Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rarm skrev (På 7.3.2025 den 20.05):

Jeg er overbevist om at det går en rundt og skubber folk ut i elva og kanalen nattestid i Trondheim. 

Så ekkelt hvis det er tilfellet. Tror ikke det er tilfelle med Odin. Han hadde blitt funnet.

• Liker 1
Skrevet
Dupers skrev (På 6.3.2025 den 14.29):

Jeg tror egentlig ikke det handler om kjønn, men om midler. Forsvinner barnet til skikkelig bemidlede mennesker så tar de det serriøst. Forsvinner barnet til "Ola nordmann" blir det tatt seriøst i 5 minutter. 

Og internett er iallefall motsatt fra hva du sier her. Om en jente forsvinner så er kommentarfeltene på nett fulle av folk som spør hva hun hadde på seg og hva slags menn menger hun seg med.

Jeg skal ikke uttale meg om hvor seriøst Odin sin forsvinning ble tatt, men saken er nå ikke oppklart. Og foreldrene hans er ganske bemidlet.

Skrevet
minister-mio skrev (6 timer siden):

Jeg skal ikke uttale meg om hvor seriøst Odin sin forsvinning ble tatt, men saken er nå ikke oppklart. Og foreldrene hans er ganske bemidlet.

De er jo ikke det. De har kanskje god lønn, og har så de klarer seg ++, men bemidlet er de ikke akkurat. Det å være bemidlet handlet ikke bare in penger på konto, men også nettverk og hvordan 1+1=3. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Dupers skrev (7 minutter siden):

De er jo ikke det. De har kanskje god lønn, og har så de klarer seg ++, men bemidlet er de ikke akkurat. Det å være bemidlet handlet ikke bare in penger på konto, men også nettverk og hvordan 1+1=3. 

hva i alle dager betyr det?

Bemidlet betyr å ha penger. Men de har nettverk også

Endret av minister-mio
  • Liker 2
Skrevet

Moren er professor, usikker på om faren også er det.   men det er nok ikke på lik linje som pårørende i Lørenskog saken. 

Trist at det er slike forskjeller. 

• Liker 2
Skrevet
minister-mio skrev (5 timer siden):

hva i alle dager betyr det?

Bemidlet betyr å ha penger. Men de har nettverk også

Uttrykket 1+1=3 bruker hele tiden når man beskriver at når man legger to ting sammen så øker verdien. Og jo bemidlet handler mye om nettverk. Og nei foreldrene hans har verken nettverket eller økonomien som skal til før man kan kalle seg bemidlet. Man er ikke bemidlet bare fordi man tjener mer enn gjennomsnittet i Norge. 

Skrevet
Dupers skrev (På 10.3.2025 den 21.49):

Uttrykket 1+1=3 bruker hele tiden når man beskriver at når man legger to ting sammen så øker verdien. Og jo bemidlet handler mye om nettverk. Og nei foreldrene hans har verken nettverket eller økonomien som skal til før man kan kalle seg bemidlet. Man er ikke bemidlet bare fordi man tjener mer enn gjennomsnittet i Norge. 

Jeg forstår ikke hvordan det utrykket er relevant her?

Ellers tror jeg du bør søke opp hva bemidlet betyr. Mulig det brukes muntlig om noe annet også, språk er jo finurlig slik, men betydningen av å være bemidlet er nettopp å ha penger.

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet

Teori 1: Odin forsvinner fra kaien. Kriminell handling. Spor blir plassert på kaien for å villede. Verdisaker vasket fra fingeravtrykk. Gjenstander på pallene, gjenstander funnet brent på bål som en av villedning og for å forvirre etterforskning bort fra det aktuelle åstedet. 

Teori 2: Tingene og forsvinning som to forskjellige scenario. Bag blir funnet og tatt med på grunn av verdisaker og etter saken opp i media blir det plassert på tre ulike plassert for ikke å bli knyttet til forsvinning. Dette ødela etterforskningen som førte til at det ble konkludert med frivillig forsvinning. Odin blir med frivillig i bil i ønsket selskap. blir observert av bonde. Ufrivillig og ikke kriminell årsak til forsvinning langs veien hjem.

Teori3: Flyktet fra noen. Tok rute bort fra hovedvei for å unngå å bli sett. Er dette mulig fra Trondheim sentrum til Hommelvik/Malvik?  Det kan forklare hvorfor ingen observasjoner. Observert i skogen. Oppdaget og utsatt for kriminell handling eller ikke kriminell årsak til forsvinning langs flykt ruten. 

Skrevet

Desverre redd for at dette har noe med rus å gjøre og var et selvmord desverre. ☹️ Og da blir det lite svar å få.

• Liker 2
Skrevet
Flamme skrev (Akkurat nå):

Desverre redd for at dette har noe med rus å gjøre og var et selvmord desverre. ☹️ Og da blir det lite svar å få.

Enig i første del. 

Litt usikker på det andre du nevner. Han ble utsatt for trusler, en hendelse av forfølgelse, var redd for "noen". Alt for mye som heller mot noe kriminelt.

• Liker 4
Skrevet

Tja— 

Hommelvikobservasjonen er underlig. Det passer liksom ikke helt til resten. 

Om det var selvmord, tror jeg det kan skyldes paranoia fra inntak av rus samme kveld. Men fortsatt rart de ikke har funnet han i vannet da.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Vinterjenta skrev (12 timer siden):

Tja— 

Hommelvikobservasjonen er underlig. Det passer liksom ikke helt til resten. 

Om det var selvmord, tror jeg det kan skyldes paranoia fra inntak av rus samme kveld. Men fortsatt rart de ikke har funnet han i vannet da.

Det er jeg enig i, det passer ikke sammen. Jeg har lurt på hvis vi hadde hele historien over hva, hvor, hvorfor, hvordan, ville vi tenkt at alt ble logisk 🤔 

Enig med mistanke om rus. Ruten han valgte å gå i sentrum. Hvorfor ikke gå inn på en bensinstasjon å sitte der?, spør etter telefon for å ringe hjem. Jeg tenker det ikke er rart han ikke ble funnet i vannet. Politiet låste sin teori på vannet og fikk tunnellsyn. "1000" andre mulige steder å forsvinne fra når de ikke har sikret seg alt av video overvåking.  Hva om observasjon i skogen var Odin 

Endret av Mildys
  • Liker 1
Skrevet
Mildys skrev (11 timer siden):

Det er jeg enig i, det passer ikke sammen. Jeg har lurt på hvis vi hadde hele historien over hva, hvor, hvorfor, hvordan, ville vi tenkt at alt ble logisk 🤔 

Enig med mistanke om rus. Ruten han valgte å gå i sentrum. Hvorfor ikke gå inn på en bensinstasjon å sitte der?, spør etter telefon for å ringe hjem. Jeg tenker det ikke er rart han ikke ble funnet i vannet. Politiet låste sin teori på vannet og fikk tunnellsyn. "1000" andre mulige steder å forsvinne fra når de ikke har sikret seg alt av video overvåking.  Hva om observasjon i skogen var Odin 

Han gikk nok ikke inn på en bensinstasjon og spurte om å låne telefon/ sitte der fordi det ikke er(var ikke det da han forsvant heller) bensinstasjoner i Trondheim sentrum. De utsalgssteder som har nattåpent hver dag har som policy at man må handle der for å sitte, og det er ofte så masse folk der at man kun kan sitte mens man spiser det man har kjøpt. Grunnen til at han ikke lånte telefon var kanskje fordi han var usikker på om hvordan foreldrene ville reagere på en telefon midt på natten. Om han var rusa kan man jo og gå ut ifra at han enten var litt paranoid eller ikke hadde lang nok tankerekke til å spørre noen om å låne telefon.

Skrevet
Dupers skrev (På 25.3.2025 den 9.25):

Han gikk nok ikke inn på en bensinstasjon og spurte om å låne telefon/ sitte der fordi det ikke er(var ikke det da han forsvant heller) bensinstasjoner i Trondheim sentrum. De utsalgssteder som har nattåpent hver dag har som policy at man må handle der for å sitte, og det er ofte så masse folk der at man kun kan sitte mens man spiser det man har kjøpt. Grunnen til at han ikke lånte telefon var kanskje fordi han var usikker på om hvordan foreldrene ville reagere på en telefon midt på natten. Om han var rusa kan man jo og gå ut ifra at han enten var litt paranoid eller ikke hadde lang nok tankerekke til å spørre noen om å låne telefon.

Ok, jeg er ikke kjent i Trondheim. 

Gode poeng. 

Jeg leste i et intervju med moren. Han kunne ringe de for å bli hentet (natt). De hadde en slik avtale. Hvis rus involvert, mulig at han ikke hadde ringt hvis telefon ikke var gått tom for strøm. 

Skrevet
Dupers skrev (På 25.3.2025 den 9.25):

Man kan også spørre drosjesjåfører om å få låne lader. Man kan gå inn på hoteller og spørre i resepsjonen om å få lade telefonen. Det er muligheter om man er desperat. Handlingene hans er derfor litt snodige. Samme med hvor han velger å gå. Pir 2 er øde som faen kl 4-6 på søndagsmorgenen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...