Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Gjest sannhet

Erland Bakke er ingen god forsvarer/manager for Ørjan, justsaying 😉

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Justsaying skrev:

Sto den på hans offisielle side eller hans private? Han er jo korsfestet nok, det er tross alt påske så la mannen få stå opp fra de døde 😇

Jeg savner fremdeles at noen giddet å høre på min teori og at noen kunne si konkrete tanker om hva jeg mener istedenfor å hugge meg ned. Har Tusvik og Tønne virkelig lest meldingene mellom K og Ørjan eller har de bare lest brevet hennes? Og er det det Vg har forholdt seg til også når sier de har lest meldingene? 

Syns det er så rart når ryktene sier hva som virkelig står i meldingene - at de skal ha lest noe annet🤔 Jeg hadde hørt om en ganske ille ting lenge før jeg hørte det brevet ble lest opp hos T&T og reagerte straks jeg hørte navnet hennes. 

Så finner det veldig merkelig hvis de ikke har sjekket opp rundt den gamle saken før de kastet seg over dette. Er ikke kildekritikk bra utenom Kg også?

Du savner at noen gidder å høre på dine teorier? Merkelig det du, når du trakasserer ofrene for denne mannens manglende oppførsel på det groveste. "Dette har de lagt opp til seg. De har sendt nakenbilder av seg selv. De har tatt for mye Møllers tran. De sitter hjemme og angrer på at de løyet om helten din". 

Ja det er klart vi da skal sitte lydhøre for dine teorier og vente på neste runde av sjikane. Den fortjener vi jo siden vi har vært så ufine og fortalt om våre opplevelser med denne mannen.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
11 minutter siden, sannhet skrev:

Han har sluttet hos Ørjan ;)  

Og hva har han med dette å gjøre nå?

23 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Dette gjelder ikke bare Tusvik og Tønne. Nå må du gi deg. Dette blir for dumt. 

Les alle Facebook statuser linket til over. Les intervju med Ørjan selv da han trodde han bare kunne fortelle SIN versjon uten at kvinnene og eks-kollegaer skulle ta til ordet. Det er dessverre ikke slik at en en hel haug med personer bare bestemte seg for sammen gå imot èn mann. 

Dette greiene du prøver på tror jeg virker mot sin hensikt. Det kommer mer og mer frem av info for nye lesere her, grunnet ditt forsvar. 

Ønsker alt kom frem, alle sider. Det er jo sørgelig at man bare får en versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sannhet skrev:

Absolutt ikke !

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
3 minutter siden, Justsaying skrev:

Ønsker alt kom frem, alle sider. Det er jo sørgelig at man bare får en versjon.

Hvorfor har Ørjan sletter unnskyldningen(e) sine? Står han ikke inne for dem mer? Har han lagt det hele bak seg og vil begynne med blanke ark? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
Akkurat nå, Oida skrev:

Du savner at noen gidder å høre på dine teorier? Merkelig det du, når du trakasserer ofrene for denne mannens manglende oppførsel på det groveste. "Dette har de lagt opp til seg. De har sendt nakenbilder av seg selv. De har tatt for mye Møllers tran. De sitter hjemme og angrer på at de løyet om helten din". 

Ja det er klart vi da skal sitte lydhøre for dine teorier og vente på neste runde av sjikane. Den fortjener vi jo siden vi har vært så ufine og fortalt om våre opplevelser med denne mannen.

Men du forstår vel det at det er to sider av en sak? Og vi har hørt bare din/deres versjon. Hva når det kommer frem en side folk føler de burde hørt før?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor det ble slettet, da det på alle måter har noe med saken å gjøre. Men jeg prøver meg igjen. 

Jeg skjønner ikke hvorfor de kollegaene som har kommet ut i ettertid å fortalt sine historier om Ørjan blir hyllet?! De har visst om dette i mange år og har ikke sagt et pip! De har latt stakkars, uskyldige jenter bli trakassert fordi de selv var redde for karrieren sin... De er ikke fantastiske menn som står opp mot en stor, stygg ulv og beskytter kvinnene i miljøet; de er feige menn som har latt dette passere helt til noen andre turte å snakke ut. 

De har spurt han om hjelp til å promotere showene deres, ledd med han og vært kompiser med han - hele tiden mens de har visst om dette. Ikke før resten av Norge fikk vite om alt også, så tok de avstand.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
Akkurat nå, Justsaying skrev:

Men du forstår vel det at det er to sider av en sak? Og vi har hørt bare din/deres versjon. Hva når det kommer frem en side folk føler de burde hørt før?  

Hvorfor sletter Ørjan da sin side av saken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gul_gul skrev:

Ser ut til ØB har slettet Unnskyldning 2.0.

Så etter ~6 uker som "ny og endret" mann, er han da offisielt den gamle ØB igjen?  

Desto viktigere er denne tråden. Den har mange lesere.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
9 minutter siden, Birdo skrev:

Skjønner ikke hvorfor det ble slettet, da det på alle måter har noe med saken å gjøre. Men jeg prøver meg igjen. 

Jeg skjønner ikke hvorfor de kollegaene som har kommet ut i ettertid å fortalt sine historier om Ørjan blir hyllet?! De har visst om dette i mange år og har ikke sagt et pip! De har latt stakkars, uskyldige jenter bli trakassert fordi de selv var redde for karrieren sin... De er ikke fantastiske menn som står opp mot en stor, stygg ulv og beskytter kvinnene i miljøet; de er feige menn som har latt dette passere helt til noen andre turte å snakke ut. 

De har spurt han om hjelp til å promotere showene deres, ledd med han og vært kompiser med han - hele tiden mens de har visst om dette. Ikke før resten av Norge fikk vite om alt også, så tok de avstand.. 

Akkurat. Og jeg stiller spørsmål til hvorfor de slengte seg på dette, de har jo hengt med Ørjan etter han har «flørtet» med damene deres også. Og det er jo ikke damene vi har hørt det fra heller. 

Tror de bare er opportunister jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Birdo skrev:

Mange av de visste ikke hvor ille det var, skjønner ikke at man kan være negativ til at de endelig velger å støtte jeg da , det er aldri for sent å endre seg

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
11 minutter siden, sannhet skrev:

Hvorfor sletter Ørjan da sin side av saken? 

Kanskje det kommer en riktigere? Dere har jo mast om at han må si unnskyld til enhver og på en skikkelig måte-kanskje han kommer med en som er direkte til enhver. Med mer info. 

Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Orly skrev:

Mange av de visste ikke hvor ille det var, skjønner ikke at man kan være negativ til at de endelig velger å støtte jeg da , det er aldri for sent å endre seg

Fordi de gjør for egen vinning såklart. Ikke for å være snille. Og selv om de kanskje ikke visste absolutt alt, så visste de nok til å ta avstand. Ikke komme etterpå å bruke dette til å få lyttere til podkasten sin. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Justsaying skrev:

Du har hørt bare en side av saken? Denne mannen startet med en halvhjertet unnskyldning når han skulle starte podcast. Fulgte så opp med to unnskyldninger i sosiale medier, som han så slettet. Avsluttet så med et intervju i en nettavis hvor han beklaget å ha vært en drittsekk.

Dette er altså ikke nok for deg til å skjønne at det ikke er røyk uten ild? Nei, det er klart det er bedre å gå rett i strupen på de løgnaktige ofrene som satt hjemme og tryglet om bilder og slibrige meldinger. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Birdo skrev:

Ser at vi diskuterte dette den 25. februar i denne tråden. Jeg var enig med deg da, og jeg er enig med deg nå.

Det var, ettersom jeg husker, innlegget til Christoffer Schjelderup som fikk ballen til å rulle skikkelig - men også han kom relativt sent på banen. Men han kom på banen. Så det var viktig.  

Mye av det som kom i kjølvannet, podcaster og facebook etc. fra andre komikere som ville "ri bølgen" da de så de enorme tilbakemeldingene Schjelderup fikk, de har jeg svært lite til overs for - for de har samtidig erkjent at de har visst. Lenge. Uten å løfte en finger, kun hvisket i gangene. Da de så at det kunne være noe å tjene på dette, så kastet de seg på. Ofte med en usmakelig humoristisk vri, som nesten ufarliggjorde hele greia litt - og som jeg tenker også kan ha vært litt salt i såret på enkelte av ofrene til Ørjan. Hvis man blar bakover på Ørjans gamle facebook, så ser man at noen av disse har vært godkompisen hans også, for ikke så altfor lenge siden.

Men alt i alt - saken sprakk. Det er det aller viktigste. Jeg tror ikke Ørjan kan sende en eneste grisemelding til noen heretter uten at de blir behørlig ivaretatt med klokkeslett og dato.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul_gul
8 minutter siden, Birdo said:

Jeg ser egentlig ikke at noen utover Tusvik og Tønne blir hyllet for å stå frem? De andre komikerne hyller jo først og fremst Tusvik og Tønne, cf. Schjelderup nedenfor. Mange forteller at de har forsøkt å si fra internt i komikermiljøet, advart alle mot Burøe, sluttet å jobbe med ham, osv., dvs. løse problemet uten å sette ØB i gapestokk. Noen tar selvkritikk fordi de ikke gjorde mer, cf. Kildal og Osnes. Og oppførselen til ØB var tema på flere av komiker-podcastene i 2017 etter Tusvik og Tønne 'outet' ØB som komikeren Natt&Dag-saken handlet om, bl.a. Støme og Jerman. 

Så hvis noen har vært 'feige' er det store riksmediene, som kjente til historierne om ØB i årevis uten å ta det opp. Når Natt&Dag slår riksmediene på gravejournalistikk er der et eller annet som skurrer, for å si det som Tusvik og Tønne.  

Screen-Shot-2019-04-08-at-10-46-07.png

Sitat fra Christoffer Schjelderup via Facebook. 

On 3/30/2019 at 12:17 PM, Gul_gul said:

Har ikke sett denne før nå. Anbefaler episoden Fandens Oldemor 38 (fra 19:54). De diskuterer og svarer på spørsmål, f.eks. om hvorfor de ikke gjorde mer selv enn "bare" å advare alle om Ørjan (ca. 31:00), om å ta hensyn til familien hans (ca. 35:00). 

On 2/24/2019 at 12:38 PM, Denobulan said:

Det er en podcast til som tar opp ØB og det er "Heimlaga" med Erlend Osnes - Crosspod med Klagemuren til Kevin Kildal.  

De har lenge kjent til "problematikken" rundt ØB, da de har vært i miljøet en stund. 

For de som er interessert så hør episodene onsdag 13. februar og de første 20-25 min av episoden 21. februar. 

Natt&Dag, 8. desember 2017: Kjent komiker [Ørjan Burøe] anklages for overgrep og seksuell trakassering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, vintage skrev:

Ser at vi diskuterte dette den 25. februar i denne tråden. Jeg var enig med deg da, og jeg er enig med deg nå.

Det var, ettersom jeg husker, innlegget til Christoffer Schjelderup som fikk ballen til å rulle skikkelig - men også han kom relativt sent på banen. Men han kom på banen. Så det var viktig.  

Mye av det som kom i kjølvannet, podcaster og facebook etc. fra andre komikere som ville "ri bølgen" da de så de enorme tilbakemeldingene Schjelderup fikk, de har jeg svært lite til overs for - for de har samtidig erkjent at de har visst. Lenge. Uten å løfte en finger, kun hvisket i gangene. Da de så at det kunne være noe å tjene på dette, så kastet de seg på. Ofte med en usmakelig humoristisk vri, som nesten ufarliggjorde hele greia litt - og som jeg tenker også kan ha vært litt salt i såret på enkelte av ofrene til Ørjan. Hvis man blar bakover på Ørjans gamle facebook, så ser man at noen av disse har vært godkompisen hans også, for ikke så altfor lenge siden.

Men alt i alt - saken sprakk. Det er det aller viktigste. Jeg tror ikke Ørjan kan sende en eneste grisemelding til noen heretter uten at de blir behørlig ivaretatt med klokkeslett og dato.

Nettopp, og da blir det så dumt at folk hyller de som fantastiske menn som står opp for kvinnene i yrket.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
19 minutter siden, Gul_gul skrev:

Jeg ser egentlig ikke at noen utover Tusvik og Tønne blir hyllet for å stå frem? De andre komikerne hyller jo først og fremst Tusvik og Tønne, cf. Schjelderup nedenfor. Mange forteller at de har forsøkt å si fra internt i komikermiljøet, advart alle mot Burøe, sluttet å jobbe med ham, osv., dvs. løse problemet uten å sette ØB i gapestokk. Noen tar selvkritikk fordi de ikke gjorde mer, cf. Kildal og Osnes. Og oppførselen til ØB var tema på flere av komiker-podcastene i 2017 etter Tusvik og Tønne 'outet' ØB som komikeren Natt&Dag-saken handlet om, bl.a. Støme og Jerman. 

Så hvis noen har vært 'feige' er det store riksmediene, som kjente til historierne om ØB i årevis uten å ta det opp. Når Natt&Dag slår riksmediene på gravejournalistikk er der et eller annet som skurrer, for å si det som Tusvik og Tønne.  

Screen-Shot-2019-04-08-at-10-46-07.png

Sitat fra Christoffer Schjelderup via Facebook. 

Natt&Dag, 8. desember 2017: Kjent komiker [Ørjan Burøe] anklages for overgrep og seksuell trakassering

Hvorfor skal T&T hylles i det hele tatt? De har jo ikke bare gjort ei fjær til 10 høns - de har flådd 10 høns og sitter igjen med ei fjær i den flosshatten de dro KJH ut av. Hvis dere har sjekket litt rundt i fakta så burde noe ha skurret litt for enhver. 

Og en ting til. Hvorfor syns «alle» i komikermiljøet at Ørjan er så grisete og trakasserende mens ikke en eneste blogger har opplevd en eneste ting med han? Han har jo en stor omgangskrets med vakre, unge bloggere - det burde jo vært en bedre arena for ham der. Men, kanskje de ikke har noen grunn til å kjeppjage han?  

Når jeg ser alt Ørjan blir omtalt som her så blir jeg bekymret, for hvor manipulert mennesker kan bli. Så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
26 minutter siden, vintage skrev:

Jeg tror Ørjan har lært seg at man skal holde seg i eget rede, og tipper han er glad for at meldinger er ivaretatt også 🤔 Christoffer S, noen som har hørt versjonen fra denne damen Ørjan har flørtet med da? Eller er det bare «en ting man kan bruke»? Som da Tusvik fikk en tiss som gikk helt ned til låret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi

Det er veldig mange mennesker som ikke ble spist av Jeffrey Dahmer også, men det betyr jo ikke at han faktisk spiste et menneske eller to. 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...