Rhodiola Skrevet 6. oktober #441 Skrevet 6. oktober Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, ryktespredninger og tilhørende svar. En rekke innlegg som omhandlet NRKs dokumentarserie om saken ble splittet til et separat emne i underforumet Reality, dokumentar og true crime: ''[SPLITTET]: Dokumentarserien ''Hvor er Odin?''''. Rhodiola, adm.
miniomelett Skrevet 7. oktober #442 Skrevet 7. oktober Mildys skrev (På 27.8.2023 den 16.30): Video overvåking viste kl 12 på formiddagen dagen etter. Han fortalte i avhør at han fant gjenstander etter Odin og tok dem med seg hjem. Fant senere ut at dette tilhørte en savnet gutt og han forsøkte å brenne tingene på bål. Politiet fester lit til hans forklaring. De er nok de eneste som gjør det. Her hadde politiet en mann som rygger inn målbevisst dagen etter Odins forsvinning. Rygger inn akkurat der klærne hans ble funnet slengt rundt. Politiet sikret ikke all videoovervåkning og det er flere klipp som er gått tapt. Hvem vet hva de kunne ha funnet bevis på. Hvis Odin ble plukket opp i bil frivillig eller ufrivillig men det eventuelle bevis opptaket er slettet. Det tok 1 år før funnet ved Jonsvatnet. Bålet med Odins gjenstander. Hvis noen er skyldige har vedkommende hatt 1 år på seg å fjerne eventuelle andre spor. Det er helt utrolig 🤔 Gammel post, men ja... Jeg skjønner ikke at ikke varsellampene hos politiet lyser og hyler så trommehinnene sprekker av slikt. Personen i varebilen er tilsynelatende den ENESTE som er sett i et tidsrom rundt forsvinningen. Personen selv innrømmer å ha brent tingene. Hvorfor TOK de tingene uansett? Det gir null mening. Jeg skjønner at en hjemløs person stjeler en bag med ting, klær etc. Men at en person som kjører rundt i en varebil finner det for godt å ta noens brukte håndkle/bag og så brenne det «fordi de fikk panikk» er helt hårreisende. Hva skulle de med det? Og denne bilisten hadde også knytninger til denne vennegruppen/miljøet, eller?? Nei det lukter råttents her av dette, men politiet er vel naivt som vanlig. Dette minner meg veldig om utallige saker fra USA på 70tallet. 1 7
Motelvibes Skrevet 7. oktober #443 Skrevet 7. oktober miniomelett skrev (7 timer siden): Gammel post, men ja... Jeg skjønner ikke at ikke varsellampene hos politiet lyser og hyler så trommehinnene sprekker av slikt. Personen i varebilen er tilsynelatende den ENESTE som er sett i et tidsrom rundt forsvinningen. Personen selv innrømmer å ha brent tingene. Hvorfor TOK de tingene uansett? Det gir null mening. Jeg skjønner at en hjemløs person stjeler en bag med ting, klær etc. Men at en person som kjører rundt i en varebil finner det for godt å ta noens brukte håndkle/bag og så brenne det «fordi de fikk panikk» er helt hårreisende. Hva skulle de med det? Og denne bilisten hadde også knytninger til denne vennegruppen/miljøet, eller?? Nei det lukter råttents her av dette, men politiet er vel naivt som vanlig. Dette minner meg veldig om utallige saker fra USA på 70tallet. Naivt av politiet å tro på den tynne forklaringa . 3
Christin047 Skrevet 8. oktober #444 Skrevet 8. oktober Frida skrev (På 15.5.2023 den 8.52): Enig med deg i det. De kan jo ikke bære hemmeligheten med seg i graven. En eller annen dag må det komme for en dag. Kanskje når de blir eldre og skjønner hva ting betyr for folk.
Mildys Skrevet 8. oktober #445 Skrevet 8. oktober Motelvibes skrev (På 7.10.2025 den 17.29): Naivt av politiet å tro på den tynne forklaringa . Ja, han er kanskje ikke direkte innblandet i forsvinningen men kan ha fungert som den som skulle villede. 3 1
Marihønepøne Skrevet 9. oktober #446 Skrevet 9. oktober Mildys skrev (På 6.3.2025 den 12.55): Hvorfor får jeg følelsen av i savnet saker der gutter forsvinner, blir det "victim blaming" fra politiets side men når ei jente forsvinner er det totalt motsatt. Det er ikke bare du som har den følelsen. Alarmen går mye tiidligere og høyere når jenter forsvinner. 2 1
Dupers Skrevet 9. oktober #447 Skrevet 9. oktober Marihønepøne skrev (4 timer siden): Det er ikke bare du som har den følelsen. Alarmen går mye tiidligere og høyere når jenter forsvinner. Er dere guttegoreldre eller menn? Jeg har helt annet inntrykk. Når jenter forsvinner venter de gjerne lengre med å starte etterforskning "for hun dukker jo opp" når gutter forsvinner (spessielt i trondheim) er det søkemannskaper uti Nidelva før de vet om personen har vært i nærheten av Nidelva. 2
Gjest carbos Skrevet 9. oktober #448 Skrevet 9. oktober Føler virkelig med foreldrene jeg. Så grusomt det må være å sitte i en sånn situasjon og føle seg tvunget til å overlevere informasjon om dine nærmeste... i håp om at det skal gjøre situasjonen bedre. Tror og håper på en løsning og svar for hele familien nå. Vi er mange som tenker på og gråter for dere oppi dette. Synes dere er ufattelig sterke som står i det og som stiller opp i intervjuer og blottlegger følelsene deres for folket. Odin skal aldri glemmes og jeg griner hver gang jeg ser det uskyldige ansiktet på bildene og videoene. Han skulle bli en fin og flott mann med et hav av muligheter foran seg. <3 Kan alltids håpe på at han kommer tilbake en dag og jeg håper familien har rett i det håpet de beskriver.
Magnifique Skrevet 10. oktober #449 Skrevet 10. oktober Motelvibes skrev (På 7.10.2025 den 17.29): Naivt av politiet å tro på den tynne forklaringa . Jeg er enig i at hele situasjonen med mannen i den hvite bilen som stjal tingene og senere brente dem, er utrolig rar. Spoiler Samtidig, det kommer frem at både politiet, programlederen, privatetterforsker Asbjørn Hansen og faren til Odin, tror på hans forklaring. Synes det sier litt, men man får kanskje aldri et sikkert svar. Jeg vet ikke selv helt hva jeg tror.
emdes Skrevet 1. november #450 Skrevet 1. november 1) Hvor ble det av den blå baggen? Dette føler jeg er et ganske sentralt spørsmål i saken, all den tid det er en del mistenkeligheter rundt dette med baggen tidligere på kvelden. At "hotellgjengen" søkte gjennom baggen mens Odin sto å så på. At Odin gikk rundt med baggen på magen resten av natta. Vi kan tenke oss til noen hypoteser. a. Hvis dette er snakk om et sjølmord, så vil nok det mest logiske være at han har fylt baggen sin med stein og hoppa fra moloen. b. Hvis det her var en narko-/pengetransaksjon som endte med bortføring og/eller drap, så vil det jo være mest naturlig at det var de han ble bortført av som endte opp med baggen. c. Baggen har ingenting med forsvinninga å gjøre, den lå igjen utpå piren, slik 40-åringen hevder. Han sier vel at han tok baggen, og brente den, sjøl om baggen aldri ble funnet blant de brente gjenstandene. Utfordringen er at disse hypotesene påvirker hverandre. Om 40-åringen snakker sant, at baggen lå igjen på piren, så gjør det i mine øyne både sjølmord og bortføring mindre sannsynlig. 2) Kanskje ikke et like sentralt spørsmål, men likefult et spørsmål som jeg sliter med å forstå. Hvorfor har Odin bytta sko utpå piren, rett før han forsvinner?
Marihønepøne Skrevet 1. november #451 Skrevet 1. november Magnifique skrev (På 10.10.2025 den 8.17): Jeg er enig i at hele situasjonen med mannen i den hvite bilen som stjal tingene og senere brente dem, er utrolig rar. Vis skjult innhold Samtidig, det kommer frem at både politiet, programlederen, privatetterforsker Asbjørn Hansen og faren til Odin, tror på hans forklaring. Synes det sier litt, men man får kanskje aldri et sikkert svar. Jeg vet ikke selv helt hva jeg tror. Min teori om mannen i den hvite bilen er at han var på piren for sex med mer eller mindre ukjente menn. Så langt ikke akkurat kontroversielt. Så fikk han øye på denne bagen eller posen med treningsklær som trolig til og med inneholdt brukt undertøy og svette sokker. Hvis han var en perve kunne han godt ha funnet det veldig interessant og tatt det med seg hjem. Når han senere forsto at det kunne være Odin sitt ble han desperat og brente det hele. Enten fordi han var redd for å bli mistenkt for drap eller bortføring eller fordi han var i skapet og absolutt ikke ville at noen skulle vite om hverken cruising eller at han plukket med seg en ung gutts undertøy hjem.
Ninaen Skrevet 11. november #452 Skrevet 11. november emdes skrev (På 1.11.2025 den 7.04): 1) Hvor ble det av den blå baggen? Dette føler jeg er et ganske sentralt spørsmål i saken, all den tid det er en del mistenkeligheter rundt dette med baggen tidligere på kvelden. At "hotellgjengen" søkte gjennom baggen mens Odin sto å så på. At Odin gikk rundt med baggen på magen resten av natta. Vi kan tenke oss til noen hypoteser. a. Hvis dette er snakk om et sjølmord, så vil nok det mest logiske være at han har fylt baggen sin med stein og hoppa fra moloen. b. Hvis det her var en narko-/pengetransaksjon som endte med bortføring og/eller drap, så vil det jo være mest naturlig at det var de han ble bortført av som endte opp med baggen. c. Baggen har ingenting med forsvinninga å gjøre, den lå igjen utpå piren, slik 40-åringen hevder. Han sier vel at han tok baggen, og brente den, sjøl om baggen aldri ble funnet blant de brente gjenstandene. Utfordringen er at disse hypotesene påvirker hverandre. Om 40-åringen snakker sant, at baggen lå igjen på piren, så gjør det i mine øyne både sjølmord og bortføring mindre sannsynlig. 2) Kanskje ikke et like sentralt spørsmål, men likefult et spørsmål som jeg sliter med å forstå. Hvorfor har Odin bytta sko utpå piren, rett før han forsvinner? Selvmord: det kan ha skjedd uten baggen også. Og det er også en annen mulighet: død ved uhell, dvs at han har gått på sjøen uten å ha intensjon om det hvis han f.eks har bestemt seg for å gå moloen ut til det lille fyret. For oss som er kjent i Trondheim/trondheimsfjorden så trenger man ikke stein med seg for å drukne der, spesielt ikke på natta i november.
emdes Skrevet 11. november #453 Skrevet 11. november Ninaen skrev (5 timer siden): Selvmord: det kan ha skjedd uten baggen også. Og det er også en annen mulighet: død ved uhell, dvs at han har gått på sjøen uten å ha intensjon om det hvis han f.eks har bestemt seg for å gå moloen ut til det lille fyret. For oss som er kjent i Trondheim/trondheimsfjorden så trenger man ikke stein med seg for å drukne der, spesielt ikke på natta i november. Nei, enig i det. Fult mulig med selvmord også uten en bag med stein. Men det kunne vært en slags "betryggelse" (eller en forklaring) på hvorfor han aldri fløt i land noe sted.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå