S.P.C. Skrevet 24. april 2019 #1801 Del Skrevet 24. april 2019 Justsaying skrev (På 24.4.2019 den 20.59): Hvis man plutselig har en mann i trusa på et utested, hva gjør man da? Ekspander Akkurat det som føles riktig for en selv, for det er det heldigvis ingen andre som kan definere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. april 2019 #1802 Del Skrevet 24. april 2019 ETT eksempel, av mange. Så merkelig at han er så uheldig i flørtingen sin at han støtt og stadig kommer i lignende situasjoner. - Når jeg ser tilbake på den personen jeg har vært så forstår jeg jo at mine tidligere venner, kollegaer, samarbeidspartnere ikke kunne fordra meg og at de hatet meg» kilde: https://www.seher.no/kjendis/sporsmalene-orjan-buroe-nekter-a-svare-pa/70788155 Jeg har ikke tenkt å diskutere i tråden, ØB gjør meg kvalm, skikkelig kvalm. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 24. april 2019 #1803 Del Skrevet 24. april 2019 Firestone skrev (På 24.4.2019 den 21.06): ETT eksempel, av mange. Så merkelig at han er så uheldig i flørtingen sin at han støtt og stadig kommer i lignende situasjoner. - Når jeg ser tilbake på den personen jeg har vært så forstår jeg jo at mine tidligere venner, kollegaer, samarbeidspartnere ikke kunne fordra meg og at de hatet meg» kilde: https://www.seher.no/kjendis/sporsmalene-orjan-buroe-nekter-a-svare-pa/70788155 Jeg har ikke tenkt å diskutere i tråden, ØB gjør meg kvalm, skikkelig kvalm. Ekspander Bare en ting om den artikkelen du slenger ut nå, spørsmålene er blitt besvart. Men de har valgt å ikke trykke svarene. Lurer på hvorfor? Maries status, som du dro frem lenger opp. Er det noen som har spurt hvem andre komikere som eventuelt har lært henne et triks eller to om sex? Tipper det er flere enn bare Ørjan som var villig til å lære henne noen triks. Om det i det heletatt er sant da. Er vanskelig å tro på noen som drar noen løgner i sannheten. Da vet man plutselig ikke hva som er sant lenger.. mennesker som forhåndsdømmer sliter jeg mer med enn Ørjan og hans handlinger. Men det er meg 🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #1804 Del Skrevet 24. april 2019 Firestone skrev (På 24.4.2019 den 21.06): ETT eksempel, av mange. Så merkelig at han er så uheldig i flørtingen sin at han støtt og stadig kommer i lignende situasjoner. - Når jeg ser tilbake på den personen jeg har vært så forstår jeg jo at mine tidligere venner, kollegaer, samarbeidspartnere ikke kunne fordra meg og at de hatet meg» kilde: https://www.seher.no/kjendis/sporsmalene-orjan-buroe-nekter-a-svare-pa/70788155 Jeg har ikke tenkt å diskutere i tråden, ØB gjør meg kvalm, skikkelig kvalm. Ekspander Firestone skrev (På 24.4.2019 den 21.06): ETT eksempel, av mange. Så merkelig at han er så uheldig i flørtingen sin at han støtt og stadig kommer i lignende situasjoner. - Når jeg ser tilbake på den personen jeg har vært så forstår jeg jo at mine tidligere venner, kollegaer, samarbeidspartnere ikke kunne fordra meg og at de hatet meg» kilde: https://www.seher.no/kjendis/sporsmalene-orjan-buroe-nekter-a-svare-pa/70788155 Jeg har ikke tenkt å diskutere i tråden, ØB gjør meg kvalm, skikkelig kvalm. Ekspander Klart de ikke kunne fordra han, han gjorde jo mer suksess enn de. Han dro mer damer enn andre. Han var morsommere enn de. De andre ba Ørjan om hjelp til å promotere de, klart det sitter langt ute å kjenne på sjalusien da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 24. april 2019 #1805 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Ekkel tråd. Ekkelt tema. Og det er bare ØB som vet sannheten, den hele og fulle sannheten. Og sannheten blir hverken bedre eller verre eller borte av at noen whiteknighter dag ut og dag inn. Tvert om, det hele virker mer suspekt for hvert nytt forsøk på bortforklaring og for hvert nytt forsøk på legitimering av overgrep, uavhengig av hvem som har utført disse. Knightene mener det er flørting å presse seg innpå noen eller stikke hånda ned i trusa til andre, og hvis dette er en vanlig oppfatning hos «folk flest», er jeg glad jeg omgås de få. Endret 25. april 2019 av Pust Rettet korrekturfeil 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 24. april 2019 #1806 Del Skrevet 24. april 2019 Pust skrev (På 24.4.2019 den 21.48): Ekkel tråd. Ekkelt tema. Og det er bare ØB som vet sannheten, den hele og fulle sannheten. Og sannheten blir hverken bedre eller verre eller borte av at noen whitknighter dag ut og dag inn. Tvert om, det hele virker mer suspekt for hvert nytt forsøk på bortforklaring og for hvert nytt forsøk på legitimering av overgrep, uavhengig av hvem som har utført disse. Knightene mener det er flørting å presse seg innpå noen eller stikke hånda ned i trusa til andre, og hvis dette er en vanlig oppfatning hos «folk flest», er jeg glad jeg omgås de få. Ekspander Ser det har vært action her igjen.. Enig i at det virker enda mer suspekt og gjør intrykket enda verre med knighten(e) som helt desperat prøver å flytte fokuset ved å bortforklare og bagatellisere alt som har skjedd de siste par tiår.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 24. april 2019 #1807 Del Skrevet 24. april 2019 Justlooking skrev (På 24.4.2019 den 22.34): Ser det har vært action her igjen.. Enig i at det virker enda mer suspekt og gjør intrykket enda verre med knighten(e) som helt desperat prøver å flytte fokuset ved å bortforklare og bagatellisere alt som har skjedd de siste par tiår.. Ekspander Det er da ingen som prøver å verken bortforklare eller bagatellisere noen ting. Det handler mest om å ikke tro alt man hører, ikke forhåndsdømme mennesker før man vet sannheten! Å dele en Facebook status, og bare hørt hennes side for å si at det er sant blir helt feil for meg. Verken du, jeg eller noen andre her var der den kvelden hun snakker om. Vi vet ikke om hun spredde beina frivillig for den ene eller den andre. Så jeg synes man skal være veldig forsiktig med å forhåndsdømme et menneske som ikke har uttalt seg selv. Enda. Det er veldig lett å sparke noen som allerede ligger nede, men vi alle kan vel være enig om at det er jævlig feigt!! Hvis du er uenig i det, så er det helt greit. For jeg trenger ikke at alle er enig med meg som en del andre i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 24. april 2019 #1808 Del Skrevet 24. april 2019 Baresierdet skrev (På 24.4.2019 den 20.30): Hvor lenge skal han miste de mulighetene synes du? Ekspander Det er et interessant spørsmål. Når kan folk komme tilbake fra denne typen skandale. Dette kommer vi til å se mer av fremover, folk som outes pga drittsekkoppførsel når andre endelig får nok. En del som ikke kan eller ikke blir ivaretatt i straffesystemet kommer til å bli håndtert på denne måten. Jeg tenker at en ordentlig unnskyldning, og at vedkommende viser at han har endret atferd og er villig til å bidra til at dette ikke skjer igjen, ville gjort at han gjenvant respekt og kunne kommet tilbake. Hva tenker du? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 24. april 2019 #1809 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) MildeMarie skrev (På 24.4.2019 den 23.42): Det er et interessant spørsmål. Når kan folk komme tilbake fra denne typen skandale. Dette kommer vi til å se mer av fremover, folk som outes pga drittsekkoppførsel når andre endelig får nok. En del som ikke kan eller ikke blir ivaretatt i straffesystemet kommer til å bli håndtert på denne måten. Jeg tenker at en ordentlig unnskyldning, og at vedkommende viser at han har endret atferd og er villig til å bidra til at dette ikke skjer igjen, ville gjort at han gjenvant respekt og kunne kommet tilbake. Hva tenker du? Ekspander Jeg tenker at hele sannheten må frem før man eventuelt kan «utmåle» en straff. Han sier jo selv at han må ta avstand fra handlinger han ikke gjort, vi vet ikke hva han tar avstand fra ennå. Så jeg tenker at vi bare må vente å se hva som eventuelt kommer 🙂 Endret 24. april 2019 av Baresierdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. april 2019 #1810 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Baresierdet skrev (På 24.4.2019 den 23.47): Jeg tenker at hele sannheten må frem før man eventuelt kan «måle» en straff. Han sier jo selv at han må ta avstand fra handlinger han ikke gjort, vi vet ikke hva han tar avstand fra ennå. Så jeg tenker at vi bare må vente å se hva som eventuelt kommer 🙂 Ekspander Det tror jeg du har helt rett i - han kommer ikke til å gjøre noe annet enn å vente og håpe at det blåser over. Louis CK valgte en annen strategi. (Likheten er at handlingene ikke var i rettssystemet men så alvorlige at folk flest ikke aksepterte dem og sosialt straffet ham). Det kan se ut som en del mente det var veien å gå. Straffen du refererer til går jeg ut fra at er den sosiale straffen folk gir hverandre ved uakseptabel oppførsel? For den gis gjerne uavhengig av når den som har utført drittsekkoppførselen mener hans hele sannhet har kommet frem. Særlig når strategien er å vente. Han har fortsatt en del publikum som ikke har fått med seg eller som godtar denne typen oppførsel. Det kan fungere godt andre steder enn i Oslo, hvor mange har sett og opplevd oppførselen hans. Når du sier at vi må «vente og se hva som evt kommer». I hvilken grad tror du han vil bidra til en videre oppklaring av hva som har skjedd selv? Endret 25. april 2019 av MildeMarie Trykkleif 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 25. april 2019 #1811 Del Skrevet 25. april 2019 (endret) MildeMarie skrev (På 25.4.2019 den 0.19): Det tror jeg du har helt rett i - han kommer ikke til å gjøre noe annet enn å vente og håpe at det blåser over. Louis CK valgte en annen strategi. (Likheten er at handlingene ikke var i rettssystemet men så alvorlige at folk flest ikke aksepterte dem og sosialt straffet ham). Det kan se ut som en del mente det var veien å gå. Straffen du refererer til går jeg ut fra at er den sosiale straffen folk gir hverandre ved uakseptabel oppførsel? For den gis gjerne uavhengig av når den som har utført drittsekkoppførselen mener hans hele sannhet har kommet frem. Særlig når strategien er å vente. Han har fortsatt en del publikum som ikke har fått med seg eller som godtar denne typen oppførsel. Det kan fungere godt andre steder enn i Oslo, hvor mange har sett og opplevd oppførselen hans. Når du sier at vi må «vente og se hva som evt kommer». I hvilken grad tror du han vil bidra til en videre oppklaring av hva som har skjedd selv? Ekspander Kan hende han har valgt en strategi han mener er riktig for han. Men som er feil for andre. han vil nok at stormen skal blåse litt over før han gjør noe som helst. Som er forståelig fra min side hvertfall! Jeg hadde nok heller ikke valgt å løpe ut i stormen. Han vet selv at dette ikke blåser over av seg selv, så han har en plan på veien videre. Ja det er den sosiale straffen. For så langt er det ikke noen som har anmeldt han. Og det kommer ikke til å komme noen politianmeldelser heller tror jeg. Hadde noen ville gjort det hadde det skjedd alt. Vil jeg tro hvertfall. Jeg tror at oppklaringen kommer. Enten fra han eller media. For som skrevet tidligere har han besvart de 20 spørsmålene. Men de valgte å ikke trykke det. Og jeg tenker at det er en grunn til at de har valgt å la vær! han er nok opptatt av å få frem sin side av saken. For seg selv og for familien hans. Så det tror jeg kommer 🙂 Endret 25. april 2019 av Baresierdet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. april 2019 #1812 Del Skrevet 25. april 2019 Baresierdet skrev (På 25.4.2019 den 1.26): Kan hende han har valgt en strategi han mener er riktig for han. Men som er feil for andre. han vil nok at stormen skal blåse litt over før han gjør noe som helst. Som er forståelig fra min side hvertfall! Jeg hadde nok heller ikke valgt å løpe ut i stormen. Han vet selv at dette ikke blåser over av seg selv, så han har en plan på veien videre. Ja det er den sosiale straffen. For så langt er det ikke noen som har anmeldt han. Og det kommer nok ikke til å komme noen politianmeldelser heller. Hadde noen ville gjort det hadde det skjedd alt. Vil jeg tro hvertfall. Jeg tror at oppklaringen kommer. Enten fra han eller media. For som skrevet tidligere har han besvart de 20 spørsmålene. Men de valgte å ikke trykke det. Og jeg tenker at det er en grunn til at de har valgt å la vær! han er nok opptatt av å få frem sin side av saken. For seg selv og for familien hans. Så det tror jeg kommer 🙂 Ekspander Håper han har en strategi som er grundigere enn den han har vist til nå. Siden VG skrev at de har sett ufine mld han har sendt nylig, er det jo også nødvendig å la det gå tid før han igjen hevder at den type oppførsel er et tilbakelagt stadium. Han erkjente jo at unnskyldningen hans var mangelfull, og dermed kun fornærmet de han mente å si unnskyld til. Det var en god begynnelse. Har han svart på spm uten at de trykket det? Interessant, det har jeg ikke sett noe sted. Hvor har han sagt det? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 25. april 2019 #1813 Del Skrevet 25. april 2019 MildeMarie skrev (På 25.4.2019 den 2.03): Håper han har en strategi som er grundigere enn den han har vist til nå. Siden VG skrev at de har sett ufine mld han har sendt nylig, er det jo også nødvendig å la det gå tid før han igjen hevder at den type oppførsel er et tilbakelagt stadium. Han erkjente jo at unnskyldningen hans var mangelfull, og dermed kun fornærmet de han mente å si unnskyld til. Det var en god begynnelse. Har han svart på spm uten at de trykket det? Interessant, det har jeg ikke sett noe sted. Hvor har han sagt det? Ekspander Jeg har tidligere lagt ut skjermbilde, som ble slettet fordi det ikke er lov eller noe. Sannheten kommer alltid for en dag 🙂 strategien hans er nok planlagt fra hans side, uavhengig om det tar tid eller ikke. Som sagt, ytterst få ville løpt ut i stormen når den pågår 🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 25. april 2019 #1814 Del Skrevet 25. april 2019 Baresierdet skrev (På 25.4.2019 den 3.12): Sannheten kommer alltid for en dag 🙂 strategien hans er nok planlagt fra hans side, uavhengig om det tar tid eller ikke. Som sagt, ytterst få ville løpt ut i stormen når den pågår Ekspander Eh, jo. Har han bevis på sin uskyld er det faktisk nå når det pågår det gir mening å vise det. Det er nå folk følger med på saken. Hjelper lite å renvaske navnet sitt om ingen får det med seg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 25. april 2019 #1815 Del Skrevet 25. april 2019 Gaea skrev (På 25.4.2019 den 4.32): Eh, jo. Har han bevis på sin uskyld er det faktisk nå når det pågår det gir mening å vise det. Det er nå folk følger med på saken. Hjelper lite å renvaske navnet sitt om ingen får det med seg uansett. Ekspander Jeg tror at bare ting roer seg så vil fortsatt folk få det med seg. De fleste leser VG og andre aviser 👏🏼 Uansett hvilken måte Ørjan gjør det vil media plukke det opp 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 25. april 2019 #1816 Del Skrevet 25. april 2019 Gaea skrev (På 25.4.2019 den 4.32): Eh, jo. Har han bevis på sin uskyld er det faktisk nå når det pågår det gir mening å vise det. Det er nå folk følger med på saken. Hjelper lite å renvaske navnet sitt om ingen får det med seg uansett. Ekspander Det er ganske vanlig og ville vente med å forsvare seg når det står på som verst. Ser jo bare her inne, når folk får vite om andre komikere som har gjort tilsvarende (og verre) så blir det bagatellisert og bare satt like hard fokus med: Ja men Ørjan er verre. Så jeg ville også latt ulvene spise først mens jeg ventet til folk hadde fått tenkt. Ser veldig mange har begynt å se hvordan både det ene og det andre skurrer og når flere har fått tid til å skjønne tegningen selv så er det mye bedre å komme med fakta da. For 3 måneder siden visste jeg knapt noe om no av dette, men en god granskning av både forhistorien til flere og avdekking av grove løgner så vet jeg at jeg ikke blir så sjokkert den dagen Ørjan er ute av spotlighten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. april 2019 #1817 Del Skrevet 25. april 2019 Baresierdet skrev (På 25.4.2019 den 3.12): Jeg har tidligere lagt ut skjermbilde, som ble slettet fordi det ikke er lov eller noe. Sannheten kommer alltid for en dag 🙂 strategien hans er nok planlagt fra hans side, uavhengig om det tar tid eller ikke. Som sagt, ytterst få ville løpt ut i stormen når den pågår 🤷🏼♀️ Ekspander Hva var skjermbildet av? Du trenger ikke legge ut på nytt, jeg lurer bare på hva som evt viser at media holder noe tilbake. Hvis det er hans sannhet du tenker på så tar nok det en stund, samt at han har mistet og stadig mister troverdighet. Fordi strategien ble endret etterhvert som han ble fersket i løgn, og manageren ble fersket i ufine metoder. Strategien han har endt opp med fremstår ikke som han «verdig venter til stormen har lagt seg», til det har han blitt fersket i for mange løgner og ufinheter. Konsekvensen er at han mister det unge publikumet, som ikke lenger synes slik oppførsel er greit. På tross av hva jeg personlig mener om fyren, skulle jeg gjerne sett at han faktisk klarte å ordne opp for seg. Det setter en slags presedens for dem som kommer etter. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. april 2019 #1818 Del Skrevet 25. april 2019 Gaea skrev (På 25.4.2019 den 4.32): Eh, jo. Har han bevis på sin uskyld er det faktisk nå når det pågår det gir mening å vise det. Det er nå folk følger med på saken. Hjelper lite å renvaske navnet sitt om ingen får det med seg uansett. Ekspander Enig med deg. Jo lengre tid som går, kombinert med at han ikke akkurat oppfattes som troverdig, jo mer puslete vil forsøket på renvaskelse fremstå. Det kan ikke være lett uten manager og med en strategi som stadig må endres, å lande på hvordan han bør løse det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gul_gul Skrevet 25. april 2019 #1819 Del Skrevet 25. april 2019 MildeMarie skrev (På 25.4.2019 den 2.03): Har han svart på spm uten at de trykket det? Interessant, det har jeg ikke sett noe sted. Hvor har han sagt det? Ekspander Nei, hverken ifølge Jørstad (digitalredaktør i Seoghør.no og Dagbladet Kjendis) eller eks-manager Bakke. Burøes og trollets troverdighet må du selv vurdere... Og i den utopiske situasjonen at samtlige norske medier skulle ha rottet seg sammen og nektet å publisere Burøes svar, så kunne han jo selv ha gjort det via manageren eller egne kanaler (Facebook, Instagram, konens blogg, egen hjemmeside, osv.). Sitat fra Journalisten 2019-02-22: Derfor publiserte Se og Hør og Dagbladet «Spørsmålene Ørjan Burøe nekter å svare på» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. april 2019 #1820 Del Skrevet 25. april 2019 Gul_gul skrev (På 25.4.2019 den 7.18): Nei, hverken ifølge Jørstad (digitalredaktør i Seoghør.no og Dagbladet Kjendis) eller eks-manager Bakke. Burøes og trollets troverdighet må du selv vurdere... Og i den utopiske situasjonen at samtlige norske medier skulle ha rottet seg sammen og nektet å publisere Burøes svar, så kunne han jo selv ha gjort det via manageren eller egne kanaler (Facebook, Instagram, konens blogg, egen hjemmeside, osv.). Sitat fra Journalisten 2019-02-22: Derfor publiserte Se og Hør og Dagbladet «Spørsmålene Ørjan Burøe nekter å svare på» Ekspander Det er jeg helt enig med deg i. Jeg er fortsatt nysgjerrig på hva noen her mener dokumenterer at han har forsøkt å svare men ikke fått lov. Det er interessant å ha i bakhodet i videre diskusjon. Håper det kommer et svar på det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg