Gå til innhold

Hva er god lønn for deg? Netto i mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har utbetalt 30.300,- pr. mnd. (høyskoleutdannet og snart 30 år i bransjen).  Dette er vel helt gjennomsnittlig, men jeg har god råd selv om jeg forsørger en 19-åring også. Lite lån og nøktern livvsstil gjør at jeg kan spare minst 8000,- pr.mnd :) 

Anonymkode: 7f97d...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

????????

Anonymkode: 7791b...cb2

Hva var det du ikke forsto?

Anonymkode: ed865...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 52 år, jobber i det private og har ca 43.000,- utbetalt.

Synes jeg tjener greit, men som enslig med 2 barn (dobbel barnetrygd for ett barn, ikke noe barnebidrag) lever jeg etter budsjett. Klarer å spare en del. 

Anonymkode: 8087d...8a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ufør og jobber 5 timer i uken. Har 35000 før skatt og 28000 utbetalt.

Er svært fornøyd:-)

Anonymkode: ed865...3a4

Jeg jobber 37,5t i uken og har utbetalt ca.25000........snakk om forskjellsbehandling !!!

Anonymkode: 89019...c6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 37,5t i uken og har utbetalt ca.25000........snakk om forskjellsbehandling !!!

Anonymkode: 89019...c6d

Ja, det er det jo...slik sett. Har huslån på 2,5 mill i Husbanken, dette gir jo noe fradrag ellers hadde det nok vært lavere.

Anonymkode: ed865...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 100% stilling. Har utbetalt ca 20500 kr i mnd. Synes ikke lønna er høy, men jeg får betalt for å drive med noe jeg elsker å gjøre, så sånn sett synes jeg jo lønna er god 🙂 

Synes man har høy lønm hvis man har utbetalt mer enn 25.000kr i mnd

Anonymkode: e58de...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant? Unntatt når uføre eller lavtlønte må klare seg på 15 000 i mnd, DA er det plutselig nesten overflod 🙄

Anonymkode: e6de5...149

Uføre på kg har enten 12000, eller 25/30000 i måneden de, er helt unikt egentlig, her på kg! :ler: forøvrig er alt fra 450000 i året (brutto), eller rundt en 26/27000 i måneden, bra, i min verden. :)

Anonymkode: 1a7ea...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uføre på kg har enten 12000, eller 25/30000 i måneden de, er helt unikt egentlig, her på kg! :ler: forøvrig er alt fra 450000 i året (brutto), eller rundt en 26/27000 i måneden, bra, i min verden. :)

Anonymkode: 1a7ea...85f

Uføre har max 383000 uten andre forsikringer/ordninger/jobb. Har man det i tillegg, kan tallet være mye høyere.

Anonymkode: ed865...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på skole her! men faren min jobber fast og tjener 23 tusen kr - skatt så 17 tusen i mnd. Det kan gå under til 13 til 14 tusen i mnd. Veldig variert og det Uten fravær han møter alltid opp på jobb hele tiden. Er jo noe som ikke stemmer med den fabrikken. Natre. .hardt arbeid og så lite lønn 

Anonymkode: c8b5c...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kittkatt skrev:

Hehe hvordan klarer du evt å bruke så mye på «mat, reise og moro»? 

Bruker sikkert mye på horer 

Anonymkode: c8b5c...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker sikkert mye på horer 

Anonymkode: c8b5c...415

Herregud. Tåpelig at dere ikke tåler at en tilfeldig anonym person på nett bruker 30 000,- på kos.

Anonymkode: ef5f7...27e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50000 utbetalt hadde vært en ganske grei lønn. Da hadde jeg fått dekt alt av utgifter, og spart i et veldig behagelig tempo. Hadde lett kunne pensjonert meg rundt 50 da.

Anonymkode: 25f1e...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33-35 000 i måneden, litt avhengig av antall reisedøgn. Jeg er fornøyd da jeg tjener mer enn gjennomsnittet i Norge, men har en lang vei å gå før jeg treffer gjennomsnittet for min yrkesgruppe. 

Til å være 32 må jeg si jeg tjener bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utbetalt 28.000 og er alene med ett barn, har boliglån etc, synes det er en elendig lønn, ikke råd til særlig mer enn det vi trenger, aldri penger til en helgetur etc. 

God lønn for meg ville vært 35.000 og oppover utbetalt. 

 

Anonymkode: 923c5...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber 37,5t i uken og har utbetalt ca.25000........snakk om forskjellsbehandling !!!

Anonymkode: 89019...c6d

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uføre på kg har enten 12000, eller 25/30000 i måneden de, er helt unikt egentlig, her på kg! :ler: forøvrig er alt fra 450000 i året (brutto), eller rundt en 26/27000 i måneden, bra, i min verden. :)

Anonymkode: 1a7ea...85f

Jeg har utbetalt 34.000 i mnd og har private forsikringer som sikrer meg samme utbetaling dersom jeg skulle bli ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Yng Plyng skrev:

Har utbetalt rundt 30.000,- Ikke fornøyd. 

lever du ikke greit på det da? jeg har og utbetalt 30 000 og føler meg takknemlig. Sparer 10 000 i mnd. Tror det har mye å si hvor man tidligere har vært i livet. Jeg var fattig en periode så jeg er vant til å være økonomisk. Har derfor ikke justert forbruket opp så veldig mye slik folk flest gjør jo mer de tjener. 

Anonymkode: 79456...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utbetalt i underkant av 25000 i 90% stilling. Mannen har vel kanskje rundt 35000. For oss er det helt fint og vi har god nok råd. Delvis fordi vi har ganske lite lån, og akkurat det er er aktivt valg (vi kunne maksa ut lån og kjøpt oss enebolig i området her, men har valgt å bli boende i et moderat stort rekkehus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjennomsnittslønna i Norge er jo på litt over 500 000, så det er vel ikke rart de fleste svarer rundt 30.000? Er adjunkt med opprykk, og har vel ca det utbetalt i mnd - helt gjennomsnittlig. Bor billig i Nord Norge, så vil si lønna er helt grei i forhold til utgifter. 

Anonymkode: 65cff...32c

Gjennomsnitt er ikke et så interessant tall når det som måles ikke er normalfordelt. Da er median mer talende for hva folk flest tjener og det ligger en del under gjennomsnitt når det gjelder lønn i Norge. 

Anonymkode: a743d...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...