Gå til innhold

hvordan løse en overfullt hjem med ting og tang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

klarer ikke å få gjort noe idag. 

Anonymkode: 1fa28...907

Noen dager er det enklest å kun ta rent søppel og kaste i søppelspannet. Det er litt det også. Og i morgen er det Helg :)

Anonymkode: 25cc3...9dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

klarer ikke å få gjort noe idag. 

Anonymkode: 1fa28...907

Det stagnerer kanskje litt i påvente av den leveringen til gjenbruksstasjonen som skulle skje i morgen? :)

Anonymkode: f206d...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kritikere har jeg ikke behov for å søke råd hos.

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

kritikere har jeg ikke behov for å søke råd hos.

Anonymkode: 1fa28...907

Hvis det er meg du sikter til, som skrev det med at det stagnerer litt, så var det ikke ment som kritikk, bare et spørsmål. Jeg mente nemlig å huske at du skrev noe om det tidligere i tråden, om at du skulle få levert mye avfall på gjenbruksstasjonen på fredag, som er i dag. :)Av og til stopper det opp litt fordi man må vente på anledning til å komme videre, og det er helt greit. :) Det hører med til en så omfattende prosess som du er i gang med nå. Når nevnte avfall er levert, har du fått enda litt bedre plass, og det blir lettere å fortsette. :)

Anonymkode: f206d...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke noe vei videre. 

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

ser ikke noe vei videre. 

Anonymkode: 1fa28...907

Hva med å lukke øynene og ta en liten pustepause, og så prøver du å se for deg hvordan du tar ting etter ting og kvitter deg med den, og hvordan du føler deg når du tenker på det? Deretter ser du for deg hvordan du ønsker at det skal se ut hos deg.

 

Får en følelse av at du bærer på en tung sorg og at det er litt av årsaken til at du syns det er tungt? Gi deg selv tid og klapp på skulderen for alt du faktisk klarer. Vet du, jeg tror ikke det er så mange som er sterke nok til å klare å gå på jobb hver dag slik du har det med deg selv (om jeg har rett her da)?

En ting om gangen, og en dag ad gangen. :klem:

Anonymkode: 25cc3...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ser ikke noe vei videre. 

Anonymkode: 1fa28...907

Veien er der selv om du ikke kan se den. Du kan ikke se veien på andre siden av en bakketopp, men den er der likevel. Du må bare stole på at den fortsetter på andre siden og jobbe deg opp skritt for skritt.

Får du til å ta en tur til gjennvinningsstasjonen i dag slik som du hadde planlagt? Da vil det være et stort skritt fremover.

Anonymkode: a2aa1...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lukke øynene og ta en liten pustepause, og så prøver du å se for deg hvordan du tar ting etter ting og kvitter deg med den, og hvordan du føler deg når du tenker på det? Deretter ser du for deg hvordan du ønsker at det skal se ut hos deg.

 

Får en følelse av at du bærer på en tung sorg og at det er litt av årsaken til at du syns det er tungt? Gi deg selv tid og klapp på skulderen for alt du faktisk klarer. Vet du, jeg tror ikke det er så mange som er sterke nok til å klare å gå på jobb hver dag slik du har det med deg selv (om jeg har rett her da)?

En ting om gangen, og en dag ad gangen. :klem:

Anonymkode: 25cc3...9dc

problemet er å få det ut av leiligheten, det er store mengder som skal ut av leiligheten, og for det så trenger jeg transportmiddel for å få kjørt det vekk. 

jeg har ingen motivasjon å gjøre noe som helst nå. Det er for omfattende til å klare å omstille seg fra jobb til å komme hjem, fordi det er liksom ikke bare å bære ut ting.  

Kanskje jeg klarer på lørdag eller søndag. Nå vil jeg ikke tenke på det engang. 

 

 

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veien er der selv om du ikke kan se den. Du kan ikke se veien på andre siden av en bakketopp, men den er der likevel. Du må bare stole på at den fortsetter på andre siden og jobbe deg opp skritt for skritt.

Får du til å ta en tur til gjennvinningsstasjonen i dag slik som du hadde planlagt? Da vil det være et stort skritt fremover.

Anonymkode: a2aa1...c60

det for tøft alene, uten noen med mennesker i livet.

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er full stopp, jeg har ingen energi til å gjøre noe som helst. I går sovnet jeg kl. 18, og våknet kl. 03.30. 

jeg har ingen lyst til å lage middag heller. 

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er full stopp, jeg har ingen energi til å gjøre noe som helst. I går sovnet jeg kl. 18, og våknet kl. 03.30. 

jeg har ingen lyst til å lage middag heller. 

Anonymkode: 1fa28...907

Har du snakket med fastlegen? Det virker som du er inne i en mild eller moderat depresjon. Jeg hadde - og har det akkurat som deg. Bare husarbeid er som å løpe maraton. Motivasjonen er ikke-eksisterende. Bare bruk kveldene i hverdagene på å hente deg inn, ikke rydd da, du har nok med jobb. Ta ryddingen i helgene. Rot rundt en lager mye stress og trekker den lille energien du har. Det er noe dritt. Kan du legge noe ut på finn som gis bort? så blir du kvitt noe uten å måtte frakte det ut??

Anonymkode: f51e4...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med fastlegen? Det virker som du er inne i en mild eller moderat depresjon. Jeg hadde - og har det akkurat som deg. Bare husarbeid er som å løpe maraton. Motivasjonen er ikke-eksisterende. Bare bruk kveldene i hverdagene på å hente deg inn, ikke rydd da, du har nok med jobb. Ta ryddingen i helgene. Rot rundt en lager mye stress og trekker den lille energien du har. Det er noe dritt. Kan du legge noe ut på finn som gis bort? så blir du kvitt noe uten å måtte frakte det ut??

Anonymkode: f51e4...559

medmenneskene er vekke. Åpenbart trenger jeg å møtte ei som kommer inn i livet mitt som en friskpust. 

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

medmenneskene er vekke. Åpenbart trenger jeg å møtte ei som kommer inn i livet mitt som en friskpust. 

Anonymkode: 1fa28...907

Hva gjør du for å møte henne da?

Anonymkode: 6ba80...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lukke øynene og ta en liten pustepause, og så prøver du å se for deg hvordan du tar ting etter ting og kvitter deg med den, og hvordan du føler deg når du tenker på det? Deretter ser du for deg hvordan du ønsker at det skal se ut hos deg.

 

Får en følelse av at du bærer på en tung sorg og at det er litt av årsaken til at du syns det er tungt? Gi deg selv tid og klapp på skulderen for alt du faktisk klarer. Vet du, jeg tror ikke det er så mange som er sterke nok til å klare å gå på jobb hver dag slik du har det med deg selv (om jeg har rett her da)?

En ting om gangen, og en dag ad gangen. :klem:

Anonymkode: 25cc3...9dc

du er inne på noe, tøft når ingen bryr seg i min nær miljø.

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du for å møte henne da?

Anonymkode: 6ba80...508

har ikke møtt henne, og har ikke sett henne.

Anonymkode: 1fa28...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har ikke møtt henne, og har ikke sett henne.

Anonymkode: 1fa28...907

Har du en plan for hvordan du skal bli kjent med henne? Gjennom en hobby eller gjennom Tinder feks?

Anonymkode: 6ba80...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en plan for hvordan du skal bli kjent med henne? Gjennom en hobby eller gjennom Tinder feks?

Anonymkode: 6ba80...508

har ingen strategi, men finne en positiv miljø å være en del av. 

Anonymkode: 1fa28...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har ingen strategi, men finne en positiv miljø å være en del av. 

Anonymkode: 1fa28...907

Det høres lurt ut :) Hva liker du å gjøre? Har du en lidenskap eller en hobby som du liker å dyrke?

Anonymkode: 6ba80...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men mangler verksted

Anonymkode: 1fa28...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja, men mangler verksted

Anonymkode: 1fa28...907

Kan du undersøke om det finnes  et slikt verksted i ditt nærområde, der du kan få plass til å holde på med det du ønsker? 

Anonymkode: 6ba80...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...