Gå til innhold

Ørjan Burøe

Gumman87

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, personangrep, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Justsaying
6 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Hvilken podcast snakket Ørjan om på snap-story? Om usannheter om ham?

Skamfrelst, Christian som langer ut etter Ørjan men som ber han om hjelp når han trenger det. Opportunist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linjalen

Det er morsomt når man fremstiller dette som om det kunne skjedd en hvilken som helst person, og at dette er et utløp for misunnelse. 

Ethvert bytryne i Oslo (eller på østlandet, om du vil) har visst veldig godt hva slags type ØB har vært. Og i konteksten der har det også blitt godtatt, selv om damer advarer hverandre så klart. Det er ikke ulovlig å prøve å ligge med omtrent alle damer man møter. Men som Justsaying og Baresierdet og de andre brannslukkerne fortsatt ikke skjønner, så er det en forskjell om dette skjer i konteksten utested på byen eller backstage rett før du skal gå på et show.   

Dessuten er denne relativiseringen så deilig. Fordi han ikke har begått voldtekt mot mindreårige er det liksom OK oppførsel. Jeg ser for meg at en direktør i plan- og bygningsetaten kunne sendt penisbilder og sexmeldinger til unge overordnede og folk ville stormet til for å forsvare vedkommende med at det "tross alt bare var noen bilder og meldinger" og tryglet om at han skulle beholde jobben. 

Ellers må vi bare takke Justsaying igjen for å holde tråden god og varm. Det kan liksom ikke sies ofte nok at Ørjan Burøe har trakassert omgivelsene sine så lenge at han har blitt uønsket av den eneste profesjonelle formidleren av standup i Norge TIL TROSS for nettopp at han både er populær og de tjener mye på å ha ham i stallen. Lett å glemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Hørte på Skamfrelst med Christoffer S etter at jeg hadde sett snoppen til Ørjan. Jeg mener selvsagt snappen men klarte ikke å dy meg. 

Tror vi her ser et godt eksempel hvor utspekulerte folk er. De spenner bein på en fyr men ber han om å hjelpe _de_ opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, jentekvinne skrev:

Det gjør ikke jeg. Han har jo vært utro tidligere og hun har tilgitt han og blitt hos han. Han sa dette selv på showet Fordommer som jeg var på. Og når det fortsetter å dukke opp historier og hun fortsatt blir hos han så kan hun bare ha det så godt. Forstår meg ikke på damer som underkaster seg menn.

Kan jo hende at Marna vet noe som ikke er kommet for offentligheten da 🤷🏼‍♀️ 

Men dette er ikke en diskusjon om Marna. Hva hun tilgir og ikke tilgir. Eller damer som lar seg underkaste. Det er en diskusjon om Ørjan og hans påståtte handlinger 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Baresierdet skrev:

Kan jo hende at Marna vet noe som ikke er kommet for offentligheten da 🤷🏼‍♀️ 

Men dette er ikke en diskusjon om Marna. Hva hun tilgir og ikke tilgir. Eller damer som lar seg underkaste. Det er en diskusjon om Ørjan og hans påståtte handlinger 🙂

Påståtte?? Han har jo «lagt seg flat» og innrømmet alt på sin private Facebook-side. Den mannen gir meg grøssninger. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Viking-girl skrev:

Påståtte?? Han har jo «lagt seg flat» og innrømmet alt på sin private Facebook-side. Den mannen gir meg grøssninger. 

Han har fortsatt ikke sagt «unnskyld for at jeg trakasserte alle disse kvinnene» så hvordan kan du være så sikker på HVA han sa unnskyld for? Så ja påståtte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Justsaying skrev:

I samme tidsperiode som de 129 innleggene er 40 % av innleggene til de «andre» blitt ryddet vekk, that says more😎  

Interessant at folk ønsker å få tråden stengt, det må da være interessant å få frem alle vinkler på denne saken? Virker nesten som noen er redde for å at ting skal komme frem. 

Jeg har påskeferie allerede så jeg håper på en god diskusjon videre. 

Spekulering er et av virkemidlene for å få tråden stengt. 😬

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Viking-girl skrev:

Kverulant

Du spør, jeg svarer og da er jeg kverulant? 🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
3 timer siden, Pust skrev:

Spekulering er et av virkemidlene for å få tråden stengt. 😬

Jeg spekulerer iallefall ikke ;) 

Hele saken virker mer og mer suspekt, Elina som ikke har «fått med seg» 20 år med trakassering, folk som anklager Ørjan for å ha flørtet med damen deres - enda vi hører bare deres versjon, hvor er damenes versjon? Et par jenter som står frem offentlig med akutt opplevelse av å ha blitt trakassert i 2 år mens de var ansatt hos Ørjan - noe jeg også finner merkelig, uten at noen av de har lagt frem bevis som kan brukes av avisene de valgte å gå til. Ingen anmeldelser, hvorfor? Fordi da må det faktisk i en rett hvor de faktisk kan risikere at bevis blir ettergått. 

Og Tusvik og Tønne, som startet dette-med forsiktig mobb på podcasten sin i 2016ish. For så å eskalere dette til å oppfordre folk til mobb, sende inn historier med Ørjan og til å kaste et par damer foran seg mens de soler seg i den foreløpige glansen. Hvem blir neste komiker de vil ha av banen? Er ikke de andre litt nervøs engang? Vi vet jo at det er mange episoder i (også) komikermiljøet, som forsvant fra Latter vin og sang. Fordi de ble for stor konkurranse både blant daner og latter? 

Ikkje veit eg, men jeg tror at kanskje noen burde åpne OmForlatelsesPorten. Du skal ikke tåle så inderlig vel den ulykke som ikke rammer deg selv...enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Justsaying skrev:

1) I samme tidsperiode som de 129 innleggene er 40 % av innleggene til de «andre» blitt ryddet vekk, that says more😎 

2) Interessant at folk ønsker å få tråden stengt, det må da være interessant å få frem alle vinkler på denne saken? Virker nesten som noen er redde for å at ting skal komme frem. 

Jeg har påskeferie allerede så jeg håper på en god diskusjon videre. 

1) Har du dokumentasjon på hvor mye som er ryddet? Når du sier at 40% av innleggene til dem som ikke er den brukeren med de 29, - er moderert?

2) Spekulering i andre brukeres agenda.

Alle som skriver i denne tråden har en ting felles: De vil at sannheten skal frem. Så lenge «ingen av oss» er ØB, blir alt spekulering i om han er skyldig eller uskyldig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi
13 minutter siden, Litenoggod said:

Hvem podcast og komiker er det ØB henviser til på snappen sin?

Christoffer Schjelderup sin «Skamfrelst» podcast. Har har snakket om Ørjan-saken flere ganger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...