Videoen ser verre ut enn den var. Det var ikke mer enn en dans. Det var vi som tok kontakt med han, ikke omvendt. Det var ikke noe annet enn en hyggelig tone. Vi opplevde det som uproblematisk, og han gikk fra utestedet før vi gjorde".

https://www.dagbladet.no/nyheter/seks-sekunder-som-avgjorde-giskes-skjebne/70799766

Storm i et vannglass, med andre ord. Dårlig dømmekraft fra Giske, men virkelig ikke noen stor greie dette her.

• Liker 6
Skrevet
11 timer siden, 4barnsmor skrev:

Ja det er riktig! Og ingenting er bedre om mine fordommer på dette kan endres! Giske selv er jo er bevis på at denne type menn finnes i AP, men jeg har likevel et håp om at dette slaget menn svært sjeldne i ap. 

Ønsker som kvinne selvsagt ikke å ha trakassering verken på venstre eller høyresiden!

Vågå ordføreren fra Arbeiderpartiet som fikk fire år i fengsel for seksuell omgang med mindreårige?

Anniken Huitfeldt som forteller om systematisk seksuell trakassering gjennom hele sin tid i Arbeiderpartiet?

Eller la oss ta Torunn Kanutte Husvik, tidligere leder for APs kvinnenettverk i Oslo:"flertallet av jentene jeg kjenner i Arbeiderpartiet har opplevd seksuell trakassering eller maktmisbruk fra menn"

Giske er bare toppen av isfjellet. Synd å si det til deg, men du fremstår naiv og dårlig informert om tilstanden i Arbeiderpartiet. Du må skille mellom verden slik du ønsker den skulle være, og slik den faktisk er. Alt tyder på at seksuell trakassering har vært en integrert del av partikulturen i AP. De som sitter i sin egen boble og tenker at menn på venstresiden ikke driver med seksuell trakassering trenger å våkne fra sin rosenrøde tornerosesøvn. 

• Liker 5
Skrevet

Gunnar Tore Stenseng, faren til Ap's mektige partisekretær Kjersti Stenseng, mener Ap må kvitte seg med Støre så snart som mulig. Trond Giske bør bli partileder, mener Ap-veteranen. Datteren er sterkt uenig i farens uttalelser.

Jeg tror han mener det seriøst, men jeg klarer ikke helt å se hvordan Giske kan bli ny Ap-leder.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, NordicViking said:

Gunnar Tore Stenseng, faren til Ap's mektige partisekretær Kjersti Stenseng, mener Ap må kvitte seg med Støre så snart som mulig. Trond Giske bør bli partileder, mener Ap-veteranen. Datteren er sterkt uenig i farens uttalelser.

Jeg tror han mener det seriøst, men jeg klarer ikke helt å se hvordan Giske kan bli ny Ap-leder.

Gunnar virker å være å være helt fjern. Giske har akkurat blitt vraket enstemmig til verv i Trøndelag. Da er det spesielt å tro han har sjans til å bli neste partileder. 

Skrevet
18 timer siden, T-Rex skrev:

Dette innlegget gir ord til de tankene jeg har om saken:

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/XwV6pm/enkeltmannsfretaket

Ett av de største problemene for Ap er at Giske så tydelig føler at han må demonstrere at han ikke lar seg styre. Og ett av problemene til Giske er at han ikke er Donald Trumps likemann.

Og det er et generelt problem at mannegriser i politikken skremmer unge kvinner fra å delta. Det er faktisk et demokratisk problem.

Er det et politisk problem at vi har en regjering med 3 damer og en mann på toppen mener du? 

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Hvem er det som utløser denne "heksejakten" mot Giske, gang på gang? Jo, det er Giske... Det er ikke mer enn et år siden forrige gang folk snakket om "heksejakt" på Giske, og "tenk på samboeren og barna hans". Men tenker Giske på samboer og barn når han blir filmet på byen med unge blondiner? Hva har Giske lært etter forrige "heksejakt"? Ingenting!

Er det noen som tror at Giske ville stilt opp på tilsvarende "dans" med en voksen mann, eller med en eldre kvinne? Jeg tror ikke det... 

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, LauraN skrev:

Vågå ordføreren fra Arbeiderpartiet som fikk fire år i fengsel for seksuell omgang med mindreårige?

Anniken Huitfeldt som forteller om systematisk seksuell trakassering gjennom hele sin tid i Arbeiderpartiet?

Eller la oss ta Torunn Kanutte Husvik, tidligere leder for APs kvinnenettverk i Oslo:"flertallet av jentene jeg kjenner i Arbeiderpartiet har opplevd seksuell trakassering eller maktmisbruk fra menn"

Giske er bare toppen av isfjellet. Synd å si det til deg, men du fremstår naiv og dårlig informert om tilstanden i Arbeiderpartiet. Du må skille mellom verden slik du ønsker den skulle være, og slik den faktisk er. Alt tyder på at seksuell trakassering har vært en integrert del av partikulturen i AP. De som sitter i sin egen boble og tenker at menn på venstresiden ikke driver med seksuell trakassering trenger å våkne fra sin rosenrøde tornerosesøvn. 

At det må ryddes opp i Ap er da uten tvil! Min stemme får de ikke om de ikke umiddelbart rydder i rekkene og med det røske opp og ut alt avskum som ugress med rota!

Pedofile som vågå ordføreren er jo bare rett og slett motbydelig! Har ikke nok ord for slike rett og slett. Helt fjern fra alt jeg forknipper med Ap politikk eller venstresiden. 

Det som gjør så ille at pedofile/overgripere/ sextrakkaserere befinner seg i et parti på venstresiden er jo nettopp sjokket om holdningene, moralen og verdiene deres. Utad står de for verdier som likeverd, rettferdighet og likestiling og ta vare på de svakeste men så viser et annet ansikt seg! 

Om man har tatt noen standpunkter om verdier i livet så oppsøker man gjerne miljøer hvor man vet flere deler de samme verdier! Være seg det er  venstresidens politikk, kirken eller andre organisasjoner. Og da oppdage slik oppførsel som blir helt motsatt av disse verdiene blant de man trodde man delte noen verdier med er jo kjempesjokk, trist, flaut, ja det rommer alle slags negative følelser!

Skrevet
41 minutter siden, 4barnsmor skrev:

At det må ryddes opp i Ap er da uten tvil! Min stemme får de ikke om de ikke umiddelbart rydder i rekkene og med det røske opp og ut alt avskum som ugress med rota!

Pedofile som vågå ordføreren er jo bare rett og slett motbydelig! Har ikke nok ord for slike rett og slett. Helt fjern fra alt jeg forknipper med Ap politikk eller venstresiden. 

Det som gjør så ille at pedofile/overgripere/ sextrakkaserere befinner seg i et parti på venstresiden er jo nettopp sjokket om holdningene, moralen og verdiene deres. Utad står de for verdier som likeverd, rettferdighet og likestiling og ta vare på de svakeste men så viser et annet ansikt seg! 

Om man har tatt noen standpunkter om verdier i livet så oppsøker man gjerne miljøer hvor man vet flere deler de samme verdier! Være seg det er  venstresidens politikk, kirken eller andre organisasjoner. Og da oppdage slik oppførsel som blir helt motsatt av disse verdiene blant de man trodde man delte noen verdier med er jo kjempesjokk, trist, flaut, ja det rommer alle slags negative følelser!

Prøver du å si at pedofili, overgrep og sextrakassering er verdier som hører hjemme eller som er mer akseptert på høyresiden? Det tror jeg mange er dypt uenige i. 

Jeg stemmer ikke AP selv, men jeg kjenner miljøet godt. Verdiene i partiprogrammet er tilforlatelige, men kulturen er noe av den mest kyniske, kalde, maktmisbrukende og minst sympatiske jeg kan tenke meg. Det er makta som rår i AP, mer enn noe annet politisk parti i Norge.

Det synet du bringer til torgs her er navlebeskuende, selvforherligende, nedlatende og naivt. Kan det være sånn at du trenger å ta innover deg at det er forskjell på liv og lære i Arbeiderpartiet? Kan det være sånn at du bare ser glansbilde? Og at naiviteten til sånne som deg er en av årsakene til at Arbeiderpartiet er det partiet med mest seksuell trakassering?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...