Justlooking Skrevet 25. februar 2019 #961 Del Skrevet 25. februar 2019 24 minutter siden, A4. skrev: Det som kommer frem her viser at manageren ikke snakket sant. Du mener sikkert EB, men er det ikke merkelig at ikke Elina hadde fått klager før natt&dag skrev om saken pluss flere andre i SoMe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 25. februar 2019 #962 Del Skrevet 25. februar 2019 Når det gjelder press fra andre klienter om å droppe Burøe: Jeg forstår meget godt at andre klienter ikke vil assosieres med Burøe, men det jeg ikke forstår, og aldri kommer til å forstå, er at de vil assosieres med Bakke. La det være sagt at Bakke sikkert har mange gode egenskaper, men han har gjort en så dårlig figur i ulike kommentarfelt og med ulike utsagn, at jeg kun har negative assosiasjoner til han. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 25. februar 2019 #963 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Kan alle bare høre dagens utgave av podcasten "Debrief med Dag". Det er en bonusepisode der han snakker med komiker JTK (Jan Tore Kristoffersen) om blant annet Ørjan Burøe og denne bisarre Erland Bakke. Det blir eksemplifisert så vakkert akkurat hvor patetisk disse to er. Spol gjerne frem til rundt 16 minutter inn. Endret 25. februar 2019 av xemiliex 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4. Skrevet 25. februar 2019 #964 Del Skrevet 25. februar 2019 3 minutter siden, Justlooking skrev: Du mener sikkert EB, men er det ikke merkelig at ikke Elina hadde fått klager før natt&dag skrev om saken pluss flere andre i SoMe? Jeg mener EB ja. Han sa at Latter ikke hadde avsluttet med ØB. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevod Skrevet 25. februar 2019 #965 Del Skrevet 25. februar 2019 15 minutter siden, Marriet skrev: Merkelig uttalelse fra Erland Bakke, nok en gang. Igjen uttaler han altså at han og Burøe er offer for trusler. Fra hvem vil han ikke si... men hvem var det egentlig som startet med trussler i førsteomgang? Noen ganger er det bedre å bare liste seg baklengs ut og holde kjeft. Så du tror ikke Ørjan og EB kan ha fått noen mindre hyggelige meldinger, gjerne fra anonyme, de siste dagene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 25. februar 2019 #966 Del Skrevet 25. februar 2019 Hvis EB har blitt presset av andre komikere til å slutte for ØB - så minner det om ekskluderingen man ser i ungdomsmiljø. Hvis du leker med han så vil ikke vi leke med deg. Det! Det er et typisk maktmønster som ikke gjør stort mer enn å presse mennesker ut i enda mer håpløshet. I ungdomstiden ble disse til narkomane og kriminelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 25. februar 2019 #967 Del Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, Søgni skrev: Når det gjelder press fra andre klienter om å droppe Burøe: Jeg forstår meget godt at andre klienter ikke vil assosieres med Burøe, men det jeg ikke forstår, og aldri kommer til å forstå, er at de vil assosieres med Bakke. La det være sagt at Bakke sikkert har mange gode egenskaper, men han har gjort en så dårlig figur i ulike kommentarfelt og med ulike utsagn, at jeg kun har negative assosiasjoner til han. Amen! Hvem i all verden vil bli representert av han etter dette? Nå viser det seg jo også at mye av det han har skrevet i diverse kommentarfelt ikke har vært sant! Da er det lett å trekke konklusjonen at ingenting av det har vært sant... 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 25. februar 2019 #968 Del Skrevet 25. februar 2019 Akkurat nå, Nevod skrev: Så du tror ikke Ørjan og EB kan ha fått noen mindre hyggelige meldinger, gjerne fra anonyme, de siste dagene? Jo, jeg skriver ikke noe sted at jeg betviler akkurat det. Det som ikke henger på greip er selve uttalelsen. Da det var Ørjan og Erland som startet med hele den true greia til å begynne med. Ørjan skulle ødelegge karrieren til diverse, mens Bakke og Ørjan engasjerte Elden for å sende ut brev. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 25. februar 2019 #969 Del Skrevet 25. februar 2019 3 minutter siden, A4. skrev: Jeg mener EB ja. Han sa at Latter ikke hadde avsluttet med ØB. Stemmer det, alle viste vel det at Elina til slutt ikke hadde annet valg enn å avslutte. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speilvegg Skrevet 25. februar 2019 #970 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) 15 minutter siden, Søgni skrev: Når det gjelder press fra andre klienter om å droppe Burøe: Jeg forstår meget godt at andre klienter ikke vil assosieres med Burøe, men det jeg ikke forstår, og aldri kommer til å forstå, er at de vil assosieres med Bakke. La det være sagt at Bakke sikkert har mange gode egenskaper, men han har gjort en så dårlig figur i ulike kommentarfelt og med ulike utsagn, at jeg kun har negative assosiasjoner til han. Anbefaler ØB manageren til fotballfrua. 😁 Det ble (dessverre) gjort en utmerket krisehåndtering i forhold til fruas fotoshopping og skriving i eget kommentarfelt. EB har litt å lære der, Dysse ned - Ikke fyre oppunder! Endret 25. februar 2019 av Speilvegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 25. februar 2019 #971 Del Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, DianaV skrev: Det gjør vondt å lese holdningene noen folk har angående voldtektsofre og ofre for seksuell trakassering, uønsket oppmerksomhet eller generell trakassering. De kan umulig ha opplevd lignende selv. Det krever så mye av en person å stille en annen til ansvar når det gjelder disse tingene. Mange opplever å bli behandlet som mistenkte og ikke ofre. Jeg fikk beskjed av politiet etter noen avhør at hvis ikke jeg selv anmeldte personen, så kom de til å gjøre det uansett, pga bevismengden. Jeg gikk med på å anmelde med denne infoen friskt i minne. Og hva skjedde? Jeg måtte i flere avhør. Det måtte bekjente av meg også. Og selvfølgelig gjerningsmann. Det var et mareritt å gå i månedsvis og vente på en reaksjon fra politiet. På tross av bildebevis, vitner og gjerningsmannen historikk, ble saken omsider henlagt. Selv om jeg fikk innvilget besøksforbud mot ham! Hva sier det egentlig? Jo, at det ikke nytter å anmelde, for hvor mange blir dømt for det? En bitteliten prosentdel. Og det er de få som anmelder. Dere som forsvarer ØB med at han ikke har blitt straffeforfølgt må ta dere en bolle. Forferdelig å lese hva noen tenker om sånne saker. De burde skamme seg. Jeg kommer aldri til å være personen jeg var før det første overfallet igjen. Post traumatisk stress er nå en del av livet mitt, pga en mann som ga blanke faen i at jeg skrek nei. En mann som ga faen i grensene mine, som ØB har gjort mot kvinner igjen og igjen. Han har ikke brydd seg om konsekvensene han påfører andre mennesker i det hele tatt. At folk kommer inn her og forsvarer han er så tragisk. Edit: jeg har også ignorert noen "debattanter" her inne og kommer ikke til å svare på noe de skriver enten til meg eller om meg. De får ikke lov til å få meg til å føle meg verre. Det er en grunn til at ignorering er en mulighet her inne, og i dette tilfellet, i denne saken, er det verdt å benytte seg av. Trist å lese om dine opplevelser. De som forsvarer Burøe og skylder på offeret som ikke har anmeldt mens de påstår at de har erfaringer med seksuell trakassering burde holde seg unna tema som dette. Trolle kan de gjøre andre steder! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 25. februar 2019 #972 Del Skrevet 25. februar 2019 15 minutter siden, xemiliex said: Kan alle bare høre dagens utgave av podcasten "Debrief med Dag". Det er en bonusepisode der han snakker med komiker JTK (Jan Tore Kristoffersen) om blant annet Ørjan Bakke og denne bisarre Erland Bakke. Det blir eksemplifisert så vakkert akkurat hvor patetisk disse to er. Spol gjerne frem til rundt 16 minutter inn. Hehe, den var morsom. Litt fritt sitering etter hukommelsen her. ....Burøe ble droppet av manageren. Ja, det var jo en agurk i ræva, hvis man kan si det på den måten.. 😆🥒🥒 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 25. februar 2019 #973 Del Skrevet 25. februar 2019 9 minutter siden, Speilvegg skrev: Anbefaler ØB manageren til fotballfrua. 😁 Det ble (dessverre) gjort en utmerket krisehåndtering i forhold til fruas fotoshopping og skriving i eget kommentarfelt. EB har litt å lære der, Dysse ned - Ikke fyre oppunder! Det er vel Friendly og er enig at de var flinke til å dysse ned. Blir kanskje vanskelig for ØB å få en god manager nå...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 25. februar 2019 #974 Del Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, Justlooking skrev: Det er vel Friendly og er enig at de var flinke til å dysse ned. Blir kanskje vanskelig for ØB å få en god manager nå...? Godt spørsmål. Håper at han aldri får opptre på en scene igjen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. februar 2019 #975 Del Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, DianaV skrev: Det gjør vondt å lese holdningene noen folk har angående voldtektsofre og ofre for seksuell trakassering, uønsket oppmerksomhet eller generell trakassering. De kan umulig ha opplevd lignende selv. Det krever så mye av en person å stille en annen til ansvar når det gjelder disse tingene. Mange opplever å bli behandlet som mistenkte og ikke ofre. Jeg fikk beskjed av politiet etter noen avhør at hvis ikke jeg selv anmeldte personen, så kom de til å gjøre det uansett, pga bevismengden. Jeg gikk med på å anmelde med denne infoen friskt i minne. Og hva skjedde? Jeg måtte i flere avhør. Det måtte bekjente av meg også. Og selvfølgelig gjerningsmann. Det var et mareritt å gå i månedsvis og vente på en reaksjon fra politiet. På tross av bildebevis, vitner og gjerningsmannen historikk, ble saken omsider henlagt. Selv om jeg fikk innvilget besøksforbud mot ham! Hva sier det egentlig? Jo, at det ikke nytter å anmelde, for hvor mange blir dømt for det? En bitteliten prosentdel. Og det er de få som anmelder. Dere som forsvarer ØB med at han ikke har blitt straffeforfølgt må ta dere en bolle. Forferdelig å lese hva noen tenker om sånne saker. De burde skamme seg. Jeg kommer aldri til å være personen jeg var før det første overfallet igjen. Post traumatisk stress er nå en del av livet mitt, pga en mann som ga blanke faen i at jeg skrek nei. En mann som ga faen i grensene mine, som ØB har gjort mot kvinner igjen og igjen. Han har ikke brydd seg om konsekvensene han påfører andre mennesker i det hele tatt. At folk kommer inn her og forsvarer han er så tragisk. Edit: jeg har også ignorert noen "debattanter" her inne og kommer ikke til å svare på noe de skriver enten til meg eller om meg. De får ikke lov til å få meg til å føle meg verre. Det er en grunn til at ignorering er en mulighet her inne, og i dette tilfellet, i denne saken, er det verdt å benytte seg av. 21 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Trist å lese om dine opplevelser. De som forsvarer Burøe og skylder på offeret som ikke har anmeldt mens de påstår at de har erfaringer med seksuell trakassering burde holde seg unna tema som dette. Trolle kan de gjøre andre steder! Dette ❤️ 👏 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 25. februar 2019 #976 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) 32 minutter siden, Justlooking skrev: Stemmer det, alle viste vel det at Elina til slutt ikke hadde annet valg enn å avslutte. Elina uttaler at de valgte å la oppsatte show gå på Latter. https://www.nrk.no/kultur/orjan-buroe-ble-droppet-av-stand-up-norge-etter-varsler-om-trakassering-1.14445927 I artikkelen står det at ØB ble fjernet fra hjemmesiden til Latter i januar 2018, men han ble fjernet 8. eller 9.desember 2017 etter artikkelen til Natt&Dag. Jeg mener han var også satt opp som konferansier/vert for Julelatter, men på mystisk vis ble erstattet av en annen komiker. Noen som husker? Endret 25. februar 2019 av minimymlen Lagt til årstall 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 25. februar 2019 #977 Del Skrevet 25. februar 2019 11 hours ago, Justsaying said: Så hun var ikke direkte ansatt av Ørjan og kunne derfor fått nytt oppdrag om hun krevde det. Ingen arbeidsgiver tvinger noen til å jobbe under noen som driver på slik og hun hadde jo bevis nok vil jeg anta, så hvorfor fortsatte hun der? Langt over de flestes fatteevne. Hvis hun ble tvunget til å jobbe der etter å ha fortalt arbeidsgiver om dette burde hun jo også ha anmeldt arbeidsgiver. Slike jobber vokser ikke på trær, så man prøver vel å ikke være kresen eller vanskelig. Om hun skal være selektiv kan de like gjerne ansette en ny. Jeg er enig i at hun burde sagt fra relativt tidlig, men hun er verken den første eller siste kvinnen (el mannen) i historien som bare har bitt tennene sammen og holdt ut grov trakassering (mulig hun gjorde det og ikke ble tatt på alvor). Og hvorfor skal hun forlate en jobb hun ellers liker? Det er ikke hennes ansvar å oppdra ØB. Synes fokuset ditt er vel mye på «victim blaming». Just sayin. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 25. februar 2019 #978 Del Skrevet 25. februar 2019 19 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Slike jobber vokser ikke på trær, så man prøver vel å ikke være kresen eller vanskelig. Om hun skal være selektiv kan de like gjerne ansette en ny. Jeg er enig i at hun burde sagt fra relativt tidlig, men hun er verken den første eller siste kvinnen (el mannen) i historien som bare har bitt tennene sammen og holdt ut grov trakassering (mulig hun gjorde det og ikke ble tatt på alvor). Og hvorfor skal hun forlate en jobb hun ellers liker? Det er ikke hennes ansvar å oppdra ØB. Synes fokuset ditt er vel mye på «victim blaming». Just sayin. Når jobbet hun for han? Det handler ikke om victim blaming egentlig, det handler om at dette er en sak hun selv valgte å gå til media med fremfor politiet. Derfor bør alle kortene på bordet, noe de ikke er. Det er faktisk ganske mange som melker denne saken for det den er verd nå, alle vil ha skryt for å stå opp og frem. Men hvor har de vært? Det dukket opp saker i tv2 også, de forsvant en etter en. Så ikke denne debatten ble så voldsom da, og det kan være fordi ingen melket den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 25. februar 2019 #979 Del Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, Justsaying skrev: Hvis EB har blitt presset av andre komikere til å slutte for ØB - så minner det om ekskluderingen man ser i ungdomsmiljø. Hvis du leker med han så vil ikke vi leke med deg. Det! Det er et typisk maktmønster som ikke gjør stort mer enn å presse mennesker ut i enda mer håpløshet. I ungdomstiden ble disse til narkomane og kriminelle. Og vi lo og vi lo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 25. februar 2019 #980 Del Skrevet 25. februar 2019 Jeg kan forstå at folk ikke anmelder, men hva ønsker man å oppnå med å komme ut med historien sin om han legger seg flat men det er ikke godt nok? Hva slags straff ønsker man for denne mannen og hans familie? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg