boblevann Skrevet 22. april 2019 Forfatter #41 Del Skrevet 22. april 2019 2 timer siden, Bokdamen skrev: Det er du og mannen som velger når dere vil dele, noen deler i uke 7 andre i uke 17, synes ikke man er hysterisk uansett hva man velger. Hadde blitt rimelig sint på svigermor og hun hadde ikke fått vite noe mer som jeg ikke var klar til å fortelle selv. Ha dette i bakhodet når dere får vite kjønn, når fødselen begynner etc. Takk for svar 💙 Jeg har ikke noen god grunn til å holde det hemmelig, jeg syns bare det er for tidlig.. Føler meg ikke klar for at kroppen mi skal bli «allemannseie», bor på et lite sted så ALT jeg foretar meg kommer fra nå av til å bli lagt merke til og vurdert av andre Tror ikke jeg overdriver heller, en venninne av meg ble spurt i kassa hvorfor hun kjøpte spekeskinke da hun var gravid - hun burde jo ikke spise det 🙄 Er virkelig både pro’s and con’s med bygda altså. Kjønn vet vi jo pga NIPT, men har ikke fortalt henne (eller andre) at vi har tatt den testen. Den er jo så omdiskutert og jeg kjenner jeg ikke orker å forsvare meg 😅 Kjønn får derfor ikke folk vite før etter OUL om en måned! Huff ja, fødselen, der sa du noe. Svigermor har allerede nevnt at hun kunne tenkt seg å være med! Tror jeg fikk sagt rimelig klart at det overhodet ikke kom på tale 🤨 Jeg er glad i svigermoren min altså, hun er en veldig trivelig og omsorgsfull dame! Men jeg er en veldig privat person... Kan faktisk ikke tenke meg noe verre enn å ha andre enn samboer og helsepersonell på fødestua 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 25. april 2019 Forfatter #42 Del Skrevet 25. april 2019 14+3 Hadde tidenes verste halsbrann i går kveld.. Var aldeles grusomt, håper virkelig ikke det er noe som har tenkt å vedvare 😱Pleier å få halsbrann når jeg drikker alkohol (men det har jeg jo ikke gjort på lenge) men aldri ellers 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 25. april 2019 #43 Del Skrevet 25. april 2019 Titter bare innom for å si at her vil jeg følge med! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 25. april 2019 Forfatter #44 Del Skrevet 25. april 2019 2 minutter siden, Wera1 skrev: Titter bare innom for å si at her vil jeg følge med! 🥰 Så koselig 😄 Velkommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 29. april 2019 Forfatter #45 Del Skrevet 29. april 2019 15+0 Vi har kjøpt vogn! Det er så tidlig at gud hjelpes, jeg er faktisk redd for å jinxe denne graviditeten 😟 Men vi kom over tidenes kupp som bare ikke kunne gå fra oss.. Det ble en Emmaljunga City Cross, min drømmevogn 😍Kjøpte den brukt av en bekjent. Fant den tilfeldigvis på en kjøp/salg-facebook side, for svært lite penger! Jeg tenkte at da er den sikkert ganske hardt brukt, men nei da. Den er i ship shape, er kun på håndtaket og på hjulene man kan se at den er brukt i det hele tatt. Både bag- og sportsdelen ser helt som ny ut. Og den virker utrolig lett og god å trille. Perfekt høyde også (jeg er ganske høy, så var litt redd for det). Så fryktelig tidlig, men nå har vi den hvertfall. Og skulle noe gå galt, får den stå til senere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 2. mai 2019 Forfatter #46 Del Skrevet 2. mai 2019 15+3 Har så sykt leamus nederst i magen 😮 Har boblet der nede i hele dag, like under navlen liksom 😄 Rarerste følelsen, er det normalt? Skjønner jo at mye rart skjer der nede for tiden, men dette her var merkelig altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 7. mai 2019 Forfatter #47 Del Skrevet 7. mai 2019 16+1 og tror magen har poppet 😱 Ser det utrolig tydelig når jeg sitter, litt mindre når jeg står! Akkurat som magen stikker ut i en spiss der ved navlen.. Syns det er veldig rart å være gravid - og blir litt stresset over at «alle» vet om det når jeg ikke kjenner noe enda og sånn sett ikke vet om det er liv lenger Magen vokser jo da, blir større og hardere, men har ikke hørt hjertelyd siden kontrollen i uke 12.. Tanken slår meg av og til, tenk om det ikke er liv lenger og vi må fortelle «alle» at det ikke blir baby likevel? Gleder meg til kontroll på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 7. mai 2019 #48 Del Skrevet 7. mai 2019 Jeg vil følge med deg videre også! Vi kommer jo nesten til å føde helt samtidig👏🏼👏🏼 Gøy med guttebebis i magen! 💙 Når blir terminen din sånn helt nøyaktig da? 20.oktober eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 7. mai 2019 Forfatter #49 Del Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, FruFiolett skrev: Jeg vil følge med deg videre også! Vi kommer jo nesten til å føde helt samtidig👏🏼👏🏼 Gøy med guttebebis i magen! 💙 Når blir terminen din sånn helt nøyaktig da? 20.oktober eller noe sånt? Jaa - så spennende at vi ligger nesten helt likt! Jeg har menstermin 23.10, har ikke vært på OUL enda så kan jo hende jeg blir flyttet litt der 😄 Ja - synes det er kjempestas med gutt, men hadde sikkert syntes jente var like stas dersom det var det vi ventet 💙🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 7. mai 2019 #50 Del Skrevet 7. mai 2019 16 minutter siden, boblevann skrev: Jaa - så spennende at vi ligger nesten helt likt! Jeg har menstermin 23.10, har ikke vært på OUL enda så kan jo hende jeg blir flyttet litt der 😄 Ja - synes det er kjempestas med gutt, men hadde sikkert syntes jente var like stas dersom det var det vi ventet 💙🙊 Ja, klart, man vil jo selvfølgelig ha den babyen man har i magen uansett❤️❤️ Blir spennende å følge med! Jeg fødte ti dager over termin sist, så hvis jeg følger i samme sporet kan det fort blir noen uker etter deg, haha🤣🤣 Men vi får se, har jo heller ikke vært på OUL, så den offisielle terminen vet jeg jo ikke enda☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 7. mai 2019 Forfatter #51 Del Skrevet 7. mai 2019 16 minutter siden, FruFiolett skrev: Ja, klart, man vil jo selvfølgelig ha den babyen man har i magen uansett❤️❤️ Blir spennende å følge med! Jeg fødte ti dager over termin sist, så hvis jeg følger i samme sporet kan det fort blir noen uker etter deg, haha🤣🤣 Men vi får se, har jo heller ikke vært på OUL, så den offisielle terminen vet jeg jo ikke enda☺️ Ja absolutt! Vel, i følge min mor kommer jeg til å gå maks overtid, så hun sa jeg måtte innstille meg på novemberbaby 🤔Hun har gått maks over med alle oss søsknene Håper det ikke stemmer her 🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #52 Del Skrevet 10. mai 2019 16+4 Andre kontroll hos jordmor i dag! Alt var vel 🥰 Alle blodprøvene var normale, og vekt osv var fint. Var en turnuslege med på konsultasjonen, noe som selvsagt er helt greit. Men, han skulle høre etter hjertelyden! Og lette, og lette og lette, fant ingenting. Jeg fikk panikk, turnuslegen begynte å svette og stemningen ble ganske trykket. Fy flate så redd jeg var... 😨 Men heldigvis tok jordmor raskt over, og hun fant hjertelyden med en gang 💙💙 Verdens fineste lyd, fikk høre ekstra lenge siden hun så hvor stressa jeg var. Glad de målte blodtrykk FØR denne situasjonen og ikke etter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 13. mai 2019 Forfatter #53 Del Skrevet 13. mai 2019 (endret) 17+0 og dagene preges av hodepine og HÅR! Jeg blir sprø, har alltid vært «frelst» med ekstremt liten hårvekst under armer og på beina - har sluppet unna med å barbere leggene en gang i mnd eller så 😁 Men nå? Nei. Må frem med høvelen på legger og i armhulene flere ganger i uka 🥺 Håper det er en svangerskapsgreie altså, gidde ikke ha det slik resten av livet Ja jeg vet jeg har vært bortskjemt til nå... Hodepine ja, det har jeg hatt en del av og på siden jeg ble gravid - men nå har det tatt seg opp den siste uka.. Må ta Paracet hver dag, men prøver å begrense meg så tar bare halve. En om morgenen og en om kvelden = én vanlig Paracet til dagen. Jordmor sa det gikk helt fint, men jeg er skeptisk likevel, jeg er en sånn som omtrent aldri tar tabletter Endret 13. mai 2019 av boblevann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 18. mai 2019 Forfatter #54 Del Skrevet 18. mai 2019 17+5 Lurer på om jeg begynner å kjenne litt bevegelse av og til? Er ikke sikker, men får en merkelig følelse innimellom - kjennes nesten ut som en akvariefisk som svømmer rundt og dunker borti «veggen» innimellom 🙈 Merkelig beskrivelse, men kommer ikke på noe mer passende! Kommer alltid når jeg ligger på ryggen, og helst på morgenen og/eller kvelden. Kan dette være babyen? 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 18. mai 2019 #55 Del Skrevet 18. mai 2019 Det kan det absolutt!! Gratulerer med en ny fase 🥰 Synes det var opp og ned i starten. Veldog gøy, men litt stressende frem til det ble jevn bevegelse hver dag. Jeg kjente det rundt uke 19 sist, men hadde morkaken foran så det ble aldri de store sprellene. Tror aldri min mann kjente bevegelse 😒 Har den heldigvis bak nå, så håper det blir mye bevegelse for mannen og minis skyld 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 19. mai 2019 #56 Del Skrevet 19. mai 2019 Ååå, det høres jo skikkelig ut som babyen😍 Så stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 19. mai 2019 Forfatter #57 Del Skrevet 19. mai 2019 15 timer siden, Bokdamen skrev: Det kan det absolutt!! Gratulerer med en ny fase 🥰 Synes det var opp og ned i starten. Veldog gøy, men litt stressende frem til det ble jevn bevegelse hver dag. Jeg kjente det rundt uke 19 sist, men hadde morkaken foran så det ble aldri de store sprellene. Tror aldri min mann kjente bevegelse 😒 Har den heldigvis bak nå, så håper det blir mye bevegelse for mannen og minis skyld 🤩 6 timer siden, FruFiolett skrev: Ååå, det høres jo skikkelig ut som babyen😍 Så stas! Åå så koselig 😍 gleder meg sånn til det blir litt sterkere bevegelser og oftere! Vet ikke hvor morkaken min er hen (har ikke vært på OUL ennå), men håper virkelig samboer også får kjent det etter hvert 💙 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 22. mai 2019 Forfatter #58 Del Skrevet 22. mai 2019 18+2 Jeg syns tiden går så fort! 😱 Er straks halvveis i svangerskapet, og føler så vidt jeg har fordøyd nyheten liksom 😂 Begynner å stresse litt nå, selv om det meste egentlig er i orden... Mangler bare jobb! Men om bare noen uker kan jeg kalle meg sykepleier, og vi bor på et sted med STOR mangel så regner ikke med det blir noe problem. Skulle bare ønske jeg hadde noe konkret avklart 🥴 Ellers kjenner jeg mer og mer liv! Har denne dultende følelsen i magen nesten hver dag nå, kan ikke skjønne annet enn at det er babyen 😍😍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #59 Del Skrevet 27. mai 2019 19+0 Kjenner liv omtrent hver dag nå! Er uregelmessig og kommer og går litt, men omtrent hver dag har jeg kjent noe ❤️Skal på OUL i morgen og jeg er vanvittig nervøs. Vet ikke hva jeg er nervøs for, er jo ingenting som tilsier at noe skal være i uorden, men nervøs er jeg for det 😮 Blir godt å se lille igjen, og alt bør jo være i orden ❤️ Ellers er jeg i strålende form, har ingenting å klage på bortsett fra manglende matlyst. Må spise etter klokka, har liksom ikke lyst på mat i det hele tatt. Føler meg mett hele tiden og kan glatt gå med minimalt med matinntak hvis jeg ikke tenker meg om 😮 Har heller ikke lagt på meg noe særlig, og har ingen mage ennå - men det er kanskje normalt med førstemann? Er jo høy i tillegg, det kan visst påvirke.. Ellers begynner jobb å komme i orden! Jeg kontaktet bare enhetslederen for sykehjemmet her vi bor, og sa jeg var nyutdannet sykepleier uten jobb.. Han svarte bare ''Så flott. Send meg CV, når tenker du oppstart?'' Kjøpte meg også bil forrige uke! Stasjonsvogn selvsagt, er utrolig fornøyd 🤩Vi har jo en bil og har forsåvidt greid oss bra med det, men samboer er avhengig av å ha den med på sin (reise) jobb, og jeg ser for meg at buss på landsbygda med store avstander, få avganger og baby med vogn og pikkpakk blir stress.. Er så lettet, virker liksom som om alle brikkene faller på plass nå! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 27. mai 2019 #60 Del Skrevet 27. mai 2019 Så deilig! Det blir spennende med UL i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå