Gå til innhold

Forsvunnede Odin fra Trondheim

Liljeb

Anbefalte innlegg

Dupers skrev (34 minutter siden):

Avisa nidaros har skrevet om saken nå. De har fått innblikk i etterforskningen. Jeg har ikke abbonement der og kan ikke si noe om hva som står, men det er sikkert flere her som er interreserte i å lese artikkelen

Har lest artikkelen (den er åpen for alle med sånt A-abbonement)

De har fått tilgang til alt etterforskningsmateriale.
Det som kommer frem er at flere kilder hevder at O hadde en betydelig gjeld (narko?). Og at han skal ha blitt trua av en person og var betydelig redd personen. Gjelden det er snakk om nevnes som alt fra 500kr til flere hundre tusen. 

O skal ha nevnt dette for en kompis, som meldte seg for politiet rett etter forsvinninga uten at avhør ble foretatt. 

Denne personen som Odin var så redd var med på hotelltreffet natta før forsvinninga, noe som flere syns er rart og stiller spørsmål til om Odin var lokket i en felle.

Men mobilspor og overvåkingskameraer gir langt på vei denne personen et vanntett alibi (han ble hentet av sin kjæreste m bil på den tiden O forsvant)

Videre sier privat etterforsker A Hansen at de fleste som havner i vannet på dette området blir funnet, og det fremstår mistenkelig at så ikke har skjedd m Odin, gitt at politiets teori stemmer. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Synes det er veldig mye som skurrer i denne saken. «Venner» som tar inn på hotell kl 01.00 på natta for å «høre på musikk og prate», for deretter å sjekke ut kl 04.30 Det er jo helt meningsløst tullete, og helt åpenbart at de drev med noe shady.. Her burde politiet ha presset de mye hardere. At de kjøper en slik forklaring er bare utrolig. 
Det er også helt ulogisk at Odin gikk ut på pir 2 på morgenen, det er et øde og gudsforlatt sted på en søndags morgen. Mørkt og kaldt. Skulle han vente på buss hjem, hadde han da garantert ventet på Sentralstasjonen der bussen går fra. 

Og den obervasjonen som ble gjort i marka dagen etterpå, av et troverdig vitne, hvem andre enn Odin kunne dette ha vært? Langt hår, sennepsgul jakke, svart hettejakke. Kan han ha kommet seg til en togstasjon, eller fått skyss med noen langs E6 og rett og slett stukket av? Saken eksploderte jo ikke i media før etter noen dager, og sannsynlig vis ikke mye omtale i utlandet 🤷‍♀️

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2023 at 11:26 AM, missLynch said:

Synes det er veldig mye som skurrer i denne saken. «Venner» som tar inn på hotell kl 01.00 på natta for å «høre på musikk og prate», for deretter å sjekke ut kl 04.30 Det er jo helt meningsløst tullete, og helt åpenbart at de drev med noe shady.. Her burde politiet ha presset de mye hardere. At de kjøper en slik forklaring er bare utrolig. 
Det er også helt ulogisk at Odin gikk ut på pir 2 på morgenen, det er et øde og gudsforlatt sted på en søndags morgen. Mørkt og kaldt. Skulle han vente på buss hjem, hadde han da garantert ventet på Sentralstasjonen der bussen går fra. 

Og den obervasjonen som ble gjort i marka dagen etterpå, av et troverdig vitne, hvem andre enn Odin kunne dette ha vært? Langt hår, sennepsgul jakke, svart hettejakke. Kan han ha kommet seg til en togstasjon, eller fått skyss med noen langs E6 og rett og slett stukket av? Saken eksploderte jo ikke i media før etter noen dager, og sannsynlig vis ikke mye omtale i utlandet 🤷‍♀️

Hva slags gjenstander ble funnet av odin oppe ved jonsvannet? Var det bare jakka? På piren fant de treningsbaggen og en sko han ble sett med på overvåkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MunkenIDomen skrev (4 minutter siden):

Hva slags gjenstander ble funnet av odin oppe ved jonsvannet? Var det bare jakka? På piren fant de treningsbaggen og en sko han ble sett med på overvåkning?

Jakka og bagen hans er ikke funnet. 

Funnet på Brattøra: 

30. november:. Pass, bankkort, t:kort og mobil tilhørende Odin. Det ble også funnet en pose med treningsklær. 

Tre dager senere ble det gjort funn av én Nike-sko tilhørende Odin på Brattøra.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frida said:

Jakka og bagen hans er ikke funnet. 

Funnet på Brattøra: 

30. november:. Pass, bankkort, t:kort og mobil tilhørende Odin. Det ble også funnet en pose med treningsklær. 

Tre dager senere ble det gjort funn av én Nike-sko tilhørende Odin på Brattøra.

Jeg hørte nettopp podcasten til nrk. Herregud, de fant den andre skoen der brent på et bål av en fyr som nekter å ha noe kjennskap til saken i et tidligere avhør. Politiet i Trøndelag er dessverre sjeldent på jobb.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MunkenIDomen skrev (32 minutter siden):

Jeg hørte nettopp podcasten til nrk. Herregud, de fant den andre skoen der brent på et bål av en fyr som nekter å ha noe kjennskap til saken i et tidligere avhør. Politiet i Trøndelag er dessverre sjeldent på jobb.

Ja, det er ganske utrolig. Godt mulig den fyren hadde ryddeoppdraget på piren, etter at noe skjedde med Odin. Bagen er muligens ekstra interessant siden kompisgjengen samlet seg rundt den samme natta Odin forsvant. De påstod at de lette etter mobilen til Odin i bagen. Ikke helt troverdig kanskje.

Lurer på om sannheten noensinne kommer for en dag...

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (7 timer siden):

Ja, det er ganske utrolig. Godt mulig den fyren hadde ryddeoppdraget på piren, etter at noe skjedde med Odin. Bagen er muligens ekstra interessant siden kompisgjengen samlet seg rundt den samme natta Odin forsvant. De påstod at de lette etter mobilen til Odin i bagen. Ikke helt troverdig kanskje.

Lurer på om sannheten noensinne kommer for en dag...

Hvor fant du disse opplysningene? Ble dette fanget opp på overvåkinhskamera?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan si med min jobberfaring, at ingen leier hotellerom for noen timer for å "lytte til musikk og prate". 

De eneste som leier hotellrom på slike klokkeslett, er de som bare vil ha ONS/sex og må/vil hjem etterpå, eller de som driver med rus/narkotika, i form av kjøp/salg/bruk.

Hadde det vært et par "gutter på byen" som ville ha et samlested etter en bytur, så hadde de 100% ikke sjekket ut igjen så kjapt. De hadde hatt nach/sovet også spist seg en hangover-frokost.

At politiet var så naivt her helt uforståelig for meg. Det er helt opplagt at det foregikk noe shady der.

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, miniomelett said:

Ja jeg kan si med min jobberfaring, at ingen leier hotellerom for noen timer for å "lytte til musikk og prate". 

De eneste som leier hotellrom på slike klokkeslett, er de som bare vil ha ONS/sex og må/vil hjem etterpå, eller de som driver med rus/narkotika, i form av kjøp/salg/bruk.

Hadde det vært et par "gutter på byen" som ville ha et samlested etter en bytur, så hadde de 100% ikke sjekket ut igjen så kjapt. De hadde hatt nach/sovet også spist seg en hangover-frokost.

At politiet var så naivt her helt uforståelig for meg. Det er helt opplagt at det foregikk noe shady der.

Det føyer seg bare inn i rekken av saker som trøndelag politidistrikt ikke evner å etterforske på en ordentlig måte. Det må være en forferdelig ukultur innad, og det har det vært lenge. Ref. saken i akebakken.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (3 timer siden):

Hvor fant du disse opplysningene? Ble dette fanget opp på overvåkinhskamera?

At de stod samlet rundt bagen hans ble fanget på overvåkingskamera ja. Jeg husker ikke hvor jeg så det, men de hadde samlet samtlige overvåkingsvideoer som viste Odin både sammen med vennene og alene senere den natta. Antakelig i Adresseavisen og det er betalingsartikler.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (2 timer siden):

Sitat fra NRK

«Kristian», som avviser å ha truga Odin ein månad før, blir spurt av politiet kvifor han ikkje tilbaud Odin å overnatte på hotellet:

Vitnet kunne ha latt han sove på hotellet, men han kjente ikke savnede godt og ville ikke at en fremmed skulle sove på et rom han hadde leid."

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/trondelag/odin-andre-hagen-jacobsen-skal-ha-vorte-truga-kort-tid-for-han-forsvann-i-trondheim-1.16428198

Alle de viktige opplysningene og konklusjonen blir selvvalgt handling eller ulykke? 😡 Jeg ville ha tenkt tvangssituasjon, mulig ribbet for lommebok og uten strøm på telefonen fikk han ingen muligheter å komme seg noen vei. Hva skjedde videre? Klarte han å komme seg unna og var det han som ble observert av bonden dagen etter? Forsvant han fra kaia eller et annet sted i sentrum eller utenfor sentrum 🤔 Mange spørsmål som dukker opp. Det rare er hvordan tingene ble plassert. Verdisaker på en plass og klær på en annen plass. Strødd utover. Hvis det ble plantet der hva slags budskap vil den/de ha frem?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvorfor bagen ikke er funnet, hadde den spor av noe som gjorde det nødvendig å fjerne den? Noen som tok den med seg? Noen har jo tømt bagen for pose med treningstøy og treningssko. Hvem var det som gjorde det? 

Det er jo underlig om Odin tømte bagen og hoppet i sjøen med den. 

Og det er vel ganske usannsynlig at det var flere på Brattøra som plukket opp tingene hans. 

Og skoene han hadde på seg ble funnet på piren, iallfall en av dem. 

Jakka hadde han på seg, så den befinner seg vel der han havnet.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida, det er ganske rart. Jeg tror det er ment som villedning for hvor kriminell handling fant sted. Det lukter kriminell handling lang vei. 

4 viktige spørsmål. Hvem, hvor, hvordan og hvorfor? 

Noen som veit hva som skjedde er sannsynligvis unge personer. Hvordan klarer de å holde tett? Det skal et hardt hjerte til for ikke å føle noe og betro seg til noen. Generelt må de som vet om lignende handlinger bli stresset når det kommer nyhetssaker om det.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildys skrev (44 minutter siden):

Frida, det er ganske rart. Jeg tror det er ment som villedning for hvor kriminell handling fant sted. Det lukter kriminell handling lang vei. 

4 viktige spørsmål. Hvem, hvor, hvordan og hvorfor? 

Noen som veit hva som skjedde er sannsynligvis unge personer. Hvordan klarer de å holde tett? Det skal et hardt hjerte til for ikke å føle noe og betro seg til noen. Generelt må de som vet om lignende handlinger bli stresset når det kommer nyhetssaker om det.

Ja, enig med deg. 

Foreldrene til Odin har gått ut og bedt kameratene som var sammen med Odin fortelle alt de vet. De tviler også på at denne gjengen har fortalt sannheten om det som skjedde. Det tviler jeg også på at de har gjort. 

Trusler om represalier kan vel få de fleste til å holde tett, det er jo en mulig forklaring. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden. Men, skulle ønske at der kom et svar. Å leve i uvisshet må være det verste. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frida skrev (1 time siden):

Ja, enig med deg. 

Foreldrene til Odin har gått ut og bedt kameratene som var sammen med Odin fortelle alt de vet. De tviler også på at denne gjengen har fortalt sannheten om det som skjedde. Det tviler jeg også på at de har gjort. 

Trusler om represalier kan vel få de fleste til å holde tett, det er jo en mulig forklaring. 

Det ble i 2018 fremstilt som de alle var en gjeng med kamerater. Kun en av den var en kamerat av Odin. Enig, de vet garantert mye mer enn det de har fortalt. Noen som vet er sannsynligvis truet til stillhet. Det gjør vondt å tenke på hva Odin kan ha gått gjennom.

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (På 9.7.2023 den 6.27):

Det føyer seg bare inn i rekken av saker som trøndelag politidistrikt ikke evner å etterforske på en ordentlig måte. Det må være en forferdelig ukultur innad, og det har det vært lenge. Ref. saken i akebakken.

Politiet mistet vel også en del ressurser ifbm at Anne Elisabeth Hagen forsvant og Kripos ble sendt til Lørenskog for å prioritere å jobbe der. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt det ikke er en død kropp - åsted - våpen og tekniske spor, betyr ingen kriminell handling i politiets øyne. For å unngå misforståelser, listede punkter på generelt basis, ikke rettet mot Odin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (På 9.7.2023 den 8.43):

At de stod samlet rundt bagen hans ble fanget på overvåkingskamera ja. Jeg husker ikke hvor jeg så det, men de hadde samlet samtlige overvåkingsvideoer som viste Odin både sammen med vennene og alene senere den natta. Antakelig i Adresseavisen og det er betalingsartikler.  

Det med bagen til Odin har jeg ikke fått med meg. Bar ikke Odin bagen med seg, inntil kroppen da han forlot hotellet?

Hvor i tidslinjen er det at vennegjengen sto samlet rundt bagen hans? Bagen er vel ikke funnet…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...